Over Tantes


fotoEen door mij geschreven gedicht dat ik opdroeg aan mijn tante Truus die 80 werd. Het gedicht kan echter ook voor andere tantes gebruikt worden !

“OVER TANTES”

Een gedicht 

Het is me allemaal toch wat
Op de schoot daar snort de kat
Rundvlees staat te stoven
Ik moet het allemaal nog maar geloven

Door de hond of door de kat gebeten ?
Ik zou het allemaal niet weten
Tis allemaal een pot nat daar in Den Haag
En de premier is maar en blaag

Het wil maar geen lente worden helaas.
Het slaat zelfs op mijn blaas
Wat ben je toch gegroeid mijn kleine neef.
Ik wou dat je een kleine jongen bleef

Vroeger was het beter in het algemeen
Waar moet dat met de toekomst heen
En alles wordt steeds duurder
De lentes worden alsmaar guurder

De AOW gaat niet echt omhoog
Tis de regering die ons weer bedroog
Recht op in de stoel met bowl of advocaat
Op een verjaardag nooit te laat

Op elkaar gaan ze steeds meer lijken
Ze hebben in de zelfde etalages staan te kijken
Wit grijze haren in de krul gedaan
Het lijkt of ik een blauwpaarse gloed erop zie staan

Iets vreemd exotisch lust ik niet
Doe maar aardappels, speklap en rode biet
Wat hier staat in dit dichtsel van mijn hand
Dat geldt voor Alle tantes in het land

Maar, en dat is de boodschap aan nichten en neven
Je zult het binnenkort zelf ook gaan beleven.
Pak een fotoalbum van een tante of een oom en schrik
Die oom of tante in de jeugd, ja dat ben ik

Volle haardos, gulle lach en ogen vol verlangen
Ruim 40 jaar en blosjes op de wangen

Wat is dus de clou van het verhaal
Tante dat worden we allemaal
Of oom indien van mannelijk geslacht
En wel veel eerder dan je zelf ooit hebt gedacht.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-02. Bookmark de permalink .

Een reactie op Over Tantes

  1. rene scheffer zegt:

    Voor de goede orde….
    Natuurlijke hebben veel VKlezers veel modernere tantes dan die hietr wordt beschreven.
    Niet gelijk boos worden !

Geef een reactie

