OS Peking 2008 – leuke zondagmorgenvulling (met goud!)


Ik ha er op voorhand niets mee. Ik zag het als een hinderlijke afleidingsperiode van de naderende voetbalcompetitie. De laatste weken kijk ik veel meer uit naar het begin van de Jupiler league en zelfs de Franse voeltbalcompetitie dit weekend. Hebt u het al gehoord? Rennes-OM 4-4!

Ik heb niet veel met Peking en China, ook niet veel tegen overigens. Met Barcelona en Sydney had ik wel een klik. Met Atlanta (een schande, 12 jaar na LA) weer helemaal niet. De openingsceremonie liet ik vrijdag maar gaan.


Zwemsters
– goud

Toch ben ik er maar even voor gaan zitten vanmorgen. Er was immers geen "Match of the day". Goud voor de 100 meter estafette dames las ik op teletekst. Een licht  gevoel van blijdschap dat een uur later overging in kippenvel en natte ogen bij het zien van de hele race en de huldiging. Vier leuke meiden zijn het ook, spontaan en vrolijk.

Dochterlief schreeuwde door het volkslied heen "papa, een spel, duikboot doet het niet" en gedurende het tikken van dit blog roept ze dat ze een appeltje wil en zojuist meldt ze dat ze een dvd van Bassie en Adriaan wil zien. Natuurlijk projecteer ik alles op mijn dochter. Zou zij in 2024 in pak weg Buenos Aires mee doen en zo ja met wat?  Dan een balspel denk ik want dat kan ze nu al goed. Ze heeft geen hele lange benen. Hockey dan maar? Is ze dicht bij de grond, hoeft ze niet zover te bukken met de stick.

 
Van vroeger weet ik dat het me wel wat deed. Op Yvonne van Gennip werd ik zelf een week of drie verliefd. Ellen van Langen in 1992 bezorgde met kippenvel net als Van Moorsel 4 jaar geleden ook. Mijn eerste vage herinnering is Anton Geesink in 1964. Ik was 6 en begreep dat er wat bijzonders was in Japan. Tijdens Seoul zat ik in Turkije en mocht ik de 10:37:14nson melden an een boot vol Canadezen en Amerikanen in Bodrum.


Buien


Inmiddels is de wielerrace van de dames aan de gang. Marianne Vos is kanshebster. Jeanne Longo doet ook mee, 50 is ze al. En ik maar denken dat en OS voor een generatie jonger is dan ik. Het regent net zo hard als hier. Maar ik heb sinds kort
http://www.buienradar.nl/ ontdekt en om 11.25 uur wordt het in Zeist  droog!  Toch raar eigenlijk. Dochter Rozanne zegt…"nat en koud papa, regen" en wat ik dan doe is achter de laptop duiken met "ik ga eens kijken of het zo droog wordt".  

Inmiddels zijn er twee gevallen bij het wielrennen, geen Nederlanders. Maar toch zorgt het voor verdriet. Vier jaar getraind met hoop op goud en dan voel je nat asfalt.

Het duurt nog twee weken en na een zondagochtend als deze ben ik toch wat positiever over de OS. De nabeschouwing om 23.00 met Mart Smeets is ook een feest. Hij presenteert zodanig dat hij eigenlijk dagelijks een verzameling van 25 live blogs uitspreekt.

De Olympische Spelen, op zijn minst een aardig pauzenummer voor de start van de voetbalcompetitie.
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-08. Bookmark de permalink .

2 reacties op OS Peking 2008 – leuke zondagmorgenvulling (met goud!)

  1. PACO PAINTER zegt:

    Maar meer ook niet.Nu is het behelpen met het Amsterdam tournement

  2. asdale zegt:

    Dat vind ik een leuke omschrijving: een pauze nummer voor de voetbalcompetitie.
    Ondertussen pik ik wel wat mee van de Olympics. Juist de sporten waar je anders nooit naar kijkt zoals gewichtheffen en judo. Fascinerend hoe al deze sporten zo hun eigen rituelen en dingen hebben. Maar inderdaad, voor de échte spanning wachten we met smart op de bewegingen op de groene mat!

Geef een reactie

