Kadootje voor alle VK bloggers – A christmast gift for youl!


De kenners krijgen al direct kippenvel. Ja, het is hem echt. De befaamde Kerst CD van Phil Spector, als kadootje voor jullie.

Dank u! 

Ik zet hem nu op het blog. Voor jullie plezier, om te behagen, te bedanken. Voor 30 minuten rust, ruimte en kippenvel. Als een gebaar van dank voor alle aanbevelingen en commentaren, voor de vriendelijkheid. Voor het afwezig blijven van verbale aanvallen, van gekonkel, gescheld. Nu lokken mijn persoon en blogs dat ook niet uit, maar toch. U was een warm bad, vooral de vaste bezoekers en reageerders. Ik noem geen namen, ze weten wie ik bedoel. 

Daarnaast had ik ook veel onbedoelde gasten. Mensen die oprecht zochten naar recepten met "ossenhaas" of iets wilden weten over "zwarte leren laarzen". Door de onnavolgbare wetmatigheden van Google kwamen ze bij soms wel 50.000 vermeldingen uit mijn VK blog op de eerste pagina, cq.  de nummers 1 t/m 10. Ik kon dat volgen via Tellmeep. VK webredactie dank ook voor al die inspanningen die voor de hoge rating zorgden. 

"A Christmas gift for you"

Voorheen "collectors item" en nu wellicht in grote oplage en voor iedereen beschikbaar op Youtube. Ik kocht de CD  "A Christmas gift for you" 18 jaar geleden. In Zeist was er in de gloednieuwe bibliotheek na enige tijd ook een fonotheek. Daar kon je CD’s lenen voor 50 cent of een gulden. Op enig moment was de loop eruit toen CD’s goedkoper werden. Ze werden verkocht. Ik graaide in de bak en vond deze CD voor 1 gulden. Vorig jaar brandde ik de CD op speciaal verzoek van Thera en stuurde deze naar haar op. Dat soort dingen hoeft niet meer. Hij staat op dit blog.  

De knotsgekke en geniale Phil Spector dus, bekend van zijn galm en echo. Hij werkte met Gene Pitney, The Ronettes, The Chrystals, Darlene Love, Ike and Ina Turner en zelfs ook met The Ramones.

De CD !
Let op Er staat na het openen "1/4". . . . . gewoon door laten lopen dan pakt hij ook 2/4, 3/4 en 4/4, dus alle 13 nummers achter elkaar. 

Playlist – Track Listing
1. White Christmas – (with Darlene Love)
2. Frosty the Snowman – (with The Ronettes)
3. Bells of St. Mary – (with Bob B. Soxx & The Blue Jeans)
4. Santa Claus Is Coming to Town – (with The Crystals)
5. Sleigh Ride – (with The Ronettes)
6. Marshmallow World – (with Darlene Love)
7. I Saw Mommy Kissing Santa Claus – (with The Ronettes)
8. Rudolph the Red Nosed Reindeer – (with The Crystals)
9. Winter Wonderland – (with Darlene Love)
10. Parade of Wooden Soldiers – (with The Crystals)
11. Christmas (Baby Please Come Home) – (with Darlene Love)
12. Here Comes Santa Claus – (with Bob B. Soxx & The Blue Jeans)
13. Silent Night – (with Various Artists)

Spector – info uit Wikipedia
Spector staat bekend als een excentriekeling vanwege de vele bizarre conflicten die hij had met artiesten, songwriters en managers die met hem samenwerkten. Vele verhalen doen hierover de ronde, zoals het afschieten van een pistool terwijl hij samen met John Lennon in de studio was en het najagen van Leonard Cohen met een geladen kruisboog tijdens de opnames van Cohen’s album Death of a Ladies’ Man.  Hij trouwde in 1968 met Ronnie van The Ronettes (haar echte naam is Veronica Bennett). Ze scheidden in 1974. In 2000 kende de rechtbank aan Ronnie Spector een vergoeding van meer dan 2 miljoen dollar toe voor contractbreuk en onbetaalde rechten over de muziek van The Ronettes.  Op 3 februari 2003 werd Spector gearresteerd op beschuldiging van moord nadat het lichaam van de 40-jarige actrice Lana Clarkson was gevonden in zijn huis in Alhambra, Californië. De politie was gealarmeerd door een telefoontje van Spectors chauffeur. Deze stond buiten te wachten toen Phil naar buiten liep en zei: "I think I just killed somebody." Op 20 november werd Spector in staat van beschuldiging gesteld.

In plaats van kaarten . . .

Nogmaals dank en prettige feestdagen en een

voorspoedig 2009! 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-12. Bookmark de permalink .

28 reacties op Kadootje voor alle VK bloggers – A christmast gift for youl!

  1. Mevrouw zegt:

    Nou, wat lief! Dankjewel! Ik zit toch al helemaal in hogere kerstsferen, dus het wordt dankbaar aanvaard.

  2. anoniem zegt:

    Mooie geste, waarvoor dank!!

