Canarisch Hilarisch


Ik word er onwillekeurig steeds melig van. Het wordt nu al weer de derde keer dat we er heen gaan. Ik doe er op het werk wat gespeeld besmuikt over. Wanneer men naar de vakantie vraagt zeg ik "het wordt een Canarische vakantie". Bij doorvragen kom ik op "Gran Canaria, het grootste eiland". Na verder doorvragen meld ik "Playa del Ingles". Dan neemt de interesse af, maar soms zegt men "Heerlijk toch, twee weken in de zon". Ik mompel dan nog wat over "grote bungalow, 55 euro, sat tv, zwembad en wasmachine".

Met sommigen neem ik dan nog de dagbesteding door. Het halen van de kranten, de Telegraaf, de Canarische "Canarias7Islas" en soms een Munchener krant zoals de Abendzeitung. Ik noem het uitstapje naar Vecindario met de grote supermarkt Carrefour als het uitstapje van de dag. Daar wordt natuurlijk weer badinerend op gereageerd. Ik reageer dan verontwaardigd door te roepen dat ik "toch niet elke dag naar de dinsdagmarkt van Arguinequin kan". Bij vragende blikken meld ik dan berustend "omdat die markt alleen op dinsdag is". Natuurlijk kan ik op vrijdag naar de markt van Puerto de Mogan, maar daar heeft me dezelfde spullen.

Ook heerlijk vind ik nu het lezen op allerlei Canarische sites, Zoover en Hyves. Vooral de jongelui en jonge stellen die alleen maar reppen over "gave jeeptochten" en "vooral feesten, vet cool feesten" bezorgen me buikpijn. Ik prijs me dan heel gelukkig dat ik op een andere manier jong ben geweest, op een oude manier zeg maar. Gelukkig kom ik de feestjongelui niet tegen in het voorseizoen. En zodra zij zich al op straat begeven zit ik al met een glas Anis Castellano de VI te lezen bij de bungalow en mijn vrouw aan de wifi.

In mijn hoofd ben ik bezig met de enkele goede restaurants. "Liguria" hebben we vorig jaar ontdekt. "El Toro" in het winkelcentrum Jumbo al eerder en dat is redelijke middenklasse. De Chateaubriand was oktober 2007 24 euro (2 pers), in november 2008 28 euro (2 pers.) en nu juni 2009? Ik ben er echt mee bezig, al zal niemand dat echt van me geloven. Naar het Indonesische Bali moeten we ook eens, voor het eerst. "Columbus" aan de boulevard is ons aanbevolen vanwege de grote zeetong. Het restaurant van ons bungalowcomplex is ook niet slecht en de kipprodukten schandalig goedkoop. Vorig jaar had ik twee maal Pollo Riojana (5,70). Dat inspireerde me vorige week om het eens zelf klaar te maken. Het is eerst aangebakken kip, gesmoord in een saus van rode wijn, bouillon, chorizo, rauwe ham, knoflook, uien en peper. Over "Chez Luigi" heb ik goede verhalen gelezen. Rias Bajas heeft helaas geen terras.

Vorig jaar hebben we twee papagaaienschow gezien, tot genoegen van dochter Rozanne. Nu bezoeken we er één, denk ik. Palmitos park was ons goed bevallen. Al een half jaar lezen we daardoor nu wel elke avond vogelboeken voor het slapen gaan en daarbij is de blauwbuikara de favoriet.  De cathedraal van Arucas wil ik nu weleens zien net als de zondagmorgenmarkt in Las Palmas.

Dochter Rozanne heeft gelukkig haar Nintendo DS. Ik verwacht namelijk dat ze anders dan voorheen nu misschien meer behoefte zal hebben aan het spelen met andere kinderen (die er nauwelijks zijn van haar leeftijd).

Tenslotte nog een tip voor lange avonden met drank. Stel de vraag aan de gasten "Wie kent de meeste Canarische eilanden". Het zijn er 7, zoek ze maar vast op. 

En voor al die goedopgeleide mensen die zonodig naar het cultureel hoogstaanderige Frankrijk moeten en mij nu uitlachen. . . . alsof die verder komen dan het campingrestaurant, een kanotochtje over de Lot en tweemaal matig eten op een Frans pleintje, driewerf puh!

 
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-06 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Canarisch Hilarisch

  1. paco painter zegt:

    alsof die verder komen dan het campingrestaurant, een kanotochtje over de Lot en tweemaal matig eten op een Frans pleintje, driewerf puh!
    Je beschrijft mijn vakantie

  2. Bregje Buitenwijk zegt:

    fijne vakantie!

  3. Blogwerk zegt:

    Dat wordt weer genieten! Voor ALLE gezinsleden.

  4. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Niet naar de Brombachsee dus.
    Maarre, driemaal puh? Wat moet ik daarmee?
    Ik kan er niets aan doen maar ik wil altijd verder…..

  5. ron zegt:

    Ook de voorpret is al een genoegen. Ik ben er nog nooit geweest, niet voor de colleag’s maar omdat het er eenvoudig nog nooit van gekomen is. En ik heb wat tegen overvolle stranden. Zijn er ook rustige stekjes te vinden?

