Rozanne op Gran Canaria – deel 3 van de Canarische serie


 `Vakantie naar Konijneneiland`, dat hadden we haar twee weken geleden verteld. Want Canarische eilanden en Playa del Ingles kon ze nog niet uitspreken. De crècheleidster confronteerde ons ermee. `Rozanne heeft het steeds over konijneneilanden` We konden het uitleggen. Een paar dagen later ging ze met ons het vliegtuig in.

De vakantie van vorig jaar op Menorca was ze vergeten, maar die van juni jl.  in huisjes in Italië wist ze nog wel. `Vakantiehuisje, zwembad, kanssjie!`  

Het vliegtuig vertrok om 05.00 uur en ze was niet bang. Ze zat op een eigen stoel en sliep ruim een uur. Bij de daling wilde ze per se de gordel niet om.

De TV was kapot

Om 11.00 uur waren we bij het huis. Een gedoe met de satellietontvanger, die het niet goed deed en 15 minuten later kwam de beheerder met een nieuwe, met alle NL zenders!

We hadden al besloten om haar niet TV te laten kijken, zolang als het zou gaan. Hij is kapot zei ik en ze accepteerde het grif.  `Meisje gedaan` zei ze wel 10 keer per dag. Waar ze dat nou vandaan haalde.

Ze heeft in die 11 dagen niet 1 keer gekeken. Alleen op de laatste dag mocht ze op de draagbare dvd speler van haar ma Barbapapa kijken.

Hier wonen ijsjes

Ze heeft deze vakantie ijsjes leren eten, van die waterijsjes die je omhoog drukt, het duurde even voordat ze het voor elkaar had. Ook echt ijs kreeg ze vaak, ook als onderdeel van een kindermenu. Ze likt de slagroom en twee hapjes ijs. Ik kon dat niet aanzien en regelmatig leidde ik haar af en at vervolgens in twee of drie happen het hele ijsje op. Haar ma zei dat de olifant dat had gedaan. Net na de eerste keer kwamen we prompt langs een grote witte stenen olifant. Vaste Canariagangers kennen hem wel, links van de rotonde naar het grote parkeerterrein. Op het bungalowterrein ontdekte ze waar de ijsjes werden verkocht. De beheerder, waartegen ze `ola` moest zeggen werd elke keer begroet met meneer Ola. `Bij Ola wonen de ijsjes`, zei ze steeds

De obers

Ze zit nu even in een fase dat ze iedereen leuk vindt. Bij steakhouse TORO in het winkelcentrum Yumbo, waren er enthousiaste obers. Het hele team zwaaide haar na het laatste diner uit, ze was echt de lieveling. Ook bij andere restaurants dacht ze dat elke ober haar leuk zou vinden.

Zodra ze een ober zag sprong ze erop af met de handen omhoog en dan moest de man haar optillen en vervolgens stak ze haar hoofdje door de benen van die arme obers.  

Een aandoenlijk gezicht maar ook plaatsvervangende schaamte soms. Steakhouse TORO geeft me overigens voeding voor een volgend blog over het onderwerp `Ossenhaas`


Het zwembad


Het leukste van de vakantie was het zwembadje, hoewel het strand ook aardig was maar dan kwam je onder het zand thuis. Het kinderbad was 60 cm diep, ondiep genoeg voor haar om te staan en diep genoeg voor mij om met mijn hele lichaam onder water te kunnen zijn. We lagen er elke dag in en soms wel een uur achtereen. Ze speelde met haar plastic bademmertje. Maar op een gegeven moment ontdekte ze mijn buik. Ik lag dan op de rug en was het ene moment een boot, een pont, een trein of een vrachtschip en vervoerde ik op mijn buik haar emmertje. Later met nieuwe zwembandjes wilde ze mee het diepe in en  klom ze zelf de trapjes op en af.

