The Ronettes- Walking in the Rain / tevens nieuwjaarswens.


Ga rustig zitten,  huiver en krijg kippenvel. Het is een nummer waar alles inzit. Dreiging, blijmoedigheid, optimisme. Maar ook bombast, natuur, belletjes. Zeg maar een symbiose van de Beach Boys, Wagner, Mike Oldfield, Coldpay en de Dolly Dots.  

Eigenlijk ook een beetje zoals het leven zelf. De grootsheid van het heelal, de evolutie of schepping en het miniscule van de geboorte of de dood (een ei- en zaadcel, dan wel een propje, stolsel). Hoe kun je daar dan maar het best op reageren? Door vrolijkheid en naiviteit, denk ik. Zoals deze muziek met haar -in de de verte- zware ondertonen.

We hebben het over 1963, bijna 45 jaar geleden en ik was 5 en heb dit niet bewust meegemaakt, althans niet de muziek. Wel weet ik nog dat ik dagelijks met de step naar de kleuterschool ging. Besef van muziek kwam in die tijd niet verder dan iets dat achteraf James Last bleek te zijn en dat doorgaans voor en na de waterstanden van de Zondagmorgen en de geur van Old Spice. 

The Ronettes dus met "Walking in the rain" en de meesterlijke hand van Phil Spector. Ik kwam ze weer op het spoor na het gerommel met Phil Specors Christmas album. Ik heb al jaren de CD "Babylove". Met vier nummers van de Supremes, vier van Martha en the Vandellas, vier van de Chrystals en vier van The Ronnetes, de nummers 13 t/m 16.

Deze laatste vier nummers zijn schitterend en ik laat ze hier aan iedereen horen en zien. Excuses aan Grandmaster DJ.  Ik wil niet onder zijn duiven schieten. Het is wat mij betreft een sporadisch uitstapje. Ongeveer 1 op de 40 blogs is bij mij een muziekblog.

Het lukte helaas niet om een mooie directe koppeling met plaatje naar You Tube te leggen. Het "invoegen/bewerken video" in combinatie met "embed"op You Tube leverde slechts wartaal op. Dan maar zo.

1. "Do I love you".
Het zou kunnen zijn dat dit een registratie is van een optreden van enkele jaren later na de hit zelf. Voor mij het een na mooiste nummer. Zie op: http://nl.youtube.com/watch?v=w55PArcNn6s
 
2. "Be my baby"
Zie op: http://nl.youtube.com/watch?v=8-0upHlWfQ4&feature=related

3"Baby I Love You".
Zie op: 
http://nl.youtube.com/watch?v=zi7R5HU2vsE

4"Walking in the Rain".
Wat mij betreft de mooiste. Daarvan is helaas ook geen live optreden beschikbaar. Vooral de eerste 10 seconden zijn magistraal. In de auto staat hij op vol volume.  Zie op:  http://nl.youtube.com/watch?v=RVkOXdfpvas

Tenslotte nog de discografie.

The Ronettes zijn een rock ’n roll-meidenband uit New York.

  • Ronnie and the Relatives. I Want A Boy/What’s So Sweet About Sweet Sixteen. Colpix 601, augustus 1961.
  • Ronnie and the Relatives. I’m Gonna Quit While I’m Ahead/My Guiding Light. May 111, januari 1962.
  • Silhouettes/You Bet I Would. May 114, april 1962.
  • The Ronettes. I’m on the Wagon/I’m Gonna Quit While I’m Ahead. Colpix 646, juni 1962.
  • The Heartbreakers. The Willow Wept/You Had Time. Atco 6258, maart 1963.
  • Good Girls/The Memory. May 138, juli 1963.
  • The Ronettes. Be My Baby/Tedesco & Pittman. Philles 116, augustus 1963.
  • The Ronettes. Baby I Love You/Miss Joan and Mr. Sam. Philles 118, november 1963.
  • (The Best Part of) Breakin’ Up/Big Red. Philles 120, 23 mei 1964.
  • The Ronettes. Do I Love You/Bebe and Susu. Philles 131, 1 augustus 1964.
  • The Ronettes. Walking in the Rain/How Does It Feel. Philles 123, 12 december 1964.
  • The Ronettes. He Did It/Recipe for Love. Dimension 1046, januari 1965.
  • The Ronettes. Born To Be Together/Blues For Baby. Philles 126, 13 maart 1965.
  • The Ronettes. Oh I Love You/Is This What I Get From Loving You? Philles 128, 5 juni 1965.
  • The Ronettes. I Can Hear Music/When I Saw You. Philles 133, 29 oktober 1966.
  • The Ronettes. You Came, You Saw, You Conquered / Oh I Love You. A&M 1040, 1969.

.
En natuurlijk een nieuwsjaarswens vanaf hier aan alle VK bloggers en lezers.

Gezondheid, vrolijkheid en geluk toegewenst! Voldoende rust, reinheid en regelmaat dat houdt een ieder langer op de been.  En tussendoor af en toe even spelen, zoals hier op het VK blog en andere leuke dingen natuurlijk.  Wees lief en aardig voor jezelf en voor anderen.

