Toen ik hoorde dat Mega Mindy zwanger was


Op dat moment kwam er van alles bij me boven. Ze is dus meer dan een braaf en zedig meisje, die Mega Mindy. Nooit eerder had ik van haar gehoord, totdat mijn dochter vorig jaar (bijna 4) het interessant begon te vinden. Ik keek (en kijk) vaak mee en kon eigenlijk wel genieten, van de standaardopbouw van deze populaire serie van club 100 op de VRT.

 
 
Het vaste stramien van `Mega Mindy`
 
Er is een jonge agente Mieke, een jonge agent Toby en de een commissaris Migrain. Het lukt hen zelden een stroper, gifmenger of inbreker te pakken. Op het moment dat alles weer mislukt verandert agente Mieke in een soort Belgische supergirl in roze pakje. Met dank aan haar aparte uitvinderige opa Fonkel kan ze beschikken over allerlei gaven, ze kan dan vliegen, heeft snelle auto´s en is erg sterk.
 

Zij vangt dan de boeven maar de dikkige en dommige commissaris strijkt met de eer. Ondertussen is agent Toby verliefd op Mega Mindy, waarvan hij niet weet dat het eigenlijk agente Mieke is. Mieke is wel (gewoon als Mieke) verliefd op Toby.
 
Mega Mindy is een lieve en knappe jongedame, waarvan ik dacht dat ze in het echt tussen de 17 en 22 was. Voor mij te jong om spannend te kunnen vinden. Ze (gespeeld door de geengageerde Vlaamse actrice Free Souffriau) blijkt echter al bijna 30 te zijn en in januari komt haar tweede kind. De schroom om haar leuk te vinden (niet meer dan dat) was plots weg.
 
 
File:Jnewmarcat.jpgMijn jeugd
 
Het deed me als vanzelf ook weer terugkijken op mijn jeugd. In de jaren ´60, keek ik als ongeveer 10 jarige naar de series van Batman. De ene keer met de Mad Hatter, dan weer met de Pinguïnman of de Joker. Hoogtepunt voor mij was Catwoman. Die grote ogen, het gemiauw, het figuur, het behaagzieke en dat allemaal verstopt in een glanzend zwart leren pak en de dreiging van het vileine.
 
Ik kan me vaag herinneren dat deze verschijning voor mij de eerste associatie was van de beleving van het feit dat mijn mannelijkheid meer betekende dan het staand kunnen plassen.
 
Een paar jaar later was er iemand met een zelfde verschijningsvorm, zij het dat de kattenoortjes ontbraken. Het was de zangeres van “Earth en Fire“, Jerney Kaagman. Ze bleek toen begin 20 en ik was 13. Voor mij onbereikbaar maar wel heel spannend. Daarnaast was ze niet springerig en niet ordinair (daar houd ik niet van) en was de muziek prachtig. Symfonische rock avant la lettre (ten tijde van Storm & Thunder). Soms was ze in zwart leer en later in blauw latex.

 
Onbeduidende flarden aan mijn persoonlijkheid



Als ik dat allemaal bekijk, zou de lezer kunnen denken dat ik een fetisjist ben, die kickt op leer. Het tegendeel is het geval. Een sexwinkel met dat soort attributen doet me werkelijk helemaal niets. Ik houd niet van artificieel en ook niet van ordi.
 
Het is toch de context denk ik die me soms doet vallen voor die verpakte vrouwelijkheid. Het dromerige, afstandelijke, onaardse, engelachtige, lievige en dat dan weggestopt onder een strakke elastische stof.
 
En daarnaast toch ook de fysieke moeite die je moet doen om de ongedachte vrouwelijkheid bereikbaar te krijgen onder deze elastische strakheid van waar onderuit het blanke vrouwvlees opbollend verschijnt. Zoiets, denk ik.
 
Waar dat allemaal vandaan komt zou een psycholoog wellicht kunnen duiden. Maar die heb ik niet en op dit moment ook niet nodig, denk ik en ik laat het er maar bij met bijna 52 jaar. Het bepaalt mijn leven niet en ik heb er geen last van.
 
Het zijn flarden slechts, bijna neutrale flarden (in de richting van “geen onplezierige“) aan mijn persoonlijkheid,  die met veel andere dingen het leven interessant maken  
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-11 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Toen ik hoorde dat Mega Mindy zwanger was

  1. Maria-Dolores zegt:

    :-))
    benieuwd hoe Mega Mindy dat de komende maanden met haar costuum gaat doen…

  2. Frans Muthert zegt:

    Wil je hier een discussie over René? Je zegt het maar…… (..)

  3. edu zegt:

    Was er ook niet sprake van een film over Mega Mindy die niet door is gegaan omdat zij zwanger is?

