Google – Ben ik gedegradeerd?


Niet dat ik er feitelijk heel veel aan heb gehad. Toch heb ik er al tweemaal iets leuks aan overgehouden. De eerste keer ben ik gegoogled door de directie van Nettorama na een hilarisch blog over de opening van een nieuwe vestiging in Zeist. Ik kreeg een mooie fles drank.

Verder ben ik gegoogled door een studente journalistiek, die me wilde interviewen (en dat ook heeft gedaan) voor haar studie na lezing van mijn Utrechtblog.

 Op het werk heb ik juist wat last gehad van door de Google alerts gegenereerde meldingen bij de afdeling communcatie, wanneer er iets door mij wordt gepubliceerd met "gemeente Zeist".

Waar ik op gehoopt had, is uitgebleven: 
  
* Geen gratis reis naar Ligurie nu ik twee jaar op nummer 5 stond met een
  "top 10 Ligurieblog;
* Geen oorkonde van het Deutsche Verband von Gasthofe, ook daar stond ik
   lang op nr. 1
* Geen dirndl jurk van C & A; ik stond met "dirndl + C & A" lang bovenaan.
* Geen herkenning in restaurants, op terassen in schoenenwinkels (Ziengs),
   stadions etc.

Toch vond ik het leuk om op Telmeep te lezen hoevaak en door welk adres ik ben gegoogled. Het VK blog had kennelijk een goede naam bij Google. Die naam is nu weg en daardoor ook mijn hoop op mogelijke roem en eer. Daarvoor zal ik andere wegen moeten bewandelen. Het meeliften op de naam van het VK blog is eigenlijk ook te makkelijk en te goedkoop.

Beste mensen van de VK, van Google en van de tags en de faqs. . . . zit er nog een aanpassing aan te komen, waardoor ik weer zichtbaar ben bij Google of moet ik me tevreden stellen met mijn intieme groep van 30, bij wie ik tot de favorieten behoor (waarvoor dank, dat zeker wel)?   
  

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-06 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Google – Ben ik gedegradeerd?

  1. beus zegt:

    Blij zijn bepaal je zelf.

  2. Blogwerk zegt:

    Favoriet zijn lijkt me heerlijker dan gegoogled kunnen worden.

  3. Antoine Robbesom zegt:

    Je bent niet de enige die gekelderd is op Google, René 😉 Voor de VK-conversie was mijn achternaam goed voor ruim achtduizend hits, en dat waren er vlak na de conversie krap drieduizend. Dat is nu hersteld tot bijna vijfduizend. Ook in Google images ben ik gezakt van drieduizend tot krap driehonderd. Maar dat is tijdelijk, wees niet ongerust 🙂 Over enkele weken zal je weer volop te vinden zijn als de links worden hersteld 😀

  4. iris kijkt zegt:

    Ik snap het niet precies. Wordt je minder gegoogeld of zo , ben je niet meer te vinden ? Overigens het favorieten-systeem voel ik me ongemakkelijk bij. Ik lees anderen en reageer en beveel aan of niet , zo anderen mij. Het liefst zie ik een aanpak hier zoals op de opiniepagina : je plaatst , er verschijnen reacties en na een tijdje is je bijdrage weer verdwenen, zonder mee te hollen in allerlei rangordelijstjes. Die schrijvers op de opiniepagina houden er voorts ook geen favorieten op na, hoewel ze elkaar ongetwijfeld zullen lezen.

  5. Oliphant zegt:

    We zullen je niet vergeten, René, en even klagen kan geen kwaad. Stoom afblazen.
    Mij zijn zilke zaken nog nooit overkomen, want ik schrijf nergens over. Ook een idee?
    Groet, O.

  6. Doorn-Roosje zegt:

    Nee joh, komt helemaal goed hoor. Tis wat Antoine zegt, het komt door een week offline dus nog een weekje……
    Krijg ineens een déjà vu, das ook wat!

  7. Klaas A. Mulder zegt:

    vOOR DE VERBOUWING STOND IEDERE NIEUWE BIJDRAGE VAN MIJ BINNEN DE KORTSTE KEREN OP gOOGLE.
    Nu vind ik me niet meer terug?

