Gladde tegels, perversies, huisvrouwen en antikal.


foto
Het huis moet van kant!
Het kan niet langer zo, althans dat houd ik mezelf voor. Ons huis is, zeker wanneer we het vergelijken met dat van de mensen die we kennen, in het algemeen superschoon. Vandaag was het de dag van de gladde tegels en de antikal. Een deel van het schoonmaken in huis is mijn verantwoordelijkheid. Ik houd het aardig bij maar niet grondig. Dat kan ook niet altijd want met een kind, een hond en een vrouw om je heen is het voorzichtig laveren met grote meubelstukken, stofzuigers en dweil. En als de kleine rond 19.30 uur slaapt dan ben ik zelf vaak moe en als dat een keer niet zo is dan kan ik nu eenmaal niet in de naastgelegen badkamer lawaaiig (het barst van allerlei potjes en flesjes, die verplaatst moeten worden) tekeer gaan.  
  

Eindelijk het rijk alleen foto
De rest van de familie was uit logeren. Dus, alle stoelen en tafels van de plaats en de zitslaapbank eens midden in de kamer gezet. De Ikea tafel en -kast van Rozanne opzij. Alles met hoog tempo en tamelijk grof en lawaaig. Ik ken de moeilijke plekjes zowel beneden als boven. Ook de plinten krijgen weer eens een beurt. De tegels schoonmaken vind ik nog het mooiste, net als ramen zemen. Ik houd niet van vieze handen. Zand op mijn hand geeft mij kippenvel en dan moet ik zo snel mogelijk naar een kraan. Neen dan die badkamertegelss. Eerst afspoelen en licht drogen en dan de antikal erop. Dat een half uur laten zitten en dan met spons nog eens verder verdelen. Dan afspoelen met water en wat sop en dan drogen. En als je het dan ziet blinken als een spiegel geeft dat een heerlijk gevoel. Een het geurt ook zo lekker. Die mengeling van antikal, ajax en chloor en dan de ramen tegen elkaar open. Een van de hoogtepunten in de week.         

Een perversie
Even tussendoor. Ik heb iets met huisvrouwen en ik weet niet of het wat met die schoonsoppassie te maken heeft. Ik val niet op het ideaalbeeld van veel mannen, zeg maar de spreekwoordelijke `knappe blonde, goed gebruinde 22 jarige vamp met string`. Dat doet me niets. Een string vind ik ontzettend ordinair. En blond…soms kan het, zoals die jongedame Jaspers van de KRO, die heeft iets moois en beschaafds, net als de blonde mevrouw in Medium. En de blonde dames op het VK blog kunnen ook nog door de beugel vanwege dat feit (…dus dat ze op het VK blog zitten). Neen mijn ideaalbeeld is het prototype huisvrouw, 35 plus met schort. Ze moet niet onknap zijn, dat niet, maar je moet er wel even naar moeten zoeken. Druk bezig in de keuken met koffiezetten en als manlief wat lichamelijke toenadering zoekt begint ze te kirren. `Ja maar eerst koffie en het huis moet nog gedaan, eigenlijk ben ik te druk, want ook de boodschappen…` Nou, dan houd ik het dus niet meer.  Een perversie, oké, maar een onschuldige. 

fotoPasta, zoals de hoeren het eten. Ik ben niet helemaal tevreden, want de `zwarte man` kon ik helaas nog niet wegkrijgen, zoals op een van de foto´s is te zien. Na tweemaal drie kwartier zuigen, boenen en soppen mag ik mezelf verwennen, vind ik. Ik eet als het moet wel 3 of 4 keer in de week pasta. Gisteren hele basale spaghetti bolognese en vandaag had ik opeens zin in tonijn. Ik had nog wat courgette en heb die in kleine stukjes gesneden. Drie trostomaten in de pan en wat bosui. Dat een stuk tonijn van 130 gram. Daarna een halve pot pastasaus van AH `putanesca` (ofwel zoals de hoeren het eten) met kappertjes en olijven. Wat koffiemelk en een scheut witte wijn. Ondertussen de spaghetti koken. Nog wat peper door de saus en klaar in amper 20 minuten. Gezond en lekker. Een glas rosé erbij en met bord en glas naar buiten.   foto

Wat een dag. Mijn ideale weer, dat is maximaal 22 graden en wat zon. Lekker in de weer met stofzuiger, sop en tegels en een heerlijk bord pasta di tonno a la putanesca. En stiekem hoop ik natuurlijk dat mijn vrouw dit blog leest en me overlaadt met loftuitingen. Ik zal haar sms-en.
Morgen verder. Het laminaat op de slaapkamer is al gestofzuigd en glimt nu al. Morgen met dweil en sop erover heen!
     

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-07. Bookmark de permalink .

18 reacties op Gladde tegels, perversies, huisvrouwen en antikal.

  1. Mo zegt:

    Als ze het resultaat ziet (en ruikt) hoeft ze dit toch niet meer te lezen?!

  2. lidy zegt:

    Man-o-man, je bent gewoonweg de ideale man.