  3. Jos Goedmakers zegt:

    Ook voor jou veel voorspoed gewenst Rene!

  4. Motek from Space zegt:

    Mag ik u hartelijk danken voor alle bijdragen die ik SOMS gelezen heb? 🙂 en vooral ook mooie dagen van eind 2008 toewensen?
    klik op cd en denk vast eraan dat het voorjaar wordt..

  5. cor zegt:

    veel goeds in 2009 Rene;een soort buurman, want dat ben je toch dacht ik zo;en die cd swingt wel lekker

  6. Beus zegt:

    Ik ga er even voor zitten en daarna op weg naar het nieuwe jaar.
    Geen bloemen, geen toespraken, maar een cd.
    Je begraaft 2008 al in een beetje met Kerst.
    Dat wordt genieten, denk ik.

  7. Wilma zegt:

    Dank je wel voor je gift! En ik wens jou en je gezin ook hele fijne dagem.
    Groetjes Wilma

  8. Geroma zegt:

    Hele fijne dagen toegewenst met je dierbaren, Rene!
    Leuke gift, by the way;)

  9. viktor loman zegt:

    dankjewel.
    Toch kan ik er minder van genieten omdat ik weet dat hij zijn vriendin heeft vermoord, christmas-plaat of niet, het heeft hemzelf niet kunnen baten. Hij zal nog heel wat chrismassen in de gevangenis kunnen zingen. Ineens befdenk ik me : is hij niet pas overleden??
    Dan kan hij de hele dag christmas-liedjes zingen.

  10. Klaverblad zegt:

    Ook dit jaar was er weer een prima ontmoeting.
    Een goed 2009 voor jou, je vrouw en Rozanne. En vooral een hilarisch blogjaar.

  11. Thera zegt:

    YES!!!!!!!! GENIETEN!!!!
    en lieve René: idem!
    (Trouwens vorig jaar kreeg ik deze cd opgestuurd door een van de aardigste mensen die ik ken.)Reactie is geredigeerd

  12. ceesincambodja zegt:

    Ik haat Santa Claus. Ho ho ho.
    Laten we onze mooie kerstcultuur toch asjeblieft niet verzieken door die Coca Cola-surrogaat.

  13. lebonton zegt:

    verdraaid, loop ik de hele dag met de pc aan m’n oor!
    wens je goede dagen toe.

  14. coby zegt:

    Goede dagen, René en dank voor de muziek!
    Hartelijke groet, Coby

  15. Aad Verbaast zegt:

    Ik heb al even zitten luisteren, alsof de tijd heeft stilgestaan!
    Ook mooie dagen, en het allerbeste toegewenst voor 2009!

  16. Patricia Van Lubeck zegt:

    Ik … ehm … ik pak het kado later wel uit, goed?

  17. pacopainter zegt:

    Je maakt me daar erg blij mee

  18. Luna zegt:

    De enige kerstmuziek die te pruimen is, leuk!
    Groet,

  19. Mo zegt:

    hij is leuk! gezellige kerst en een goed 2009 Rene, ook voor de rest van de familie natuurlijk!

  20. de Stripman zegt:

    Erg mooi ! En de beste wensen…;o)
    Tikje geschift, die Spector, maar wel mooie liedjes opgenomen…;o)

  21. Ron zegt:

    Bedankt voor de wensen en je originele kado. Ik kom niet dikwijls langs, maar wel graag.
    Fijne kerst en alvast een gelukkig 2009 voor jou en je familie.

  22. Antoine zegt:

    Bedankt voor het muzikale cadeau, Rene! Feliz Natal e Feliz Ano Novo. Moge we weer veel kunnen genieten van je boeiende schrijvenissen:)

  23. Rene Scheffer zegt:

    Allen….Ik heb alle vriendelijke reacties graag gelezen. Het is laat en ik heb geen energie voor een reactie op maat per persoon. Het verheugt me dat de muziek bij een aantal ook erg in de smaak viel. Ik zat vandaag op het werk met mijn blog op de pc aan en met rood vilten hertengewei op….Reactie is geredigeerd

  24. Oliphant zegt:

    Dank voor de wensen en de muziek. Ik kom nog wel eens ruzie maken:-)
    Groet, O.

  25. Rene Scheffer zegt:

    Oliphant….maar toch niet op mijn blog? Ik lees graag ruzies maar dan elders.

  26. christien damman zegt:

    Wat een alleraardigst cadeau! Dankuwel!
    Ik ga er van Genieten!
    christien

  27. grandmaster zegt:

    Mooi, de moeder aller Kerstcd’s (okay, Bing Crosby maakt ook aanspraak op deze titel, maar toch). Geniet ze de komende dagen, ook in muzikaal opzicht natuurlijk.

  28. Rene Scheffer zegt:

    Christien….graag gedaan; ik plezier ook graag de niet vaste lezers.
    GM…Dat is het, net weer nieuw op cd uitgebrach

Geef een reactie

