Hoe ik me in een paar minuten liet verleiden – door een Veronicagidsmeisje.


foto
Ik was vandaag alleen in de tuin. Een mooie zaterdagmiddag en het was 14.25 uur. Mijn vrouw en mijn dochter deden een middagdutje. Deze zaterdag eens niet winkelen en straks nog even naar de AH. Ik zat al een uur de VK te lezen in de zon, had koffie en een stuk chocolade op en wilde de TV gids pakken en toen ging de telefoon. Ik was verstoord, want stel dat het de twee wakker zou maken. Er stond INFO01 in het scherm. Ik nam op en zei: `ik heb alles al, pensioenen, verzekeringen etc.` 

Het Veronicagidsmeisje: u klinkt erg boos meneer, u weet niet eens wat ik u wil vragen.
Ik: ach er staat INFO01 en dat betekent reclame en dat wil ik niet, maar ik ben niet boos op u hoor.
Het meisje: neen, maar dit is ook geen reclame, ik wil u alleen vragen of u de Veronicagids leest en of u daarover tevreden bent.
Ik: ow, ja en toevallig had ik die gids in de hand en tevreden ben ik ook wel; het is de TV gids van mijn vrouw die ze 6 jaar geleden inbracht toen ze hier kwam wonen.
fotoHet meisje: Leuk dat u tevreden bent en ik mag u daarom een aanbod doen en ik wil ook uw geboortedatum weten. Kent u de Lottomiljonairshow en wat vindt u daarvan en speelt u mee met de lotto?
Ik: Nou, ik ben van 26-04-1958 en die lottoshow vind ik tamelijk stompzinnig en nee, ik doe niet mee aan de lotto .
Het meisje: meneer, u klinkt veel jonger dan 49, maar dat hebt u zeker al vaker gehoord en u doet nog niet mee met de Lotto dus u hebt nog niet alles en ik mag u, omdat u zo tevreden bent over de TV gids, aanbieden om een maand gratis mee te doen!
Ik: Ja leuk. En die stem, ach het is wel lastig want ik speel graag Sinterklaas en dan is die stem iets te licht. Maar er zit vast wat achter dit telefoontje, wat gaat me dat kosten?
Het meisje: u bent wel erg direct meneer, hihihi. Maar OK, daarna moet u drie maanden mee doen met de lotto en dat kost 1 euro per week.
Ik: weet u wat mevrouw, het kost me dus 12 euro, noteer gegevens maar; het is OK.
Het meisje: ….neemt alle gegevens op. 

Ondertussen was de Postbode geweest en die had een cyclaamrode en groen gebloemde ochtendjas voor mijn vrouw gebracht. Dat was een kado in veband met een abonnement op een damestijdschrift. Ik hoorde boven gestommel en in de babyfoon hoorde ik Rozanne huilen. Ik vroeg het meisje haast te maken met het gesprek want ik voelde nattigheid. Ze was bezig om alle afspraken te herhalen voor het contract (alles wordt dan opgenomen). Mijn vrouw was inmiddels in de kamer en pakte het pakket uit en deed de cyclaam rode-groene ochtendjas aan en keek me vragend aan, niet wetend met wie ik aan het bellen was. 


Ik: snel mevrouw, mijn vrouw komt van trap, uh, ze is al binnen.
Het meisje: nou het laatste stukje, zoals u weet wordt alles opgenomen en u hoeft nog maar twee keer JA te zeggen.
Ik: JA, JA, maar nu moet het afgelopen zijn, mijn vrouw staat hier met een belachelijke ochtendjas, de baby huilt en het is mooi geweest zo, er komt alleen maar ellende van, daaaaag en succes verder vandaag.

Mijn vrouw: wat heb je nu weer gedaan en wat is er mis met de ochtendjas?
Ik: uh, het was van de Veronicagids, een meisje en die vroeg…, en ze was zooo vrolijk en had een ontwapenende stem en toen heb ik me vastgelegd op 3 maanden meedoen aan de lotto en het kost maar 12 euro…ennu.
Mijn vrouw: Belachelijk en ik heb nog zo vaak gezegd, doe dat niet via de telefoon en ze komen altijd met die Veronicagids en smeren je dan wat aan. Hoe kun je dat nou doen en wat is er nou mis met mijn ochtendjas?
Ik: ja maar, had dat dan gezegd van die Veronicagids en het is maar 12 euro en die ochtendjas, uh, die is wel goed, maar dat cyclaam-rood. Ik bedoel dat was niet echt in de mode tot voor kort, maar dat waren Dirndl jurken ook niet en nu anno 2007 wel, dus uh, kan het wel denk ik. 

