Geen last van foute vrouwen meer


 
Niet dat het veel gebeurde, want mijn hond, een kleine Yorkshire terriër, zorgde er al eerder voor dat ik met hem op straat wandelend, geen ongewenste aandacht uit die hoek kreeg. Maar er was altijd wel de angst. Sinds februari 2009 hoef ik er helemaal niet bang meer voor te zijn. Want dat soort vrouwen valt niet op iemand in een Peugeot 107, denk ik.
 
Want daar rijd ik sinds 8 maanden in, een zwarte Peugeot 107, klein, zuinig en goedkoop. Met mijn grote lichaam en het oranjekleurige kinderzitje achterin ervaar ik eerder vertedering. Een vertedering die niet wordt geuit maar die soms toch voelbaar is.
 
Ik heb me er altijd over verbaasd, golddiggers en andere foute vrouwen. Op straat zie ik ze wel eens lopen met een met goud behangen man met pitbull en dan vraag ik me direct af wat een vrouw ziet in een man die besluit of heeft besloten een pitbull te nemen.
 
Niet zozeer vanwege die pitbull want die kan er niets aan doen maar vanwege de denkprocessen in het hoofd van die man, waarvan ik me dan niet kan voorstellen dat die op andere terreinen ook niet fout zouden zijn.
 
En wat is dan fouter, die man met de foute hond, of juist de vrouw. De vrouw kiest er kennelijk voor zich te binden of gebonden te houden aan een dergelijk type. Gelukkig valt dat soort vrouwen niet op een Peugeot 107, denk ik.

Een foute vrouw zal die vertedering niet hebben, die zal me zien als een zwakkeling. Foute vrouwen hebben vaak met elkaar gemeen dat ze graag opkijken tegen een sterke man en afhankelijk van hem willen zijn. Het zoeken naar rijkdom en fysieke sterkte is evolutionair wel te verklaren, maar het lijkt erop dat het zich zelfs in de 21 ste eeuw in stand houdt.
 
Steeds meer vallen me in het straatbeeld ook de blonde meiden op, van 16 of 17 op een brommer of iets soortgelijks en met wapperende haren en zonder helm. Uiterlijke kenmerken inzetten om de jongemannen te paaien en dat ook met risico voor lijf en leden, een voorspellend teken voor ellende en het zegt dan ook weer wat over het soort jongens dat dit interessant vindt, en hun nageslacht…
 

Maar goed, ik heb van het type foute vrouw geen last meer en ik merk het rond het schoolplein of de parkeerplaatsen bij het kantoor, wanneer ik mijn kleine Peugeot in- en uitparkeer.
 
De blonde dellen in de te grote wagens racen voorbij en kijken niet naar me. De fietsende dames en normale auto-mevrouwen laten me voorgaan, lachen soms wat en zie ik denken, ach die meneer, zo aandoenlijk, zo lief.

 
En dat is eigenlijk minstens zo leuk als de jaarlijkse besparing op benzinekosten.
怀

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-11 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Geen last van foute vrouwen meer

  1. Zwollywood zegt:

    Rene, moet het nu echt om vrouwen zo neer te zetten?. Ook al bedoel je het quasi populair?. Gelezen je reactie hierna.

  2. Rene Scheffer zegt:

    Zwolly…
    Daarom staat hij ook bij `tegendraads`.
    Maar ja het is wel een feit en ik zie de ellende TE vaak, dus ludiek omhulsel verbergt wel serieuze boodschap. Tikfout zal ik weghalen.

  3. Zwollywood zegt:

    Nu reactie op 23.51: Het is raak dit te duiden als ellende. Volgens mij zitten heel veel mensen in NL in de rats.
    Misschien zijn er wel heel veel foute mannen?

  4. cor3306 zegt:

    Wat denk je Rene; ik rijd in een oud model Nissan Micra Maak ik afgezien van m’n leeftijd geen schijn van kans op enige aandacht; maar als ik uitstap geeft mijn aaibaarheidsfactor vaak de doorslag ;)))

  5. Aad Verbaast zegt:

    Doet me denken aan een anecdote (en dus echt meegemaakt).
    De man probeert zijn aankoop van een Porsche wat te populariseren en zegt tegen zijn vrouwelijke collega: "Er wordt wel eens gezegd dat de de auto waarin je rijdt een verlengstuk van de penis is"
    Zegt de vrouw: "als je jou in in dat ding zien zien rijden, zeggen ze zeker: wat een lul zeg".
    Je hebt goed en slechte vrouwen, en goede en slechte mannen. :-))

  6. j-p- zegt:

    Wel last gehad dan van het type foute vrouwen?
    En voortaan niet alles op één hoop gooien, hoor.

  7. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Geen last van foute vrouwen meer? Hmm heb je ooit wel last van ze gehad?