  3. Rene scheffer zegt:

    Mo
    Ach voordat ze terugkomt gaat er altijd nog wat extra Ajax op de tegels, voor de reuk. Ennu ze heeft al gebeld en het stukje is ietsie gekuisd nog.
    Lidy
    Uh, dat hoop ik eigenlijk altijd, dat dat de reactie is op mijn stukjes. Maar het er zo openbaar staat is het ook weer wat eng….

  4. lidy zegt:

    Aaaah Rene, je hebt vast en zeker ook zo je hebbelijkheidjes. Zeker te weten eigenlijk. Ik heb er wel een paar ontdekt. Maar dat maakt niet uit.

  5. Rene scheffer zegt:

    Lidy
    Ja hebbelijkheidjes. Mijn vrouw kent ze ook maar al te goed. Zelf vind ik ze uiteraard tamelijk onschuldig.Reactie is geredigeerd

  6. Isis Nedloni zegt:

    Pasta zoals de hoeren het eten en poetsende schoonmaakmiddelen…..hahaha…hilarisch opgelost…ach…ook glimmende tegels zijn relatief….pas op hoor….in een te schoon huis zijn geen antistoffen en worden we eerder ziek….ach ja, dan laat je toch gezellig een paar hoeren over…om lekker pasta te eten…of ontstaat er dan weer een ander tafereel; )))) (is mijn rauwe goedbedoelde humor , hoor)
    ach ja…zo hebben we allemaal wel wat; ))))
    Leuk vlot geschreven; )))

  7. Maria-Dolores zegt:

    jeetje, wat pervers; kon me nauwelijks voorstellen dat je van het schoonmaken van een redelijk schoon huis geniet… zelf doe ik het allernodigste, en na een half uurtje poetsen ben ik doodmoe. ik pas altijd op dat ik niks vies maak, dat wel…

  8. Rene Scheffer zegt:

    Isis N….
    Thanx. leuk !
    MD…
    Ja maar in Italie zijn de muren weerbastiger, denk ik en is het warmer.
    Allen…
    Er reageren alleen niet blonde dames. Heren al helemaal niet. Toch iets te vreemd of het komt te dichtbij (de persversiteit).

  9. de Stripman zegt:

    Ho, ik ben een heer (als je dat van jezelf kunt zeggen) en ik reageer…;-)
    Mooi verhaal, leuk geschreven en herkenbaar. Ik hou ook van schoon, maar ben omringd door minder fanatieke huisgenoten. Helaas ben ik niet meer in staat tot urenlang poetsen en schrobben, dus leg ik me neer bij enige vervuiling. Een troost: er zijn altijd huizen waar het veel vuiler is…;-)

  10. Annelies zegt:

    Zo zo René, kan ik je niet inhuren om te kuisen hier ;-)) Blond – string- schort, lijkt me moeilijk te vinden in deze wereld !

  11. hippo zegt:

    Mooi verhaal René. Die mengeling van antikal, ajax en chloor, daar ga je wel als de duvel van schrijven (hoe vaak heeft je vrouw gebeld?). Het recept heb ik genoteerd (ook dat van de pasta met tonijn).
    gr. hippo

  12. Rene scheffer zegt:

    Stripman…
    Ach, ik heb er ook spierpijn van, dat schoonmaken, maar dat slaapt weer extra lekker.
    Annelies…
    Ik nie blond. Zie liever kuisheidsgordel dan een string en als je hiernaast woonde had ik wel een half uur ramen gezeemd ofzo.
    Hippo…
    Thanx. Het schoonmaakthema heeft ze goed gelezen, zelfs aanbevolen en al een wijziging geadviseerd, die is verwerkt.

  13. easywriter zegt:

    goh, jammer dat je al een vrouw hebt.

  14. Eline zegt:

    🙂 Het is de veelheid aan wat er in jouw hoofd (en in één enkele bijdrage) voorbijkomt die jouw bijdragen zo apart maken. Dat en dat schortje :-)) Lekker leesbaar leesvoer!

  15. Sandra zegt:

    Jij hebt zoveel bonuspunten verdiend thuis dat ze niet meer op 1 A4-tje passen!
    Met plezier gelezen!

  16. Rene scheffer zegt:

    Easywriter..
    Ja maar ze kent mijn hebbelijkheden…een ervan is dat ik ermee kokketeer waardoor het gekunsteld wordt.
    Eline…
    Is zo, zo komt er een blog over recent bezoek aan Amsterdam, ik kan me niet beperken.
    Sandra…
    Thanx. Thuis kan ik een paar dagen vooruit zonder iets te doen.

  17. Manus zegt:

    René, je mag mijn Superman t-shirt lenen.Hard verdiend.

  18. Rene scheffer zegt:

    Manus…
    uh thanx. Maar nie nodig. De tijd dat de uberrman populair was bij vrouwen en recent de metroman is alweer voorbij. Nu blijkt de gewone man (op de bank met biertje en voetbal op tv) weer te kunnen. Dus geen t shirt nodig maar bedankt!

Geef een reactie

