De Nieuwjaarszoen


Blog verwijderd.

Plaatselijke pers vatte de interne grap die op deze manier in het publieke domein kwam te serieus op en dat is niet de bedoeling, andere mensen krijgen er dan last mee. Dus helaas …blog weg. 

Voor reageerders: bedankt! En ik laat het nog heel even staan. Morgen is het hele blog weg, maar niet getreurd: in het nieuwe jaar komen er weer nieuwe, waarbij ik rekening houd met voor mij tot op heden niet gekende meelezers.  

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2008-12. Bookmark de permalink .

33 reacties op De Nieuwjaarszoen

  1. Noud zegt:

    prachtige overpeinzing, maar Schef: durf te leven!!

  2. jacob hesseling zegt:

    Hoe staat het met de blogsters onder ons, wie zou je wel en niet zoenen en omgekeerd wie zouden jou wel en wie niet virtueel mogen zoenen .Vertel het dan heb je wat mij betreft ook een extra (hetero) aai over de bol:) Trouwens voor de top drie zou ik persoonlijk volstaan met één zoen -op de wang of zelfs bijna op de mond-tuit de lippen- bijna contact-.Bij twijfel ter inleiding openen met wang contact en reactie afwachten.Reactie is geredigeerd

  3. Klaverblad zegt:

    Mijn zoengedrag is onnavolgbaar. Mijn vrouw wil virtueel door je gezoend worden, heeft ze mij zojuist hangend over mijn schouders toevertrouwd.Reactie is geredigeerd

  4. Aad Verbaast zegt:

    hoogste tijd voor een tegenactie met buttons en stickers:
    – ik wil gezoend worden!
    – geen ‘luchtkus’ maar een echte!
    – er moet meer geknuffeld worden!
    – liever een ferme kus dan een slappe hand!

  5. Beus zegt:

    "Ik schud de gewassen hand" lijkt me een mooie toevoeging.

  6. peter louter zegt:

    Het probleem speelt al sinds de tweede feministische golf en wordt weer wat actueler door de islamieke dames en heren.
    Ik voel me daardoor gehinderd omdat mijn zoengedrag een andere betekenis krijgt dan beoogd. In Nederland wordt overwegend kuis gezoend. In Polen gaat het er veel lijfelijker aan toe zonder dat er grenzen worden geschonden. Daar kun je ook onbekommerd mannen zoenen en tegenwoordig staat me dat niet meer tegen.
    Er zou een nieuw loflied op de zoen moeten worden geschreven als sociaal gebaar. Met de weigeraars maken we net zo lang ruzie tot het afgezoend kan worden.
    Juist het overwinnen van (natuurlijke) barrières bij het zoenen is goed voor de onderlinge vrede en verdraagzaamheid.
    Ben dus, met Aad, voor zoentolerantie.Reactie is geredigeerd

  7. demio zegt:

    Wat een gedoe om zoenen. Ik houd me er zelden mee bezig. En op de werkvloer merk ik het vanzelf. De een zoent, de ander niet. Prima.
    Ik ben, als ik een voorkeur moet uitspreken, meer voor iedereen zoenen dan andersom. Beter voor de sfeer lijkt mij.

  8. Wilma zegt:

    Voor mij ligt dat anders op mijn werk. Daar zijn alleen maar vrouwen en één homo! Verder zou ik me er niet druk om maken. Ik zou het overlaten aan de dames, me als man indenkende. Het gaat maar om gewoonte zoentjes!
    Van mij een gewoonte zoentje aan jullie drie en fijne jaarwisseling! Groet Wilma.

  9. De maker van de ik-zoen-niet-sticker zegt:

    Rene liet mij via de mail weten dat hij deze blog had geschreven over onze ‘actie’. Haha, dat er tijd wordt besteed aan een uit de hand gelopen grap! Die serieuze reacties vond ik helemaal hilarisch.
    En tja, als ik lees wat de ‘mannen op leeftijd’ denken bij het nieuwjaarszoenen…dan ga ik er toch maar eens serieus over denken om hem echt te dragen. Wie weet houd ik dan wel mijn hand op mijn hart als ik Rene zie, haha.