  8. ceesincambodja zegt:

    Wat komt die auto me toch bekend voor, Rene.
    Oja, ik weet het weer. Ik zag er zo een stoppen tegen een granieten naald in Apeldoorn. Of vergis ik me nu?
    Gezellig blog weer.
    Ceesgegroetje

  9. Frans Muthert zegt:

    Ik proef toch enige spijt in je woorden René

  10. paco painter zegt:

    Een vrouw kan mij niet fout genoeg zijn

  11. ron rozen zegt:

    Mijn vriend heeft een 207 met een open dak:-)

  12. Marloes Kemming zegt:

    Voel ik hier een diepgeworteld doch onderdrukt verlangen naar een foute vrouw Reneetje? Zo’n deerne met wapperende blonde lokken, iets te korte rokjes en behoorlijke hoeveelheid ‘inkijk’?
    Ach gewoon muziek hard opzetten en met 1 arm uit je raampje gaan hangen terwijl je over de PC crosst, moet werken, ook in een Peugeot!

  13. Marloes Kemming zegt:

    oeps. dubbel

  14. cor verhoef zegt:

    Ik vind stoute vrouwen leuk. Maar ik heb geeneens een fiets, laat staan een Peugeot. Ik heb wel een taxi.
    groet,
    cor

  15. fred van der wal zegt:

    Ik heb nooit last gehad van foute vrouwen omdat het stuk voor stuk randdebiele sufferds zijn die het van een lekkere reet , gladde achterpoten, een miniorokkie drie centimeter onder zullie d’r kudt, geschoren schaamte, tepelringen, schaamlip aanhangsels en een paar pronte tieten met een geile kop er boven op geplant moeten hebben.
    Geef mij maar wijven met een aanzienlijk IQ, behoorlijke intellectuele eigenschappen en een rijke verbeeldingskracht, veel interessanter.
    Foute vrouwen? Daar is de Kennemer Kliek mee bevolkt: het is water en vuur tussen die catagorie en mij vanaf de eerste kennismaking en zo hoort het ook.

  16. trekmoment zegt:

    Ik heb geeneens een auto en toch trek ik ze aan, al moet ik ze er met de haren bijslepen!

  17. Rene Scheffer zegt:

    Zwolly…. dat van die foute mannen is evident, maar van vrouwen verwacht ik doorgaans meer, ze kunnen beter leren en beter praten en dan toch vaak die foute keuzes.
    Cor….Kan ik me iets bij voorstellen, Nissan micra, heerlijk degelijk!
    Aad V….een leuke. Foute mannen en foute vrouwen. Gevoelsmatig ligt het anders wanneer een vrouw bij een foute man blijft dan dat een man bij een foute vrouw blijft.
    JP en CAM…..neen niet echt en die angst is ook geen reeele, het is een gemaakte, speciaal voor het blog. Voor de rest klopt het verhaal overigens wel. En foute vrouwen? Die vinden me een watje, altijd al gevonden.
    Cees, blij dat het gezellig was en di eauto was een suzuki swift, waar ik ook ooit in heb gereden
    Frans…toen ik 18 was was een foute vrouw wel goed voor me geweest, had ik meer geleerd en nu heb ik er heel veel jaren over moeten doen.
    Paco ….kan ik me indenken in dat mileu van u. Daar loopt weinig fatsoenlijks rond, dus weinig keuze, puh! Verhuizen zou ik zeg en Ab dumpen net als die buurvrouw.
    Ron R….die ken ik en dat is weer heeeel wat anders.
    Marloes…Ok een hele enkele keer dan in overmoedige bui, maar dan geen blond maar bruin haar, als dat bestaat in die combinatie.
    Cor V…..een taxi daar zit van alles in en niets van te zeggen. Neutraal dus.
    Fred….Zo hoor ik het graag, zo bedoel ik mijn stukkie eigenlijk.
    Trekmoment …..dubbeltrekken dus, misschien wel driedubbel.

  18. Maadtje zegt:

    Weet je hoe ze tegen je aankijken met een giroblauwe Peugeot en een grijs kinderzitje?
    Fout getrouwd. Dat had beter gekund.

  19. Geroma zegt:

    Rene, ja, die associaties van type vrouwen/mannen met bepaald soort auto’s…..
    Ik probeer me zelf altijd wars te houden van die statussymbolen en zal absoluut niet voor een
    grote bak vallen met een of andere stoere kerel…..
    Dat doet me nix! Over de definitie foute man/vrouw….heb ik ooit eens een heel boek over gelezen, en daar zijn idd hele theorieen over……..
    Leuk blog!

  20. ron rozen zegt:

    @Rene, maar een vrouw kan doen en laten wat ze wil in zijn geval bedoel ik eigenlijk šŸ™‚

  21. sprakeloos zegt:

    Mijn oprechte medelevenhttp://www.vkblog.nl/bericht/160996/Dorus_de_Binnenboel_gets_wild

Geef een reactie

