"Is dat belangrijk dan? “ – zei Yvon Jaspers


Ja jij trekt volle zalen met dat “Boer zoekt vrouw”. Maar “Is DAT dan belangrijk?, dacht ik.
 
Ik had gisteren twee momenten van korte ergernis, zowel rond 20.00 uur als tegen 24.00 uur (herhaling van DWDD). Het ging over het boek over Prins Bernhard van en Jort Kelder en Harry Veenendaal genaamd “ZKH”.
 
Nu heb ik een zwak voor Yvon Jaspers. Ze is leuk en lekker en blond maar niet op een al te blonde manier. Geen nepnagels en al te rode lippen en dan scoor je bij mij al snel. Katholiek ook nog, neem ik aan en ze doet het heel leuk met die boeren.
 
Dat het zeker geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken (ik houd juist van katjes die je wel zonder handschoenen kunt aanpakken) daar kwam ik langzaam achter. Ze laat niet met zich spotten en is tamelijk wild in bewegingen en uitingen en dat wordt niet minder.
 
Jort Kelder  heeft natuurlijk een hoog charlatangehalte en in combinatie met zijn wel aanwezige intelligentie en vooral zijn welbespraaktheid noopt dat tot uitkijken. Voor hem heb ik dus geen zwak.
 
 
Maar dan dat boek
Terwijl de twee schrijvers vertelden over het boek en over de cruciale jaren rond 1950, toen Prins Bernhard zou hebben aangedrongen op een militaire coup in Indonesië, toen riep Yvonne Jaspers uit “Ja maar is dat belangrijk dan?”
 
Ik hoopte dat ik het verkeerd heb gehoord. Maar in de herhaling zei ze het weer. De opmerking bleef hangen. Niemand greep in. Omdat het te pijnlijk was wellicht, om haar niet af te branden. Wellicht speelde bij Matthijs van Nieuwkerk dat hij het lieve snoepje na de uitzending graag nog nader zou willen apaiseren. Ik weet het niet.
 
Ik wil het wel weten, eigenlijk.
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-12 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op "Is dat belangrijk dan? “ – zei Yvon Jaspers

  1. k. Reintje zegt:

    Suffie, ga jouw idool nou niet van haar voetstuk stoten
    Je kunt beter niet kritisch zijn en met mij mee dromen dat we met Yvon aan het werk zijn in de bloementuin van de boerderie.
    Het is overigens wel spannend wie ze de leukste boer vindt.

  2. Zwollywood zegt:

    "Blond, maar niet op een al te blonde manier"…..wát een kosteljke duiding…
    Feit is dat ze de boeren in beweging krijgt….en of ze dat ook met Jort of Matthijs zou willen….Ik weet het niet…..hoewel gehaaid past wel bij gehaaid…..dat weer wel!

  3. Rene Scheffer zegt:

    K. reintje
    Ik denk dat u iemand bent, maar wie?
    Koppie blijft lief zoals ik dat via google hebt gepikt.
    Zwolly
    Ja die quote gebruik ik ook bij ons op kantoor regelmatige tegen een aantal blondines.
    "Blond maar geen blondine", zou ook kunnen. En thanks voor reageren na jou Sinterklaaswensblog.

  4. Zwollywood zegt:

    Ja….en ik heb ook aanbevolen…..heb je dat gemerkt….

  5. Rene Scheffer zegt:

    Zwolly…
    Vroeger kon je dat zien, nu niet meer. Maar ik geloof het wel! Thanks.

  6. ceesincambodja zegt:

    Onbegrijpelijk hoe een heel volk gekluisterd zit aan een nieuw soort Big Brother, want laten we wel wezen, ondanks een presentatrice met een hoog aaibaarheidsgehalte, blijft het toch kijken met de ongezonde belangstelling voor andermans privéleven. Of niet dan?
    Ceesgegroetje

  7. Islomaan zegt:

    Weer leuke ontboezeming.
    Ik ben een regelmatige kijker van DWDD, maar heb nimmer naar VZB gekeken uit puur vooroordeel. Het ratje Jort boeit me meer dan het domme kwekje Yvon.

  8. Margreeth zegt:

    Ik zou precies dezelfde vraag hebben gesteld! Domme vragen bestaan niet, zéker niet voor journalisten. Ik ben ook best benieuwd naar het antwoord. Kan me er best iets bij voorstellen dát het belangrijk is en een ruwe invulling van het waarom, maar precies… Daar zou ik wel een uitleg van de tafelgenoten willen horen. Dikke kans dat ze geen goed antwoord hadden en dat probeerden te verhullen door de vraag te negeren.
    Ik heb het vaker gezien. 🙂

  9. paco painter zegt:

    Ik had eigenlijk nit anders verwacht van jaspers.

  10. cor3306 zegt:

    ja die stupide opm van haar trof mij ook….. trouwens mijn vroegere zwakte voor Y J begint aardig te minderen. en van die JK krijg ik nog krommere tenenen dan ik al heb

  11. cor3306 zegt:

    sorry Duif was nog niet goed wakker en vergat in te klokken

  12. joost tibosch sr zegt:

    Boer zoekt vrouw is aan mij niet besteed (ik ben wel blij dat er nu op het andere net fatsoenlijke programma’s zijn)..en daar komt bij dat ik Yvon een onvoorstelbaar trutje vind (maar dat zal de leeftijd wel wezen!).

  13. Aad Verbaast zegt:

    "Is dat belangrijk dan?" Is wel een goede vraag natuurlijk.
    Daar wordt flink mee geworsteld 😉

  14. Rene Scheffer zegt:

    Cees …..Dat is zo maar tis veel minder ordinair dan Big Brother en de vrouwen zijn braver.
    Islo ….In hoeverre ze echt dom is weet ik nie. Maar ik kies eerder voor dom en lief dan voor slim en onlief.
    Margreet… Leuk dat je nog steeds meeleest! Ik weet niet of de opmerking slim/journalistiek bedoeld is of slechts een uiting van gebrek aan benul van de betekenis van geschiedenis, Wat dat is wat mij stoorde…..zou ze nu echt niet snappen dat dit soort keuzen destijds en de reactie erop beslissend zijn voor een natie als Indonesie en het voortbestaan van de monarchie.
    Paco….ik niet, was toch beetje verdrietig.
    Cor….ben ik blij om, ik dacht al dat dara meer mensen verbaasd over zouden zijn.
    Joost….Ja maar wel een lief en mooi en beschaafd trutje! Ik schakel wat, kijk met een oog naar de ene en met het andere naar de andere TV
    Aad V…Voor het geval de vraag met een slimme intentie is gesteld, dan wel.

  15. K zegt:

    Ze zal wel gedacht hebben: al die ouwe leem.:)
    Ze heeft de ogen een beetje uit het lood staan; dat wordt als een sexy eigenschap gezien.

  16. Rene Scheffer zegt:

    K…..Dat is het dus!
    Ik dacht dat ik abnormaal was, al vanaf mijn 15 e val ik op loenzende ogen maar nu zegt u `dat wordt als een sexy eigenschap gezien` !

  17. Margreeth zegt:

    @Rene: wat de reden van de vraag is, doet weinig af aan het feit dat het antwoord hoe dan ook van belang is. Als het niet goed werd uitgelegd in DWDD wat het belang van die kwestie is, hebben zij als journalistiek programma veronderstelt dat iedereen dat weet. En eigenlijk mag je dat niet veronderstellen. Sprak zij journalistiek.
    En ja, ik lees nog mee, want zit tot 24 december op mijn plek, de 27e vlieg ik naar Moskou voor een maand of vijf!

Geef een reactie

