Stel je voor dat….je met een koe getrouwd was.


fotoWe zaten vanmorgen in de auto naar de Efteling. Ik zat weer eens over iets onbenulligs te filosoferen en zei tegen mijn vrouw `stel je voor dat….`en ik weet al niet meer wat maar het was iets vreemds of onbeduidends als `dat…ik een motor had en een leren pak` of  `dat … in Zeist de Vomar was gekomen en niet de Nettorama`.

Maar ik was halverwege de zin en mijn vrouw zei bij het passeren van een weiland met koeien ietwat neerbuigend `ja….dat je met een koe getrouwd was`.  

Dat had ze beter niet kunnen doen en ze voelde het zelf al aan.  Dan heb je geen gezeur, concludeerde ze direct. Gedachten en voorstellingen spoten in mijn hoofd. “Bedankt…genoeg inspiratie voor een blog” . Mijn aandacht was plots weg van de boordcomputer.   

Stel dat ik met een koe getrouwd was, dan… 

Was dochter Rozanne en half kalf met een eigen kamer maar ook met een hoekje in de wei.  

Was er in huize Scheffer meer rust en was ik zelden hyper.
  Zouden er naast hooi en gras veel stoommaaltijden gekocht worden  

Hoefde ik nooit meer naar pretparken en winkelcentra.
 

Ging ik weer sportvissen met Haar achter me aan een touw.
  

Zou ik niet naar Gran Canaria gaan maar vakantie vieren in een gite in het vlakke land van de Haute Meuse in Lotharingen, daar waar de ondiepe Maas mooi meandert door het lage groen.
  

foto Lag ik alleen in bed en het lieve koebeest zou met haar bruine ogen en natte neus mij bij het aanschouwen van Haar in het nabijgelegen grasland in de ochtend regelmatig tot enig geonaneer kunnen nopen.
  

Zou ik de voetbalstadions links moeten laten liggen en bij de Amateurs gaan kijken aan de overkant van de sloot.
  

Zou ik deals moeten sluiten met een boer wat verderop in Zeist aan de Lage Grond, voor het geval ik wat langer weg zou moeten.
  

Hoefde ik niet te verhuizen, maar wel een stuk maisland voor de woning grasland laten zijn.
  Zou ik een grote maar algemene schoonfamilie hebben, die me vaag zou kennen. Geen gedoe met kado’s en zondagmiddagen. Dan zou ik een aai wat strooi moeten geven en een lik moeten accepteren.  

Was het geen 4 maal 9 of 5 maal 8 maar shifts van 3 of 4 uur, werken op kantoor tussen melkenstijd.
 

hoefde ik niet meer stiekem in de berging pringles en chocola te eten. 
 

Zou het eenmaal per maand bloemkool eten echt vervallen.
  

Zou ik goede afspraken moeten maken met de crèche. Educatie voor de kleinen in ons weiland maar dan zou madam Koebeest wel op het crècheterrein moeten mogen komen, in ieder geval om 17.15 uur. 

Zou ik goede afspraken moeten maken met de vrienden en familie. Ik kom alleen naar hun verjaardag maar ik verwacht wel dat zij naar ons komen, maar wel voor melkenstijd naar huis, graag. 

Zou de grote TV helemaal voor mij alleen zijn en zou ik het kleine voetbal tv tje recht in de hoek met draadloze koptelefoon eindelijk weg kunnen. 
 

Zou er nooit meer iets voor me ingeschonken worden
 

Kreeg ik geen gedichten meer met mijn verjaardag en geen lieve e mails op mijn werk
   

Zzou er na jaren lust een behoefte aan iets van liefde gaan ontstaan
  

Nam ik een kruik in bed.

fotoZou ik vreemdgaan; gedoe in F 1 hotels met dames die iets van mijn vrouw zouden hebben. Gehannes met paspoorten en creditcards.

Of toch niet, want welke koe is in staat mijn gangen via mobiele telefoon en betalingsverkeer te controleren….  

Zou ik dubbel hyper gaan worden in de woning met madam koebeest 20 meter verder op het land.

Zou ik, allemaal….
mijn hoofd was weer terug op aarde.

We waren via de A 27 inmiddels bij Gorkum 
Water, groen en koebeesten alom. Mijn vrouw las een boek. Ik keek haar aan en zei. Nee toch maar liever niet. Ik laat het koebeest zitten, maar als je nu zo twee keer per jaar een weekend naar je ma uit logeren gaat? Ach, ik maak er toch maar een verhaal van. Ik dacht eerst aan een blog over lieflijke Duitse rivieren zoals de Regnitz en de Pegnitz` 

Zei je wat ?” antwoordde mijn vrouw.   
  

