Nijntje of een foetbalwesjtjijd – Rozannefilmpje


Toen mijn dochter Rozanne een jaar oud en jonger was, "keken" we op zondagmorgen 08.30 uur vaak naar Engels Voetbal.  Ze vond het best als het beeld maar bewoog. Later werd ze kritischer en inmiddels heeft ze al een hele verzameling DVD´s. Van Nijntje, Dombo, Bambi, Bassie en Adriaan en Dora. Natuurlijk kijkt ze niet de hele dag maar op vaste momenten, zo van 08.00 tot 09.00 uur en van 17.00 tot 18.00 uur  en soms in het weekend rond 12.000 uur.

Voetbal is niet echt een thema. Ze heeft een bal en daar wil ze dan mee foetballe, zoals ze dat zegt. Het is voor haar dan meer overrollen. Ik kijk veel voetbal, meestal wanneer Rozanne al naar bed is, maar soms ook als ze op is, zoals afgelopen zondag toen ze om 19.45 uur naar bed ging en ik naar "De Wedstrijden" keek op de `papa tv`.

Geen concurrentie – Twee TV’s

Er is in de kamer een grote TV en een wat kleinere met DVD. Veel volwassenen van nu hebben trauma’s omdat pa vroeger altijd voetbal moest kijken en in die tijd was er doorgaans  maar 1 TV in huis. Ik moet dat ook, maar er is dus een uitwijk. Overdag is de kleine TV voor Rozanne en de grote voor mij. Tussen 19.00 en 21.00 uur is Rozanne al naar bed en dan is de grote TV voor mij. Na 21.00 uur is de grote TV voor mijn vrouw, ze kijkt dan vooral series. Ik schakel dan vaak (niet altijd) over naar de kleine TV. Ik zit met mijn voetbal dus niemand in de weg. Bovendien kijk ik sociaal. Met een draadloze koptelefoon die ik op hoog volume naast me leg zodat ik kan reageren op geluid/piekmomenten.

Vandaag

Papadag. Op weg naar mijn ma en haar oma zag ze onderweg van alles. Vooral hijskranen en treinen. In de buurt van Veenendaal en Wageningen zag ze wel 10 hijskranen en ergens waren er twee naast elkaar. "Papa en mama hijskraan" kraaide ze! "Grappig" voegde ze er zelf nota bene aan toe.

We kwamen langs voetbalvelden. Dat van Bennekom en dat van Wageningen. "Foetbalfeld!" riep ze. Ik was blij verrast want ik had haar dat echt niet geleerd. Ik zou het leuk vinden als ze later met me naar een voetbalwedstrijd gaat en ze mag wat mij betreft best op damesvoetbal gaan. In Zeist is Saestum en dat is een landelijke topper, maar het hoeft niet.

Thuis – het filmpje

We waren bij oma geweest en daar had ze het erg naar de zin. Kruipen en spelen en verstoppen onder de tafel, zoals op de foto. We waren weer thuis en het was tegen 13.00 uur. Ze at brood en had net Dora gezien op de DVD. Toen zei ze opeens. "Sanne wil nu foetbalwesjtjijd kijken".

Ze zei het drie keer en ik haalde snel het fototoestel met camerafunctie. Want wie gelooft nu zoiets, dat moest ik vastleggen. Het lukte een kort filmpje te maken, maar haar voetbalwens zwakte steeds verder af. En misschien is dat maar goed ook.

Maar ze heeft het gezegd en het bewijs staat hieronder.

 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-11. Bookmark de permalink .

9 reacties op Nijntje of een foetbalwesjtjijd – Rozannefilmpje

  1. Mephisto zegt:

    Volgens mij is dat meer een chocoladewesjtjijd uit mama’s koelkast..
    Dus, u heeft een eigen koelkast en een TV/DVD die u samen met uw dochter deelt. En na 21u is dat hele spel van u..
    ok. Staat genoteerd.

  2. ZWOLLYWOOD zegt:

    Kijk dat is nou mooi…die ontwikkeling van alternatieve rolpatronen…zij naar voetbal…tuurlijk….
    En wie weet gaat pappa later ook wel mee naar ballet…? Denk ik….weet niet!

  3. Martha Vosbeijer zegt:

    O bah nee, dat zou niks voor mij zijn zóveel voetbal zien! Ik zie het zelden. Ik kijk trouwens bijna nooit tv. Er zijn veel meer andere leuke dingen te doen, zoals reageren op dit blog bijvoorbeeld.

  4. Morgaine zegt:

    weer zo’n leuk blog:)

  5. Rene Scheffer zegt:

    Mephisto…
    Nou na 21 u juist niet de grote tv…verder klopt het.
    Zwolly…
    Heb niks met ballet en mijn figuur ook niet…wel met andere vrouwendingen zoals koken en poetsen.
    Martha V….
    Thanks 🙂
    Morgaine…
    Ook thanks.

  6. Klaverblad zegt:

    Jawel, je wil Rozanne gewoon als Saestum-speelster in de spits van Oranje. Het wordt toch geen Ankie van Grunsven, die op de Für Elise een paard manipuleert?

  7. Pannekoek zegt:

    Echt een leuk filmpje….
    Rozanne zegt ook precies DE dingen om papa te plezieren…als dat dan maar niet van kwaad tot erger wordt !!!! oei gevaarlijk…

  8. hippo zegt:

    wat een ontwapenend lief meisje
    maar de voorkeur voor nijntje is onmiskenbaar; bij mij thuis wordt het al nauwelijks meer getolereerd als ik een poging waag tot een voetbalwedstrijd binnen kindertijd (duits voetbal op zaterdag om 18u (zoete herinnering aan de ARD zaterdagen van weleer)) zijn absoluut kansloos voor ondergetekende,
    gr. hippo

  9. Rene Scheffer zegt:

    Klaverblad….
    Elise, paarden, manipuleren 🙂
    Korfbal mag ook. Volleybal misschien, teamsport en niet al te uitgesproken extremen daar qua sociale klassen.
    Pannekoek….
    Ja lief he. Maar ze zei het voor het filmpje bijna dwingend `Ik wil voetbalwedstrijd zien!`, maar ja Eurosport met weekendoverzicht was net voorbij.
    Hippo…
    En jij kan het weten met ook een kleine spruit. Door de twee televisies lukt het heel soms om 18.00 uur. Eerder Sportnet-Canal plus met live beelden rond 15 u als ze nog slaapt.

Geef een reactie

