Mijlpaal – 10.000 ste bezoeker vandaag? Prijs: Gall&Gall bon van 5 euro!


10.000 Bezoekers
Vandaag is het 3 augustus 2007 en ik begon met meten op 3 februari 2007. En volgens de prognoses van Webstats Motigo haal ik vandaag de 10.000 ste bezoeker! Ben ik best een beetje trots op. Gemiddeld 60 per dag. Op een dag zonder blog tussen 15 en 35 en op een dag met een blog van mij tussen 55 en 100 met een enkele uitschieter naar boven (record 175).  Eigenlijk zijn het er natuurlijk veel minder. Want mijn eigen VKblogpagina is mijn startpagina en van gemiddeld 60 bezoekers zijn er wel gemiddeld 15 van mezelf. 
 


fotoWebstats Motigo

Het is ook gewoon leuk dat Webstats Motigo. Je kunt zien waar je lezers vandaag komen. Je kunt hun exotische verblijfsoorden zien terwijl ze veinzen thuis te zijn. Goede vrienden worden ontmaskerd, waneer men zegt een aanbeveling te hebben gedaan, quad non. Anderen komen op een dag vele malen achtereen op mijn pagina. Om mijn blog te lezen, om naar de reacties van anderen te kijken of om op de foto’s van mezelf te geilen? Ook leuk zijn de bedrijven. Ik schreef over “Veronicameisjes en de lotto” en prompt allemaal hits vanuit de Nationale Totalisator en zojuist zag ik hits van H&M Stockholm, naar aanleiding van een blog van eergisteren. 
 

Aanbevelingen
Nu hengel ik in beperkte mate naar aanbevelingen. Altijd 2 van mezelf. Soms 1 van mijn vrouw als ze bij haar moeder op bezoek is. Van een goede collega altijd 1. Een enkele vriend of vriendin soms. Mijn zus leest alles. Is niet eens negatief over mijn schrijfsels maar er is geen haar op haar hoofd die denkt aan het geven van een aanbeveling. Met andere woorden. Wanneer ik 20 aanbevelingen heb zijn er  3 tot  7 (gemiddeld  5) van mezelf en mij bekenden. Tis maar dat u het weet. 
 

Waarom schrijven op het VK blog?
Het schrijven van blogs is vooral leuk. Mijn gedachtenspinsels moeten ergens heen en hier is een mooie plek.. Ik ben blij met aanbevelingen, maar het idee dat een ander mijn stuk leest en na lezing glimlacht dan wel verzucht dat vind ik nu eigenlijk ook maar ik durfde het nooit te denken of te zeggen” geeft ook een lekker gevoel. Ik moet nog werken aan de kortheid van mijn blogs. Ze dijen uit, teveel zijpaden. Verder ben ik blij met mijn rol op het VK blog, die hetzelfde is als in het echte leven. Ik denk dat anderen mij niet altijd makkelijk in een vakje kunnen stoppen. Ik voel me een beetje een columnist. Zo leef ik ook. Op afstand soms, beschouwend, uitvergrotend en erg associatief. Soms ben ik volks, dan elitair, genietend, egocentrisch, flegmatiek, sociaal en vriendelijk maar ook vinnig en eigenwijs. Geen straatvechter maar wel iemand die (als er ooit al aanleiding is) je beter niet als vijand wil hebben. 
 

De prijs
Wanneer ik kan herleiden wie de 10.000 ste bezoeker is stuur ik een Gall en Gall waardebon van 5 euro op, wanneer degene bereid is zijn of haar adres te mailen.  


Tenslotte – feestje voor mezelf
Ter gelegenheid van deze gelegenheid plaats ik één van mijn eerste blogs. Een korte (mijn favoriete) column over de rivier De Orb. Diezelfde column verkoos ik ook om in januari jl. voor een select publiek uit te spreken tijdens de  nieuwjaarsreceptie van het Zeister Magazine. Hier komt ie nog een keer. . . . 

fotoLofzang op de Orb

De ORB! De naam intrigeert me, net als die van de Franse rivieren de Ain, de Orne en de Eu. Ze erotiseren. "Orb, Orb, Orb …wie is het mooiste meisje van het dorp" , zongen we steeds. "Ballades ‘d Orb" stond er overal op borden. Lofzangen dacht ik. Maar het betekent wandeltochten. En dat kan heel goed in dit rustige deel van de Languedoc, linksboven Beziers. 

