Wit, kwetsbaar en teer.


   Een lustoord voor menige meneer.

   Deze week was het weer zover!

   Voor de liefhebber . . .

Uit eigen recent werk.

Zes maanden kou en wol

Natte neus, de ogen hol


Warm nog van de winternacht


Navelpluisjes, zacht.

Lage zon en frisse wind

Het is de lente die begint


15 graden markeert de lijn


Weer al  mogen ze er zijn


Het is het fijne kleurverschil

In de frisse maand april

Eelt dat afsteekt op de hiel

Bevestiging, dat vraagt de ziel

Rode strepen in de nek

Witte tenen, staan wel gek


Zwarte haartjes in de knop

Vallen juist nu nogal op.

Lange schaduw bepaalt het zicht

Op de binnenbovenbenen

Waar lichte welvingen

Fijn worden belicht   

Pukkeltjes nog op de kuit

Licht pigment soms op de huid

In deze korte voorjaarstijd


Die kaf van koren scheidt

Gaat dat zien, het duurt maar kort

Vooraleer het zomer wordt


En extra warme zonnestralen
 

T’ bruine straatbeeld gaan bepalen

Dan trekken ogen naar benee

Bijna altijd lijkt het wat


Maar de "acht" zo op het oog

Was de zomer die bedroog.

Aanstaande zaterdag biedt goede vooruitzichten – RS

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-04. Bookmark de permalink .

12 reacties op Wit, kwetsbaar en teer.

  1. cor zegt:

    dat spreekt me wel aan….een bijzonder aanlokkelijk en ook relativerend gedicht

  2. Rene Scheffer zegt:

    Zit ik een gedicht te maken. Staat er nu al een uur op. Ik meld het mijn vrouw en die zegt "daar heb je toch vorig jaar al over geschrven?". Ze heeft gelijk. Ik was dat glad vergeten. Ik word oud.
    Excuses. Toen een verhaaltje, nu een gedicht, met dezelfde strekking.
    Cor ….thanks.

  3. Zwollywood zegt:

    Ik vind ‘m goed.
    1 couplet vraagt om méér spanning…om vloeiendere tekst. Deze..
    "Lange schaduw bepaalt het zicht
    Op de binnenbovenbenen
    Waar lichte welvingen
    Fijn worden belicht".
    als voorbeeld
    Lange schaduw bij het zicht
    de binnenbovenbenen in het licht.
    Warme lichte welvingen,
    met de nodige bedelvingen".
    De mijne is meer real, vind je ook niet?Reactie is geredigeerd

  4. Klaverblad zegt:

    More! More!

  5. jan krosenbrink zegt:

    doe mij maar je verhalen

  6. Gala zegt:

    een variant op kuitschieten?

  7. droomvrouwtje zegt:

    En het leest zo makkelijk weg 😉
    xxxdromerke

  8. Morgaine zegt:

    Hahah:)
    Je bent echt in de lentestemming;)

  9. Eline zegt:

    Je vrouw heeft gelijk, ik herinner het me. Maar dat doet niets af aan deze bijdrage. Soms is dat wat we doen – dingen opnieuw vertellen, maar op een andere manier. Benenman :-))

  10. Jim Hasenaar zegt:

    Rene ik heb je verhaal direct aanbevolen en wil nu even op je blog reclame voor mezelf gaan maken. Ik, wij eigenlijk van het Dutch Forum Israël, kunnen best wel wat hulp gebruiken bij de verkoop van een heel aardig boekje dat we geschreven hebben.
    Ik nodig iedereen uit voor informatie naar mijn blog te gaan.

  11. Rene Scheffer zegt:

    Een beetje laat….
    Allen bedankt voor de neutraal tot positieve reacties op deze impulsive stoutigheid, waarbij ik enige angst voor negatieve reacties had. Zwolly bedankt voor de tips.

  12. marsjan zegt:

    Potig weertje gaat het worden! en mijn witte melkflesjes moeten nodig zon zien… Lichtvoetig geschreven! ;-)Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