  8. ceesincambodja zegt:

    Who the hell is ‘Ligurie’? Ik ken wel ‘liturgie’, uit mijn seminarietijd en als misdienaar hielp ik mee om de liturgie uit te voeren.
    Googllijsten zeggen me niets. Qua hulpproject nog nooit benaderd.
    Daarom nog maar eens ten overvloede: http://www.mondolopthom.nl
    Ceesgegroetje

  9. Anoniem zegt:

    Niko en Antoine hebben mij weer gerustgesteld.
    Cees, werkt jouw website ook met tags (zoals cambodja, schoolproject enzovoort)? Dat is belangrijk voor de vindbaarheid (werd mij ooit verteld en is mij nu ook duidelijk geworden.) Ligurië is een regio in Italië, langs de kust met palmen en oleanders en lekker zout brood en en.
    Rene, ik zou jou uit duizenden herkennen hoor, het komt allemaal goed. 😉

  10. Broekstukken zegt:

    Rene had ook al gedacht hier een blog aan te wijden, want ik vind het ene groot probleem dat ik zoveel bezoek kwijt ben. Met alle respect van de groep VKB’ers moet ik het niet hebben. Er is een aantal trouwe bezoekers waar ik blij mee ben en ik heb met sommige zelfs een virtuele band. Toch is, of liever was, driekwart van mijn bezoekers van buiten de bloggemeenschap en die groep vindt nu mijn oude blogs niet meer. Aan sommige van deze blogs heb ik veel aandacht en tijd besteed, zoveel dat ik een breder publiek op prijs stelde.
    Ik vraag me af of het mogelijk is de oude urls door te laten verwijzen naar de nieuwe. Het is wel jammer dat ik zoveel bezoek ben kwijt geraakt en alles weer vanaf scrap op moet bouwen.

  11. Anoniem zegt:

    Hee, mijn reactie van vanochtend is verdwenen…
    Volgens mij heb ik geschreven dat, hoewel sommige mensen bang zijn dat alles van ze bekend wordt, via het internet, het in de praktijk allemaal best mee valt. Maar nu ga ik mezelf nog maar even niet Googelen. Eerst maar weer eens een poosje bloggen…
    Of ben ik hier gebanned…;o)

  12. Anoniem zegt:

    Hee, mijn reactie van vanochtend is verdwenen…
    Volgens mij heb ik geschreven dat, hoewel sommige mensen bang zijn dat alles van ze bekend wordt, via het internet, het in de praktijk allemaal best mee valt. Maar nu ga ik mezelf nog maar even niet Googelen. Eerst maar weer eens een poosje bloggen…
    Of ben ik hier gebanned…;o)

  13. Anoniem zegt:

    Sorry ! Nu sta ik er 2 keer ! Firefox liep vast…;o(

  14. Jim Hasenaar zegt:

    Ik ga zo eens mijn naam Googelen.
    Ik besla twee googlepagina’s maar wist niet dat het VK-blog daar ook bij hoorde. Of gehoord heeft.

  15. Rene Scheffer zegt:

    Beus . . . Was een retorische vraag, die ik later weer wat heb omgevormd.
    Klaverblad…. Dat is zo. Favoriet zijn geeft een warmer gevoel, maar googlen is leuk, zeker met een echte naam. ook gevaarlijk soms, dat wel. Of ben ik wellicht een narcist, een van de 7 archetiepen van foute mannen las ik in het AD vandaag.
    Antoine….blij dat het niet aan mij ligt en anderen er ook last van hebben, dan werkt men ook harder aan een oplossing, links herstellen dus, maar dat doet de VK toch?
    Iris kijkt….de blogs op het VK blog staan in de rangorde van google nu eenmaal hoog (ik weet niet waarom, kwaliteit van blog). Wanneer ik een lullig artikel over gebraden kip schrijf kan het bij het zoeken van "gebraden kip" op google zomaar op pagina 2 van honderden pagina’s staat.
    Oliphant….alsof ik over "iets" schrijf….
    Niko…deja vu, alsof ik deze reactie al eerder zag, dacht dat je vakantie had.
    Klaas A Mulder….klopt, maar er wordt dus aan gewerkt.
    Cees…zie Thera, Ligurie het mooiste stuk Italie.
    Thera….Thanks voor je antwoord, ook aan Cees. Herkennen op het blog, op google of in Ligurie?
    Martin B…Tis jammer allemaal, maar het komt goed zeggen enkele experts.
    Stripman ….ik heb niet gedaan, echt niet!
    Jim H…..gewoon doen, is leuk spelletje googlen.

  16. Anoniem zegt:

    @ Rene: Ik geloof je. Het overkwam me gisteren ook bij Jim. Klaarblijkelijk verdwijnen er af en toe zomaar reacties. Nou ja, het was er maar 1, nu heb je er 4 van mij…;o)

  17. paco painter zegt:

    De Here Google’s wegen zijn ondoorgrondelijk

Geef een reactie

