Bloemen van de Opelman – Gefeliciteerd met uw Zafira!


fotoUiteindelijk is het een Zafira geworden. Mijn vrouw vond het een stoere wagen, stoerder dan de Touran. Ik vond het net andersom, maar OK. En die grote wagen allemaal vanwege Rozanne, haar vele spullen die mee moeten met vakantie. Zonder de kleine was het een Alfa 159 geworden denk ik, die is een stuk kleiner. Bij de garage duurde het drie weken geleden bijna anderhalf uur. Onze Opelman, de heer R. maakte er werk van en we kregen koffie en nog de mogelijkheid de verzekering om te zetten. Omdat het een burgermansmerk is werd ik melig. Dat heb ik altijd als ik burgermansdingen doe, zoals een vakantiehuisje huren, het AD lezen, bij Miss Etam lopen of de heg knippen. Uiteindelijk werden de bloemen uitgereikt en mocht de Opelman op de foto. Dan kom ik zeker weer op Internet. Jazeker, bij deze. De eerste belevenissen…….

fotoDe boordcomputer – Is hij zuinig?
De eerste rit was naar Zeeland. Via Gorkum en Barendrecht en daarna via Zierikzee verder. Soms 125 km en vaak 85 km per uur. Ik zat om de kilometer aan de boordcomputer. Ik volgde alles. Uiteindelijk haalde hij 1 op 13. Ik vond dat heel erg mooi voor een wagen van bijna 1500 kg. Rozanne zat als een prinses een stuk hoger dan in de vorige auto en had alle Mc. Donalds en koeien langs de weg nog beter in de gaten. De wegligging is goed. Zuinigheid is voor mij erg belangrijk. Ik ben een van de weinigen. Ik vraag anderen er vaak naar. Men weet het niet en let er ook niet op, zelfs de Fiat Panda rijder en de Suziki rijder niet. Waarom ik het zo belangrijk vind? Het bespaart geld. Op een looptijd van 5 jaar en 100.000 km is het verschil tussen 1 op 12 en 1 op 13.2 maar liefst 1000 euro! Ofwel 200 euro per jaar en 65 eurocent per dag. En dat is een heerlijke mooie fles kwaliteitsbier¨, in Duitsland gekocht, dat wel. Elke dag weer en dat 5 jaar lang. Kijk daarom dus.

fotoDe boordcomputer – deel 2
Het ding blijft me intrigeren. Vorige week had ik net een volle tank. Mijn vrouw gebruikt de wagen voor het werk en ik breng Rozanne naar de crèche. Het ding stond na 30 km op 1 op 9. Het viel me tegen en ik baalde. Ik ga vanavond weg zei ik tegen mijn vrouw. Ze keek me vragend aan. Ja, gewoon even rondrijden op de snelweg, zei ik. Waarom dat nou, vroeg ze. Nou omdat hij op 1 op 9 staat en ik wil hem boven de 1 op 10 hebben, antwoorde ik. Ze vond het heel vreemd en uiteindelijk heb ik het maar niet gedaan. Maar vandaag heb ik wel stiekem een stuk omgereden en hem van 1 op 9 naar 1 op 9,3 gekregen.

De Dvd in de CD lade – foutje.
Afgelopen zaterdag belde de Opelman. Is alles goed met de Zafira, meneer en mevrouw Scheffer? Ja hoor, prima, zeiden we door de telefoon. En als er wat is, komen jullie er mee langs, zei de Opelman. Een half uur later zaten we in de auto naar de stad. Mijn vrouw stopt een dvd met MP 3 opnamen in de gleuf van de radio/cd player. Hij slikt hem in en het ding komt er niet meer uit. We rijden door naar de garage, roep ik. Vijf minuten later zijn we er. Vrouw, schoonmoeder en Rozanne zitten in de wagen, buiten. Ik haal de Opelman. Dat is snel meneer Scheffer. Ja zeg ik, maar IK heb er niets mee te maken en ik leidt hem naar de wagen. Regel het maar met mijn vrouw want die heeft iets te vertellen. Ze rommelen 5 minuten aan het ding. Het lukt niet en de Zafira moest vandaag naar de garage. Nieuwe radio-cd en de oude naar de fabriek. Nooit meer doen Lucia!

Dit was het laatste Opelverhaal, speciaal voor de vaste volgers.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-05. Bookmark de permalink .

5 reacties op Bloemen van de Opelman – Gefeliciteerd met uw Zafira!

  1. Rene scheffer zegt:

    Ik snap het al….
    Mijn fans zitten in Utrecht, bloggersberaad. Daarom geen aanbevelingen. Nu heb ik betere stukken geschreven dat is waar en het is echt het laatste Opelverhaal, dat beloof ik.
    Nou ja geen…de eerste twee dan, maar die tellen nie.

  2. Klaverblad zegt:

    Was dat vandaag, dat bloggersberaad?
    Een van jouw fans is achtergebleven om je aan te bevelen!

  3. Rene scheffer zegt:

    Klaverblad… Thanx!
    Maar je hebt kennelijk een verhaal gemist van een week geleden waar ik je nota bene nog in een alinea opvoer als een informant voor een journalist.
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/130338

  4. Mo zegt:

    hahaha, een eindje rijden om het gemiddelde verbruik naar beneden te krijgen…!

  5. prometheus zegt:

    Weer een echt staaltje Rene logica, omrijden om te bezuinigen! Mooi.Welke kostenvergelijking laat zich nog meer uitdrukken in hoeveelheden duits kwaliteitsbier! Ik wacht af!
    Grtz,
    Harold

Geef een reactie

