Ontmoeting met Klaverblad – Een lege tafel, weggelopen?


fotoHij had me van tevoren gewaarschuwd.  

Hij mailde me van te voren `Ga je voorbereiden, want ik kan er zomaar een blog van maken´. Ik ben tamelijk meegaand. Maar ik ben geen man van voorbereiden, ik laat de zaken over me heen komen, ben flegmatiek, zo ook bij het bezoek van Klaverblad. Ik had hem dat ook gemeld.

Het ´worst case scenario´ zou zijn dat hij mij na 10 minuten small talk een hand zou geven en zou zeggen ´Rene, het was zeer aangenaam, maar je bent anders dan ik. Je oppervlakkigheid en speelsheid doen het goed op het blog, zeker bij de grote groep dito  vrouwen, maar voor een dieper gesprek bent je niet geschikt, althans niet voor mijn veeleisende persoon´.    

Zijn komst 

Hij zou zich om 16.00 uur melden ben de receptie van het gemeentehuis. Zijn gestalte en uitstraling (ex wethouder) en het noemen van mijn naam zorgen ervoor dat hij door mocht lopen. Zijn gestalte vulde direct mijn op zich al grote kamer. Koud en regen en geen terras. Naar Hermitage, een restaurant annex bodega, naast het gemeentehuis in Zeist. We wisten veel van elkaar. In onze blogs zijn we nogal open over onszelf en onze beweegredenen. Geen grote verassingen dus. 
  

fotoBloggen-andere bloggers 

We wisselden onze motieven uit, onze voorkeuren voor andere bloggers. Ze lopen deels parallel, niet helemaal. Klaverblad heeft al meer bloggers ontmoet. Soms publiceert hij daarover, soms niet. Ik denk zelf nogal in beelden. Op basis van de vermoedelijke woonplaats, verondersteld beroep en thuissituatie zie ik mensen voor me en fantaseer het uiterlijk. Klaverblad is de enige die ik ooit in het echt heb gezien. Nog meer bloggers werden besproken maar in beperkte mate. Klaverblad weet veel, maar ik kon me inhouden en vroeg hem niet het hemd van het lijf over saillante details van de medebloggers, die ik best erg interessant zou vinden.  

Waarom spreekt een blogger je aan? Dat kan zijn door de kwaliteit van de blogs, de veronderstelde persoonlijkheid van een blogger of de combinatie ervan met het vrouw zijn. Dat laatste geldt voor mij meer dan voor Klaverblad, die is wat straighter.

Ik kan bijvoorbeeld slecht tegen een boze vrouw. Ik herken dat bij mezelf als een signaal van de evolutie. Een boze vrouw, wie dan ook,  is immers een diep ingrijpend signaal van -tijdelijke- onbeschikbaarheid voor voortplanting. Dan weet u inmiddels ook waarom managers zo slecht om kunnen gaan met boze of huilende medewerksters.    

Verder 

We spraken over de publieke zaak. Het werk voor een school, voor de gemeente, de politiek. Hij heeft een meer liberale (zij het progressieve) inslag dan ik. We bleken zelfs dezelfde mensen te kennen. Ook het mensenwerk en het gekonkel achter de schermen, dat Klaverblad als raadslid en wethouder nadrukkelijk heeft meegemaakt.  Beiden hebben we wat moeite met abstracte kunstuitingen. Alleen ooooh en aaaah zeggen tegen iets dat alleen de maker snapt is moeilijk. Geloofsbeleving en verlies daarvan werden besproken. Ook stipten we enkele elementen in onze eigen levens aan die niet in de blogs staan en dat blijft zo.  

fotoToen we na 7 kwartier (een voetbalwedstrijd met pauze)ons weegs gingen sprak ik tegen hem nog mijn verbazing uit. Klaverblad is een scherpe analyticus, direct, veeleisend ook voor zichzelf en voor anderen. En soms zie je foto´s van hem op de camping als gewone burgerman of is hij bezig in zijn tennis-, hockey- of golfclub (ben weer even vergeten welke of wat). Dan is hij relaxed, makkelijk, dienstbaar, serviel bijna. Eigenschappen die op het blog zelden blijken. Ja, een mens kan raar in elkaar steken. Het was genoeglijk. Niet verhelderend, dat was ook niet nodig,  

Een koffie, twee bier en een bittergarnituur en we gingen ons weegs. De lege tafel op de foto is gemaakt door mij toen Klaverblad de parkeermeter ging bijvullen. Over dit blog hebben we geen mail-  of ander contact gehad.
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-09. Bookmark de permalink .