De prinses en de politie

Na het eten liepen we langs het homo-deel van winkelcentrum Yumbo. We zagen er politieagenten met slipje aan, een stok en een pet. `Mamma, pliessie`, riep Rozanne. We zagen ook een twee meter lange dragqueen als lokkertje bij een sjieke homotent. `Papa, kijk prinses, zwaaien` zei ze dan en elke avond zwaaide ze naar de prinsessen.

Spelen met vriendjes

Kinderen van 2,5 zijn vooral met zichzelf bezig. In deze vakantie zag ze niet vaak andere kleine kinderen, maar die enkele keren ging ze er graag mee spelen, Seline en Manon bij het zwembad, het was soms maar even 10 munten, maar het is een begin. Een wat vervelend Duits jongetje op het strand vond ze heel leuk en ze liep hem tot in het water na. In het winkelcentrum CITA liep ze zomaar op een guitige tweeling af en raakte in gesprek.

Ze is weer naar de crèche

Ik ben steeds met alles bezig om te recapituleren. Ook wat we op de papadag hebben gedaan, Ik hoop haar bewustzijn en herinnering te trainen. En vandaag heeft ze alles verteld hoorden we, over Canarische eilanden, de olifant, het zwembad en de bal, Daar was ze elke avond van onder de indruk. Mensen in een capsule die als een katapult de lucht in werden geschoten.

Volgend jaar gaan we weer. Met een Rozanne is de vakantie zo leuk dat Playa del Ingles een paradijs lijkt.
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-10. Bookmark de permalink .

13 reacties op Rozanne op Gran Canaria – deel 3 van de Canarische serie

  1. Morgaine zegt:

    Heerlijk blog!

  2. Thera zegt:

    Leuk.
    Oja René, ik heb nog een cadeautje voor je. http://www.youtube.com/watch?v=4vR1hCGOczE&mode=related&search= Het kijkt uit op Tellaro. Ook al zo’n prachtig plaatsje.Reactie is geredigeerd

  3. Daan zegt:

    Heftige ervaringen blijven het best hangen. En daar heeft ze nog haar hele leven voor! Niets trainen, puur genieten!

  4. cor zegt:

    ik denk dat ik zo’n 2o jaar geleden op konijnen eiland was;;eigenlijk is het een hondeneiland!!verhalen van,met en over kinderen van die leeftijd; ze hebben altijd iets vertederends

  5. Klaverblad zegt:

    Na zo’n enerverende avond is dit puur leesplezier.
    Rozanne is een echte Canarios-fan.

  6. Maria-Dolores zegt:

    leuk verslag… volgens mij gaat Rozanne haar bewustzijn en herinnering precies zo trainen als ze zelf wil…

  7. easywriter zegt:

    Geweldig, vakantie met een piepjong kind. Ik herinner me dat ik met het mijne op plaatsen kwam waar ik, kinderloos, nog niet dood gevonden had willen worden maar waar ik met emmers genoten heb.

  8. Zwollywood zegt:

    Die tweeling op de foto willen ook zo’n roze jurkje zoals Rozanne heeft.

  9. Rachel schrijft zegt:

    Leuk verhaal, op vakantie met kinderen zie je en beleef je zoveel dingen die anders zomaar ongemerkt aan je voorbij zouden gaan.

  10. Martha Vosbeijer zegt:

    Kei leuk Rene en zeker met zo’n mooi klein meisje. Je zult wel vaak gelachen hebben over haar uitspraken… "kanssjie".

  11. Rene scheffer zegt:

    Allen….
    Bedankt voor de reacties!
    Doe het maar even zo, want druk met voetbal kijken, voorbereiden van mijn Ossenhaas blog. Nog even de Blogrellen bekijken.
    Ow ja, en ik zal proberen iets minder dwingend te zijn qua regie op de herinneringen van mijn dochter.

  12. Antoine zegt:

    Wegens werkdrukte had ik effe geen tijd, maar ik heb de schade weer ingehaald. Voor deel drie van je vakantietrilogie is erg grappig en boeiend! Ik ben al benieuwd hoe je analyse over een jaar uit zal zien 😉

  13. oma zegt:

    kinderen naar de zin ouders ook dikke kus voor rozanne

Geef een reactie