  
Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2007-12. Bookmark de permalink .

17 reacties op The Ronettes- Walking in the Rain / tevens nieuwjaarswens.

  1. tandwielfabriek zegt:

    Jij ook een goed 2008.
    Grappig dat 1 op de 40 een muziekblog is. Het vraagt om een top40.
    Ik ben van een andere generatie dus kan niet zo goed uit de voeten met deze muziek. Maar dat geeft niet. Ooit zal iemand mij voor ‘ouwe lul’ uitmaken met mijn voorkeur voor Faithless.

  2. Rene Scheffer zegt:

    Tandwiel…. Thanks.
    Faithless, ook mooi en ik al bijna 50 dus. Moest er wel effe aan wennen zo rond 2002, vooral de eerste twee CD s zijn mooi.

  3. Thera zegt:

    Woehahahaha! Heerlijk!!!!!

  4. Mo zegt:

    René, volgens mij moet je gewoon een link leggen met de embedcode van YouTube. Mij lukte het wel in een infoblok.
    Dus geen geneuzel met invoegen video of zoiets.

  5. Mo zegt:

    Ja, en een goed 2008 natuurlijk!

  6. Johan HvD zegt:

    Dit is fantastisch, Rene! The Ronettes… en al die anderen. Zelf heb ik één en ander van Spector’s The Wall Of Sound. Ik word er gek van, al jarenlang…!
    In navolging op dit walletje van geluid, heb ik een ander walletje van geluid neder gezet.
    Hopelijk bezwijkt er niets…
    En natuurlijk, ook voor u een goed en volop muzikaal 2008 toegewenst!
    (Overigens, de twee joetjoep-links hierboven zijn beiden hetzelfde: Be My Baby en Baby, I Love you: beiden Baby I Love You)
    (en Do I Love You trouwens ook: Baby, I Love You…)
    Zo maar, een opmerking.Reactie is geredigeerd

  7. Zwollywood zegt:

    Prachtig…en kijk je ook wel naar Top 2000 Go Go op tv. Vanavond om 12 uur en morgen herhaling om 11 uur. Krijg ook helemaal de kriebels om een muzieklog te maken.
    Goeie jaarwisseling.

  8. Gala zegt:

    Baby I love you… dat is mijn favoriet van de Ronettes en die haardracht, gewèldig, daar heeft Amy Winehouse hheur coupe van!
    Dank voor je wensen.
    Voor jou ook een goed 2008

  9. Klaverblad in ruste zegt:

    René, bedankt voor het vele leesplezier en je belangstelling in het afgelopen jaar.
    Ik wens jou, vrouw en Rozanne het allerbeste voor het nieuwe jaar en weet zeker dat ik me weer met je zal vermaken.

  10. NN zegt:

    De minder oppervlakkige luisteraar kon door de bijzonder groezelige spectorsoundmix ook de indruk krijgen dat de meisjes "fucking in the rain with the boy I love" zingen (zongen) – uitgesproken als "fokking".
    gelukkig had spectors "wall of sound" niks met wagner te maken – alleen met zijn hekel aan de transistorsound. de draagbare opvolger van de buizenversterker vertoonde een groot gebrek aan bas-weergave.

  11. Rene Scheffer zegt:

    Thera…wist ik!
    Mo….ach nu is het al gebeurd, zal het de volgende keer proberen. Thanks.
    Johan HvD….gezien en inmiddels in etappes hersteld. Ik ga bij u luisteren.
    Zwolly en Gala….thanks. Ik zit soms in de auto naar die top 2000 te luisteren.
    Klaverblad… Many thanks en ik blijf schrijven voor dankbare lezers zoals jij!
    NN…ow weer wat geleerd. Maar ja dreiging en bombast zit toch ook echt in Wagner.

  12. grandmaster.dj zegt:

    ha Rene, mooie keuze hoor. Altijd goed die ouwe Phil.
    Schroom niet om vaker over muziek te schrijven. Immers, met mijn stoppen op dit VK-blog is er een hiaat ontstaan die hopelijk adequaat wordt ingevuld door anderen.

  13. mary franssen zegt:

    Beste Wensen voor 2008!

  14. Wilma zegt:

    Halo die Rene, gelukkig nieuwjaar! Ook voor je kleine meid! En zelfs in 2008 klink de muziek geweldig!

  15. Rene Scheffer zegt:

    GM…wie weet heel af en toe
    MF en Wilma ..thanks en the same!

  16. Antoine zegt:

    Interessante muziekkeuze! Dat mag je wel vaker dan dan een keer per veertig. Wat betreft het inbedden: De eerste maal kopieer en plak je de embed-formule in je blogopmaak, en verstuur het. Dan klik je op wijzigen, en verstuur het weer. Dan zou de video op jouw blog moeten verschijnen…

  17. Rene Scheffer zegt:

    Antoine….ach wie weet.
    Misschien eens wat over de legendarische Pixies of Echo and The Bunnyman. En bedankt voor de tip. Ik ga het de volgende keer zo proberen.

Geef een reactie

