Een andere laptop – speciaal voor het nieuwe VK blog


Met mijn Acer Aspire 1642 zou ik de zomer wel doorkomen, dacht ik. Hij is kapot, Windows start niet op, er is iets in de hardware kapot, de drivers installeren zich niet, dat soort dingen. Ik weet ervan dat ik het fout zeg.
 
Mijn vrouw stimuleert me een nieuwe te kopen. De laptop is 3 1/2 jaar oud. Het lukt me nog te werken in "Veilige omgeving met netwerkmogelijkheden" waar ik via f8 in kom. Hij functioneert nog goed verder. Ok, geen geluid en geen foto’s opladen en geen pdf, maar wel surfen en op het VK blog gaat het nog steeds goed. Nu niet meer.
 
Het lijkt erop dat 1,73 GHZ, 533 MHZ en 2 mb L2 cache en 512 mb ddr2 niet meer voldoet. Alles gaat traag, althans op het nieuwe VK blog. Hij kostte eind 2005 899 euro.Voor 499 koop ik nu een laptop die veel sneller en beter is en wellicht dat de ellende dan voorbij is.
 
Ik heb nu een Acer, geen topmerk. Toch ben ik er een beetje van gaan houden. 3 1/2 jaar gaf hij me veel plezier en echt slechte laptops zijn er niet. De Acer is een beetje een Kia denk ik. Of zou ik toch een Dell nemen, een Inspirion 15? Of een ASUS zoals een collega me aanraadde. Een Toshiba, wellicht, degelijk als een Toyota of een HP zoals een Opel Corsa? In ieder geval een werkgehoeugen van 4 mb want ik doe veel tegelijk altijd.
 
Het vergelijken en snuffelen is leuk, de lange voorpret zeg maar. Ik verslind folders en kom bij Mycom, Dixons en snuffel bij Dell en Paradigit. Ik weet van vroeger dat na aanschaf die lol weg is. Erger nog, er ontstaat ergernis. Na een maand zie ik mijn laptop 200 euro goedkoper zijn.
 
En verder dwarrel ik traag met mijn Acer wat door dit Vk blog. Ik weet het niet. Moet ik mijn vriendjes zelf zoeken of krijg ik uitnodigingen? Tellmeep staat droog, ook dat nog. Verder is alles er nog gelukkig. Hoe technische vernieuwen een mens onzeker kunnen maken. In juni komt er nog en korte Canarische vakantie, wellicht dat dit voor een rustpauze en herbezinning zal zorgen. In ieder geval een ongetwijfeld hilarisch Canarisch blog. Tis maar dat u het vast weet.
 
Dit was een matig eerste probeerblog. Ik hoop in de toekomst weer het niveau te halen dat de lezers van mij gewend zijn. Net zag ik dat ik al door drie bloggers ben toegvoegd aan hun favorietenlijst. Vereerd en blij sluit ik af. 
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-05 en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Een andere laptop – speciaal voor het nieuwe VK blog

  1. elsje dijkstra zegt:

    Ja, dat zijn zo van die afwegingen.
    Van mij mag je een groter lettertype gebruiken.

  2. Riky Lievendag zegt:

    Het nieuwe VK-blog is niet alleen traag op jouw oude laptop René…
    En wat nou als je geen groepen of favorieten bovenaan in je rechterkolom wilt?
    Iedere keer als ik ze naar beneden schuif (dat kan!), staan ze na verversing van de pagina toch weer op hun oude plek brutaal bovenaan.
    Echte voordelen van het nieuwe blog heb ik nog niet ontdekt en voor mijn ‘vriendjes’ ga ik wel naar Hyves of Facebook.

  3. beus zegt:

    Een nieuwe is zo gekocht.
    Overal, ook op de korte Canarische vakantie, kan je met KPN draadloos internetten (bloggen).

  4. elsje dijkstra zegt:

    Inmiddels een groter lettertype. Zo kan ik het veel makkelijker lezen.
    Een stevige laptop veraangenaamt het leven van alledag en tijdens de vakantie.

  5. Zwollywood zegt:

    Welkom Rene op de vernieuwde versie van het VK-blog. Ik heb geen idee welk type laptop je zou kunnen kiezen. Een intern geheugen van 4 MB is tegenwoordig een must. ….ja doe dat speciaal voor het nieuwe VK-blog. Je format blijft ongewijzigd begrijp ik….nou ja…ik mik er ook wel een keer veel van mijn oude frame foto’s af….een beetje pimpen….opleuken….

  6. Zwollywood zegt:

    Welkom Rene op de vernieuwde versie van het VK-blog. Ik heb geen idee welk type laptop je zou kunnen kiezen. Een intern geheugen van 4 MB is tegenwoordig een must. ….ja doe dat speciaal voor het nieuwe VK-blog. Je format blijft ongewijzigd begrijp ik….nou ja…ik mik er ook wel een keer veel van mijn oude frame foto’s af….een beetje pimpen….opleuken….

