Ik zal even voor u voelen meneer!


 
Ze deed het en ik was er blij mee.
 
Op kantoor heb ik een timemanagement-coach, mevrouw Z., een hele aardige maar ook doortastende dame van iets onder de 35 jaar. Ik heb ze als het ware van Linkedin geplukt en ben zeer tevreden over haar aanpak. Na de tweede sessie heeft ze me zover weten te brengen dat mijn papierstapels gewoon weg zijn van mijn bureau. Door een combinatie van handige tips en gedragsverandering wist ze me zover te krijgen.
 
Ik wil het zo houden, want het geeft ruimte voor minder chaos en meer rust in mijn hoofd. Op het lege bureau heb ik na de opruimactie een plastic poppetje gezet. Ik noem het de opruimfee. Ze heeft donker haar en een mooie gele jurk. Ik kreeg het van mijn dochter Rozanne, want die vond het niet mooi. Het is `sneeuwwitje` van de AH actie met al die andere poppetjes van sneeuwwitje en de zeven dwergen.

De opruimfee aka sneeuwwitje stond een paar dagen op mijn bureau en was al eens `gepikt`door een collega die ook een leeg bureau wilde. Toen kwam mijn vrouw erachter dat juist sneeuwwitje ontbrak in de verzameling van mijn dochter. Sneeuwwitje moest dus terug naar de verzameling.
 
Eigenlijk houdt Rozanne niet eens van het poppetje. Prinsessen zijn stom, vind ze en daarom mocht papa het hebben, bekende ze. Ik miste het poppetje op mijn lege bureau. In haar zag ik de treurige ogen van Z. in het geval mijn bureau weer vol zou raken. Ik zou hem alleen weer terug kunnen krijgen wanneer we bij AH nog een exemplaar zouden krijgen.
 
Vanmiddag was het zover. Voor mij in de rij was een man, een vader, die kreeg er 1 extra van de vriendelijke goedlachse kassajuf. Ik had voor minder dan 15 euro gekocht en smeekte haar `alsjeblieft mag ik er dan ook 1 extra, ik heb recht op nul en met 1 extra kom ik dan op 1”. De kassajuf lachte naar me. Ik zei “Please, mijn dochter wil zo graag een sneeuwwitje” .
  
 Ze lachte nogmaals en zei dat ze de hele middag
 bezig was geweest met voelen. Wanneer er even
 geen klanten waren dan voelde ze de vormen 
 door het zilveren plastic, vertelde ze. Ze ritselde
 nog even in het bakje en zei “ dit moet haar zijn,
 ik voel de jurk en de haren!”

 Blij kwam ik thuis en gaf het, nog in de 
 verpakking, aan mijn dochter. Wat teleurgesteld
 pakte ze sneeuwwitje uit. Maar mijn vrouw hoorde ik tegen haar fluisteren “Als het aan papa kado doet zal hij heeeeel blij zijn“. Ze deed het en ik was ontzettend blij en ze kreeg een dikke knuffel. Morgen staat hij er weer, sneeuwwitje, de opruimfee. Ik verheug me er nu al op.
 
En ik vermoed ook al wat mijn coach met haar doordringende blik tegen me zal leggen als ze dit blog leest. “Allemaal leuk en aardig, maar zorg er nu maar voor dat de lege bureau na de coaching geen sprookje zal blijken te zijn“.
 
 
 

 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-11 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Ik zal even voor u voelen meneer!

  1. Smokey zegt:

    Niet alleen de kinderen zijn er gek op…
    leuk verhaal, aardige kassadame, mooi opgelost.

  2. Jacob Hesseling zegt:

    hij is mooi,het verhaal van de fee
    en met die manager kun je nu het hele bureau in gebruik nemen
    de gelegenheid maakt immers de dief

  3. ceesincambodja zegt:

    Een ‘timemanagement-coach’ (in perfect Nederlands). Heb jij die? Van mijn belastingcenten? Het moet ook niet gekker worden zeg in NL!
    En, Rene, heb je sneeuwwitje al naar haar hoofd gegooid?
    DOEN.
    Ceesgegroetje

  4. paco painter zegt:

    Bij ons heet dat managing by fooling around
    Leuk geschreven, Rene

  5. hippocampi zegt:

    heel leuk; maar het fenomeen dochters, die prinsessen niet leuk vinden is mij vreemd 😉
    gr. hippo

  6. rachel_schrijft zegt:

    de titel in combinatie met jouw coach zette me even op het verkeerde been.. Maar goed, je hebt dus een kassajuf met gevoel, een doortastende coach en een opruimfee op je bureau.

  7. fred van der wal zegt:

    Wat een leed zo’n trut die je gaat bevelen je buro te ontlasten, waarom haar niet bij haar beha gepakt en over de kantinetafel gesleurd ter aanschouwe van het ganse personeelsbestand, waarom haar de haute couture klederen niet van het lijf gescheurd en met een papiervernietiger haar het ganse gebouw door gejaagd en daarna in het bezemhok talloze malen verkracht en de kreten opgenomen op een cassette recorder ter herinnering aan een duidelijk statement waarmee je zonder meer hoger op kunt komen en de familieleden aangenaam kunt verrassen na het verplichte recital met Kerst! Waarom?
    Een gemiste kans op promotie. Zo wordt je nooit burgervader.

  8. Rene Scheffer zegt:

    Smokey …thanks!
    Jacob H. ….ze leest mee, op mijn verzoek en ze is echt niet verkeerd’!
    Cees….het levert uiteindelijk weer meer op voor de samenleving.
    Paco…Thanks, en toch zie ik de functionaliteit en het voordeel wel in dit geval. I.h.a. zijn mij de gevaren van cursussen en competentiespelletjes me wel bekend. In tegenstelling tot veel anderen kan ik me er wel prettig in wentelen, maar dat is ook `timemanagement`, dat niet teveel te doen.
    Hippo….was voor mij ook een verassing, net als ze eerder afscheid nam van de teletubbies.
    Rachel…goed begrepen en dat begin was uiteraard zo opgezet, om extra lezers, zoals jij te triggeren.
    Fred….prachtige teksten weer! erg gelachen en geprobeerd me er een voorstelling bij te maken.

  9. rachel_schrijft zegt:

    sommige dingen moet je je geen voorstelling van proberen te maken.

  10. Rene Scheffer zegt:

    Rachel…
    Je hebt gelijk eigenlijk wel!
    Het is beter me een voorstelling te maken bij dat frieterieblog van jou, onschuldiger en doenlijker.
    Maar Fred schrijft altijd wel altijd mooi op in al de inherente foutigheid.

  11. rachel_schrijft zegt:

    Laten we het erop houden dat smaken verschillen en dat zowel ‘mooi’ als ‘foutigheid’ vele verschijningsvormen kent.

  12. sprakeloos zegt:

    Zit er geen Assepoester bij, ik zal mijn jaszakken er eens op naslaan, ik heb ook nog een stuk of wat van die voelfolies

  13. ramirezi zegt:

    In Den Helder was er een gouden Sneeuwwitje. Dan krijg je een Smurfenhuisje. Een heel rommelig Smurfenhuisje… 😀

  14. Rene Scheffer zegt:

    Rachel….hele verstandige opmerkingen.
    Sprakeloos…. Asseposter, sneeuwwitje, ik weet het allemaal niet meer.
    Rami….nou dan moet ik die niet, rommel genoeg al in huis.

Geef een reactie

