Als een TOR


Voor mijn vrouw is het geen fraai gezicht, ik weet het. Ze heeft er ook een hekel aan. Maar ze weet ook dat het noodzakelijk is en dat ze er niets van kan zeggen. Die koptelefoon is een noodmaatregel. Ik heb het zelfs liever niet want het trekt mijn oren strak en mijn bril scheef. Maar je moet wat.
 
Ik ben nu gelukkig met de Turkse 51 cm Xirion TV met ingebouwde dvd van 129 euro (Blokker). Het ding is eigenlijk aangeschaft voor onze dochter, die er vooral in de ochtend naar kijkt.
 
Die TV volgen kan natuurlijk alleen met die koptelefoon en in mijn geval een draadloze. Het apparaat maakt het me zelfs mogelijk om ook Eredivisie live en Sport 1 te bekijken sinds we een gratis tweede digitale kastje van Ziggo hebben. 
 
 Maar wat is het alternatief, geen eigen TV? Dat zou betekenen dat ik in het grote plasma beeldscherm van de hoofdtv wordt gezogen. En die grote tv is van haar, althans door de week en in de avond na 21.00 uur. Ze weet ook dat ze van mij niet mag verwachten dat ik meekijk naar de door haar bekeken series van het soort ‘ 24’ met veel harde muziek en geweld. Ze weet ook dat ik geen zin heb in series en lawaaitv.
 
Ze weet van mij dat ik van voetbal houd en van sommige documentaires, van Koningshuizen tot Aircrash Investigation. Ik ben ook dol op natuurdocumentaires van Alpine berglandschappen en schlagerfestivals. Maar die kijk ik toch liever op de grote tv.
 
Neen raar vind ik het niet dat we naar verschillende tv´s kijken. TV is een medium net als een boek en mensen lezen ook niet op hetzelfde moment hetzelfde boek. Ik ben doorgaans niet in de positie om het plasmascherm op te eisen. Natuurlijk kan ik het proberen en de strijd aangaan maar dan heb je strijd en gedoe en daar ben ik niet zo van. Nu is mijn vrouw in de avond rustig en tevreden in de mallemolen van haar late thirty turbulance etc.
  
In een relatie is het goed wanneer er af en toe ook woordelijk contact kan zijn, daar heb ik dan weer een oplossing voor. Het linkeroor heeft de koptelefoon op, zodat ik het programma kan volgen en het rechteroor (aan haar zijde) is vrij om haar af en toe iets te horen zeggen. Visueel is het niet fraai en dat hoor ik af en toe van haar. “Zit ik de hele avond naar een soort van TOR te kijken, met zijn torrenhoofd“ , zegt ze dan. `Beter dat dan naar een KEVER…..of zullen we ruilen?"  is mijn antwoord dan.
 
 
 
Voor de goede orde: in de zomer zit ik vaak in de tuin en er zijn ook veel momenten van niet-tv kijken en dan zijn mijn oren vrij. Zeker na begin oktober, toe ze de tweejaarlijkse uitspuitbeurt hebben gehad.
 
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-10 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Als een TOR

  1. Mephisto zegt:

    Boekje pakken?
    Of is dat geen optie?
    Telkens wanneer ik de mogelijkheid heb om tv te kijken, ben ik het binnen 2 maanden spuugzat. Teveel tijdverlies en te weinig interessants. Zal wel aan mij liggen.
    Wij lezen internet, kijken DVD en daarmee houden we het voor gezien. Verder heb ik een hele literatuurlijst klaarliggen voor mijn vakantie, van Dante tot Goethe. Tsja, een mens mot wat met z’n vrije avonden…
    Waar is die intellectueel in u gebleven?
    Of is dat een hele vaute opmerking, zo midden in de eerste helft van het schooljaar?
    😉

  2. Rene Scheffer zegt:

    Beste mephisto…
    Natuurlijk lees ik de kranten, maar die heb ik voor 21 u uit, ik lees immers graag met daglicht en zojuist heb ik "nachttrein ven Lissabon" uirt en ik heb de laptop altijd bij de hand en vaak op schoot voor een mengeling van intellectuele verdieping en ontspanning. Nu ik dit schrijf vraag ik me af waar het VK blog in dit spectrum is te plaatsen.

