"Neen, mevrouw we hebben alles al" – "Wat zegt u, Banco Santander?"


Zoals zo vaak gaat de telefoon tussen 18.00 en 20.00 uur. Het is 19.35 uur. Het moment dat vrouw en dochter net slapen. Ik doe het avondritueel vanaf 19.00 uur: tanden poetsen, pyjama aan, verhaaltje, schaapjes in allerlei varianten tellen, kusjes. Dan ga ik naar beneden. Een uurtje van ongegeneerd zappen en hangen.

Ik ben geïrriteerd zodra ik in het beeldscherm "info" zie. Het teken dat er anoniem gebeld wordt. Mijn standaardzin is dan nog voordat ik de ander laat spreken  "mevrouw/meneer, we hebben alles al, verzekering, gas, water licht, pensioen etc, aan ons is niet te verdienen, succes verder!"

De keer werd de haak niet opgegooid. . ..

Banco de Santander  

"Meneer u weet helemaal niet met wie u van doen hebt! Ik bel u namelijk namens de Banco Santander"  meldde een volwassen en dringend klinkende vrouwenstem. Ik was perplex en liet het tot me doordringen, Santander….een mooie stad aan de Asturische kustlijn. Maar wat nu met die bank. Ze ging verder.  "Meneer, u dan wel u vrouw heeft een comfortcard bij V & D en namens de Banco Santander heb ik een serieuze mededeling voor u, u staat al te lang 12 euro in het rood!"

Ik herstelde me, want ik weet dat we een V&D pasje heb. Soms krijgen we korting en het werkt als een credit card. Mijn ergernis sloeg om en ik wilde de dame helpen. Want hoe verzin je zoiets, te beginnen met de "Banco Santander" in een Nederland waar domheid, ongeinteresseerdheid, lompheid en elk ontbreken van internationaal gevoel steeds meer de boventoon gaat voeren
  
"Mevrouw,u maakt de mensen echt bang, u moet de mensen niet zo benaderen, wie kent nu de Banco Santander!"  Ze zat nog in haar bozige rol en zei "Ja maar u moet weten dat het een serieuze zaak is, we kunnen het pasje intrekken".

Ik doe nog een ultieme poging.
"Mevrouw, wat ik u wil zeggen is het volgende. Ik ken de Banco Santander toevallig, maar de meeste mensen echt niet. Ik weet dat er een link is met de ABN en de Bank of Scotland. Bovendien ken ik de Banco Santander van het straatbeeld in de Spaanse steden, het een grote bank. Ik kwam in voetbalstadions en daar hangt reclame van die bank naast die van Islas Canarias, KAS en Cerveza Mahou. Maar de meeste mensen hier weten dat niet. Het is een verkeerde binnenkomer, wie kent di ebank nou, de mensen schrikken er echt van".

Ze ontdooit uiteindelijk. "O ja, zo bedoelt u het, uh bedankt"  en vervolgens "maar u moet wel de rekening laten betalen door uw vrouw". Ik meldde dat wel in orde zou komen en noteerde voor de zekerheid het rekeningnummer. "Goed meneer, en u nog bedankt!" 

Het was 19.38 uur en DWDD was net begonnen. Tevreden en vol vragen zakte ik in mijn stoel. Wat voor een vreemde instructie krijgen die beldames toch.

  

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-02. Bookmark de permalink .

14 reacties op "Neen, mevrouw we hebben alles al" – "Wat zegt u, Banco Santander?"

  1. Antoine zegt:

    Dat was even schrikken voor je, Rene 😉 Hier is Banco Santander algemener en heeft Banco Real (die van de ABN was) overgenomen. Banco Real heet nog steeds het ABN-logo, maar dat zal in de komende tijd ook wel vervangen gaan worden door het rode Santanderlogo.

  2. Jim Hasenaar zegt:

    Weer leuk beschreven.
    Als altijd.
    Waar staat DWDD voor?

  3. landheha zegt:

    Tsja, binnenkort bellen misschien die Schotten wel voor het innen van een boete of om te zeggen dat ze deze maand even te krap zitten om je volledige salaris over te maken 🙂

  4. Beus zegt:

    Ik voel me nu een echte Nederlander.

  5. gala zegt:

    hahahaha…die Beus!
    wel een prachtnaam voor een bank!

  6. paco painter zegt:

    Ja, Rene, die banken komen tekort en proberen nu uit alle hoeken en gaten geld te halen.ook uit jouw hoeken.19.35? En dan al slapen?

  7. Noud zegt:

    telefoongesprekken zijn zeer dankbaar als filosofisch beginpunt, glimlachte met je mee.

  8. cor zegt:

    ja die telefoon met z’n irritante ooms en tantes/ik heb voor zover ik weet negens zulke pasjes Banco Santander Banca rotta

  9. Zwollywood zegt:

    gewoon een geheim nummer nemen…dan ben je overal vanaf.

  10. Annelies zegt:

    Goed gedaan René, je had Fortis ook nog als link kunnen vermelden, alhoewel…!

  11. Oliphant zegt:

    Je weet nu in ieder geval waar je het geld voor de terugbetaling kunt lenen.
    Je schuld is als risicofactor dus doorverkocht…
    Wat dat soort getelefoneer betreft, hoewel dit blijkbaar reëel is, is dat ik de namen en bedrijven meestal niet versta. Dan word ik nijdig.
    Groet, O.

  12. Klaverblad zegt:

    Uiteraard aanbevolen!

  13. Rene Scheffer zegt:

    AntoineÂ….Tis wel een mooi logo dat rode.
    Jim H. Â….Thanks, tis De Wereld Draait Door
    LandhehaÂ…..die rare namen, bij energie al RWE en nu die Zweedse, de mensen snappen het niet meer.
    Beus Â…..maar in de kern bent u toch beschaafd, met enige Goois/Amsterdamse bluf, dat wel..
    GalaÂ….is echt wel mooie naam Banco Santander
    PacoÂ….slaapje, om 20.30 u ze weer beneden, de kleine slaapt door.
    NoudÂ….Thanks
    CorÂ….je weet et nooit, bellen doen ze ook bij jou wel .
    ZwollyÂ….zal er nog weleens van komen
    AnneliesÂ….neen, ik weet hoe gevoelig dat ligt bij mijn Belgische vrienden
    Oliphant….Ja maar misschien verstaan ze u ook niet “met heer Oliphant”…..wablief?
    KBÂ…Thanks!

  14. sprakeloos zegt:

    Er is een middel om van de ‘info’ telefoontjes af te komen via een of ander site, het werkt echt, maar een stukje als dit was dan niet geschreven.

Geef een reactie

