Rozanne sings Madonna – Hung up


Vijf korte Rozanne verhaaltjes

Madonna

Vaak heeft mijn dochter gewoon gelijk, ook al lijkt het fout. Ze zingt veel. In de auto wil ze altijd muziek horen en als ze eenmaal iets kent wil ze het elke keer weer horen. Vorig jaar was dat een verzamel cd van Paul de Leeuw. Dit jaar was dat de laatste CD van Madonna. Het lijkt een obsessie te worden. Zodra de auto start zegt ze "solly lied!" De eerste malen dacht ik aan nummer 3 van de CD, dat heet ook "sorry". Maar dat is fout, dat is niet de goede, neen het is nummer 1 van de CD  Madonna zingt in het nummer "Hung Up"  "times goes by, so slowly, so slowly". 


Door de bewerking klinkt het echter als: Taimesgoesbaaaith sooslowwly.  Dat laatste stuk "sbaaaithsooslowlly" wordt door Rozanne verbasterd met: "Spuit spuit spuit, solly, solly".

Zie het  FILMPJE   waarin Rozanne zingt.

Dat is dus het Solly lied. Het zal op basis van het filmpje ook niet verbazen dat de dame van het consultatiebureau dinsdag aangaf dat Rozanne "precies weet wat ze wil". Haar versie is de juiste en aan het eind zegt ze dan ook "zo moet het!".

De ouderavond

Daar was ik vorige week. 20 stoelen in een kring met ouderparen van tussen de 30 en 43 jaar, schatte ik zo in. Met mijn bijna 50 acteerde ik totale ontreddering. Een kringgesprek? "Dat kennen jullie van vroeger, van school, ik niet!" Allemaal voor mij onbekende ouders van kinderen, wiens namen ik wel ken. Rozanne noemt ze vaak. Met de een speelt ze, de ander is lief, een ander is stout, een ander knijpt, met een ander doet ze kattekwaad. Het ligt op de punt van mijn tong `ja maar mevrouw, u ziet er zo zacht en lief uit en ik kan bijna niet geloven dat uw dochter zo stout en vervelend is`.  Ik houd me in en spreek ze er niet op aan. Niet IK ben het middelpunt, maar de kinderen. Dus geen verhandelingen en conferences, daar is dit blog voor, maar serieuze uitwisseling van meningen over opvoedings-vraagstukken. Na afloop hoor ik van de leidsters dat Rozanne vooral "lief en gezellig". Ze praat de hele dag. 

Kanaische eilante

Alles wat vakantie is betreft  "Kanaische eilante". Rozanne wil zelfs piloot worden. En als je naar de reden vraagt zegt ze "dan kan ik naar de Kanaische eilante vliegen, toch?".  De vakantie in juni as. interesseert haar niet, die is met de auto naar onder andere het Gardameer in Italië! "ow Italië leuk` zegt ze dan, maar daarna "kanaische eilante, toch?".


De Simpsons kijken


Een nieuwe ontdekking. Op vrijdag ben ik moe en doe ik graag een dutje van 19.30 tot 21.00 uur en Rozanne mag dan even bij me liggen in het grote bed, zoals door de week ook weleens met haar moeder en dan na TV kijken en kletsen in slaap vallen. Ze associeert mij met voetbal kijken dus de kombinatie `papa, bed, voetbal kijken` was een lokkertje. Er was nog geen voetbal. Er waren de Simpsons. Die vind ik erg leuk. Homer, de Amerikaanse equivalent van George Roper. Eigenlijk is het voor volwassenen, maar de filmkeuring geeft het label 6 plus. Er gebeuren rare dingen. Homer wil zelfmoord plegen door van de brug af te springen, maar hij valt op een boot. De strekkking
ontgaat haar gelukkig. "man doet springen op boot!" 

Poep – de anale fase

Net als ieder kind van deze leeftijd (vorige maand drie geworden, zie de taart) heeft ze ermee te maken, Vorig jaar vond ze het een keer leuk zich in te smeren met poep en nu neemt ze het woord ‘poep’ vaak in de mond. "Wat doen je papa en mama, werd haar gevraagd". "Mama is in het circus en papa poept". Een telefoongesprek met de oma’s wordt regelmatig afgesloten met "dag oma poep". Het is normaal bij drie jaar. Humor en trots heeft ze ook.We maken weleens ruzie over wie de baas is. Ze zegt dan "ik ben de baas" en ik reageer "ja, van de pot". Ze ligt dan dubbel van het lachen maar dan hervindt ze zich en wordt boos. "Niet van de pot, papa!".

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-04. Bookmark de permalink .

10 reacties op Rozanne sings Madonna – Hung up

  1. Beus zegt:

    Heerlijk verteld.

  2. Zwollywood zegt:

    Schitterend…..Kanaische eilante…
    Trouwens…pas jij wel op zo’n klein krukje bij een kringegesprek?

  3. jan krosenbrink zegt:

    ik geloof nu dat ik weet wat zo leuk aan jou is: je weet je te gedragen als dat moet en dat moet geeneens zo vaak…Reactie is geredigeerd

  4. Klaverblad zegt:

    Rozanne is lief en gezellig en praat de hele dag. Ze lijkt me voorbestemd om blogster te worden.

  5. Thera zegt:

    Ahhhh!!! Maak je borst maar nat pappa!

  6. hippo zegt:

    genoten René,
    ‘an open mind is a joy forever’ (vaak heeft mijn dochter gelijk, ook al lijkt het fout)
    gr. hippo

  7. Gala zegt:

    hahahahaha om dat ‘dag oma poep’ zou ik zo graag weer eens drie zijn en dan helemaal dubbel liggen vanmijn eigen gemaakte grapje

  8. Rene Scheffer zegt:

    Beus ….thanks.
    Zwolly…:-) ik zit op zaterdag middag op veel kleinere stoeltjes kinder tv/dvd bij Miss Etam enzo.
    Jan K… klopt, hoeft maar heeel af en toe, zelfs op het werk.
    Thera…..een baasje, dat wordt het.
    Hippo…thanks.
    Gala…ik ga er nu zelf met bijna 50 maar al te graag in mee.

  9. Jim Hasenaar zegt:

    Tjo, ben je weer helemaal opnieuw begonnen met een kind van drie en zelf bijna 50!
    Mij niet gezien en voor jou veel geluk en (poep)pret.
    Leuk en herkenbaar, al is het een tijdje voor me geleden, geschreven.

  10. Eline zegt:

    Gezellige verhalen, leest lekker weg 🙂

Geef een reactie

