Net casual ? NEEEEEEE!


De hele week hard werken, 19.00 uur thuis, pyama aan om 22.00 uur en vroeg naar bed, morgen weer een dag. Op vrijdag nog een afsluitende borrel, helemaal los gaan met de collega’s en dan naar huis, het is eindelijk weekend, feest!

Zaterdagmorgen nog even naar de vuilnisstort en in de tuin wat klussen en dan douchen. Moeder de vrouw heeft de kleding al klaargelegd. Een frisse blauwe polo met witte kraag en een embleem met een nautisch tafereel. Een witte broek een zogenaamde bootschoenen of bootshoes.

In de stad lopen er veel van deze mannen, ze ruiken naar aftershave, ook dat nog. Naast hen de vrouw al loerend naar de etalages. De mannen stralen ondanks de vrolijke kleuren intense treurigheid uit. Ik zie ze zitten met een krant aan de tafels van de damesmodezaken, ze lezen maar half en kijken schichtig of hun vrouw al klaar is.

Mijn vrouw wil dat ik er net zo ga bijlopen. Ze heeft een sterke behoefte om zogenaamd "net casual" voor me te kopen. Ze wijst in de winkels regelmatig iets aan van Tommy Hilfinger  of Mc Gregor. Ik laat haar doorgaans even begaan maar weiger vervolgens er iets te kopen. Ik vind het lulligheid ten top, het vertegenwoordigt voor mij het ultieme burgerdom. Door de week hard werken en in het weekend "ontspannen" onder regie van moeder de vrouw, bijna net zo erg als unisex.

Ik ben van de vloeiende lijnen en houd niet van kunstmatige overgangen. Het liefst draag ik de zaterdag de vrijdagkleding af. Gewone broek en overhemd. Het zweet is er na de nacht uitgetrokken wanneer het op een krukje heeft gelegen. De stad in en een zwart gestreept jasje eroverheen. Een jasje  van LIV "fur alle falle", voor 25 euro (van 79) op de kop getikt in de koopjeskelder van V en D.

Een combinatie die uitstraalt dat ik eigen baas ben en net als de andere dagen gewoon kranten lees en tv kijk, me niet hoeft douchen na handenarbeid en me niet hoef op te doffen omdat er "gezellige sociale verplichtingen" moeten worden ondergaan. Dat in deze kledij mijn buik wat minder zichtbaar is dan in een Gaastra polo tel ik dan nog niet eens mee.

Toch ben ik wat meebewogen de afgelopen week. Een Mc Gregor polo bij de Bijenkorf, van 59 voor 39 euro, grijs dat wel, met een witte bef die amper zichtbaar is, en verder zonder toeters en bellen. Daarnaast  Clarks schoenen, van die donkerblauwe met klitterbanden, bij wijze van impuls gekocht in Sluijs, eigenlijk meer voor op de Canarische eilanden waar ik het twee jaar lang heb gedaan met mijn zwarte kantoorschoenen van Ecco. Dat ging op zich goed, al was het een ietwat raar gezicht werd me gezegd, zo onder een korte broek op het strand. 

Maar ja je moet soms wat. Vrouwlief is tevree en voor mij is het nog net niet TE erg. 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-05. Bookmark de permalink .

13 reacties op Net casual ? NEEEEEEE!

  1. paco zegt:

    Persoonlijk houd ik niet zo van witte beffen.En al helemaal niet van winkelen want die treurigheid wil ik niet meemaken

  2. ceesincambodja zegt:

    Ik geniet met terugwerkende kracht dat ik dat niet meer hoef mee te maken. Gelukkig verlies jij je gevoel voor humor niet.

  3. Thera zegt:

    Arme mannen, het leven is hard. Ik vind de man het meest aantrekkelijk, als hij in zo’n grof gebreide (kabel)trui loopt, of zit, mag ook, met een kop warrig haar erboven. Daar is dit niet het jaargetijde voor. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan winkelen, brrrrr, vreselijk. Gelukkig is hier een leuke boetiek om de hoek,waar ik even snel binnen kan wippen, dus helemaal aftands hoef ik er niet bij te lopen. Maar verheug je niet te vroeg, mannelijke meelezer, ik ben wel weer dol op doe-het-zelf-winkels. Ruikt zo lekker naar vers gezaagd hout.
    Zo. Dat weet je dan ook weer. ๐Ÿ™‚
    PS. kurkje om het zweet eruit te laten trekken?? Bah!Reactie is geredigeerd

  4. Klaverblad zegt:

    Het huwelijk is een groot compromis wil je het volhouden..

  5. Frans Muthert zegt:

    Wel ’s een paar washandjes in de Wibra gescoord? Je leven krijgt op slag een extra dimensie.

  6. kuifje simon zegt:

    Geweldige reactie van Frans M; sluit me er bij aan.
    Tip: ga altijd mee, anders wordt het voor je gekocht ๐Ÿ˜‰

  7. Beus zegt:

    Donderdagavond 7 mei was het ‘erop en eraf’ met je mislukte middelbare-vrouwen-blog.
    Een ‘open-dicht’ in chirurgentaal, maar dit blogje mag er weer helemaal zijn.

  8. Rene Scheffer zegt:

    Paco….ja maar in de winkels kun je best veel rare dingen meemaken.
    Cees C…..het is maar een beetje erg
    Thera….heerlijke reactie. Dat hout klinkt lekker, maar zodra er aan of mee gewerkt moet worden haak ik af.
    KB…Dat is het zeker
    Franz….uh nee, is het erg dan? of snap ik em nie.
    Kuifje…dat doe ik sowieso en een paar keer per jaar zelfs alleen, in de 70 % korting tijd
    Beus….was het zo erg? ik was juist milde voor deze groep, had het wat beter en leesbaarder kunnen uitwerken, dat wel. Verder thanks.

  9. Beus zegt:

    @René: Kennelijk vond je zelf het blogje ook erg, anders had je het vast niet zo snel verwijderd.Reactie is geredigeerd

  10. sprakeloos zegt:

    Je houd er in ieder geval een leuk stukje aan over. Ik leef helemaal met je mee, alleen van die verkeerde dichte schoenen onder een korte broek, brrrrrrr……Hier geef je blijk niet zonder je wederhelft te kunnen in deze.

  11. Jim Hasenaar zegt:

    Je bent toch een ambtenaar? Die doen toch aan "ultieme burgerdom"? Hard werken, toch niets doen en er vooral bijhoren.
    Je laat hier bij de lezers de illuzie achter alsof er ook gewone mensen ambtenaar kunnen zijn…:-))
    Geintje uiteraard! Trek het vooral niet persoonlijk aan, want je schrijft leuk. En tja, ik ben nu eenmaal een plaaggeest.

  12. Jim Hasenaar zegt:

    Al weer voor de derde keer moeten inloggen.
    Dan nog even dit:
    Ik heb thuis altijd het laatste woord: "Ja, schat, dat zal ik doen (of dragen)"

  13. fred van der wal zegt:

    Kon je die bootschoenmannen ook niet op de vuilstort dumpen?

Geef een reactie

