Dinsdagavond – Gezellige Folderavond


foto
De Volkskrant van het weekend is uit en de AD/UN kan later met een borrel achter de kiezen in 15 minuten worden weggewerkt. Geen klussen in huis en dan is het Foldertijd! PSV-Liverpool is leuk maar kan geen 90 minuten boeien. Bijna elke dinsdag is het zover

Mijn vrouw klonk om half zeven al opgetogen, `er  zijn twee dikke folderpakketen!` Ze had ze snel uit, ze was moe. Ik ben klaarwakker. Zo bont als vanavond heb ik het nog niet gezien. Ik wilde eerst bloggen over de mens als rivier (ik zie me zelf als de Linge of het Canal du Midi en u?) of over het rund, maar nu de folders. Wat hebben we vanavond?

De Etos, soms leuk, maar de aanbiedingen zijn vaak op.
De Kruidvatfolder is een topper, want perfecte aanbiedingen. Bij elektronica moet je wel uitkijken, vaak oude modellen. Wel veel goedkope chocola en goedkope luiers. Deze keer ook een digitale fotolijst, voor 59 euro
Tuincentrum Overvecht, heb ik niets mee, te groot en te druk en te lange route naar de parkeerplaats.
Blokker, heeft een Sirion DVD/DIVX TV van 55 cm en dat voor 149 euro. Sirion schijnt een submerk (soort Aristona zeg maar) te zijn van het Turkse Vestel. We zoeken al een tijd een dergelijk ding maar hopen op een plat beeldscherm exemplaar met DIVX DVD voor onder de 300 euro
De AH, wordt bij ons gespeld. Deze keer leuke wijnen, zoals de Undurraga´s, Fronteras, Casa de Diablo en de Aliwen. Goedkope toppers, die normaal 4 tot 5 euro zijn nu voor 3 of 4 euro. Verder veel paasaanbiedingen. Wat is dat toch, dat Paasgedoe. In mijn tijd had je wel wat eierengedoe, maar verder deed je niets anders met Pasen. Nu is er zelfs al Paaseten en Paasmode.
Top 1 Toys wordt weggedaan. Onze dochter heeft nu even spullen genoeg, het huis ligt vol.
De Beter Bed folder doet verlangen naar een degelijk boxspringbed, zoals we in sommige hotels meemaken. Nog een folder van Slaapgenoten, nooit van gehoord en wat een naam, alsof je een bedmaatje kunt huren voor een nacht, vreemd. Het blijkt een normale beddenfolder en ze hebben zelfs een website http://www.slaapgenoten.nl. Ons bed is nog maar 5 jaar oud en niet kapot, helaas.
Terstal dan, vooral in het oosten en nu opgerukt naar Zeist, komt met een nieuwe vestiging in de wijk Vollenhove.
MS mode, Scapino, Schoenenreus, Perry Sport, MuziekMetropool en Poppeliers gaan ongelezen voorbij.

foto
Ondertussen geniet ik van Rail Away, prachtige beelden van treinen rond het groene heuvelland van Neuchatel. Hoe moeten die Zwitsers zich niet voelen in dat prachtige schone landschap met al die kazen en blauwe meren. Een beetje weird allemaal, echte mensen in een artificieel modelspoortreinenlandschap. Ze praten dan ook raar die Zwitsers. 

De Ziengs folder met kekke Gaastra, Ecco en Esprit modesportschoentjes. De dames van de afdeling communicatie zullen daar wel voor bezwijken, denk ik.
MyCom, geeft mij inkijk in de huidige technische stand en daarbij behorende prijzen. Mijn Acer Notebook 1642 WLMI van begin 2006 voldoet aardig met zijn 1,73 GHZ en 512 intern geheugen. Toch zie ik nu al exemplaren voor ook 900 euro met nu al het dubbele. Compu Supply, nog twee jaar wachten en dan koop ik een nieuwe, misschien wel met 5 MHZ en 2100 MB.
De folder van De Block doet verlangen naar een nieuwe stofzuiger. Mijn vrouw is nogal wild met die dingen en elke anderhalf jaar komt er een nieuwe. Ze kosten ook niet veel. Een perfecte Bosch voor 89 euro. Mooie kleuren en weer nieuwe gratis zakken erbij.
De lenteshow van Renault en wat aanbiedingen van Volkswagen, goedkope beurten, zou dat ook voor onze Seat gelden?
Het Keukenspectrum en Riant meubels gaan ongelezen door. Van der Louw schoenen heeft alleen Riecker in de aanbieding, middelmaat.

