Zondagmorgen om 08.55 uur – Match of the day met de kleine op schoot!


fotoZondag 08.25 uur. De kleine wordt wakker. We hebben het er maar mee getroffen. Gisteren mocht ik uitslapen en nu dus niet. Dat is niet erg, want de kleine is altijd vrolijk en makkelijk bovendien. De zondagochtenden hebben een vast ritueel. Nu vind ik vaste gewoonten zelf niet zo erg, wetende dat die gewoonten in mijn geval doorgaans `the best of all opportunities` inhouden. Schone luier, sokjes en pantoffels. Een flesje warme melk bij mij op schoot, ze is dan nog lekker poezelig en plots is het alweer 08.55 uur.

Match of the day met de gelijknamige tune die in 1970 is gecomponeerd door Bary Stoller en die nooit is gewijzigd. Kom daar maar eens om in Nederland. Ze is eraan gewend en vind het prima. De eerste wedstrijd is Charlton Atheletic tegen West Ham. Het wordt 4-0. Het gaat grotendeels aan mij voorbij. Samen halen we de vaatwasser leeg. Dat vindt ze altijd prachtig. Ik ga zo koffie drinken met een kokosmakroon, Zij krijgt dan een stukje en is daar 2 minuten mee zoet. De tweede wedstrijd is Fulhan tegen Manchester United. De samenvatting is al begonnen en ik hoor een paar keer roepen Vendursaor, mistake, goal. En inderdaad, een onhandige actie die 5 maal wordt herhaald. Ik zit de hele samenvatting uit, zie nog een blunder en enkele goede reddingen van Van der Sar en vlak voor tijd een prachtige 1-2 van Ronaldo. 

Tijd voor fruit! Een peer deze keer. Ze zit op haar stoel en eet de stukjes uit een plastic schaaltje. Ondertussen glijdt Liverpool tegen Sheffield United voorbij. Dirk Kuijt staat er naast. Hij werkte woensdag tegen Barcelona hard maar was net niet scherp genoeg anders had Liverpool met 4-1 gewonnen in plaats van 2-1. Robbie Fowler speelt en scoort twee keer. Kuijt valt snel in door een blessure. 4-0 wordt het. Inmiddels is de boekentijd aangebroken. Dat betekent dat ze uit haar eigen schapje in onze boekenkast om de 5 minuten een boek met plaatjes haalt dat gelezen moet worden en wel bij mij op schoot. Altijd dezelfde. Maar ik moet zeggen, wel de leukste. Een heel dik konijnenboek met de meest prachtige plaatjes en verhalen over eten, sneeuw, wolven, spoken, school, schaatsen, spelletjes op woensdagmiddag. De konijnen maken veel mee en andere dieren kuiken toe. Ik zorg ervoor dat het spook in het boek niet eng is en leg uit dat een spook iemand achter een laken is. Vervolgens gaat ze achter de theedoek staan en roept SPOOOOOK. En ze is nog niet eens twee, ons wonderkind. Daarna het vogelboek met uilen en `pingpings`  als haar favorieten.

foto Middlesborough wint met 2-1 van Reading en na afloop is het
onmogelijke hoofd van Mark Viduka op de buis. Deze ongeveer 30 jarige Kroatisch-Australische spits ziet er al 10 jaar uit als een kruising van Gary Glitter en een 40 jarige muntenvervalser. Watford-Everton is 0-3 en die laat ik voorbijgaan, wetend dat Andy van der Meyde alleen thuis mee mag spelen of in mag vallen. Die Van der Meyde is een vreemd fenomeen trouwens. Dick Advocaat had in 2002 in Portugal teveel vertrouwen in hem. Hij kan wel wat, maar laat het niet vaak meer zien. Teveel bezig met zijn honden, ego, uitgaansleven, rolexen, moeder en zijn vrouw die haar dierentuin aan het Comomeer nog steeds heeft aangehouden.

Inmiddels klinkt de eindtune. Muziek roep ik tegen de kleine en we dansen op de MOTD eindtune. Stofzuigen is vrijdag gebeurd en we zijn weinig thuis geweest dus alleen even dweilen.  Op RTL 7 is VISTV. Deze keer gaat het over Blankvoorn vangen in de winter. Net niet genoeg interessant. Het is 10.30 uur, wat nu aan te vangen met de kleine. Het lukt me warempel de altijd gezellige AD-UN te lezen. Inmiddels keutelt ze wat door de kamer. Haar moeder zal nog even slapen schat ik in. Het aanrecht opruimen. Een schone luier.De door de kamer slingerende laarzen in de hal gelegd en met de kleine mijn MSN Space met alle foto’s voor de 100 ste keer bekeken. Als ze haar zelf ziet zegt ze alleen maar JIJ. Dat is zoals ze denkt hoe ze heet. IK ben Papa en JIJ bent Rozanne. De buurvrouw belt aan. Moeders (heerlijk VK blogvrouwen plagen…vooral als ze happen) komt beneden. Kopje koffie moeders? het huis is al gedaan! .

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-02. Bookmark de permalink .

4 reacties op Zondagmorgen om 08.55 uur – Match of the day met de kleine op schoot!

  1. Klaverblad zegt:

    Leuk! Gewoon leuk voor een voetballiefhebber en iemand die uit de kleintjes is.

  2. lidy zegt:

    Je hebt op die avatar wel een eigenwijs hoofd, maar eerlijk is eerlijk Rene, je bent wel een leuke man!…

  3. Alexandra zegt:

    ah weer kokosmakronen! Zonder commentaar dit keer? 😉

  4. Rene Scheffer zegt:

    Klaverblad:
    Verstrooiing van anderen is ook een van mijn doelen hier…
    Alexandra:
    Deze keer een makroon zonder bijbedoeling
    Lidy: aardige stukjes, aardig schrijven OK, een beetje een Tefalman, maar niet iedereen vindt me leuk!

Geef een reactie