  6. Marjelle zegt:

    Mmm, ik krijg er honger van, René. 🙂 Wat mij betreft doet iedereen lekker op vakantie wat hij/zij het liefste wil, of dat nou verweg, dichtbij, op een camping of op een boot is, luierend of avontuurlijk, het ene is niet beter dan het andere, alleen een beetje anders. 😉 Wie weet ga ik er in de winter een keer naartoe, ben eenmaal op Tenerife geweest, en herinner me vooral de bloemen en het lekkere weer.

  7. Annelies zegt:

    Alhoewel de stranden (Play del Ingles) er prachtig zijn, misschien volgende keer eens naar Lanzarote, is echt indrukwekkend! Bon voyage!

  8. Rene Scheffer zegt:

    Paco…ik had al zo een vermoeden; rust heb je nodig na alle belevenissen.
    Bregje (mooie brave naam, daar heb ik wat mee)….thanks!
    KB…zal wel los lopen en thanks; ik kan echter nooit "zomaar" genieten; heb altijd dubbele bodems, beschouwingen etc.
    CAM…voor jou geldt: welkom op deze groep en "driewerf puh" geldt niet voor jou denk ik en de Brambachsee blijft vor mij een droom.
    Ron….ze zijn er wel op 20 km van Playa del Ingles
    Marjelle…. je hebt op zich gelijk, alleen ik heb altijd overal een mening over zelfs over de vakantie van een ander.
    Annelies….Thanks en Lanzarote ken ik van google earth.

  9. Marjelle zegt:

    Het was eigenlijk meer een reactie op dat er op jou badinerend werd gereageerd, René, nu ik het herlees zie ik dat je het zelf idd ook enigszins doet. 😉 Je bent niet de enige, ik heb over heel veel dingen ook wel een mening.

  10. Rene Scheffer zegt:

    Dat is het Marjelle; in bijna al mijn stukken zit zelfspot verborgen soms aan de oppervlakte en soms wat dieper.

  11. Marjelle zegt:

    Ik hou wel van zelfspot, en Beer ook. 😉

  12. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Môgge Rene, ik mag graag andermans vakantieervaringen lezen mits ze een beetje smakelijk opgeschreven zijn.
    Vooral het restaurant gedeelte voldoet daar letterelijk en figuurlijk aan, LOL. Wij gaan dit jaar niet naar de Britse eilanden anders had ik bij het kijken naar ‘Great Brittish Menu’ anders had ik vast een lijstje gemaakt van restaurants waar ik langs wil….

  13. ceesincambodja zegt:

    Jij moet een groot incasseringsvermogen hebben, Rene.
    Iedere dag naar de dinsdagmarkt.
    (Hee, sta ik niet bij je favorieten? Dan valt het toch tegen met dat incasseringsvermogen :-))
    Ceesgegroetjes

  14. Rene Scheffer zegt:

    Marjelle…..mooi dan bvlijf je een vaste lezer van me.
    CAM…natuurlijk ga ik ook schrijven over wat ik at
    Cees…inmiddels hersteld, uiteraard. Arquinequin blijft trekken….

  15. Antoine Robbesom zegt:

    Jouw beschrijving volgend, moet het een vet coole vakantie voor jullie zijn, René! Geniet er maar van!

  16. Rene Scheffer zegt:

    Antoine….vet cool ?
    Dat vind mijn dochter van 4 zeker en die zegt het ook; ik lees nog steeds de VK van zaterdag hier en wat oude VI’s en ondertussen neem ik afen toe een duik in het water en verder cerveza mahou, Vina Sol en veel linguado.

  17. rachel_schrijft zegt:

    Frankrijk is ok olé olé

  18. eWil zegt:

    Dat besmuikt doen als je naar de Canarische Eilanden gaat, herken ik wel… Ben er zelf twee keer geweest en heb bij die gelegenheid maar de Lonely Planet Canary Islands gekocht om duidelijk te maken dat ik er niet alléén aan het strand zou gaan liggen… Ben benieuwd naar je belevenissen.

  19. Jim Hasenaar zegt:

    Ga je op vakantie ook Nederlandse kranten lezen?
    Zeker vooral het weerbericht? En dan maar hopen dat het daar regent. Een beetje leedvermaak kent iedereen wel.
    Ik ben er nooit geweest, zal er ook niet gauw komen, maar ik vond het prettig om te lezen.

  20. Rene Scheffer zegt:

    effe snel tussendoor en oningelogd…
    Rachel …. vooruit dan, de Alpenkant.
    Ewil…Ben al weer bijna terug dus ga er over schrijven. Maar eerst een paar dagen oude kranten lezen en werken Tis hier stil, bijna geen toeristen in juni.
    Jim H. ….Thanks. Ik kijk elke dag drie keer op " zoover" weerbericht voor Playa del Ingles maar is steeds hetzelfde, 26 graden max en 20 graden min.

  21. Rene Scheffer zegt:

    Net terug vanaf Las Palmas Airport.
    Te moe voor een blog en dat zal nog even zo blijven met die hitte hier.
    Ben wel blij dat de reizen groep aardig loopt. Bedankt voor alle bijdragen!

Geef een reactie

