`Lekker ding, maar ze is al 51`


Als jochie van 10 bekeek ik samen met mijn neefje op woensdagmiddag soms bevallingsfoto´s in de  Ouders van NU, die mijn tante las. Ik weet nog dat ik las dat de moeder op de foto 32 was.
 
De foto´s van het net zichtbare babyhaar en de opgerekte vagina (waar het ons natuurlijk om te doen was) kregen prompt een heel ander cachet (brrr,  bijna net zo oud als mijn tante. . .). Plaats en tijd staan nog steeds in mijn hoofd gegrift. Of het aangebakken perversiteit of normaal opgroeigedrag was, weet ik niet.
 
Je wordt wat ouder en als puber ben je vooral bezig met meisjes van je eigen leeftijd in de klas. Ik weet echter van rond mijn 17 e dat ik thuis fantaseerde over 30 jarige huisvrouwen die voor een  bijverdienste enquêtrice waren en aan de deur kwamen. me een vragenlijst voorhielden en vervolgens andere dingen lieten doen.
 
Daarna kwam er een lange periode dat ik naar jongedames tussen 20 en 25 mocht kijken. Dat was tot mijn 35 ste. Niet dat ik in die tijd op jong viel maar bij wijze van reflex wendde ik soms mijn hoofd naar ze zonder de tegenreflex “ze is te jong’.
 
In mijn midlifecrisisperiode zo tussen 40 en 43 vond ik vooral vrouwen tussen 30 en 40 interessant. Al wat rijper maar nog goed in het vel, geen meisjes meer maar dat hoefde ook niet.    
 
Ondertussen keek ik ook graag naar types als Cathatrine DeNeuve en Prinses Paola van een stuk in de 50.
 
Jongedames onder de 30 waren voor mij al lang geen item meer. Veel te jong en ze konden mijn dochter zijn. Daarnaast waren dat soort types met hele andere muziek bezig en dansten vaak en als ik ergens een hekel aan heb is het dat.
 
Ook zijn ze individualistischer en minder snel lid van bijvoorbeeld een vakbond (voor mij is lidmaatschap een extra bonus) en als ze dan ook nog eens geen krant lezen, is dat een afknapper van jewelste.
 
Af en toe is wel weleens iemand die me wijst op een leuke nieuwe medewerkster van 26 en verwachtingsvol naar mijn reactie vist, omdat men mij al een kenner beschouwt. Verder dan “hm, te jong” of “kan wat worden over 15 jaar“ kom ik niet.  Dat zijn van “kenner” is overigens niet vanuit het doen maar vanuit het kunnen beschrijven.
 
Qua blogsters heb ik ook mijn favorieten zo tussen de net 40 en 50
 
Op kantoor hebben we het er weleens over. “Je groeit mee” is de algemene gedachte.
 
Ik zat een jaar bij een collega op de kamer, ze is 63. We konden goed met elkaar overweg en ze ziet er ook goed uit. We maakten er weleens grapjes over en dan zat ik even onder het bureau in de hoop dat er iemand langs zou komen en zou zeggen “Nou zeg, wat doe je daar, zeg dat het niet is wat ik denk” en mijn antwoord was dan natuurlijk……”je denkt toch niet dat….weet je wel hoe oud ze is, al 63!”
 
Wat mijn perspectief is weet ik niet. Mijn vrouw (7 jaar jonger)  weet dat ik bij beginnende Alzheimer niet lang in huis hoef te blijven. Mits een kleine eigen plek gedij ik goed binnen grote groepen (zoals militaire dienst).
 
Op dit moment kan ik me er nog geen voorstelling van maken dat ik stiekem kijk naar de daar in overvloed aanwezige 80 plus dames.
 
Maar gelet op mijn voorgaande history of age related changing female interests, zou het toch zomaar kunnen.  
 
Tenslotte 
Vandaag was de secretaresse van de burgemeester jarig, 55 is ze geworden. Ze heeft de laatste tijd door een ietwat grungy kledingstijl en een ander kapsel toch al een boost gekregen. Ik kon het in de awareness van dit blog niet laten even zacht in haar bovenarm te knijpen. Dat viel niet eens tegen.
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-03. Bookmark de permalink .

21 reacties op `Lekker ding, maar ze is al 51`

  1. thera zegt:

    Heerlijk, dit doet een oude dame goed. 😉 Hihi, van middelbare leeftijd ben ik nu. Een groot schrikbeeld vroeger, maar ik voel me nog net zo als toen, hooguit iets wijzer en stukken aardiger. Enne, met een beetje diffuus licht en goede wil, beetje inzet is hiervoor vereist, zie ik er twintig jaar jonger uit. En dat horen we immers graag. Die maffe leeftijden. Maar jouw commentaar lees ik graag, ook al ben je al… hoe oud ben je eigenlijk?

  2. thera zegt:

    Ik ga al bijna dubbel zien. Meteen tweemaal dezelfde reactie is een beetje teveel van het goede. Gelukkig is er een bewerkingsknop. (Zou ik ook wel kunnen gebruiken)

  3. beus zegt:

    De mid-life-crisis voorbij?

  4. thera zegt:

    beus, hoe lang duurt die eigenlijk?

