In Europa – Over vergankelijkheid en vaderliefde


  " Uit recent eigen werk "moraalpoëzie"

Bussen vol met dames,
En soms ook wel een heer
Van 65 plus vooral,
En heel veel blauwe krullen

Het meer van Bled,
Locarno en de Bodensee
Andorra, Gardameer

Ook tante zus mag mee
Krimml met de waterval
En ook het Zillertal

Met rimpelvol gezicht
Van zorgen en verdriet
Soms alleen van levensjaren
In het vage zonnelicht

Het kan nog, zo op reis
Genieten van wat rest
De borden leeg en ook het glas 
Door een oorlog die er was

Niets was ik aan’t doen
En zie ze rijden door het groen

Mijn dochterlief is spelen
Met een bal of met de boot

Haar treurnis en ook pijn
Is als ze al moet slapen
En het is nog licht
Of er geen ijsjes zijn

Badderen en kirren
Bij papa op de buik
Worst en ijs dat gaan we eten
Het mooi onschuldig wicht.

Die blauwe krullen in de bus.

Waren ooit ook peuterkind
Dat ijsjes at en speelde
En vliegerde, al in de wind

Ze hadden ook een pa 
Die speelde met het jonge schaap
Met hoop op haar voorspoedig leven

Zonder pijn en naar verdriet

Plots zie ik na mijn tijd
Mijn dochterlief als oude taart

 
In een bus of in een DAF
En wellicht al  wel gebaard

Beklemming is mijn deel

In toekomst en verleden,
projecteren doet soms pijn
Een gedachte, soms teveel.

Daarom telt alleen het heden

Nu we er nog zijn. 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-07. Bookmark de permalink .

6 reacties op In Europa – Over vergankelijkheid en vaderliefde

  1. Zwollywood zegt:

    Als ik nog eens van dit soort foto’s van mezelf en m’n vader zou hebben……het zou schitterend zijn….maar ja!

  2. jan krosenbrink zegt:

    Rene, -met enige schroom: toch heb ik liever dat je het dichten aan de loodgieter overlaat

  3. Klaverblad zegt:

    Ook dit is schefferiaans vermakelijk!

  4. PACO PAINTER zegt:

    ik vind het, loodgieter of niet, leuk geschreven.

  5. Mo zegt:

    Weemoedig vers.

  6. Rene Scheffer zegt:

    Zwolly…snap ik, jammer.
    Jk…tis pretentieloos rijmen/dichten, met ritme, dat weer wel.
    KB…maar die vermakelijkheid is echt niet bedoeld! Eigenlijk best zware en emotionele kost.
    Paco P…..thanks!
    Mo….dat is het en krijg er natte ogen van.

Geef een reactie

