Met mijn ossenhaasblog op naar de Google top 5!


Ik heb nooit iets met ossenhaas gehad en eigenlijk nog steeds niet. Het is veel te duur en te puur. Gewoon een stuk mooi zacht vlees zonder zenen. Omdat het zulk een duur en delicaat vleesprodukt is wordt het tegenwoordig niet snel gebruikt voor een andere bewerking. De saté van ossenhaas wordt steeds zeldzamer dan wel onbetaalbaar. Ossenhaas doe je niet snel in een stoofschotel, een pastagerecht dan wel een Indonesisch gerecht. En juist daar ben ik zo gek op.

Tijdens  een Canarische vakantie ontdekte ik de Ossenhaas voor het eerst. De Chateaubriand die ik daar at bleek een ossenhaasproduct te zijn. Ik raakte even in de ban van de Ossenhaas en schreef er een blog over http://www.volkskrantblog.nl/bericht/246320. Ik werd daar getriggerd door de hoeveelheid, de smaak en de lage prijs en bracht een verbinding aan met de Internationale vleeshandel, waaronder embargo’s en vrijhandelszones.

Sinds enkele maanden heb ik TellMeep als teller. In de statistieken staan steevast mijn algemene blogpagina en mijn laatste blog bovenaan. Daarna komt echter altijd mijn Ossenhaasblog. Een paar weken op nr. 9 en nu op 6 en dat van 43.000 vermeldingen. Zie http://startgoogle.startpagina.nl/?start=0&q=ossenhaas.  Ik heb dat natuurlijk vooral ook te danken aan de goede naam van het Volkskrantblog. Maar er moet meer zijn, maar ik weet niet wat. De wegen van de Googlezoekmachine-criteria zijn strikt geheim, geloof ik

Of het me iets oplevert? Tot op heden heb ik er nog niets van gemerkt. Geen bewonderende blikken bij de slager, geen aanvallen van boze runderen, nog geen een halve os toegezonden door de Nederlandse vereniging van Rundveehouderijen of mails van liefhebbers. Mails die ik wel kreeg na een Sjef van Oekelblog.(met verzoek om de DVD voor hen te kopiëren en op te sturen tegen vergoeding).

Eer levert het me op. Persoonlijk en solitair genoten eer die ik ontleen aan mogelijk waardering door onbekende Google zoekers. Maar er zullen er ook zijn die teleurgesteld zijn na het snel lezen van de eerste regels van mijn Ossenhaasblog. Geen recept en geen encyclopedische waarde, slechts een beschrijving van een tijdelijke persoonlijke extase.


En ossenhaas zelf? In Nederland eet ik het zeer zelden en op Gran Canaria tijdens de laatste vakantie nog maar eenmaal. Het bleek in een jaar tijd ook nog eens duurder te zijn geworden. Van 24 naar 28 euro voor twee personen. De extase is wat gezakt mede doordat we een goed Italiaans restaurant ontdekten met de naam "Liguria".


Er is gelukkig meer dan Ossenhaas.

"Het Gasthof", bijvoorbeeld. Wanneer men dat intoetst sta ik met mijn blog http://www.volkskrantblog.nl/bericht/209944 nota bijna op nr. 2 van 42.000 vermeldingen.  Bij alleen "Gasthof": zie ik mezelf vreemd genoeg niet eens bij de eerste 100. Onverklaarbaar.  En bij "Overnachten onderweg" sta ik dan weer met hetzelfde blog op 18 van de 162.000. 

Een recente topper op Google is Ligurië. Daar sta ik op 70 van de 142.000. Maar daar hebben de mensen ook echt wat aan. Een heuse top tien van Ligurische vakantieplaatsen, waar ik wel echt trots op ben: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/139463


De relevantie van dit blog?

Pure persoonlijke spielerei. Loos onschuldig tijdverdrijf. Maar daar is de zondagmorgen natuurlijk bij uitstek voor geschikt. En voor anderen wellicht een trigger om zelf eens te snuffelen in de wereld van zoekmachines, telmachines en de eigen blogs. Een beetje egocentrisch moet je er wel voor zijn, maar welke blogger is dat niet?  

.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-02. Bookmark de permalink .

11 reacties op Met mijn ossenhaasblog op naar de Google top 5!

  1. Wilma zegt:

    Maar jonge, je word nog beroemd!
    Leuk blog en van mij mag je best trots zijn op jezelf!

  2. Theodorus zegt:

    Daar mag je vanmorgen beste alle aandacht voor vragen en krijgen. En onze verbondenheid krijgt een pikant sausje: we eten vanavond met vrienden ossenhaas. En daar heb ik niet eens voor hoeven googlen.
    Blijf je successen melden!

  3. Rene Scheffer zegt:

    Wilma en Th….
    Thanks! Gaat maar ten dele om de persoonlijke eer, vooral ook over de verwondereing. Waarom het ene blog wel en het andere niet "hoog op google". En Th. ik hoop de ossenhaas zonder "pikant sausje".

  4. Mo zegt:

    boeuf bourguignon van ossenhaas, geflambeerd met wodka, heerlijk!

  5. de Stripman zegt:

    Interessante vragen naar aanleiding van een smakelijk onderwerp…;o)

  6. Ramirezi zegt:

    Ze gaan denk ik voor lekkere dingen (hoewel – dingen die ze zelf lekker vinden), want de http://www.volkskrantblog.nl/bericht/16805 scoort bij mij altijd veel punten. Ho even, net gekeken, nummer 1 op google, toch? ;D (je zou ‘m bijna verwijderen, als het niet zo grappig was dat iedereen met de verkeerde bedoelingen langskomt…)…

  7. cor zegt:

    recepten doen het altijd goed dat is zo(snap niks vam die hoge getallen, waar haal je die nvansdaan; ik scoor met telmiep niet zo hoog, dat is meer gekabbel in de marge)

  8. Rene Scheffer zegt:

    Mo…..Klinkrt heel goed, maar ja een flinke pan met een kilo boeuf is al snel 40 euro. Misschien moet ik dat maar eens doen.
    Stripman…Thanks, het zijn inderdaad ook meer vragen
    Rami ….ik zal het zo een eens bekijken, ik geloof in uw integriteit. Maar ja, uh…de een wordt eerder bioloog dan de ander.
    Cor…Tellmiep scoort ook bij mij niet superhoog. 35 tot 130 per dag. Het gaat vaak om de kop van het blog, daar kun je wat mee spelen. Soms doe ik dat en dan zie je heel veel hits op telmiep en een gemiddeld aantal aanbevelingen.Reactie is geredigeerd

  9. Aad Verbaast zegt:

    Liefde gaat dus toch door de maag?

  10. Jim Hasenaar zegt:

    Mijn naam is Haas.

  11. Rene Scheffer zegt:

    Aad V…zo is dat bij mij. Hoewel. Ik ben wel een zelfkoker.
    Jim…U heeft ook inderdaad wel iets ossigs soms.

Geef een reactie