34 reacties op Ontmoeting met Klaverblad – Een lege tafel, weggelopen?

  1. Morgaine zegt:

    Jee. Het is mode om Klaverblad te ontmoeten? Dank voor het onderhoudende stukje:)

  2. Zwollywood zegt:

    Ik ben ieuwsgierig wat Klaverblad over jou gaat schrijven!
    Als het waar is van die managers en boze vrouwen dan moet direct het glazen plafond = moeilijke toegang tot hogere functies voor vrouwen – begrepen worden.Reactie is geredigeerd

  3. annet zegt:

    Ik ben ook bang voor boze vrouwen en mannen, niet als het terecht is, als het al terecht is, want soms ben je het kwijt….zwiepte Blad ook met zijn stekel? Huuuuh:)

  4. Klaverblad zegt:

    Hoi René. Terug van mijn tennisdubbel, zoals ik al meldde. Het duurde een half uur voor ik Zeist uit was, daarna A12 en A27 in recordtempo, want om 19 uur begon de partij.
    Het was een goede, onderhoudende ontmoeting en ik herken me in je verslag. Ik weet nog niet of ik er over ga bloggen, want zoiets moet je eigenlijk tegelijkertijd doen. Ik denk wel als intermezzo een foto te publiceren. Ga nu even wat anders doen. Tot later.

  5. Rene scheffer zegt:

    Morgaine ..
    Graag gedaan.
    Zwollywood…
    Ja maar dan wordt het juist nog erger voor mannen.
    Annet…
    🙂
    KB…
    Ow sorry, ik ken de usances van het duoblog nie goed. Anders had ik wel afgestemd. Was ook iets van overval cq. verassing omdat je mij geen foto hebt zien maken.

  6. Helena zegt:

    Leuk omschreven!
    Ik ben toch wel benieuwd wat al die bloggers (nou ja, al die bloggers..) die elkaar ontmoeten over de andere bloggers te vertellen hebben.

  7. a.j.cornelese zegt:

    En ??

  8. alib zegt:

    Grappig. Maar wat is nu de meerwaarde van zo’n ontmoeting? Waarom wil iemand een andere blogger ontmoeten?

  9. landheha zegt:

    Klaverblad heeft kennelijk geconcludeerd dat netwerken ook hier belangrijk is om tot de incrowd te gaan behoren. Zijn eerste poging heeft ergens niet aan de verwachtingen voldaan, dus nu gaat ie het aanpakken op de beproefde manier van ‘menselijke contacten in de wandelgangen’.

  10. Frans Muthert zegt:

    Met belangstelling gelezen.

  11. Henk van Leuken zegt:

    Toch een leuke tijd gehad jongens!……….:)

  12. Klaverblad zegt:

    Landheha staat niet op m’n lijstje voor een ontmoeting. Wat een zuur commentaartje!

  13. Fred van der Wal zegt:

    landbeha zit niet erg lekker in het vel dat blijkt elke keer weer en het kan ook aan de naam liggen want ik heb veel behas gezien, di verse zelf aangetrokken, uit één beha de cup stof geknipt om beter als speelbeha te kunnen gebruiken, maar een landbeha, nee…dat is voor mij te hoog gegrepen

  14. Fred van der Wal zegt:

    Goed zo, luitjes! Tegen abstacte kunstuitingen ben ik ook. Kunst die uitleg nodig heeft is geen kunst maar gezwets en gezwatel!

  15. landheha zegt:

    Shit, waar moet ik dat vrije gaatje in mijn agenda nu weer eens mee gaan vullen?
    Helemaal gelijk in, Fred van der Wal, over dat vel. Niet over abstracte kunstuitingen, vind ik, want ook daar heb je erbij die om de een-of-andere stomme reden gewoon leuk zijn, zonder mooi verkoopverhaal.