  4. Aad Verbaast zegt:

    Leuke mijmeringen over de eigen psyche.
    Mega Mindy is mij niet bekend. Ik mis nogal het een en ander merk ik weer.
    Veel andere namen die je noemt wakkeren bij mij ook speciale gevoelens op.
    Toen had ik nog echte helden!! :-))
    "blanke vrouwvlees opbollend verschijnt." Mega Mindy, begrijp ik, zal dat dan ten volle gaan laten zien!

  5. Rene Scheffer zegt:

    MD….we gaan het volgen, mijn dochter en ik
    FM….nee hoor, ik ben meer een stukjesschrijver dan een discussie-oproeper
    Edu…nee de film is er wel maar de grote show die begin 2010 gepland stond, gaat niet door.
    Leuk trouwens jullie samen in de reactieruimte. Viel ook allemaal best wel mee, eigenlijk.
    Aad V….Mooi zo, herkenning! Maar dat soort vrouwvlees bedoel ik dan weer net niet.
    Verder: heel apart 3 reacties om 10.29 uur

  6. paco painter zegt:

    jerney toen ze nog hot was. Nostalgie

  7. Burro_Holanda zegt:

    Mega Mindy ken ik niet. Maar Jerney en Catwoman maakten wel het een en ander bij me los. Een psycholoog? Niet hier voor !

  8. Klaverblad b.d. zegt:

    Weet bij god niet waar dit over gaat, maar de stijl is vermakelijk. Het enige artificiële aan mijn vrouw is haar haarnetje na/bij het verven.

  9. Rene Scheffer zegt:

    Paco…of ze toen hot was? Kweenie, maar ze maakte wel het een en ander los, met terugwerkende kracht denk ik. Wellicht tientallen jaren een taboe geweest.
    BH…Gelukkig, geen psycholoog! Voel me weer het kleine brave jongetje bij de schoolmeester.
    KB …. Je was toen te oud voor destijds (Catwoman etc) en te jong -en je kinderen wellicht- nog voor opa. Anders kende je Mega Mindy wel.

  10. peterus zegt:

    Mooi verteld en beschreven. Ik was (helaas) al te oud voor de bevliegingen (volgens mijn moeder) die jij beschrijft. In mijn tijd werd je warm van binnen van een onschuld als Conny Froboes (schrijf ik die naam wel goed?) en later van een minder onschuldige Marilyn Monroe.
    bloosgroeten

  11. Rene Scheffer zegt:

    Peterus…
    Ik snap het, van Conny Froboes wel van gehoord.
    En er was nog een Franse zangeres Francoise Hardy, destijds ook leuk voor nu bijna zestigers.

  12. hippocampi zegt:

    neutrale flarden, die je persoonlijkheid bepalen….
    Rene, ik denk dat het tijd word voor een psycholoog 😉
    megamindy staat hier overigens ook nog hoog op de lijst van favoriete programma’s van de hippomeisjes,
    gr. hippo

  13. sprakeloos zegt:

    Jerney Kaagman, ik zie mijn vader nog altijd verschijnen bij Toppop met Ad Visser als Jerney aan de beurt was met het nummer weekend (1979), leesbril ging af en het maakte bij hem blijkbaar nog wel het een en ander los.

  14. Rene Scheffer zegt:

    Hippo….
    Ik probeer toch een beetje te downplayen vanwege mijn naam en functie.
    Maar uh, kijk je dan mee?
    Sprakeloos…
    Net als bij eerdere generaties die naakte mw. van de VPRO Phil Bloom dacht ik.

  15. hippocampi zegt:

    zo af en toe en ik vind haar niet onappetijtelijk; mijn ervaring is dat de omgang met een psycholoog (dat doe ik beroepshalve al heel lang) veel te bieden heeft 😉
    maar ’t was toch vooral een grapje
    gr. hippo

  16. Marjelle zegt:

    Mega Mindy zegt me verder eigenlijk niets, René, maar ik kom je wel even vertellen dat je een van m’n drie ‘bloggers in beelden’ bent geworden. ;)http://www.vkblog.nl/bericht/286859/Bloggers_in_beelden_%2822%29_-_More_is_less%B2

  17. ramirezi zegt:

    Je zou mij een aantal jaren terug in mijn duikerspak hebben moeten zien… Nee geintje, maar ik snap het wel hoor – je bent niet alleen…

  18. Rene Scheffer zegt:

    Hippo…..van mij ook, niet allemaal heel serieus.
    Marjelle….ben wezen kijken en zeer vereerd!
    Rami….nu snap ik ook waarom ik vroeger verliefd was op zeemerminnen

  19. sprakeloos zegt:

    René, zingt Mega Mindy ook, misschien wel Nederlandstalig, breng haar in op "ik heb je lief mijn Nederland (s) Bij sprakeloos natuurlijk.

  20. zelfstandig_journalist zegt:

    Jerney Kaagman vond ik in mijn jeugd ook een mooie verschijning. Net als Kim Wilde.

Geef een reactie

