Tis wat – Wat moet je ervan zeggen


Nijmegen, zal nooit meer hetzelfde zijn.

Gisteren waren we met zijn vieren in Nijmegen. We bezochten een concert van Mary Black. De bekende Ierse zangeres, die om de twee jaar in Nederland optreedt voor volle zalen.

Het was in "de Vereeniging". Een mooie zaal waar ik ooit, ik denk rond 1985, een concert van Echo and the Bunnyman bezocht. De zaal was vol en warm en mooi. De akoestiek was perfect.


Het pijpverhaal

Het was donderdagavond en op woensdagavond had ik op www.geenstijl.nl gekeken. Dat doe ik regelmatig. Soms is het erg flauw, maar ze hebben vaak als eerste saillant nieuws en als eerst de meest spannende details, waar ik van smul. Ik had donderdag een hele drukke dag op het werk en het nog met niemand kunnen delen. Het was pauze en het schoot eruit. `Lucia, heb je het al gehoord van die wethouder…..die wethouder in Nijmegen die zich heeft laten pijpen door een VVD raadslid`.

Ze reageerde laconiek, hetgeen mij dwong nog meer details hardop te fluisteren. `Ja maar, het was in de fietsenstalling en het was een VVD raadslid en ik heb haar foto gezien, ze heeft bolle wangen, aan twee kanten en…`

Haar interesse was weer bijna weg. `Het is toch niet verboden, sex in de fietsenstalling`, zei ze. `Nee, maar er zijn beelden en de bewaking heeft het gezien en gelekt`, siste ik besmuikt.

De angst

De zaal zat vol met een speciaal soort publiek en leeftijd. Het waren eigenlijk allemaal mensen tussen de 40 en 55.  Gegoede burgerij, keurige mensen, vele met een wat nonchalante progressieve snit. Ze maar het type linkse student criminologie, die na het afstuderen is blijven hangen en nu een baan heeft in een instelling voor de geestelijke gezondheidszorg met dito echtgenote. Het verhaal over de wethouder had ik net afgerond. Ik was opeens wat bang.
 
Het is een biotoop waar zowel de wethouder als het raadslid wel in zou kunnen passen. Ik werd wat rood op de wangen en keek om me heen. Ik voelde me schuldig. Een buitenstaander uit Zeist, die gelyncht zou kunnen worden in een voor hem vijandige omgeving. Stel dat die wethouder achter me zit.

Ik werk in een omgeving waar wethouders en raadsleden mijn bazen zijn en stel dat bijvoorbeeld de zus van het raadslid…. stel dat ze me hoort en me een oorvijg geeft. Ik keek nogmaals om me heen. Vond het best eng. Raar dat ik dat eng vond. Die middag nog een zaal met 40 man toegesproken en dat doet me niets. Maar dit, dit deed me zweten.

Op het werk.

Het gaat om wethouders en het had in de Volkskrant gestaan en was dus nu ook bekend bij mijn collega´s. Ik hoorde er over praten en ik vertelde dat ik in Nijmegen was geweest en er via Geenstijl meer van wist, alsof ik erbij was geweest. Men hing aan mijn lippen. Die site bleek afgeschermd.

Ik kwam op een afdeling binnen voor financieel overleg en hoorde keurig brave ambtenaren het verhaal vertellen aan brave vrouwelijk collega´s. Ik kon dat moeilijk plaatsen. Zelf zit ik zo in elkaar dat ik elk verhaal direct in beelden zie. Dit verhaal dus ook en dan die die collega´s, wat halen die wel niet voor een beelden in hun brave hoofden, vroeg ik me af.  Ik was in Nijmegen en had Geenstijl gelezen en voelde me een insider. Mijn verhaal werd ook op een andere afdeling opgezogen.

Mijn fiets staat altijd buiten. Ik maak geen gebruik van de fietsenstalling. Dan moet je een minuut extra lopen en er is een slot. Ik fiets liever direct weg. Scheelt me twee minuten per dag, 10 per week en meer dan een halve dag per jaar. Het gaat niet uit mijn hoofd.

Een fietsenstalling zal ik net als Nijmegen nooit meer neutraal kunnen bekijken. Ik zal altijd die beelden, die er nu in zitten en die ik op basis van de foto´s en het verhaal heb geconstrueerd, in mijn hoofd houden.     

         

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-11. Bookmark de permalink .