Ze bleef nog een half uur boos. En dat Veronicameisje had een zo leuke stem. En nu is ze weg en ik weet niet eens hoe ze heet en mij is ze allang vergeten en misschien was ze helemaal niet leuk. En ik zit straks naar dat stomme lottomiljonairs te kijken met dat ene lot en kan nog eens een opzeggingsbrief gaan schrijven ook. Mijn vrouw had helemaal gelijk, deze keer.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-05. Bookmark de permalink .

16 reacties op Hoe ik me in een paar minuten liet verleiden – door een Veronicagidsmeisje.

  1. ScrambleX zegt:

    In een grijs verleden in Medialand gewerkt…
    Waar zijn ze, de mooie Veronicameisjes…>?
    Leuk stuk !

  2. D u n j a j a j a!!!! zegt:

    Zeer zeer zeer pijnlijk herkenbaar,hahahaaaaaa….oei wat goed!

  3. Station Mill zegt:

    Vanuit Mill, met de trein, ook maar eens in Zeist komen kijken.
    Leuke blog is dit, vooral je ‘copyright-rubriekje’! 😉

  4. Burro Holanda zegt:

    Zeer herkenbaar. En het gekke is, je trapt er rustig nog een keer in.

  5. Mo zegt:

    Sukkel!:-)

  6. Maria-Dolores zegt:

    maar ja, als je iets zou winnen (schijnt ook wel eens te gebeuren), dan is het misschien toch nog niet zo’n slechte zet geweest. èn het heeft een grappig verhaal opgeleverd… en het halve VK-blog gelukkig omdat zìj niet zo dom zijn om erin te trappen:-)

  7. cor zegt:

    leuk… en ach zo herkenbaar; ik roep in de hoorn ik wil niks winnen, goedkope telefoon en stroom interesseert me geen bal…en dan toch maar aandringen metr…maar meneer ik begrijp u niet

  8. Sandra zegt:

    En dan win je de lotto .. let maar op 😉

  9. galadriel zegt:

    hahahaha…ook ik ben verleid…hahahaha en heb er langer dan die 3 maanden aan vast gezeten, want je vergeet je automatische betaling stop te zetten, da’s de truc

  10. Rene scheffer zegt:

    Scramblex…ik ken ze nog van het sigaretten uitdelen 20 jaar geleden; deze had een mooie stem, een beetje "gemaakt" zoals Sharon Dijksma.
    Dunja…en ik keek ook zooo beteuterd toen mijn vrouw binnekwam.
    Mill…ja dat Copyright, daar was jij mijn inpiratiebron! en een bezichtiging van de raadszaal van het gemeentehuis zit er dan altijd wel in.
    Burro Holanda..ik denk het niet!
    Mo…Puh, was jij die juffrouw?!
    Sandra en Maria Dolores…als ik wat win laat ik het uiteraard hier als eerste weten.
    Cor…je lijkt me wat taaier dan ik in dit soort dingen.
    Galadriel..ja 3 maanden, dat geldt ook vaak voor kranten; ik mag ook geen krantenuitdelers op zaterdag meer aanspreken, om die reden.

  11. kornelis zegt:

    wat wij mannen toch allemaal moeten doorstaan: ben laatst midden op straat nog lid geworden van Amnesty omdat ze van die mooie bruine ogen had en als een serveerster lief glimlacht en ook nog een compliment maakt over mijn shirt vindt mijn vrouw de fooi belachelijk…..

  12. Eline zegt:

    As always…. :-)) (mama heeft altijd gelijk, zelfs als ze ongelijk heeft, tenzij ze zich vergist)
    Vrouwelijke verkopers. Dat zijn de beste!

  13. Eline zegt:

    En oei Rene. Juffrouw zie ik je zeggen. Dat kan echt niet meer joh.

  14. Johan Peters zegt:

    Veronica-meisjes mochten er vroeger zijn :-).

  15. Dunja zegt:

    Vooral van die zg zachtaardige indo types vallen mannen massaal in katzwijm!

  16. Manus zegt:

    ach het scheelt 80 cnt p. min. en ze blijven nog netjes ook. Ik wens je, net als Sandra, een flinke prijs en dan maak jij een lange neus tegen iedereen.

Geef een reactie

