NEE NEE sticker – milieuvriendelijk of gewoon ASO


fotoVanavond rond 20.30 uur bracht ik wat PvdA folders rond voor de Provinciale verkiezingen , morgen 7 maart, net voor het CL-voetbal en in de stromende regen. 

De plaatselijke kandidaat Jan Reerink moest worden gepromoot. Ik werd geconfronteerd met een enkele NEE NEE sticker op de deur. Ik heb daar altijd slecht mee om kunnen gaan. Nu ook weer. Ik zag ze zitten op de bank en dacht, wat een sukkels!

De NEE JA sticker gaat nog.
Deze mensen willen geen ongeadresseerd drukwerk maar wel huis aan huisbladen. Zij sluiten zich dus niet helemaal af van de maatschappij. Kijk, het feit dat ze geen reclamefolders en geen verkiezingsfolders willen is nog enigszins te rechtvaardigen. Hun politieke mening weten ze mogelijk ook op een andere manier te vormen. En folders willen ze niet, nou dat kan. Toch heb ik wel de neiging de folders bij de NEE JA mensen in de bus te gooien. De eenmalige poging tot beïnvloeding van politieke meningsvorming is in mijn ogen van een hoger belang dat de individuele milieuaflaat.

Maar wat bezielt de NEE, NEE mensen?
Zij willen dus geen huis- aan huisbladen. Ik kan daar niet bij. In Zeist hebben we een heel aardig huis aan huisblad De Nieuwsbode. Daar staan leuke dingen in. Aanbiedingen, aankondigingen van Vogelshows, veel gemeentelijk nieuws. Verder ingezonden brieven, een burenruzie, een rel, een buurtbarbeque, verslag van een straattekenwedstrijd en kortingsbonnen voor afhaalrestaurants. De NEE NEE mensen willen dat dus niet lezen. Die zeggen NEE tegen deze informatie.

Zijn NEE NEE mensen gelukkig.
Ik vraag me af of de NEE NEE mensen wel gelukkig kunnen zijn. Ze wonen in een dorp of stad en zijn afgesloten van het plaatselijke nieuws. Is het milieu voor deze mensen dan zo van belang dat ze een geïsoleerde positie in wensen te nemen in de samenleving? In mijn ogen zeggen ze JA tegen het milieu en NEE tegen de medemens, NEE tegen de plaatselijke woonomgeving.
Zouden NEE NEE mensen wel gelukkig kunnen zijn. Ik zou weleens een onderzoek willen. Ik denk dat de NEE NEE mensen zwaarmoediger, zorgelijker en somberder zijn dan mensen zonder sticker. 

Gemiste verwondering
Mensen zonder sticker kunnen nog naar de brievenbus en vol verwondering het drukwerk lezen. Vaak valt het tegen, maar soms is het leuk. De Gall en Gall folder met de wilde wijndagen. De plaatselijke bakker met 4 cocosachtige koeken voor de prijs van 3 en een gratis broodje gyros bij een bestelling boven de 15 euro. Natuurlijk de HEMA en Kruidvat folders met MILKA repen van 300 gram voor maar 1,89 euro. Ik denk dat de NEE NEE mensen zich gewoon tekort doen en dat kan ik me dus niet voorstellen.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-03. Bookmark de permalink .

13 reacties op NEE NEE sticker – milieuvriendelijk of gewoon ASO

  1. Rolf van der Marck zegt:

    René, veel efficiënter dan die stickers is om aan de krantenbezorger –zodra die langs komt voor z’n nieuwjaarswens– een tientje te geven en hem vervolgens te verzoeken een jaar lang je deur over te slaan!

  2. fravapa zegt:

    Zo heel veel NEE NEE-ers zijn er toch niet meer?
    Met stickers bedoel ik dan, want de schreeuwlelijk NEE NEE-ers daar barst `t onderhand van. En die zouden beter de NEE NEE sticker op hun mond kunnen plakken.

  3. Maria-Dolores zegt:

    ben het met je eens, hoewel het ‘probleem’ hier waar ik woon niet actueel is, aangezien er nauwelijks huis-aan-huis drukwerk en bladen zijn. ik wil in ieder geval de kàns hebben om alle info te lezen, en die loop je als nee-nee-er bij voorbaat al mis…

  4. demio zegt:

    ik ben iemand van de NEE JA sticker, wel plaatstelijk nieuws, niet al die folders. Ik woon in een stad en daar gooien ze soms bakken folders door de bus, echt niet leuk meer. Dus alleen voor het milieu is het niet.

  5. Ramirezi zegt:

    Nee Nee stickers zie je veel meer bij mensen die op vakantie zijn….

  6. Ramirezi zegt:

    Oeps dat was ik…

  7. googlede nee-nee sticker... zegt:

    milieu schmilieu. Ik bedoel, ik stem GL, vooral om het G-deel, maar ik wil geen huis-aan-huis blaadjes omdat ze de moeite om ze naar de papierbak brengen niet waard zijn.

  8. Sabine zegt:

    Ik heb ook een NEE-NEE sticker. Vergeet niet dat er tegenwoordig internet bestaat en dat de gemeentes daar ook steeds meer gebruik van gaan maken. Voor de gemeentelijke berichten en het vergunningennieuws ben ik geabonneerd op de nieuwsbrief van mijn gemeente. In die drie (flinke) kranten die ik wekelijks kreeg (met JA/NEE sticker) was dat namelijk het enige wat me nog een beetje kon boeien.

  9. Jvdh zegt:

    Een ja/nee sticker is voor besluiteloze mensen. De watjes die wel willen maar toch niet kunnen. Als je dan toch tegen die onzin krantjes bent, doe het dan goed en plak een nee/nee sticker. Inderdaad diegene die zo kortzichtig is en denkt dat iedereen zijn plaatselijke nieuwtjes alleen nog maar uit het krantje kan halen is voor mij te conservatief om serieus te nemen.

  10. Rp zegt:

    Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik krijg minstens 3 van die kranten per week in de bus. Ik lees ze nooit en moet ze dan ongelezen bij het oud papier smijten. Liever vermijd ik dat dmv een nee/nee sticker. Beter ook voor het milieu inderdaad. Ben ik dan aso of zwaarmoedig. Gelukkig niet en ik kan me niet voorstellen dat ik meer betrokken of blijer zou worden van het lezen van die slechte huis aan huisblaadjes. 🙂

  11. Erik zegt:

    Deze column is een beetje jammer. De schrijver heeft waarschijnlijk weinig inlevingsvermogen. Er zijn gewoon mensen die geen tijd hebben om al die blaadjes te lezen, die zijn niet levensmoe ofzo, maar doen allerlei dingen die veel leuker zijn dan een Blokker-folder lezen!
    En de zin "Ik zag ze zitten op de bank en dacht, wat een sukkels!" zegt waarschijnlijk meer over Rene Scheffer dan over die mensen.

  12. Rene Scheffer zegt:

    Een column heeft altijd iets van overdrijving….maar in dit geval niet veel.
    En v.w.b. die sukkels heb ik het niet over de Nee-ja sticker maar over de neen-neen sticker.

  13. Ivo zegt:

    Waar kan je de NEE NEE stickers bestellen?

Geef een reactie