  10. de Stripman zegt:

    Mooi thema, René. De initiatiefneemster probeert zich er met een lolletje vanaf te maken, maar ik heb wel eens eerder van dit soort acties gehoord.
    Persoonlijk ben ik niet zo’n spontane zoener. Maar als er mensen (m/v) zijn die graag willen zoenen dan pas ik me zonder morren aan…;o)

  11. anoniem zegt:

    Noud…maak je geen zorgen, ik doe van alles, maar beschrijf graag mijn hersenspinsels en vergroot die uit.
    Jacob…de dames melden zich niet; ligt te gevoelig, laat maar zo.
    KB…voel me zeer vereerd ! xxx terug
    Aad V….een lieflijke hand over de rug doen ik soms, bijvangst: bh bandje en wat vetrollen
    Beus….oei een doordenker.
    Peter L….een mini blog bijna, mooi.
    Demio…zo simpel kan het zijn ja.
    Wilma….gewoontezoentje, ja dat is het eigenlijk maar de ene een beetje gewooonte, de andere geen gewoonte of heel erg gewoonte of niets.
    Lieve F….
    Leuk dat je reageert! Toen ik het vorige week zag was het blog in 15 min. klaar. Ik dacht al dat het een grap moest zijn (maar ja het brengt allerlei gedachten in mijn hoofd) en schatte al in dat juist jij door veel mannen wel gezoend wil worden maar juist niet door die vieze, oudere, gluiperige 50 plus mannetjes, waarvan ik er op het eerste gezicht een zou kunnen zijn, voor degenen die me niet kennen….Tot 5/1!
    Stripman…Ik heb me ontwikkeld van een aanpasser tot een in iets minder mate aanpasser, ik beweeg wel enigszins mee.Reactie is geredigeerd

  12. cor zegt:

    een zoen van mij renee, daar zit ik heus niet mee( leuke analyse trouwens)

  13. Catharina Anna Maria zegt:

    Van mij mag al dat gezoen afgeschaft worden.
    Want ik begrijp niet wanneer wel en wanneer niet en het waarom daarachter en dat geeft opgelaten toestanden. Wat is toch het nut van al dat gezoen met wildvreemde mensen?
    Zoenen doe ik het liefst uitgebreid met mijn geliefde, en krijgen mijn kinderen regelmatig een kus. Daarbuiten is niemand die ik wil kussen maar wordt ik toch regelmatig in de omhelzing genomen, bah!

  14. anoniem zegt:

    Cor…Thanks !
    C A M … en je leek me door je blogs nog wel een toegankelijk tiepe in vele opzichten

  15. ceesincambodja zegt:

    Godallemachtig!
    Liggen zó uw problemen, Nederland?
    Dan zou ik zeggen:(Allemaal meezingen.)
    HAIDEWIETSKA, VOORUIT GEEF GAS…
    (Enz.)
    Dames van de Communicatie. Ja ja. Weet ik. Die zijn het ergste. Indertijd ook met het roken. Ongewenste intimiteiten.BRRR…Reactie is geredigeerd

  16. Zoë zegt:

    dikke zoen voor dit leuke stukje:)

  17. pacopainter zegt:

    Net te laat dus.jammer

  18. Jim Hasenaar zegt:

    Begrijpen doe ik weinig van dit alles.
    Een French Kiss?Reactie is geredigeerd

  19. Antoine zegt:

    Helaas heb ik jouw blog nét gemist 😉
    Hier wordt niet zo moelijk gedaan met het zoenen, ook al is het aantal zoenen afhankelijk van de regio waar je je bevindt, of waar de persoon vandaan komt: twee of drie. Overigens wordt hier heel veel gezoend bij begroetingen, zelfs op het werk…
    Zo is het niet ongebruikelijk dat leerlingen de docenten zoenen als ze de school betreden. En de heren leerlingen doen zich af met een standaard omhelzing, of het geven van een handje 🙂

  20. Rene Scheffer zegt:

    Zoe heeft het nog net kunnen lezen, gelukkig, de anderen niet, helaas. En ik heb weer wat geleerd over de Braziliaanse gebruiken.

