Het Moment – Zaterdag, 00.25 uur


Het was gisteravond. Na alle publiciteit had ik helder in beeld dat Deep Throat op TV zou komen, op een moment dat ik doorgaans in slaap val, in het weekend, rond 00.25 uur. Iets opnemen doe ik niet meer, dat is te ingewikkeld met digitale TV en hard diskrecorder, die ik daardoor ook heb weggedaan.

De algehele ophef vond ik overdreven. Er is zoveel sex te zien op TV en de TV kun je uitzetten. Heel anders als die bushokjes met halfnaakte vrouwen met een erotiserende impact. Die bushokjes kun je niet wegzappen.

De film weer. Ik had er oppervlakkig wat over gelezen en ik meende (ten onrechte) dat het zou gaan om een jonge vrouw die zich door een arts een clitoris zou laten aanmeten en wel in haar gehemelte, zoiets. Het was 24.00 uur en ik keek naar een aflevering van Desperate Housewives op dvd. Ik viel echter steeds een paar seconden in slaap. Ik was weer even wakker en om 00.15 uur sliep ik weer in mijn stoel. Ik zag nog net hoe Edy zich aan het ophangen was. "Een verschrikkelijke trut, een persiflage op de foute vrouw, maar dat verdient ze nu ook weer niet" zei ik nog.

Mijn vrouw suggereerde om naar bed te gaan, ik hoefde me niet verplicht te voelen  voor de gezelligheid op te blijven. Ik ging en zette op de slaapkamer NL 2 aan. De film begon traag en het leek erop dat Linda Lovelace haarzelf speelde. Het cruisen met de auto en de slome muziek deed me denken aan de vele afleveringen die ik in de jaren ’90 vooral zag van "Pussyman". Die werden uitgezonden op Canal plus, waar ik toen een abonnement had voor de sport. De sex was een soms aardige bijvangst.


De film
 
De eerste scenes zag ik. De jongedame komt na een lange toch langs kades en schepen en buitenwijken.. Haar moeder is thuis en kijkt haar aan. Onderwijl wordt ze gebeft door een donkere besnorde jongeman. De moeder wil een sigaret en de man beft door en wel op een nogal klinische manier, althans in mijn ogen. De jongedame is wat verveeld. Ze gaat naar boven en zinspeelt erop van de trapleuning te glijden (kent u de scène met Gre Braadslee en Waldo van Dungen nog?), "while the man is eating your out", verzuchtte ze.
 
Later lagen ma en dochter aan het zwembad en dochter klaagde erover dat sex haar verveelde en niets deed. De beelden waren expliciet er werd erg ingezoemd op een manier die ik alleen van Canal Plus kende. Ik was te moe en gleed om 00.40 uur in slaap. Ik heb het in ieder meegemaakt, dit event, althans het begin. Ik kan er nu over meepraten. 


De volgende ochtend

Ik dacht er nog even over. Die Linda Lovelace was toch al rond de 20. Ze zeurde nadien over (ik hoor zojuist dat ze inmiddels is overleden), manipulatie, te weinig betaling etc. Maar ze is er toch vrijwillig ingestapt. Vrouwen hebben nogal eens de neiging de opvoeding de schuld te geven of de omstandigheden. Het "geen nee kunnen zeggen", ligt velen in de mond bestorven. Toen ik ze in de auto zag zitten dacht ik nog "ze kan er zo uitstappen, ze is niet geketend" en "ze was toch 20, volwassen dus".

Ik zag opeens ook alle andere films voor me, de Pussymanserie natuurlijk en in de jaren ‘70. deed ik (wannneer mijn ouders wegwaren) niets liever dan op ZDF en WDR kijken naar Franse films, met veel bloot. Over leraressen die het deden met hun puberleerlingen of buurjongens, dat soort dingen.
 

Ik heb er nog niets over gehoord of gelezen, de commentaren achteraf. Wat zal ik ervan zeggen? Het had allemaal iets lulligs, iets slooms, iets gemaakt. Het was alsof een Amerikaanse Wim T. Schippers een persiflage wilde maken op iets dat er nog niet was. Wat zouden de CU bewindslieden ervan gevonden en gevoeld hebben toen ze keken? Ik heb een redelijk respect voor hun politieke keuzen op het gebied van economie en milieu. Maar het beeld van die kijkende bewindslieden laat me niet los.   

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-02. Bookmark de permalink .

14 reacties op Het Moment – Zaterdag, 00.25 uur

  1. Bert Willems zegt:

    Ach, als ik nu weer lees hoe heerlijk jij kan lullen over haast niks. Weet ik dat jij me wel begrijpt….

