De woensdag – Veel tijdschriften, meer geld, voetbal en GJB nieuws


Het is 17.35 uur en ik fiets naar huis. Eerst naar de AH. Lekker simpel en snel, ribeye uit plastic. Zeker niet vies met gebakken aardappels en sla. Ik kijk naar mijn witleren fauteuil, Daar liggen de wekelijkse Zeister Nieuwsbode, verder het AD/UN, de Kampioen en De Voetbal International en nog twee resten van de zaterdag VK. De zon schijnt en daar word ik vrolijk van. Dochterlief kraait en knuffelt en vrouwlief eet de ribeye tevreden op. Daarna gaan ze in bad en naar bed (vrouwlief slechts een kort dutje).

Ik lees mijn laaatste column op http://www.zeistermagazine.nl. Aardig, maar je leest er nooit iets bij, geen interactiviteit, geen reacties. Dat komt meestal pas weken later, mondeling op straat. Het blijft echter wel 15 dagen bovenaan staan. De foto erbij is iets te mooi. In het echt ben ik net wat minder. Bij mijn vrouw is het andersom.


Verlekkerd stort ik me rond 20.00 uur, op de stapel simpele en niet onprettige lectuur. Ik lees nog een stukje met daglicht achter me en dat is heerlijk. Ik kijk zoals de laatste drie dagen naar pagina 520 op teletekst en zie Fortis voor de derde dag achter elkaar met bijna 10 % gedaald zijn. Je zou nu bijna gaan kopen.

De NOS laat de hele avond Champions League zien, Weliswaar de eerste ronde  en er wordt helemaal niets beslist, dus belangrijk? Neen, nog niet echt. Maar ik ben de voetballoze maanden juli en augustus nog niet vergeten en ben dus dankbaar voor het aanbod. Ik ben blij met Sport 1 waardoor ik kan schakelen naar meer wedstrijden.

Ik pak de krant en leest nogmaals dat mijn koopkracht met 1,5 % vooruit gaat.
De inflatie is 3,5 %. Dat betekent dus dat er 5 % bijkomt en dat is veel, teveel. In tijden van crisis hoor je met zijn allen in te leveren of gelijk te blijven en de echte armen moeten ontzien worden. Die 5%  zal bij ons worden geconsumeerd. Meer en duurdere vis, zeekraal, een extra vakantie, een tweede auto? Wat is het nut. Na 1980 is dit de derde keer dat de consument cq. de burger gewoon wat teveel extra krijgt. Eerst bij de belastingherziening Oort, later rond de eeuwwisseling en nu dit. Private rijkdom en publieke armoede. Ik vind dat niets.

Ik lees het VK blog en zie een bericht van GJB. Er moeten nieuwe bloggers worden aangetrokken. Het zal wel, ik kan het nu al niet meer bijhouden en beperk me tot mijn kleine kring van favorieten als Klaverblad, Thera, Rachel, Paco P. en nog 10 tot 20 anderen. Maar ik zal af en toe "een nieuwe" lezen anders droog ik op en word ik na 2 of 3 jaar een ongelezen VK blogfossiel.

Ik kijk naar mijn Hyves, binnen twee dagen drie krabbels en dat is veel voor mijn doen, leuk. Ik stop dochterlief nog eens in (nu naar haar eigen bedje), deze keer geen gerek van 25 minuten, ze is moe en tevreden en in 10 minuten is het ritueel van schaapjestellen, liedjes, praatjes en kusjes afgedraaid. 

Ik zie dat het blog lekker kort is (zonder "lees verder"), dat lukt me zelden, dus ik stop nu, zonder clou of eind. 

      

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-09. Bookmark de permalink .

18 reacties op De woensdag – Veel tijdschriften, meer geld, voetbal en GJB nieuws

  1. Thera zegt:

    Nou in combinatie met de bijzonder leuke column zorg je toch weer voor voldoende leesvoer. En dank je. 🙂
    Ik zit nog even te twijfelen over jouw berekening, inflatie gaat er toch juist van af? Of wordt dat rechtgetrokken met vage belastingaftrekberekeningen?
    Geld is niet mijn sterkste kant en ik zal dus ook de aandelen Fortis aan mij voorbij moeten laten gaan.

  2. Frans Muthert zegt:

    Koopkracht 1,5% vooruit? Geloof er niks van!

  3. Rene Scheffer zegt:

    Thera
    Extra koopkracht is:
    Het geheel van "netto inkomensstijging" (o.a. door vervallen WW premie) minus inflatie.
    In jouw geval is de koopkrachtstijging tussen 1,50 en 2,00 % (las ik). Dat betekent dat je 5 tot 5,5 % meer overhoudt.
    Frans M…..Je lijkt mijn tante Truus wel. Tantes zeggen dat ook altijd.

