Banale zaken – over blikjes of flesjes bier en andere zomerzaken


Meer nog dan anders houd ik me in de zomermaanden bezig met banale zaken. Ik kijk zelfs bewust Hart van Nederland en Shownieuws. Er is geen sport, althans geen voetbal en ook geen politiek. SBS 6 kijken is iets dat ik in de andere tijden van het jaar niet doe. Ik vind het verbijsterend interessant wat ik te zien krijg.

Wendy van Dijk
schijnt iets te hebben met de directeur van RTL 4.  Een keer of 15 per jaar zeg ik dan tegen mijn vrouw of bezoekers "ja maar die Wendy van Dijk is toch een braaf meisje?" Dat lokt meestal verwarrende discussies op. Verder komen er veel bekende Nederlanders voorbij, van de dames blijken er veel zwanger. Dan is er nog de verschrikkelijk schreeeuwerige Piet Paulesma bij wie een dag met wat zon en wolken en 22 graden "weer een prachtige en hele warme zomerdag" is.

Het geeft een lekker gevoel om te weten dat ik in vrijheid kan verkiezen om nu naar SBS 6 te kijken en niet omdat ik de rest van de TV niets snap. Maar het komt ook omdat mijn vrouw,  omdat ze sinds kort een eigen laptop heeft, nu minder snel om 22.30 uur haar Amerikaanse series gaat kijken op de grote TV.


Bavaria bier uit Lieshout

Tussen het werk door, wanneer ik op vrijdagmiddag op kantoor over de gang loop, dan denk ik aan het boodschappenbriefje dat ik aan mijn vrouw door moet mailen voor onze gezamenlijke tocht naar AH. Het bier is bijna op. Er is nog één blikje Bavaria. Wanneer er geen bezoekafspraken staan of worden verwacht zit mijn koelkast (ik heb een eigen in de berging) vol met blikjes Bavaria.  In de zomermaanden drink ik 1 of 2 blikjes per dag, weinig dus. Mijn maandbehoefte is ongeveer 45 en dat is dan weer veel.

Nu Bavaria dus. Sommige soorten kosten per tray van 6 blikjes  rond de 4 euro en Bavaria maar 2,79.  Het verschil proef ik niet. Bovendien bedenk ik me dan dat de mensen in Lieshout toch behoorlijk afhankelijk zijn van de brouwerij. Het zou lullig zijn wanneer door overstappen op andere en duurdere merken er minder omzet is. Lieshout klinkt "simpel, dorps, symphatiek" en ik gun de mensen in dat dorp het beste. Bovendien bedenk ik me dat de ingrediënten van Bavaria echt niet echt slecht zullen zijn. Ook zij in Lieshout zullen echt wel proberen een goed en lekker bier te produceren.

Ik drink blikjes. Het houdt lekker vast, je zit niet met lege flesjes en een blikje staat steviger op de vlakke armleuning van mijn witlederen fauteuil   Dit weekend kwamen er logees. De man drinkt bier. In de AH Bonus was er Brand. 12 flesjes maar liefst en dat voor 3,99. Het zijn wel flesjes. Maar dat is misschien minder erg omdat we toch in de tuin zitten en daardoor mijn situationele hechting aan het blikje er niet zo snel is is. Het kleine kratje ging snel en zaterdag er nog maar een gekocht.

Koebloggen, BBQ’s en zaterdagen

Dat soort gedachten gaan dan door mijn hoofd. Op het VK blog mis ik veel. Met het Koeblog had ik graag meegedaan. Ik kan het niet aan met mijn hoofd in de zomerstand. Klaverblad en nog enkele anderen lees ik trouw en ik bedenk me dat ik te weinig blogs zie van van Sandra, Thera, Rachel en Starry Night

Gisteren heb ik de hele dag geklust van 09.00 tot 18.00 uur, berging opruimen en vijver leeghalen. Ik had hulp, de logees C. S. en E. waren er speciaal voor gekomen. Het was ergens  wel gezellig. maar ik houd gewoon niet van klussen. Het was al weer 6 jaar geleden dat ik het voor het laatst deed. Het viel achteraf wel mee. Ik was zelf in de Praxis, waar ik altijd aanvallen van dissociatie krijg.  