  2. Frans Muthert zegt:

    René: Seks DOE je en daarvoor blijf je ’s nachts niet op om er op een ongristulluk uur naar te kijken. EénVandaag had tevoren een paar jongelui op de canapé zitten om hun souvereine oordeel over seks op tv uit te spreken. Zelfs dáár kan ik amper interesse voor opbrengen. Het is allemaal zo voorspelbaar.
    Afijn, jij hebt de knop ook ingedrukt.
    Lekker geslapen?

  3. Thera zegt:

    Ik wist niet eens dat het gisteren was, ik dacht dat dit een paar weken geleden speelde. Dus viel ik totaal onverwacht met mijn neus in de boter. Of beter middenin de documentaire van Dennis Hopper.
    Ik heb nog even een stukje van de film gezien. En toen viel ik om.(In slaap). Linda Lovelace had degenslikker moeten worden in een circus. Ik ben nog steeds verbijsterd over de anatomie van haar keel. Waar liet ze dat ding? Ik heb nog zitten kijken of er trucage in het spel was, maar dat heb ik niet kunnen ontdekken.
    Nou ja, en verder weet ik niets over de pussyserie waar jij het over hebt, dus zal ik mij verder van commentaar onthouden. 😉

  4. elsje dijkstra zegt:

    Ik lig nog in een shock.
    Ongelooflijk dat er van tevoren zoveel heisa is geweest over een avond die braver dan braaf was. De EO maakt programma’s die spraakmakender zijn dan deze.
    En ja, seks doe je. Na de canapé scene heb ik de tv amper aangekeken. Niet boeiend genoeg.

  5. Rene Scheffer zegt:

    Bert W….ik beschouw dat als een compliment, heerlijk schrijven over niks. Ennu je moet inloggen, dan trek je zelf meer lezers over je interesaante beschouwingen van het hedendaags Duitsland!
    Frans M….
    Ja wat doet een mens besluiten de knop van de tv aan of uit te zetten…Kweenie.
    Thera…Ook al omgevallen ! Dennis Hopper, ow nee, daar ben ik zo bang van sinds de film Blue Velvet. En over de pusssyserie hoeft je ook niks te weten, stelde weinig voor. Was zo traag en slecht dat het vermakelijk was.Reactie is geredigeerd

  6. Rene Scheffer zegt:

    Elsje…"na de scene de tv amper aangekeken"…
    Dus ook nog niet naar bed op dat onchristelijke tijdstip ?

  7. elsje dijkstra zegt:

    Ik heb niet op de klok gekeken, maar volgens mij lag ik er rond een uur of elf al in. Nog meer intieme vragen?
    Oh ja, de film kende ik al. Van vroeger.Reactie is geredigeerd

  8. Klaverblad zegt:

    Ben naar ABNAMRO-tennistoernooi geweest en had daarna gewoon nergens zin meer in, maar met jou alsnog genoten van iets dat ik gemist heb. Ik zou wel gekeken hebben, maar of ik DT had uitgezien?

  9. Wilma zegt:

    Niet gekeken, kan me niet boeien.

  10. Eline zegt:

    Vreselijk is dat, pitten op de bank. Erg verwarrend ook soms. Zoek je een bepaald figuur uit het programma waar je naar keek – nergens meer te ontdekken 🙂
    Voor de rest, in navolging van Woody (Toystory): geen idee, geen interesse… (maar leuk geschreven).Reactie is geredigeerd

  11. Antoine (vanuit een LAN-house) zegt:

    Als ik jouw blog en de eropvolgende reacties volg, heb ik niets emist 😉 En ach, ik leef in een land waar…. (vul zelf maar eens in 😉 )
    Zonnige groeten:)

  12. MOODSWINGER zegt:

    Oke, ik ga nu even iets onthullen. Zo’n twee jaar geleden ging ik met een vlam naar deze film in het filmhuis. Ik dacht dat ie ging over The Watergate affaire. Enfin, ik heb niets laten merken…dom dom dom :-))

  13. Rene Scheffer zegt:

    Elsje…ik zou nie meer durven….
    Klaver..kan ik me voorstellen; na een avond tennis wil je een borrel en dan naar bed.
    Wilma….duidelijk!
    Eline…vreslijk? pitten op de bank is heerlijk! Je wordt wakker, wat doezelig, je hoeft nergens naartoe, biertje en verder tv kijken en dan echt naar bed.
    Antoine… ik snap het helemaal. Of ik jaloers moet zijn. Ik val niet op Braziliaansen, puh, alleen Malu uit de jaren 70 vond ik leuk.
    Moodsinger….Watergate? Je meent et… of het is een hele stoute grap.

  14. Jim Hasenaar zegt:

    Mijn vrouw kon ook geen NEE zeggen toen de ambtenaar vroeg of ze met me trouwen wilde.
    Zou deze ambtenaar het haar nu vragen, dan is haar antwoord: "Ja". Nog steeds!
    Ik heb haar teveel verwend en ben waarschijnlijk gewoon een unieke vent.
    Bescheidenheid siert de mens.

Geef een reactie

