Ik wil lekker, ik wil Scheffer


Vandaag topavond. Nijmeegs debat over de Depla kwestie, dat ik rechtstreeks aan het volgen ben op zowel "Nijmegen online" als op " RTV Gelderland" .  Het voetballen laat ik zitten. Verder wat gemeentelijke stukken lezen, twee kranten, broodsmeren en drank inschenken.

Eigenlijk dacht ik er even aan vanavond naar Nijmegen af te reizen, maar in het digitale tijdperk krijgen we de discussie over privédomeinen, strafrechtelijke handelingen, gedragscodes in relatie tot het vermeend gepijpt worden zo rechtstreeks op ons scherm.

Mijn vrouw kwam zelf even voorovergebogen over de fauteuilleunig meekijken op de laptop en uit overdreven angst heb ik haar vermanend weggestuurd in verband met het van de weg af zichtbare silhouet.  Ook voor de nieuwe VI heb ik geen tijd en qua VKbloggen heb ik een stuk of vier blogs gelezen.


Het Nijmeegse debat lijkt met een sisser af te lopen. De verdediging van doorgaans rustige burgemeester De Graaf van D66 is knap. Hij wordt steeds feller. Te fel en hij gunt de oppositie maar 5 minuten schorsing omdat de partij zo klein is. Ik kijk Nijmegen online en af en toe valt het geluid weg. Dan schakel ik over naar RTV Gelderland. Die heeft nota bene reclame.

Een soort van modernachtige keuken ergens in de Achterhoek. Zelhem nota bene.
Zegt een donkerharige dame terwijl ze heerlijke schotels in een oven van die mooie keuken schuift opeens  . . . . . .

`Ik wil lekker, ik wil Scheffer`.

Scheffers keukenbedrijf, Zelhem, lees ik nog net als de muziek aan het wegfaden is en dan gaat men over naar de studio van RTV Gelderland met deskundige commentatoren.

Het beeld valt weer weg en ik ga weer naar Nijmegen online.

Het is allemaal zo echt als het is.

De motie van de oppositie is weggestemd met 26-10. Depla kan blijven. Nu gaat het over een bestemmingsplan.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-11. Bookmark de permalink .

19 reacties op Ik wil lekker, ik wil Scheffer

  1. rachel schrijft zegt:

    Dank voor dit verhaal, wordt zo’n debat nou nog ergens herhaald? bij RTV Gelderland ofzo? Vooral die deskundologe commentaren lijken me een genot om naar te luisteren.

  2. cor zegt:

    ik ga ook eens op de reclame letten; misschien een blonde bruinoog v e meubelzaak uit Zutphen, die roept ;ik wil de cor, die zit wel snor

  3. Klaverblad zegt:

    Ik heb voor jou gekeken naar het voetbal. Niet veel aan. Valencia-Schalke en Bremen-Real waren in de samenvatting nog het aardigste.
    Ik zie dat Depla goed gescoord heeft: 26-10. Lijkt op een handbalwedstrijd, kan ook de frameafmetingen zijn van die ene fiets die er nog stond in de fietsenstalling.

  4. elsje dijkstra zegt:

    Het gaat nu over een bestemmingsplan.
    En toen werd het pas echt spannend!Reactie is geredigeerd

  5. Rene Scheffer zegt:

    Rachel…ik denk het wel op de site van rtv Gelderland, maar het is niet superinteressant.
    Cor….`de Cor` dan denk je eerder aan een stofzuiger dan een meubel.
    KB…ik zag het op teletekst, wellicht nog nachtherhaling. Framemaat, wel een kleine.
    Elsje D…..`Vaststellen bestemmingsplan Galgenveld I 1974-37` spannend zat dus.

  6. elsje dijkstra zegt:

    Er staat nu op de nieuwssite van de Volkskrant dat Jo Janssen van de partij Gewoon Nijmegen leurde met de videobeelden.
    Raadslid Jo Janssen van volkspartij Gewoon Nijmegen heeft sinds oktober een zakelijk conflict met wethouder Paul Depla van ruimtelijke ordening. Janssen is volgens dagblad De Gelderlander degene die de geruchten over Depla’s vermeende seksaffaire naar buiten bracht. De gemeente heeft illegale bouwwerkzaamheden stil gelegd laten stilleggen in Janssens panden aan de Lange Hezelstraat in Nijmegen. Tegen een raadslid heeft Janssen onlangs gezegd dat hij ‘die Depla wel zou pakken’.
    Winkelstraat
    Horecaondernemer en projectontwikkelaar Janssen heeft een groot deel van de Lange Hezelstraat in zijn bezit. Het is zijn streven om de oudste winkelstraat van Nijmegen in zijn oude glorie te herstellen. De panden in de benedenstad staan op naam van zijn zakenpartners, nummer 75 staat op naam van zijn dochter. De gemeente bevestigt de bouwstops vanwege illegale werkzaamheden aan de Lange Hezelstraat: op 10 oktober (de nummers 72, 74 en 76), op 31 oktober (75) en op 16 november (39 en Hessenberg 23). Janssen relativeert het conflict. ‘Iedereen die door rood rijdt moet een bekeuring krijgen’, vindt hij.
    De Gelderlander beschrijft in een reconstructie van de seksaffaire dat er al maanden geruchten rondzoemden, maar dat Janssen degene was die het verhaal ter publicatie aanbood, weken voordat het via het weblog GeenStijl naar buiten kwam. De Telegraaf citeert hem in het eerste bericht vorige week donderdag.
    Gelekt
    CDA, VVD, Nijmegen Nu, D66 en de coalitiepartijen gaan ervan uit dat iemand vanuit het stadhuis bewust heeft gelekt over het vermeende slippertje om wethouder Paul Depla te beschadigen. Volgens SP-fractievoorzitter Hans van ’t Hooft heeft Janssen in elk geval een duidelijk motief.
    Janssen ontkent echter dat hij het lek was. Wel erkent hij dat hij in oktober bij de burgemeester Thom de Graaf heeft aangeklopt met het gerucht. Hij wilde een motie tegen Depla indienen op de eerst volgende raadsvergadering. ’t Hooft heeft deze motie van hem ontvangen. Dat was het moment voor De Graaf om de fractievoorzitters in te lichten. Janssen ontkent het bestaan van die motie.
    Bordeel
    De reputatie van het raadslid van Gewoon Nijmegen is voor velen omstreden. Hij was eigenaar van het bordeel Club Diana en heeft, volgens bronnen, veel geld in de prostitutie verdiend. Ook bezat hij nachtcafé Ambassadeur dat druk bezocht werd door de Nijmeegse onderwereld en zijn Havencafé werd door de politie gesloten wegens drugs- en wapenhandel.
    Janssen zegt louter de verhuurder van deze panden te zijn geweest. Eén keer kocht hij een bordeel van de gemeente, meldt hij, maar hij heeft dat direct de volgende dag doorverkocht omdat hij die nacht ‘op de bank moest slapen’.
    In de raad is de inbreng van Gewoon Nijmegen nihil. De twee of drie keer dat Janssen het woord voerde, las hij voor van papier. Eén keer liep dat spaak, toen was hij ‘zien briefie kwiet’.

