De bal rolt weer volop! – Dames, dit is meer dan alleen een voetbalblog


Nederland was er als eerste bij en het is zelden vertoond dat de Eredivisie zo vroeg is begonnen op de eerste dag van augustus. Half Nederland was met vakantie en er werd tegen een bal getrapt. Maar eigenlijk was het surrogaat. Een uurtje op zondagavond 19.00 uur en een rechtstreekse op Eredivisie live.
 
Nu eindelijk is het dan zover!
Eerder al in Engeland en Duitsland en nu eindelijk ook Spanje en Italië. Dat betekent dat elk weekend voetbal, op zaterdag tussen 16.00 (Engels voetbal) en 23.30 (einde Sportschau ZDF) en op Zondag van 08,40 (BBC) tot 23.30 uur (Studio voetbal). Alleen tussen 10,00 en 12.00 uur is er een onderbreking. Sport 1 en Eredivisielive zijn dan wel nodig natuurlijk.
 
Maar ik moet de vrijdag niet vergeten, toen was het al begonnen met Roda-Vitesse op Eredivisie live en de Jupilerligue op RTL7 met de verassende uitzege van Zwolle op Volendam. 
 
Ik moest Zaterdag wel wat missen door de aanschaf en het bezorgen van een loungeset (van 1499 voor 599, euro, dat dan weer wel), dat laatste net tijdens Bolton Wanderers- Liverpool. Na het Shantyfestival in Zeist, zat ik net 15 minuten voor de buis.
 
De entree van Robben miste ik ook omdat er tijdens de Sportschau gegeten moest worden en wel vis op de grillplaat. Daardoor ging ook Vlaanderen Vakantieland aan me voorbij. Een heerlijk programma, maar ja om nu tijdens het eten ook de TV nog aan te hebben. . .
 
In de avond was het schakelen. Stukjes Utrecht-Sparta afgewisseld met AC Milan-Inter. Tussendoor zag ik ook nog flarden van Real Madrid-Deportivo. De laatste wedstrijd liet ik aan me voorbij gaan nu al die Nederlanders er zijn weggestuurd is het spanningsveld in Bernabeu toch minder. Bij AC Milan zag ik geen Huntelaar in de spits, wel Ronaldinho. Sneijder speelde sterk, wonderbaarlijk na zijn vreemde jaar met veel uitgaan en later Yolanthe in Madrid. Van de zomer was hij iets te dik, zag ik op foto’s. Ondertussen rond 21.30 uur de kleine in bed leggen (ze had in de middag al wat geslapen), met daarna ook voor vrouwlief met wijn en tucjes in de weer en wat surfen.  
 
Op de andere (grote gezins-) TV was er gisteren iets met Jack Spijkerman zag ik. Mijn vrouw keek er half naar en ik een kwart. Niemendalletje, maar desondanks leek er genoeg vaart in te zitten. Toch knap. Veel enthousiasme om niet al teveel. Ik moest wel even aan Martin Brosius denken.
 
Ondertussen was het me ook nog gelukt om me te kort te mengen in een dsicussie van een aantal dames op Linkedin-IEDP over `stoutere sex`.
 
Al met al een ideale zaterdagavond, voor mij.
 
Vanmorgen was er Match of the Day van 08.40 tot 10.00 uur en daar kon ik genieten van de op zaterdag gemiste beelden van Manchester United tegen Arsenal. Arsenal was beter en kreeg ten onrechte geen strafschop. Van Persie schoot tegen de lat en Wenger werd het veld afgestuurd.Mijn vrouw sliep en dochterlief zat met haar Nintendo DS op mijn buik. Later keek ze zelfs even met me naar VIS TV op RTL 7.  
 

Vanmiddag is er natuurlijk weer Eredivisie live met onder andere Feyenoord-Twente en direct erna Heraclas-Ajax. Ik zal het missen net als Studio Sport en wat verlate Engelse wedstrijden. Door een borrel en buffet in Leiden zal een aanmerkelijk deel van de dag aan andere zaken opgegaan, zeer zeker niet onprettig.
 