Bij de MITRA zie een mooie fles Limoncello van 15 voor 13 euro. Heerlijk. Er ligt al een half jaar een halve fles in de koelkast als eerbetoon voor de lekkerigheid. Zonde om hem uit te schenken, want dan is het op. Neen, dan in juni als we in Ligurie zitten. Inslaan die handel voor 6 euro!
De Megakeukenshow en Intratuin gaan door
Op de andere kant is de voorbeschouwing van PSV Liverpool maar ik kan niet omschakelen, dat groene Zwitserse landschap blijft intrigeren.
Roobol, Trendhopper, Intersport, Van Ekeris, Tuintrend, Grando, Leen Bakker, niet interessant.

Dan de EDAH, alle koek en snoep voor Pasen voor half geld, goedkope Bertolli olijfolie en altijd aardige huiswijnen, vooral de witte Colombard uit de Gascogne.
Van Haren dan, die Elephantenschoenen heeft. Mijn favoriete schoen voor Rozanne, deze degelijke Duitse middenklasser. Lekker soepel spul.
Design bouw, weg ermee.
Bij Xenox valt op dat de prijzen laag zijn, maar er zitten geen echte aanbiedingen tussen, het is meer een opsomming van steeds dezelfde op zich niet onaardige voorraad.
T for Telecom ga ik wel bekijken wanneer mijn abonnement afloopt.
Philipoom heeft geen kleren voor mij. Hornbach, Wibra, Tuincentrum Van Ee, even geen interesse, het is teveel.

foto
De topper voor het laatst. Dat is al een tijdje DIRK. Ik denk omdat er in Zeist geen vestiging is, onbereikbaar en dus spannend. Ik ben twee keer in De Bilt geweest, maar dat is een rommelige zaak. Toch zijn er mooie aanbiedingen. Er is een nieuw wijnassortiment! Campo Nuevo Navarra Tinto, 2.99. Macon Villages Blanc, 4,99. Prosecco Azurro, 3,99. Bordeaux, Baron Estafort voor 2,99. Welke zullen er in de wijnalmanaks van 2008 staan? Verder Olaz Complete, van 10.99 voor 5,99. Fruity King, 2 liter van 2,69 voor 1,49. Ik moet bij dit soort plastic tankjes altijd denken aan de Belgische sappenman, die zaken deed met de heer Langendoen en zijn vrienden van het Haarlemse politiekorps. Kant en klare carpaccio voor 1,99 euro per 100 gram. Het paasfeestmaal van rijst met Unox kalfragout uit blik doet me bijna misselijk maken, helaas.

Het is voorbij.
Rail away is afgelopen. PSV-Liverpool is 0-0, denk ik en na Tweede Paasdag is het gelukkig weer DINSDAG, FOLDERDAG.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-04. Bookmark de permalink .

8 reacties op Dinsdagavond – Gezellige Folderavond

  1. Alexandra zegt:

    Zo, een uitgebreide studie! Wat een papierwinkel.
    En Limoncello, in Italie, inderdaad, een liter voor een paar eurotjes! Heerlijk. Thuisdrinken zorgt voor een instant vakantiegevoel.

  2. Bart zegt:

    Allemachtig!
    Misschien begrijp je waarom ik zo’n NEE – NEE sticker op mijn brievenbus heb zitten…;-)
    PS(V): kansloos verloren, ook dat nog…een zware avond, voor sommige mensen

  3. Rene Scheffer zegt:

    Ja maar Alexandra en Bart. Tis vooral gezellig en zeker geen moeite, die folders. Lezen en het stukkie waren in 75 minuten gepiept. Zo nog een Sambuca. Ow ja PSV, ik zag in de 70 ste minuut 0-3, lees ik morgen wel in de krant.

  4. coming soon zegt:

    Vakliteratuur voor het gezinshoofd (m/v).
    Vanmiddag in de file in het centrum even de nieuwste van de Bijenkorf doorgenomen, ook aanbevelingswaardig.

  5. Klaverblad zegt:

    Deze geweldige bijdrage over de pakketjes die ook wij elke dag in de brievenbus geworpen krijgen, heb je kunnen maken, omdat Liverpool-PSV oprolde, het kijken niet waard was.
    Zelfs als Ajecied was ik not amused en had last van kuyt-krampen.

  6. Bart zegt:

    Mooi dat jullie er zo relaxed eventjes van kunnen genieten! Toch laat ik mijn sticker nog eventjes zitten…;-))

  7. Eline zegt:

    Grappig, zo’n recensie van folders. Origineel. Wat mij betreft: ik heb een ja/nee sticker, dus al dat heerlijks gaat aan mij voorbij! 😉

  8. Maria-Dolores zegt:

    ben aan het bijlezen en kwam bij jouw folders terecht :-), voor mij iets heel bijzonders, aangezien er hier waar ik woon nauwelijks reclame verspreid wordt… maar om die rommel nou iedere week te moeten lezen, dat zou voor mij toch niet hoeven…

Geef een reactie

