Kerst anno 2009, bijna voorbij alweer


Een dag is voor mij alleen een dag als er kranten zijn en vers brood. Niet dat ik die persé ga halen maar ik moet wel de mogelijkheid hebben. Met Kerst is er geen NL. voetbal en wordt gevraagd mijn leeslamp te dimmen, waardoor het lezen moeilijk wordt. Er moeten kaarsen aan die mij een groot gevoel voor gevaar geven. Op de BBC is Engels voetbal, maar veel ervan zal aan me voorbij gaan.
 
Met Kerst mag ik niet mijn oudste broek aan.
Ik haal eten bij AH, garnalen, forel, kerstfiguren, pastinaak. Natuurlijk zou ik zelf wel willen koken, al overwint de luiheid het meestal. Ooit in 2004 en 2005 heb ik dat geprobeerd maar vrouwlief was bang voor experimenten en mislukkingen en sinds die tijd sluit ik aan in de rij bij het AH gemaksvoedsel en gaat er wat dit betreft niets meer van mij uit. Het komt ook goed uit als alibi natuurlijk. 
 
De familie is met Kerst niet meer of minder leuk dan anders, de schoonfamilie ook niet.
 
Kerst heeft voor mijn dochter een Wii gebracht met veel herrie en dynamiek. Ik probeer me er meestal aan te onttrekken.
 
Juliana 1973 (VPRO), de derde Kerstdag `beste mensen, het is weer Kerstfeest…..geweest, reeds` zei ze. Ik mis het nu nog.
 
Kerst biedt mijn vrouw teveel tijd om te zoeken naar nieuwe bankstellen en dressoirs. Bezoeken aan Trendhopper in 2010 (niet op Tweede Kerstdag)( worden aangekondigd.
 
Het is de eerste Kerst dat mijn dochter Rozanne van bijna 5 (zie foto) de dingen kan plaatsen, van Jezus en Bethlehem en de wijzen uit het Oosten. Ik laat het haar nu snappen en leg soms wat uit, zodat ze later als ze groot is weer kan `ontsnappen`.
 
Kerst zou mooi zijn met een pyjama, de hele dag voetbal, ietwat drank. Een middagdutje na lome sex. Lethargie in plaats van liturgie en daarna de afhaal-Indonesiër.
 
Kerst brengt de VK bloggers tot milde kerstuitingen en -wensen. Het zijn er vele en ik kan ze niet allemaal lezen, laat staan reageren.
Dus dan maar zo . . . . .
 
Ondanks dit alles wens ik daarom iedereen het beste toe voor 2010. Mijn blogvrienden, de lezers, reageerders, googelaars en neutralen en zelfs de trollen en blogvandalen.

 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2009-12 en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Kerst anno 2009, bijna voorbij alweer

  1. Rene Scheffer zegt:

    Voor hen die meelij hebben me me. Achteraf valt het altijd weer mee net als de tandarts.

  2. Isis Nedloni zegt:

    Beste Renee
    Ik wens jou en je dierbaren
    een gezellig
    en sfeervol
    winterfeest; )))

  3. Kokopelli zegt:

    @René: Ik moest bij het lezen van jouw bijdrage denken aan een sketch van vK&dB over de heer Foppe:
    "Al dat gedoe…"
    Sterkte gewenst!

  4. thera zegt:

    Oef, dat klinkt toch wel vreselijk….. Heb jij nog nooit een broodbakmachine in jouw kerstpakket gekregen? Dat verbaast me dan weer. Ik geloof dat ik de enige ben in Nederland, die dat ding regelmatig gebruikt.
    Enfin, sterkte en probeer er toch maar wat van te maken… 😉

  5. ceesincambodja zegt:

    Over 2010 maak ik me geen illusies voorsalsnog. Wie dan komt die dan maalt.
    Vandaag is het Kerstmis. Dat dan weer wel, Juliana. Zalig Kerstmis Rene.
    Hier wordt gewoon gewerkt en veel scholen zijn aan. De onze niet. Straks ga ik onze kinderen (ca. 165) trakteren en spelletjes doen. (Morgen de beelden.)
    BonNoëlgroetje

  6. Theo zegt:

    @ René, met jouw kerstgevoel is niets mis…geniet ervan in gezin en familie.

  7. beus zegt:

    Ik voel met je mee.

  8. Frans Muthert zegt:

    Dan ik wel.
    En: Ook voor mij is een dag pas een dag als er een krant is.
    Jij ook een goed jaar.

  9. Bregje Buitenwijk zegt:

    fijne kerst:)

  10. Draver zegt:

    Het zelfde gevoel, maar ik heb voor de gezelligheid de lapop maar in de huiskamer gezet.
    Fijne kerstdagen toegewenst

  11. hippocampi zegt:

    dag René; kerst is een leuke gedachte, maar zoals het vaker gaat met leuke ideeën…..
    take good care, young grasshopper,
    trendhopper 2e kerstdag (ouch), dat is wel heel heftig,
    gr. hippo

  12. Marjelle zegt:

    Met een glimlach gelezen, René. 😉 Zelf heb ik er ook helemaal niets mee, en nu ik toch hier ben, wens ik je alvast een gezond, warm en mooi 2010.

  13. paco painter zegt:

    heb dezelfde overpeinzingen als jij. Lichtpuntje; die foto van je dochter,Mooi!!

  14. sprakeloos zegt:

    gweldig, ik voel een gevecht tussen wens en werkelijkheid. Of lees ik dat er nu in………

  15. Rene Scheffer zegt:

    Bedankt allemaal!
    Ook voor de signalen van herkinnging,
    Ik houd het kort. Thuis leverde mijn opmerking over de Trendhopper de nodige discussie op, zeker na de reactie .van Hippo. Ik tekst iets aangepast om niet de suggestie te wekken dat we op Tweede Kerstdag…. Laten we nu gisteren wel in de krant lezen dat het bankstel dat we wilden met de Kerst 10 % korting oplevert……

Geef een reactie