Nu mis ik Studio Sport doorgaans toch al voor de helft omdat ik Rozanne rond 19.30 uur naar bed breng. Maar hoe zie ik alsnog de gemiste doelpunten? Via Eurosport in de loop van de week en als ik echt een mooi doelpunt heb gemist is er altijd nog Youtube, waar ik bijvoorbeeld dat doelpunt van Van Nistelrooij 3 jaar geleden vond, tegen Steua Boekarest.
 
De Belgische competitie mis ik elk weekend voor een groot deel. Soms vang ik net voor het slapengaan op zondag tegen 24.00 uur enkele beelden op, zoals die van Brugge-Kortrijk vorige week. De Franse competitie zie ik heel soms en heel even op Eurosport. Ik geniet van het tempo en het commentaar van de beelden en vooral van de veel te felle kleuren van de shirts.
 
Vroeger volgde ik op Eurosport ook de Portugese en op TRT de Turkse competitie.
 
Daar ben ik uiteindelijk maar mee gestopt.
 
 
 
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-08 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op De bal rolt weer volop! – Dames, dit is meer dan alleen een voetbalblog

  1. Kokopelli zegt:

    @René: Wat heb jij het druk zeg. Poepoe…
    Maar wat is in g*dsnaam een loungeset?
    Groet,
    Kokopelli

  2. Rene Scheffer zegt:

    Koko….
    Valt eigenlijk wel mee, kan grotendeels op de stoel blijven zitten
    Loungeset, moderniteit voor in de tuin, was gelukking een koopje.

  3. Klaverblad zegt:

    Verkeer in een periode van veel lezen (en inspiratie opdoen).
    Ben bovendien een lustrum aan het voorbereiden.
    Maar wel graag je blog gelezen, die ondanks de oproep aan vrouwelijke viewers nog maar minimaal bezocht is.
    Heb voor vandaag weer genoeg voetbal gezien.
    Ben de laatste jaren selectief geworden, maar mijn schoonvader (89) was op bezoek en een voetballiefhebber. Dus gedwongen veel te veel gezien.
    Kijk nu naar Zomergasten.

  4. Rene Scheffer zegt:

    KB…
    Thanks voor bezoek. Blog loopt niet hard, zelfs niet voor een voetbalblog, maar de laatste weken had ik niet te klagen. Ik zie al weinig van je voorbijkomen, komt wel weer hoop ik. Ik ga nu -net thuis- de uitslagen maar eens bekijken.

  5. thera zegt:

    Doorheen gescrold, sorry, veel teveel voetbal om mijn aandacht vast te houden. Ik had gehoopt op wat smakelijke onthullingen, nou ja, volgende keer beter. Voetbal? Bleh! Loungeset of geen loungeset. Stoutere sex? René????

  6. meneer_opinie zegt:

    Ik haal alle sport-info van het internet. Ik heb geen TV, al twintig jaar niet. Ik kijk alleen als ik op vakantie ben in Nederland, en dan nog mondjesmaat omdat ik wel wat leukers te doen heb, zoals bijkletsen met vrienden en familie. Verder kijk ik alleen als ik voor mijn werk in een hotel met TV verblijf. EN dat is in de huidige baan niet zo heel vaak.

  7. paco painter zegt:

    Mijn seizoen is weer begonnen.

  8. Rene Scheffer zegt:

    Thera….
    Ik ben wel braaf maar heel soms even niet. En stout is niet heel onbraaf maar een beetje onbraaf.
    Het was trouwens wel een brave discussie op Linkedin-IEDP
    Meneer Opinie…
    Ach wat er van te zeggen; toch enig gepast respect ervoor en op internet is wel bijna net zoveel te zien als op tv, dat wel.
    Paco P…
    In de hoop dat Volendam zich weer herpakt. Kkom jij daar weleens met Ab?

  9. sprakeloos zegt:

    Het is een kwestie van keuzes maken, bloggen of voetbal kijken. Ben een liefhebber, maar ik moet wel wat te juichen hebben, dus ben wel kritische als het gaat om voetbal. Nintendo op de buik, wat een schatje, geen gekrijs dus als de kindertv niet langskomt.
    Mijn voetbalseizoen kan niet beter beginnen, Feyenoord helemaal ok en ROHDA Raalte in de hoofdklasse komende zondag., allemaal te zien op teletekst.

Geef een reactie