  7. Rene Scheffer zegt:

    Elsje D..
    Hele zinvolle aanvulling en graag gelezen. De aandacht kan nu zomaar gaan kantelen richting deze sukkel, heer J.

  8. elsje dijkstra zegt:

    Ik heb het gekopieerd hoor, van de nieuwssite.
    – zien briefie kwiet – dat verzin je toch niet.

  9. ceesincambodja zegt:

    Goh, ik heb altijd gelezen Déépla. Is die wethouder nou een broer of een zoon van die andere, die Staf van de PvdA?
    Overigens, dit moet toch gewoon kunnen, in het Nederland van na Rob Oudkerk?

  10. Terracidus zegt:

    Bij RTV Gelderland is het altijd komkommertijd. Ook in november. Trouwens, weet je dat de beroemde wielrenner Gerrie Knetemann jarenlang reclame heeft gemaakt voor Scheffer? Die van de keukens dan.
    Groetend, T.Reactie is geredigeerd

  11. Zwollywood zegt:

    Is ook nog aan de orde geweest of in de pers gepubliceerd waarom die VVD dame is weg gestuurd. Gíng het dáár nog over….?……met geen woord nauurlijk.

  12. mary franssen zegt:

    Same old story in Nederland.
    De vrouw moest de fractie verlaten (VVD) maar de man kon blijven (PvdA). Wat was het verschil nu tussen de daad van de man en de daad van de vrouw?
    Freud beweerde het ook nog steeds als een van de vaders van de verlichting: vrouwen met seksuele geneugtes anders dan voor de voortplanting waren pervers. Dus toch…?
    PS: als die vrouw het lef had zou ze dat nu moeten aanvechten als discriminatie naar geslacht. Wellicht komt er dan uit dat ze allebei de fractie hadden moeten verlaten wegens gedrag in strijd met de openbare orde of zoiets.Reactie is geredigeerd

  13. Rene Scheffer zegt:

    Mary F en Zwolly ….
    De daad van de vrouw was er een van zelf gekozen actie. De daad van de man was een vorm van geclausuleerde lijdzaamheid.
    Cees in C…ja de broer van. Maar de meningen zijn vedeeld over deze actie. Ik denk in NL 50-50.
    Terra…ja nu je het zegt. Kan het me vaag herinneren. Destijds was er ook een veldrijder of motorrijder die Scheffer heette ewn die kwam ook uit die buurt.

  14. Maria-Dolores zegt:

    oh, ik dacht eerst dat die Scheffer keukens jouw blog nu sponsorden

  15. Zwollywood zegt:

    @) Depla in de benarde situatie van "Geclausuleerde lijdzaamheid in het fietenhok"…
    Ik neem aan dat Depla nu bij slachtofferhulp in therapie is.

  16. Antoine zegt:

    Een ouderwets gezapige Nederlandse soap, maar boeiend verwoord 😉

  17. Rene Scheffer zegt:

    Antoine..
    Gezapig….heel Nederland een week van slag en ik niet in het minst.

  18. Aad zegt:

    Hopla Depla, zal deze in de volksmond wel gaan heten.
    Afijn: lekker belangrijk. Het enig e wat deze ‘affaire’ me laat zien, is dat het me bevestigd dat politici ook maar gewone mensen zijn. Er wordt van ze verwacht dat ze (politiek) inzicht hebben. Maar dat ontbrak!
    Zoals bij zovelen. Daarom ook:
    Zouden jullie me willen helpen met mijn laatste blog/actie over alzheimer? (door een reactie en aanveling)?
    Alvast bedankt!

  19. fred van der wal zegt:

    Voetbal is voor domme mensen die kijken naar domme mensen die hun hersens in hun klapkuiten hebben zitten. HEF VOETBAL OP!

Geef een reactie