De tragiek van deze rivier en van elke rivier doemde op in mijn hoofd. De Orb. Vanaf de bron bruisend en klein, daarna komt Rocquebrun. De Orb is  wat breder bij Cessenon, maar nog steeds transparant/verkwikkend met forellen. Later verder richting Beziers kabbelend breed met zeelten en karpers. Daarna komt het kruispunt met het Canal du midi. Nog een 20 km door het vlakke kustlandschap. En dan is er opeens niets meer. De eigenheid, het landschap, de dorpjes, de kano’s, bruggen, baders en vissers. . . alles achterlatend. Nog majestueus toegezongen en geëerd door de op een plateau gelegen kathedraal van Beziers. Dan de laatste riviervissers aan de oever bij Valras.  

Aldaar
wordt de Orb vermengd. Opgenomen in het bruin/blauwe water en later niet meer als Orb herkenbaar in het oneindige blauw. Als een ooit mooie vrouw die in haar laatste dagen op zaal haar verbleekte nachtjapon aantrekt en aldaar haar laatste adem uitblaast, alsof ze nooit een geschiedenis heeft gehad. De tragiek van het leven, gecomprimeerd in een ritje van 2 uur langs de oevers van de Orb. Valras Plage als pijnloos mortuarium, waar ongeïnteresseerde kampeerders een vluchtige blik werpen op de onbekende.

  

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-08. Bookmark de permalink .

18 reacties op Mijlpaal – 10.000 ste bezoeker vandaag? Prijs: Gall&Gall bon van 5 euro!

  1. Morticia zegt:

    Rene, vooral jezelf blijven bezoeken 🙂
    succes

  2. Beus zegt:

    Een eerlijk, oprecht en een leuk blog.
    Jammer dat ik de 10.000ste niet was.
    Als ik je twee keer zou kunnen aanbevelen zou ik het doen, maar ik kom helaas vandaag niet meer op het werk.

  3. Maria-Dolores zegt:

    ik zou die bon wel willen: had ik een mooi excuus om een reisje naar NL te maken om ‘m in te wisselen (grapje…)
    gefeliciteerd met je mijlpaal.

  4. Rene Scheffer zegt:

    10. 3 augustus 16:00 Skynet Belgium, Gavere, Oost-Vlaanderen, België
    Awel; nun winnaar! Nr. 10.000.
    Vermits ge mij verwittigd over uw adres, gaat den bon naar u !

  5. hippo zegt:

    proficiat en je hebt inderdaad een heel eigen toon en een vrolijk stemmende openhartigheid (naar mijn bescheiden mening),
    gr. hippo

  6. CK zegt:

    Is er wel een Gall & Gall in België? 😛
    Wel veel, tienduizend.
    Ga denk ik ook maar zo’n ding installeren, lekker controlfreaken!

  7. Klaverblad zegt:

    Sorry, ik ben wat aan de late kant, maar gefeliciteerd! Ik heb zelf een paar blogs gewijd aan statistische ego-gegevens en toen een vloedgolf aan negatieve reacties gekregen (de teller bereikte recordhoogte), want je moet vooral bescheiden, belangstellend, empatisch reageren en niet al te veel jezelf in de kijker zetten. Maar blogtijden veranderen. De selectieve verontwaardiging kennelijk ook. Ik zie hierboven een paar respondenten die wel erg slectief en hypocriet zijn, maar enfin….voortschrijdend inzicht. Jij aardig voor mij, ik voor jou. Zo werkt het hier in hoge mate.
    Jij bent één van de weinigen die mij altijd is blijven volgen en vaak aanbevelen, welke bedenkingen je ook had over mijn metamorfoses. Dank daarvoor. Als ik de komende drie weken niet reageer, ben ik ECHT weg, maar aan het IP-nummer kun je dan zien dat ik in een internetcafé vertoef en jou zo’n beetje als eerste zal bezoeken.
    PS. De tellers heb ik al lang niet meer. Het werkte als slechte wijn; ik kreeg er koppijn van.