  16. cor zegt:

    Graag gelezen; ook al omdat ik Klaverblad in real life heb ontmoet heb ik wat meer context; of is dat het woord niet.

  17. Sandra zegt:

    Wat leuk dat jullie elkaar in real life ontmoet hebben.
    De volkskrantbloggers beginnen een stevig netwerk te vormen. 😉

  18. Zwollywood zegt:

    En dan….Rene…wát zal er dan gebeuren als het nog erger wordt? ….valet men dan flauw…komen er kriebels…gaan ze nóg meer op de versiertoer tijdens werktijd….Reactie is geredigeerd

  19. Maria-Dolores zegt:

    @Rene,
    wat een verrassing. ik dacht eerst dat het een grapje was… moest wel lachen om je ‘worst case scenario’, want 10 minuten kan soms best lang zijn… ik hou het voorlopig nog maar even bij virtuele ontmoetingen en vertrouw erop dat de paar mensen die mij in real life ontmoet hebben, daar niets over zullen vertellen :-).

  20. Antoine zegt:

    Een interessant verslag van een blijkbaar boeiende ontmoeting:) Voor mij zal het een beetje lastig zijn de collga-bloggers te ontmoeten, ik zal eerst mijn roeibrevet moeten halen 😉

  21. de Stripman zegt:

    Ja, leuk, maar het aardige van bloggen is toch ook dat je contact hebt met mensen die je juist niet ontmoet. Dan blijft er een prettige distantie en het een en ander te raden..;-)

  22. Ramirezi zegt:

    Mooi verslag – op een bepaalde manier is het toch ook spannend om Klaverblad te ontmoeten. Proef ik er uit…

  23. Rene Scheffer zegt:

    Wat een drukte zeg…noem ik de naam van Klaverblad in de kop en dat blijkt behoorlijk wat te trekken aan views en reacties.
    Later more…te druk, weg etc.

  24. Maria-Dolores zegt:

    Rene,
    druk, weg?? naar een volgende ontmoeting?? vertel eens…

  25. Johan HvD zegt:

    Ja, ge hebt gelijk, Rene, Klaverblad weet veel. Ge zult waarschijnlijk ondersteboven geweest zijn, maar denkt ook u aan uw gezondheid. Bitter garnituren kunnen soms fataal zijn, vooral in combinatie met grote glazen bier en transpirerende gesprekken…

  26. Oliphant zegt:

    ‘Klaverblad weet veel, maar ik kon me inhouden en vroeg hem niet het hemd van het lijf over saillante details van de medebloggers, die ik best erg interessant zou vinden’.
    Had Klaverblad dat niet van Frans Muthert gehoord? Met zijn drieën was misschien een stuk handiger geweest. Dat kan toch niet de drijfveer voor dit soort ontmoetingen zijn, hoop ik?
    Ik had al een afspraak in maart, maar die kon niet doorgaan en in mei zou hij naar het Muziekgebouw aan ’t IJ komen voor een concours van mijn nichtje. Ik heb een uur gewacht en gezocht, maar zonder afzegging kwam hij niet opdagen. Buiten zijn actieradius, denk ik. (Amersfoort-Zeist). Ja, het kan verkeren in korte tijd. Maar je kunt elkaar ook zonder contact aardig leren kennen.
    Het klinkt misschien als ‘een zuur commentaartje’, maar ik zeg dit, niet om je plezier te vergallen want ik heb niets tegen het systeem van mensen leren kennen. Gezellig. Maar ik proef een beetje ‘opzien (lett. en fig.) tegen…
    Je hebt het mooi geschreven en ik lees mooie stukken graag. Op naar een tweede ontmoeting?
    PS Je steekt je licht wel onder de korenmaar met deze passag’:’Rene, het was zeer aangenaam, maar je bent anders dan ik. Je oppervlakkigheid en speelsheid doen het goed op het blog, zeker bij de grote groep dito vrouwen, maar voor een dieper gesprek bent je niet geschikt, althans niet voor mijn veeleisende persoon´.Reactie is geredigeerd

  27. Martha Vosbeijer zegt:

    Oooooh en aaaaaah, haaaaaaa. Geweldig ik heb dubbel gelegen!