  3. Smokey zegt:

    Een koopje, zo`n tv met dvd speler en koptelefoon. "Tokkie Tor"…
    Veel plezier ermee, rene!

  4. Aad Verbaast zegt:

    Ook wel eens fijn om een koptelofoon op te zetten als je even niets wilt horen..

  5. hippo zegt:

    plastisch beschreven; ik zie het helemaal voor me;
    we hebben thuis maar één televisie en die wordt steeds meer geconfisqueerd door de meisjes
    gr. hippo

  6. Wilma Dekkers zegt:

    Dé oplossing: Spuit de koptelefoon rood…dan word je een lieve-heer-beestje!!!

  7. Rene Scheffer zegt:

    Smokey…
    Hahahah, heeft wat Tokkieachtigs en dan drink er ook nog goedkoop AH bier van AH Holland Import van 37 ct.
    Aad V….
    Bij voetballen heb ik hem alleen op als het spannend wordt, dan ligt de koptelefoon naast me en reageer ik op toenemen van geluidspieken uit de koptelefoon
    Hippo
    Dat is hier in de ochtend vooral, maar ja dan hoef ik niets te zien behalve op zondag. Dan slaapt ,mijn vrouw uit en kijk ik match of de day en Vistv op het grote scherm
    Wilma….
    Dat is een hele goeie, ben jaloers op je spitse vondst!

  8. hippo zegt:

    vistv op het grote scherm; wat een geluksvogel ben jij 😉
    gr. hippo

  9. paco painter zegt:

    kan het helemaal voor me zien

  10. paco painter zegt:

    kan het helemaal voor me zien

  11. paco painter zegt:

    Ja, dat kan ik helemaal voor mij zien

  12. paco painter zegt:

    kan het helemaal voor me zien

  13. Rene Scheffer zegt:

    Ja en voor beiden, Paco en Hippo. Ik bloei helemaal op bij beelden van NoordHollandse kanalen met Wilde Karper. Ik verslond de visboeken van Jan schreiner als 12 jarige en dat zit er nog steeds in.

  14. oliphant zegt:

    ‘ Nu ik dit schrijf vraag ik me af waar het VK blog in dit spectrum is te plaatsen’. Wat zou je zeggen van iets in de trant van een slechte soap, Peyton Place???
    Bij mij wordt de 81 cm LCD veel door de kinders gebruikt: filmavondjes, ook nu met Halloween ( het is altijd de zoete inval), als scherm voor de Xbox want dat is in HD toch wel mooier, voor Sponge Bob etc. Bij een echte voetbalwedstrijd moet ik bespreken, want hij staat in een aparte kamer.
    Gelukkig heb ik op de slaapkamer een..Xiron 51 cm van Blokker met DVD-speler. (189 Euro, toen nog, bofferd dat je bent:-)
    Groet en ik hoop dat de contacten tussen jullie als echtelieden toch een beetje soepel verlopen…

  15. rachel_schrijft zegt:

    tor dus… ;-).
    Nachttrein naar Lissabon staat al een tijdje op mijn lijstje, voetbal daarentegen niet. Maar goed, tor dus. Ik hoop dat u wel de gordijnen open laat des avonds, in verband met de passanten natuurlijk.

  16. Rene Scheffer zegt:

    Oliphant, wat toevallig van die tv!
    Zoete inval is het bij ons niet met dochter van bijna 5, maar wel op wo.mi. vriendjes en vriendinnetjes voor de buis en de nintendo ds. Met 5 krijgt ze ook een WII. Vooral in weekend zijn de momenten zonder koptelefoon talrijker dan met….
    Rachel…
    Had ook twee foto´s met koptelefoon, maar die werden niet geuploaded door de VK. heb door nieuw laptop toch al wat problemen met foto´s. Passanten, aan de achterzijde kunnen mijn silhouhet zien, aan voorzijde zit de keukenbar ertussen.

Geef een reactie