Ik ben ook geen BBQ man, maar toch lukte het me om voor de tiende keer per jaar een BBQ in elkaar te zetten, deze keer met enige hulp vanwege de moeheid. Ik woon ook in een typische, wat lullige BBQ wijk eind jaren ’70 wijk, met woonerf. Wij aan de rand met uitzicht dat wel, maar toch.

Toch zal ik het niet snel weer doen dat klussen. Op zaterdag hoor de je dikke zaterdagkrant te lezen, wat te winkelen met vrouwlief, aan het einde van de middag Duits en Engels voetbal te kijken en in de avond na Vlaanderen Vakantieland, de koffie en een film na 22.30 uur de rest van het voetbal te bekijken. 

   

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-08. Bookmark de permalink .

11 reacties op Banale zaken – over blikjes of flesjes bier en andere zomerzaken

  1. Aad Verbaast zegt:

    Het valt niet mee om die zomers een beetje goed door te komen :-))

  2. ceesincambodja zegt:

    (Geeuw…)
    Die dikke zaterdagkrant zou wel eens zomaar de Wakkerste van Nederland kunnen zijn vrees ik.

  3. cor zegt:

    TV komkommernis dat is wat het is….ben ook geen BBQ-man…schuin tegenover mij wopont een slager bijna in ruste, die Van Lieshout heet; maar het lijkt me geen Bavariadrinker

  4. Thera zegt:

    Wat heb je toch een heerlijk rustig bestaan. Het mijne is een heksenketel! Die blogjes van mij komen er wel weer, denk ik, maar op dit moment schrijf ik meer aan iets anders.. Enne, nou ja laat maar. 😉

  5. Rene Scheffer zegt:

    Aad V…. ach het over 4 weken september.
    Cees in C ….slaapverwekkend, dat is het ook. Tis een ellende met die kranten en ze zijn niet eens goedkoper.
    Cor….ja maar hoe ziet een Bavariadrinker eruit…..goedkoop?
    Thera…We zijn benieuwd, 3 maal.

  6. landheha zegt:

    "dat ik aan mijn vrouw door moet mailen voor onze gezamenlijke tocht naar AH" is gelijk een zeer intrigerende opening 🙂
    Zelf houd ik het op Arcen, ook zo’n leuk dorpje.

  7. Klaverblad zegt:

    Ik weet hoe trouw je bent, maar dat geldt ook voor mijn belangstelling.
    Nu ga ik wat langer weg: van 3/8 t/m 24/8. Heb nog wel blogs geprogrammeerd (kan het niet laten).
    Met dit blog ben ik in de juiste zomerstemming. Nou ja, zomer… Vandaag is tennistoernooi deels verregend. De bar schenkt Brand…

  8. sprakeloos zegt:

    Och die leegte leest wel lekker weg en ook Groenlo is een leuk plaatsje. Grolsch dat is toch weg uit Groenlo? Ja, maar stel dat een Grollenaar dit leest, wordt ie weer lekker boos.
    Toch best moeilijk die vrijheid en leegte, ik voel met je mee

  9. Rene Scheffer zegt:

    Landheha…..ja zo gaan die dingen; Arcen, Hertog Jan of Arcener bier?
    Klaverblad…Thanks en prettige vakantie, je bent al weg zien ik.
    Sprakeloos….leegte en vrijheid, dat is het!

  10. sprakeloos zegt:

    Dit blogje stimuleerde me om even een gouwe ouwe van me op de vissen, gaat over http://www.volkskrantblog.nl/bericht/214144

  11. Rene Scheffer zegt:

    Sprakeloos…gelezen inmiddels, mooie ode aan Groenlo en haar bier.

Geef een reactie