  8. Rene Scheffer zegt:

    Morticia…
    Ach af en toe een feestje voor jezelf en jezelf bezoeken. Past wel bij mij.
    Beus….
    Thans voor goede bedoelingen en compliment!
    MD….
    Had gekund, je had het kunnen manipuleren. Maar zo een ben jij niet, geloof ik.
    Hippo…
    Thanks.
    CK…
    Ach alles qua winkels is in NL en Belgie bijna hetzelfde, qua ketens dan m.u.v. levensmiddelen. Ennu ik ben echt geen controlfreak…meer een vage verkneukelaar.

  9. Rene Scheffer zegt:

    Klaverblad…
    🙂 Mooie reactie. Doet me goed.
    Statistische egogegevens…ach ik ben wat flodderiger, niet minder egocentrisch.
    We zullen de internetcafe’s gaan bekijken op webstats.

  10. Antoine zegt:

    Gefeliciteerd:) Maar goed dat ik niet nummer 10.000 was, gezien de grote afstand 😛

  11. jan krosenbrink zegt:

    eindelijk een fatsoenlijke foto van je au.. ik bedoel van jou, ik neem er een wijntje op

  12. Maria-Dolores zegt:

    Rene,
    ik ben zo eentje die na gaat zitten denken hòè je het zou kunnen manipuleren, dat wel…
    was niet verder gekomen dan: iedere keer je blog bezoeken, uitloggen en dan weer terugkomen. leek me nogal veel werk voor een buitenlandse wijnbon, vooral ook omdat ik niet wist hoe vér we van de 1.000.000 bezoekers af zaten… bovendien loop je dan altijd de kans dat er tòch net iemand tussendoor glipt. jou een e-mailtje met de naam van m’n provider sturen?? tja, maar daar is het nù te laat voor 🙂

  13. Martha Vosbeijer zegt:

    Rene gefeliciteerd met de behaalde mijlpaal. Maar waarom toch een Gall en Gall waardebon en geen boekenbon? Waarom altijd verwijzing naar alcohol als er resultaat geboekt is?

  14. Rene Scheffer zegt:

    Antoine….
    Ach dan had me maar een paar cruzeiros extra gekost.
    Jan K…
    Ow ja, ik ben er ook wel tevreden over; misschien die maar als avatar gaan gebruiken.
    MD…
    ja, maar je was in de buurt ongeveer 9987 zag ik via webstats.
    Martha V..
    Ik heb ook niets met drankmisbruik; maar het geval is dat ik vandaag nog naar de gall en gall moet om mijn 4 dozen Argento Chardonnay 2006 reserva op te halen (wilde wijndagen 2 halen en 1 betalen).

  15. Martha Vosbeijer zegt:

    Beste Rene, ik doel ook niet per definitie op drankMISbruik, maar het ingesleten, idiote, automatisme enz om, wanneer er iets te vieren valt, er ALTIJD alcohol aan te pas moet komen. Kun je zien hoe diep geworteld dat zit in onze westerse maatschappij, en zeer waarschijnlijk al diep verankerd in onze genen! Kunnen we werkelijk niet meer iets orgineels bedenken om elk feest orgineel te laten zijn?

  16. Morgaine zegt:

    Whoeha!:))
    Twee punten van mij erbij;)

  17. eva zegt:

    Vooruit ik doe een gok voor die bon!
    Haha
    Als ik nou 10 keer langskom heb ik tien keer kans!!!
    Zal eens kijken hoeveel ik op mijn teller heb staan.
    Hoe dan ook proficiat met je 10.000ste bezoeker!
    (je zal ze op de koffie krijgen!)
    gr eva
    Al zegt dat niks want veel wordt gewoon dubbel geteld!

  18. Rene scheffer zegt:

    Martha
    …Ik snap je. Ik ben om 10 u in de ochtend net zo vrolijk zonder drank als om 23 u na twee biertjes…
    Maak er een blog van.
    Morgaine…
    Thanx
    Eva…
    Leuk bedoeld maar je bent al bijna een dag te laat!

Geef een reactie