  7. Zwollywood zegt:

    ha…ik sta er 2 x op…ha.

  8. Blogwerk zegt:

    Ik verwacht nu elke dag een spetterend blog.

  9. Rene Scheffer zegt:

    Elsje… ik zag het inmiddels punt 4
    Station Mill …. dat soort dingen, dara ben ik zooo onhandig in; leuk dat u reageert u bent meer van het schrijverige doorgaans.
    Beus…ik heb een prepaid dongle+ veel te langzaam. Op Canaria blog ik niet, wel is er wifi op het complex, ik lees Spanse krantjes en drink anis, dat soort dingen.
    Zwolly…Thanks! Functionaliteiten, nog niet over nagedacht.
    KB…. He, je bent er weer! Ik ga gewoon door maar niet op de Canarische Eilanden.

  10. Antoine Robbesom zegt:

    Mijn vorige laptop was een Acer en nu is het weer een Acer, een Aspire 3100 in de Portugese configuratie met 2GB geheugen. Voldoende voor mij om explorer, IE6, firefox met 7 tabs, MSN, yahoo messenger, babylon, acdsee3.1, acdsee 10, excel emt 2 windows, word, blocnote, windows mediaplayer, fotocanvas, emule en opera op hetzelfde moment te laten draaien 😉 Ik kijk al uit naar je Canariablogs, en tussentijds zal ik je blogs blijven volgen. Ik heb je inmiddels ook al op de vriendenlijst toegevoegd 🙂

  11. rachel_schrijft zegt:

    Rachel schreef jaren lang (twee jaar te lang eerlijk gezegd) op een Acer Aspire (geloof ik). Sinds kort heb ik een nieuwe, maar blog ik nog maar weinig. Of er een causaal verband is?

  12. Rene Scheffer zegt:

    Antoine….Ik weet het, maar die nieuwste specificaties zijn zooo goedkoop, voor 500 heb je bijna top.
    Rachel…. Ja maar jij ook heeeeel druk met nieuwe boek en nieuwe werk en daarom des temeer vereerd met je bezoek.

  13. Anoniem zegt:

    Ik snap niets van dat computergedinges en ik ben al een jaar of drie heel gelukkig met mijn gratis verworven Acer (okay, met een abonnement bij Vodafone, maar zo was ik nog goedkoper, bereikbaarder en beter af). Mijn, via mijn voormalige werk verkregen, Toshibalaptop is puur voor het schrijfwerk en vind ik zwaar irritant om mee te surfen.
    Neem je verstekelingen mee naar de Canarische eilanden?

  14. Anoniem zegt:

    Ik zou windows eens helemaal opnieuw installeren op de oude laptop en dan nog eens proberen hoe het gaat. Alleen voor het VK-blog zou ik geen nieuwe kopen. Dat ging gisteren op elke laptop of pc langzaam. Vandaag echter een stuk vlotter, met dezelfde pc…;o)

  15. Anoniem zegt:

    Ik kicht een nieuwe laptop, maat ik heb de pest aan dat ding.. Ik zit liever achter mijn pc. Dus ik gaf de laptop aan zoonlief;)

  16. jacob hesseling zegt:

    rohuZo’n laptop is nog wel te doen, maar daarna moet ie een router herkennen, vraagt ie passwords, etc.
    Alles aangesloten en wil je een favoriet kiezen dan vraagt hij om opnieuw een verbinding te maken.
    Ps. hoe kies ik favorieten?

  17. Jacob Hesseling zegt:

    rohuZo’n laptop is nog wel te doen, maar daarna moet ie een router herkennen, vraagt ie passwords, etc.
    Alles aangesloten en wil je een favoriet kiezen dan vraagt hij om opnieuw een verbinding te maken.
    Ps. hoe kies ik favorieten?

  18. Jacob Hesseling zegt:

    rohuZo’n laptop is nog wel te doen, maar daarna moet ie een router herkennen, vraagt ie passwords, etc.
    Alles aangesloten en wil je een favoriet kiezen dan vraagt hij om opnieuw een verbinding te maken.
    Ps. hoe kies ik favorieten?

  19. Jacob Hesseling zegt:

    Zo’n laptop is nog wel te doen, maar daarna moet ie een router herkennen, vraagt ie passwords, etc.
    Alles aangesloten en wil je een favoriet kiezen dan vraagt hij om opnieuw een verbinding te maken.
    Ps. hoe kies ik favorieten?

  20. Anoniem zegt:

    heb ik je nu ook vier keer aanbevolen? jeetje of moet nu weer afbevelen, komt vast goed, weer geen foto?

  21. Anoniem zegt:

    Jacob….
    Kostte me een kwartier mijn eigen pagina te openen.
    Favorieten? naar de pagina van betrokkene en dan ergens rechtsboven "toevoegen aan favoerieten" aanklikken. Gelukkig heb ik voor routers enzo gratis "mannetjes" (in casu vrouwtjes)

Geef een reactie

