Mijn "woensdagmiddaggat" (ook leesbaar voor moeders)


Het is alweer de derde keer deze zomer dat ik het heb meegemaakt. Dat onmetelijke gevoel van vrijheid en de wil van alles te doen. De uitkomst is doorgaans toch iets van lethargische routine of routineuze lethargie.
 
Mijn dochter Rozanne van vierenhalf (hoe vaak ben ik al niet een blog zo begonnen, bedenk ik me) is woensdagmiddag vrij en sinds enkele maanden wil ze dan spelen/afspreken. Ik ben de beroerdste niet en zie hoe druk sommige moeders het hebben met carrière en hun andere kinderen. Ze mogen dus ook regelmatig bij ons spelen. Ik haal ze dan op rond 12.30 uur, smeer brood geef ze drinken, help ze op weg met spelen en houdt het op enige afstand allemaal in de gaten.
 
Ik zou gisteren gebeld worden door de moeder van C. (vriendinnetje  van Rozanne). Ik had een belangrijke vergadering en zij had dat ook. Met een half serieus maar inwendig lachend gezicht verliet ik de serieuze vergadering onder het motto "kind ophalen gaat voor alles". Ik rende naar de auto en toen zag ik een bericht van de moeder van C, ingesproken voor haar vergadering, en belde terug. Ik hoorde dat Rozanne deze keer daar mocht spelen en zij was al onderweg hen beide op te halen met de (soort van) bakfiets en ik zou haar dan later in de middag weer ophalen.
 
Ik realiseerde me opeens dat ik niets meer hoefde die middag. Ik was vrij! Ik voelde een  mengeling van euforie maar ook het gevoel in een onmetelijk gat te zijn gevallen. Ik kon op terrassen gaan zitten, ik kon slapen, dvd’s kijken, de stad in, weer gaan werken, de VI lezen, het huis schoonmaken.
 
Alles was goed. Ik startte mijn Peugeot 107 en realiseerde me dat ik eindelijk weer de tijd had om naar mijn echte slager (echt vlees en weinig water erin) aan de andere kant van Zeist te gaan. Daarna een broodje tonijn bij V & D, kruiden bij de Indische toko, een VK en snel naar huis. Nog wel even een naar het caravancentrum om iets op te halen. Langer in de stad blijven en op een terras gaan zitten en weer gaan werken was ook geen optie, want ik wilde hoe dan ook een dutje doen, ter bevestiging van deze luxe vrije tijd, zonder dat ik moe was overigens.  
 
Het was 14.00 uur en ik was thuis. Even buiten de krant lezen en een half uur later ben ik in bed gaan liggen, met de nieuwe VI (neen dames, niet dat, het is MIJN woensdagmiddag en dus de Voetbal International) en een stuk chocola in de mond. Nog even op Teletekst langs de beurskoersen, wat extra spannend is omdat het nog niet de eindstand van de dag is. Raar dat ik het nog steeds dagelijks doe, met alleen wat losse KPN aandelen. Vroeger was het veel meer en veel hectischer, maar een bestaande gewoonte laat ik niet snel los.
 
Ik viel in slaap en werd heerlijk soezig wakker. Tanden poetsen, de hond aaien, de post doornemen en het VK blog gretig bekijken.
 
Dat laatste viel tegen.Tot mijn grote teleurstelling nauwelijks reacties op het technisch toch heel aardige voetbalblog over Rayo Vallecano.  Zie voor een tweede kans op:   
 
http://www.vkblog.nl/bericht/275954/Over_onbeduidende_dingen_die_hopenlijk_niet_voorbij_gaan_-_Rayo_Vallecano
 
Tijd om Rozanne te halen. Natuurlijk was het krijsen en wilde ze daar blijven spelen, maar ze moest mee. Over een paar weken is het weer zover. wat ik dan ga doen? Ik denk ongeveer het zelfde.
 
 
 
  
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-09 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Mijn "woensdagmiddaggat" (ook leesbaar voor moeders)

  1. Smokey Robbinson zegt:

    Lekker gevoel: niks hoeft, alles kan, maar hoeft niet.

  2. Klaverblad zegt:

    Je bent een voorbeeldige vader, die ook aandacht voor eigen geneugten niet uit het oog verliest.

  3. Rene Scheffer zegt:

    Smokey…
    Dat is het.
    KB…
    Soms teveel, maar de kleine wordt niet snel de dupe.

  4. paco painter zegt:

    Net als deze, mankeerde er niets aan je vorige blog hoor

  5. Robert zegt:

    Gaat goed zo

  6. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Zeker leesbaar voor moeders!
    Je fietst naar school om je beide zonen op te halen en wonder,
    allebei hebben ze een vriendje gevonden en vinden de moeders het goed
    Dat ze daar spelen…….. geweldig was dat.
    Overigens, mijn oudste zonen hadden ‘goede’ vriendjes.
    Dat zijn de vriendjes waarmee het speel gedraag bijna naadloos aansluit op dat van mijn zoon,
    Die niet zaniken dat mijn jongste en vriendjesloze zoon ook meedoet,
    enthousiast is als ik eind van de middag op fruit trateer ipv chips.
    Er waren er meer dan een die aan deze beschrijving voldeden dus dan zei ik zonder problemen altijd JA op de vraag of ze mochten spelen.

  7. cor3306 zegt:

    overdag slapen of een dutje, dat lukt me niet, ik benijd je

  8. Zich van Verre zegt:

    Ben wel benieuwd waar VI nog meer voor kan staan (Vrouw Internationaal?) Had het voetbalblog met interesse gelezen, maar weer eens vergeten aan te bevelen, moet ik meer op letten.

  9. Marjelle zegt:

    Over een paar weken is het weer zover. wat ik dan ga doen? Ik denk ongeveer het zelfde.
    Leuk blog, René, je had het naar je zin en ik zag je al bijna innig tevreden in bed liggen met dat stuk chocola in je mond. 😉

  10. Rene Scheffer zegt:

    Paco…
    Ik blijf een groot kind, wil steeds bevestiging.
    Robert…
    Thanks voor support
    CAM…
    Meestal gaat het goed, maar in de vakantie had ze even niemand, iedereen was weg.
    Maar lastig als het even niet loopt.
    Cor….
    Ach ja….maar ook niet een minuutje doezelen?
    ZvV…
    Je weet het wel maar ik heb hier een tamlijk brave naam en kan niet te ver gaan.
    Marjelle…
    Leuk dat ik beeldend genoeg ben geweest,

  11. sprakeloos zegt:

    heel herkenbaar, maar ik heb het gevoel dat je er meer van geniet dan ik. Ik balanceer altijd tussen schuldgevoel (te weinig gedaan) en lekker niets doen.

Geef een reactie