  4. Klaverblad zegt:

    Als het om favorieten gaat dan is het wederzijds, hoe verschillend we ook zijn en schrijven, misschien juist daarom. Ben een weekje weg, maar heb wel wat voorgeprogrammeerd.
    Ik lees je graag en beveel ook aan,zolang dat nog kan.

  5. Antoine zegt:

    Voorlopig moet ik me blijven behelpen met het online nieuws, terwijl ik het heerlijk vind om de kranten uit te spitten. Aan voetbalnieuws is hier ook geen gebrek, aangezien de competitie nog tot begin december loopt. Ik zie dat de euro weer een beetje gestegen is ten opzichte van de real, dus ik ga een beetje op ´vooruit´. Ook leuk nieuws is dat de lokale economie met maar liefst acht procent is gestegen in het eerste halfjaar van 2008. Een aardige opsteker in deze onzekere economische tijden… 🙂

  6. ceesincambodja zegt:

    WAT!? Moeten er meer bloggers bij komen? Die k… server is nu al niet vooruit te branden en over de service zullen we het al helemaal maar niet meer hebben.
    Over de koopkracht laat ik me niet uit. Hier in Cambodja is de inflatie tot 22 % gestegen en de prijzen met 12. Dus.

  7. amelie.pardouze zegt:

    Een blog zonder clou of einde is oké, René, als je er maar een leuke foto van jezelf bij zet! 😉

  8. Frans Muthert zegt:

    Sterker nog: Ik BEN tante Truus……..

  9. pacopainter zegt:

    je schrijft als een tierelier, Rene.Petje af.
    Overigens, ik surf elke dag naar http://www.vi.nl .Daar praat mijn vriend Johan Derksen over voetbal.Zover is het al met mij gekomen.

  10. peter louter zegt:

    Koopkracht voor onnutte dingen houden de economie draaiend. Decadent, maar goed voor de werkgelegenheid. Koop in plaats van zeekraal maar Fortis of ING en schenk de opbrangst aan Greenpeace. Prachtige bijdrage aan de publieke zaak.

  11. petrus zegt:

    Beste René,
    Nog meer bloggers? Ik weet nu soms al niet meer hoe ik het moet bijhouden. Maar GJB moet klanten hebben want die brengen geld op!
    Private rijkdom en publieke armoede, het lijken communicerende vaten. Het gekke is dat het er met deze regering niet beter op wordt terwijl je zou denken dat een kabinet van naastenliefde (CDA en Christen Unie) en solidariteit (PvdA) toch meer gericht is op publieke dienstverlening en minder op individuele verrijking of rijkdom.
    Mooiweergroeten

  12. Annelies zegt:

    Leuk inkijkje in je leven !
    Vraag me wel bezorgd af of die witleren fauteuil niet snel zwart zal zijn, met al die kranten er in !

  13. coby zegt:

    Even mooi met je meegelezen zo.
    Hartelijke groet, Coby

  14. Rene Scheffer zegt:

    KB… uiteraard zeer vereerd en ik lees graag het reisverslag
    Antoine….goede economische tijden in Brazilie dus en het zij de mensen daar gegund.
    Cees Ch….dat klopt niet, u goochelt met cijfers!
    Amelie…. hahaha, en deze is nog wel tamelijk fraai ook.
    Franz M….hm die heeft geen internet.
    Paco P…..Thanks! We gaan daar ook maar eens kijken op http://www.vi.nl
    Peter L. ….. En mooie aanvulling en ik zou heeel graag lange termijnopties kopen voor Fortis en Aegon en ja ik ben een voorbeeldige dienaar van de publieke zaak
    Petrus……”niet beter lijkt te worden?” Dat is verkeerde beeldvorming!
    Annelies….klopt, om de twee weken met natte doek en groene zeep (is dat in Belgie gekend?) kuisen.
    Coby…..Thanks, daar was het ook voor bedoeld

  15. wilma zegt:

    Weer graag gelezen Rene en die foto is zeker erg mooi! En dat ik erop vooruit zou gaan valt voor mij nog te bezien! Alles wordt toch weer duurder!

  16. Jim Hasenaar zegt:

    Meer bloggers bij? Ik hou er zoetjesaan mee op.
    Foto van de koningin! Waarom? Slaat niet op de inhoud van je tekst. Of heb ik wat gemist?

  17. Rene Scheffer zegt:

    Echt Wilma geloof het nu maar en jullei CAO is ook wat beter dan de vorige.
    Jim, ik de kop staat GELD en daarvan krijgen we in NL MEER (1,5 meer koopkracht) en dat meldde de Koningin in de Troonrede….

  18. fred van der wal zegt:

    Renescheffer neigend naar schriftelijk exhibi tionisme????
    Waar slaat dat nou weer op???

Geef een reactie