  5. Rene Scheffer zegt:

    Thera
    Heerlijke reactie en in wezen een miniblog. Diffuus licht heb ik ook graag.
    Uh ik ,,,,,over een maand 52. Met diffuus licht zie ik eruit als 46.
    voor Thera. . . bij de een van 40/45 en de ander 45/50, daarna houdt het wel op.
    Beus
    U met u scherpe reacties!
    Ja….voelt toch anders als 10 jaar geleden, rustiger,

  6. assyke zegt:

    raar is dat, nooit gedacht dat het mij ook zou overkomen
    maar ik lees nou dat iedereen dat dacht;-))
    wat je ook veel leest is dat oude(re) mensen ook minder oud lijken
    door leukere kleding en een jongere actievere uitstraling…ook dat
    zal meespelen…
    maar ik zie jou wel voor me hoor, zittend achter je vieux, wandelstok in de hand,
    nerveus tikkend en zo nu en dan een dame verschalkend met je besmuikte blikken
    ga maar eens kijken in het verzorgingshuis! koene heren daar!

  7. Rene Scheffer zegt:

    Assyke
    Leukere kleding, dat zit niet in mijn systeem. Dat andere in de laatste alinea geloof ik wel

  8. Smokey zegt:

    Een blog met mooie wendingen. Je groeit met alle leeftijden mee en…zo hoort het in feite ook te zijn. Catherine Deneuve, mijn favoriet, was "halverwege" (bijna midlife) op haar mooist.

  9. ceesincambodja zegt:

    Zullen we het er maar op houden dat je een conneseur bent, Rene?
    Ceesgegroetje

  10. Satuka zegt:

    Ja.. fijn verhaal voor de ego van middelbare dames, zoals ook Thera al opmerkte. Misschien dat ik tzt toch wel naar een bejaardentehuis wil ;))).

  11. lebonton zegt:

    lid van de vakbond, rene!

  12. iers_dagboek zegt:

    18,20, 35, 47,53, en nu 60 maar Sophia Loren is nog steeds mijn favoriet.

  13. Theo zegt:

    Als Schefferoloog wist ik dit al wel natuurlijk, maar het blijft hilarisch om te lezen. Ik weet book dat je op één klein meisje valt….

  14. sprakeloos zegt:

    Geinig, ik ervaar alleen dat het ogen uitspoelen (een Braziliaanse uitdrukking voor het kijken en je nek verrekken in verband met kijken naar mooie vrouwen) gemakkelijker wordt om dat de range van kijkgenot groter wordt naarmate je ouder wordt. Als 43 jarige vind ik 80 nog wel heel oud, ik denk dan eerder in zoals ik dat bij mannen heb, wat een markante kop. Het woord markant past minder bij vrouwen, ik zou dan zeggen wat een persoonlijkheid of denken, die zal wel heel mooi zijn geweest toen ze 30, 40 of 50 jaar jonger was.
    Trouwens, bewust geen lid van een vakbond, dus zie maar wat je met dit gegeven doet.

  15. paco painter zegt:

    Meen je dat nou, dat je nu de vijftig gepasseerd bent, dames van in de dertig niet meer interessant vindt?

  16. cor3306 zegt:

    leuk en relativerend beschouwelijk geschreven( ook herkenbaar)( een paar weken terug zag ik op een reunie een klasgenootje van toen- ruim 70 nu- maar daarbij dacht ik; goh dat is nog een lekker ding!

  17. suiker zegt:

    grappig. De reacties ook trouwens. Ik ga daar maar eens niet iets aan toevoegen 🙂

  18. Aad Verbaast zegt:

    Leuk verhaal van je. Nog leuker dat je omgeving je als een kenner beschouwt. Je beschouwing laat daar wel iets van zien.
    Maar ook bescheiden en pragmatisch. Je smaak groeit mee met de leeftijd ;-))

  19. Rene Scheffer zegt:

    Smokey…..Thanks en ik moet nog vaker naar films met Deneuve kijken
    Cees….Ik pas graag in die rol nadat ik tot mijn 30 ste erg verlegen en bleu was.
    Satuka…..jij van de leeftijd van Thera, meet u in the residential care home
    Lebonton…mooiheid alleen is niet genoeg, een beetje sociaal engagement is extra leuk
    Iers dagboek….Heeft ook wat maar een iets te breedjukbeenderig en lippig hoofd.
    Theo….Klopt, op een andere manier, lieve net 5 jarige dochter R.
    Sprakeloos….Thanks voor leuke miniblogreactie.
    paco….echt dat meen ik, maar u zit in wat anarchistischer en vrijere kringen
    Cor….Leuk om juist van een bijna 75 jarige herkenning te ervaren!
    Suker….Thanks en ik ook tevreden over de leuke en positieve reacties
    Aad V….Dat kenner zijn , daar heb ik wel jaren voor moeten werken, Niet in doen maar in duiden, herkennen en beschrijven.

  20. fred van der wal zegt:

    Je hekel aan dansen deel ik ten volle. Het is toch ook belachelijk om over de vloer ritmische, schematische patronen te gaan beschrijven met een standbeen en een spielbein dat zich schijnt te moeten bewegen op de maat van voorgekauwde afschuwelijke muziek en het allerergste en belachelijkste DE TANGO, en waarom mag je niet gewoon op de tenen gaan staan van je danspartner of de hak van de pump met een tweede beenworp er af maaien, dat is toch pure discriminatie?

  21. Rene Scheffer zegt:

    Fred
    Of gelijk de shabby hotelkamer in sleuren onder niet overtuigend protest

Geef een reactie