  21. ceesincambodja zegt:

    O. Ik geloofde het voetstoots Rene.
    Zoals Youp al zei: ‘Waar is het toch in godsnaam mis gegaan in dit land!?’
    Welnu, zie hier het tastbare bewijs van de Nieuwe Inquisitie! Het moet toch verdomme niet gekker worden zeg.
    (Wordt deze reactie nu ook weggecensureerd Rene?)
    Toch wens ik jou -als eerste dit jaar- een gelukkig nieuwjaar.

  22. Rene Scheffer zegt:

    Cees C….zeer vereerd en hetzelfde toegewenst! En ja een zekere angst voor de pers (dezelfde pers die niet de mond gesnoerd wil worden en geen censuur wenst) is m.i. wel gegrond nu die pers toch steeds meer schandaal pers wordt, waardoor er meer geslotenheid en zelfcensuur komt.Reactie is geredigeerd

  23. Starry Night zegt:

    Nou, da’s wel heel wrang, gezien de reactie die ik twee minuten terug op je vorige blog achterliet… Weet je, ik wil er voor pleiten hem gewoon te laten staan, dit blog. Als getuigenis van opgedrongen zelfcensuur dat bloggers kan treffen. Ik beveel ‘m lekker toch nog aan, ook al verdwijnen die twee puntjes straks nutteloos in de vergetelheid.

  24. Rene Scheffer zegt:

    Starry… Ja ik zag het.
    Toch aardig! Ik zal het blog daarom nog even laten staan. Iedereen heeft zijn eigen grenzen bij zelfcensuur. Wanneer het om mijn werk en werkomgeving (waar ik toch veel bloginspiratie uit haal) gaat ben ik toch wat voorzichtiger.

  25. ceesincambodja zegt:

    Het waren vast en zeker weer dames van Communicatie die je tot zelfcensuur hebben gedwongen…

  26. Rene Scheffer zegt:

    Cees….je hebt ooit vervelende ervaringen met communicatiedames! Dat is overduidelijk. Maar die bij ons zijn verder wel OK hoor. Ik ben hun lievelingetje, zelfs.

  27. Theodorus zegt:

    Met een knipoog

  28. Zwollywood zegt:

    Dit is de beste nieuwjaarsgrap die ik tot nu toe meemaak.
    Alle goeds rené in 2009 voor jou en je gezin en je werk en je collega’s en de plaatselijke pers.
    Ik had je blog wel gelezen gelukkig.Reactie is geredigeerd

  29. Rene Scheffer zegt:

    Grappig, eindelijk weer een aanbeveling van Zwollywood, voorheen een van mijn zekerheidjes 🙂
    Thanxs!

  30. Catharina Anna Maria zegt:

    Weet je Rene, misschien waarschijnlijk vind ik jouw aardig genoeg voor een paar zoenen.
    Waar ik echt een probleem mee heb is bv het nieuwjaarsgebeuren waar iedereen iedereen eindeloos de 3 zoenen geeft. Dat is toch een devaluatie van de zoen? Ik vind het vaak maar een opgelaten toestand. Met wat pech staan er echt enge tiepjes tussen die never nooit wil kussen. Maar ja, de een wel en de ander niet? Dat staat ook weer zo onaardig (of ontoegankelijk) en wie wil dat nu?Reactie is geredigeerd

  31. Thera zegt:

    Oei ja, dat probleem ken ik, bij mij schijnt ook het halve dorp mee te lezen.

  32. anoniem zegt:

    kom net terug van vakantie en val van de ene verbazing in de andere…..en ik vond de tekst nog wel zo leuk

  33. Rene Scheffer zegt:

    Ja ik ook…
    Kweet nie of ik hem nog heb, zit wel in mijn hoofd.

Geef een reactie