14 reacties op Tis wat – Wat moet je ervan zeggen

  1. Zwollywood zegt:

    Vandaag ben ik in Zwolle alle scholen nagegaan op bijzonderheden bij de fietsenstallingen. Geen onvolkomenheden aangetroffen!Reactie is geredigeerd

  2. cor zegt:

    ik leef helemaal met je mee…zo heb ik ook dingen die voor altijd met iets leuks verbonden zijn( of genanterigs natuurlijk)Ik weet niet of dat woord bestraat genantigs bihjv…..maar ik ben ook maar een duif -:)Reactie is geredigeerd

  3. Rene Scheffer zegt:

    Zwolly…
    Scholen, ja maar daar hoort het bij. Gerotzooi van pubers enzo. Maar volwassenen….
    Cor…
    Genantigs. Als je er igs of ig achter zet is het `een beetje`. Dat klopt hier ook. Genant is te zwaar. Ik zou zeggen `genantig`.

  4. Zwollywood zegt:

    Rene…ik vind het ook zo dom en zo zielig dat deze 2 met goede posities `het verkozen
    in een fietsenhok te moeten verpozen. Waarschijnlijk bij gebrek aan heel veel!
    Kijk als je 18 bent…of 16…maar….als midlifer…met meer dan modaal…en dan een fietsenhok…Kortom ……vreemd kwartiertje navergaderen……
    WIE IS DIE DEPLA eigenlijk!
    En…..heeft de Nijmeegse wethouder DEPLa al ontslag.
    serieus…mijn teksttekens werken niet goed…dus sorry voor opmaakfouten!.>Reactie is geredigeerd

  5. easy zegt:

    Soms wordt het grote mensen zo moeilijk gemaakt iets stouts te doen dat ze hun toevlucht dan maar nemen tot stoute puberdingen. Ik snap ze wel en vind het jammer voor ze dat het hele land er nu overheen schijnt te vallen.

  6. Maria-Dolores zegt:

    grappig verhaal… vooral dat jij eerst provoceert door er in de pauze zomaar over te beginnen, en dan toch bang wordt omdat iemand zich daar misschien over op zou kunnen winden :-).

  7. Klaverblad zegt:

    Hilarisch blog. Ik had graag zo meer collega’s gehad. Sex was dertig jaar een spreektaboe in de werkkring.
    Ik ben een typisch geval van sex-in-huis. Maar in mijn dromen deed ik het altijd buiten.
    Depla is dus mijn droomman .
    Zwaar aanbevolen!Reactie is geredigeerd

  8. Zwolly & Partners zegt:

    Ja, zoals Klaverblad het ziet kan het ook. In dat geval zouden er in Nederland te weinig fietsenstallingen zijn.Reactie is geredigeerd

  9. Wilma Dekkers zegt:

    Ik ben eens volop in de schijnwerper gezet door de politie, langs de openbare weg, in de auto, terwijl ik ook nog eens hoog zwanger was! Waarschijnlijk hebben we saarom geen bekeuring gekregen…

  10. Thera zegt:

    Spannend leven heb jij! 😉

  11. Rene Scheffer zegt:

    Zwolly en Easy….twee hele verschillende meningen. Dat is ook de reden dat dit me zo intrigeert. Ik zwalk tussen afkeuring en bewondering voor de wil stout te willen zijn.
    MD…ja en ik was echt wat bangig en na de angst kwam vrij snel het idee het op te schrijven.
    KB…thanks ! Ik ben ook niet echt een buitensexman. De keuken is al zo ongeveer het uiterste, maar lastig want er na in slaapvallen gaat dan minder.
    Zwolly…..bezemkasten, ook zo iets of kolfkamers en archieven.
    Wilma….Nou zeg. Hoogzwanger zelfs, dan moet het tamelijk voorzichtig zijn geweest, denk ik.Reactie is geredigeerd

  12. Rene Scheffer zegt:

    Thera…ik ? of bedoel je Wilma of een andere reageerder. Maar spannend is het wel. Ik ben in staat de raadsvergadering aldaar te bezoeken, woensdag as. Tis dat ik een drukke week heb en me moet beperken.

  13. Antoine zegt:

    Dat die twee malloten juist een fietsenhok moeten kiezen… Dat is vragen om problemen ;). Overigens zou een dergelijk verhaal hier niet de nodige ophef geven, maar min of meer schouderophalend gereageerd worden…

  14. Rene Scheffer zegt:

    Raar land Brazlilie toch….schouderophalend., Ik ben al een week in extase door dit gebeuren,

Geef een reactie