  28. Klaverblad zegt:

    Onze ontmoeting is veel bekeken en becommentarieerd. Ik heb daar mijn mening bij eigen blog al over gegeven.
    Ik heb nu zes ontmoetingen met bloggers gehad, waarvan drie in mijn 1e Klaverblad-periode. Alle afspraken geinitieerd en nagekomen. Met twee bloggers is afgesproken er geen mededelingen over te doen. Volgende week ontmoet ik weer een blogger. En in oktober een blogger over de grenzen. Alle ontmoetingen waren verschillend, uniek, waardevol en hebben het contact verdiept. Mensen mogen kritisch of negatief over mij zijn, maar vertrouwen beschaam ik niet.

  29. Rene scheffer zegt:

    Helena en AJC, Martha, Antoine, Stripman, Rami e.a. : Thanks.
    Alib en landheha: ach net als in de gewone wereld, mensen ontmoeten elkaar ergens.
    Fred vd W: hahaha thanks voor het er mee eens zijn, oportunist.
    Franz en Henk v L, Cor, Sandra: thanks; ach netwerk…..een beetje soms.
    Zwolly: nog erger wordt? effe denken.
    MD: Thanks, ach kwestie van inschatten wat je opschrijft, in de geest van de ander zo ongeveer.
    Oliphant: zeker geen licht onder de korenmaat; ik wilde juist op deze wijze de kennelijke ongenaakbaarheid van de wijze en strenge Klaverblad ietwat ridiculiseren te uwer vermaak, naar analogie van Herenleed. En thanks. Het was mijn bedoeling ook om geen kaal verslag maar een wat opgeleukt verhaal te schrijven met enige suspense
    JvD: ach ik heb me ingehouden.
    Ik weet et nie meer, stop teveel reacties. Krijg hoofdpijn van het scrollen.
    Iedereen bedankt voor het lezen en reageren. De naam van Klaverblad in de kop bezorgde me een recordaantal hits van 208.
    En tenslotte Klaverblad….wijze woorden aan het eindReactie is geredigeerd

  30. Maria-Dolores zegt:

    Rene,
    hm… volgens mij kwam dat recordaantal bezoekers vooral door de voor sommigen misschien ietwat verrassende combinatie van Klaverblad & Rene…

  31. Manus zegt:

    Leuk verslag, vooral de zelfbespiegelende zinnen. Het is een wijs man die zijn spiegelbeeld beschrijven kan.

  32. Rene scheffer zegt:

    MD
    Voor mij niet verassend. Want we zijn elkaars volgers/blogfans. Maar wel heel verschillende karakters met verschillende voorkeuren…
    Manus
    Thanx…of ik echt wijs ben mag je vragen aan de heer FH uit Z. die per 1-10 bij uw organisatie de gelederen komt versterken.

  33. fred van der wal zegt:

    Hoho René,
    Je behoort tot de top tien van de Webloggers, weet je dat wel, Klaverblad ook en nog een paar, maar die kunstig rijmende fotograaf Rommert B. niet en dat vind ik erg jammer, omdat die man zo veel boeken leest en zo sympatiek is, bijna alls weet over kunst en zo en ook nog een goed uit ziende wederhelft heeft, die zich ontzettend leuk kleedt, maar die is nu ook al tegen mij en ik heb niks gedaan. Helaas heb ik bovengenoemde buitenge woon begaafde fotograaf wegens verregaande bruta liteit de deur moeten wijzen, hetgeen zelden voor komt, zeker niet onder de Top Tien van de Weblog gers, die verdienen alle respect.
    Even slijmen mag toch wel, René, vanwege mijn op portunisme. Ik blijf je volgen, nee, veel erger, stalken en dat gaat me toch ver!!!!Oej!Reactie is geredigeerd

  34. fred van der wal zegt:

    Nou, zeg, Alib; waarom een weblogger en andere weblogger wil ontmoeten? Moet ik dat nou nog uit leggen ook? Dat spreekt toch vanzelf. Ik wil weten met wie ik te doen heb en ben anti anonimi teit en vrijblijvendheid. Ik heb alleen respect voor mensen die hun kop uit stekenReactie is geredigeerd

Geef een reactie