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-08. Bookmark de permalink .

18 reacties op Stel je voor dat….je met een koe getrouwd was.

  1. jan krosenbrink zegt:

    ‘voor melkenstijd thuis, graag’
    dat is echte liefde!
    als je langer weg moet kun je bij me aankloppen

  2. Antoine zegt:

    Heel grappig!
    Even deed het me denken aan het zeer vrouw-onvriendelijk grapje "weet je waarom een vrouw één hersencel meer heeft dan een koe.. ?"
    Te vrouw-onvriendelijk om te beantwoorden!

  3. Maria-Dolores zegt:

    enne… heb je er al over nagedacht hoe dat voor die koe zou zijn??

  4. Bert Willems zegt:

    Dat is wel brullen, eh buh-en. Boer worden, dunkt me.

  5. elsje dijkstra zegt:

    Was het Godfried Bomans: … Die intens lege blik waarmee een koe je vanaf de overkant van een sloot aanstaart … ?
    Leuk, lief stukje.

  6. Thera zegt:

    Ik zou me alleen afvragen hoe je dan aan dat half kind, half kalf komt…
    Sorry, voor deze banale toevoeging…
    Erg geestig verhaal.Reactie is geredigeerd

  7. Rene Scheffer zegt:

    Jan K….
    Thanks voor aanbod. Ach nu kom ik ook voor etenstijd thuis.
    Antoine…
    Door mijn liefde voor de koe heb ik geen negatieve associaties in de vergelijking vrouw-koe.
    MD..
    De koe zou het niet slecht hebben. Wel wat eenzaam op den duur.
    Bert W..
    Tis wat erg hilarisch/weird, mijn vrouw moest erom lachen en dat zegt wat.
    Elsje D…
    Ja die ogen die doen het.
    Thera…
    Na het schrijven kwam die vraag ookl bij mij op.
    T’zijn de ogen en de kop die trekken. Dat is hetgene waar ik bij een vrouw ok het meest op let….

  8. Alexandra zegt:

    tja koeien alom hier, af en toe loeien ze wat naar de maan. Verder zou het maar wat saai zijn denk ik zo…

  9. Annet zegt:

    O, ja de ‘steldatvragen’ daar kun je van alles mee
    Maar de realiteit is dat Rene gewoon Rene is
    en dat is al meer dan genoeg en ook goed
    genoeg! 🙂

  10. Annet zegt:

    Aanbevelen kan ik niet, heden deez middag is mijn computer ontploft, ik werk nu met een oud Appeltje….
    In Zeist zit de Ezelsoos, daar heb ik het logo nog voor gemaakt, heb ooit een ezeltje gered vlak voor de Kerst, blogde dat al eens……..

  11. Rene scheffer zegt:

    Annet…
    Ja maar dat gefantaseer en ge stel dat…dat is dan ook weer een wezenlijk onderdeel van mij en die Ezxelsocieteit ken ik. Nog een werkbezoek aan gebracht vorig jaar…

  12. Lea zegt:

    Welalleraardigste Rene,
    Mijn complimenten voor je verhaal met de mooie foto’s, maar het wordt nu echt tijd dat je op vakantie gaat! Nog even een opmerking:
    Als je dan toch vreemd gaat, neem dan geen F1 hotel, want daar zit geen wc op de kamer (heb ik je dat niet verteld?)

  13. Gala zegt:

    hahaha, grappige bijdrage, die pringels en chocola in de berging, die ga ik niet niet vergeten 😉

  14. Ramirezi zegt:

    Leuk ! Meestal fantaseren mannen die al met een koe getrouwd zijn, maar zo kan het ook….

  15. Rene scheffer zegt:

    Lea…
    Thanks…uh ja. Verder geen commentaar.
    Gala…
    Pringles werkt minder dat hoor je, maar ik zit graag op de grens van wel en niet betrapt worden.
    Ramirezi…
    Duurde een paar minuten voordat ik het snapte 🙂

  16. Eline zegt:

    :-)) …en ik maar denken dat jij de drukteschopper bent, bij jou thuis! Eens met de bloemkool!

  17. Rene scheffer zegt:

    Eline…
    Alleen eens met de bloemkool; de rest dus niet 😦
    Drukteschopper; ja, maar ik wil ook veel rust om blogs te schrijven o.a.

  18. Eline zegt:

    Nou eh… niet stiekem hoeven snoepen in de schuur vind ik eigenlijk ook wel een goeie.:-)

Geef een reactie

