Zoek mijn naam maar op Google – op internet ben ik leuker


Deze quote, die ik tegen mijn vrouw uitriep floepte eruit voordat ik er erg in had. Maar alles wat ik zeg of schrijf heeft door de humor en zelfspot heen altijd wel een kern van waarheid.
 
Laat op de avond, rond 23.00 uur ben ik doorgaans wat hangerig en loom. De kranten zijn uit, het voetbal is afgelopen en de laptop heb ik op schoot, meer uit routine dan vanwege de strikte noodzaak. Ik surf wat naar de pagina´s die in mijn balk staan en dat zijn altijd dezelfde. Het AD, Geenstijl, Hotmail (dat meldt of ik nog reacties heb op al mijn internetuitingen) soms teletekst en als ik energie heb schrijf ik soms een reactie op het VK blog.
 
Mijn vrouw kon amper om mijn opmerking lachen, want het was schrijnend waar. Op het werk en op internet heb ik publiek en publiek heb ik nodig. Publiek van het soort waar je je ook weer gemakkelijk van kunt verwijderen. Soms na 10 seconden en soms na 10 minuten. Het feit dat je dat zelf in de hand hebt, geeft rust. Thuis heb je dat soort dingen niet in de hand. Op het werk zeg je….”leuk bloesje, goed geslapen, uh  we spreken elkaar, ik moet naar een vergadering”. Thuis zou ik die zin ook weleens uit willen spreken maar dat slaat kant nog wal.   
 
De oprispingen, de herinneringen, de verwondering en alle andere gedachten die leiden tot een leuk of interessant blog vormen zich in mijn hoofd terwijl ik voor mijn omgeving in een soort van afgesloten trance gedachteloos boven de krant hang. Is dat leuk? Voor mijn omgeving niet echt.
 
Nu is het ook een beetje eigen schuld voor mijn vrouw, want zij is mijn exclusieve thuispubliek. Maar wel een thuispubliek dat geconfronteerd wordt met steeds dezelfde kunstjes. Kunstjes die ze dan ook nog eens moet lezen op intermet. En op datzelfde internet leest ze dan weer reacties van mijn fans, waaronder de ongeveer 40 jarige damesoh Rene, wat heb je dat weer mooi gezegd, je bent een ideale man.”
 
En zo komt die opmerking in de titel van dit blog dan weer als een boemerang retour.
 
Wat mezelf dan weer de vraag doet stellen of ik nu eigenlijk wel echt leuk ben en zo ja in welke omstandigheden en waar. 
 
 
 
 
 
 
    
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-04. Bookmark de permalink .

19 reacties op Zoek mijn naam maar op Google – op internet ben ik leuker

  1. Frans Muthert zegt:

    Hij is leuk.

  2. meebenotty zegt:

    Ik vond het prachtig.
    Het is vooral het montuur van je bril waar ik voor val.

  3. ceesincambodja zegt:

    Jij boft maar, Rene, dat je een wederhelft hebt die de moeite neemt om je blogje te lezen. Je zult ze de kost moeten geven die…
    Vrolijkpaasbloggroet

  4. Aad Verbaast zegt:

    Is samen gaan MSN-en misschien iets voor jullie? 😉

  5. Rene Scheffer zegt:

    Frans
    Thanks, vind hem nu zelfs leuker dan gisteravond toen ik het schreef.
    Meebenotty
    Tis model tijdloos zoals ik dat zelf ook ben
    Cees in C
    Wat erg, zij leest alleen de voetbalblogs niet
    Aad
    We mailen wel eens

  6. paco painter zegt:

    Hij is top Rene.Mijn vrouw leest nooit mijn blogs.plaatsvervangende schaamte geloof ik

  7. Theo zegt:

    Vanuıt een zonnıg en boeıend Istanbul hartelıjke groeten.

  8. Rene Scheffer zegt:

    Paco…Thanks
    Joost T sr….denk dat ik reactie ga verwijderen
    Theo….mooie, levendige en interessante maar ook vuile en lawaaiige stad. Ik was er driemaal in de jaren ´80.

  9. Fabian zegt:

    Ik vind het nog steeds jammer dat ik de blogs niet kende toen ik nog te Z. was. Dan had ik je een nog leukere collega gevonden en over veel meer onderwerpen kunnen spreken!

  10. Rene Scheffer zegt:

    Fabian
    Ja maar in het echt ben ik -soms- maar matig leuk!
    En wie weet is er in Z nog wel weer eens een hele mooie baan maar op het M in DH zit je neem ik aan nog wel even goed.
    En speciaal voor jou en enkele anderen zet ik de blogs nog steeds op Hyves.

  11. Rene Scheffer zegt:

    Fabian
    Snap nu pas de evt dubbele bodem 🙂

  12. beus zegt:

    Oh Rene, wat heb je dat weer mooi gezegd, je bent een ideale blogger.

  13. PeterV zegt:

    Wacht maar tot je als ‘verdachte Rene S’ uit de archieven van de VK opduikt. 🙂

  14. Phryne zegt:

    Zeg wil je de illusie niet afbreken. Niemand wil hier met de wrekelijkheid (schrijffout) eh werkelijkheid geconfronteerd worden, die is alledaags genoeg.

  15. De Stripman zegt:

    Mooi beschreven. Beetje midlife-crisis ? Zelf heb ik daar absoluut geen last van. Als ik mijn naam intype bij Google zie ik allemaal reuze gespierde jongemannen met heel weinig kleren aan. En dat klopt voor 100% ! Zo ben ik thuis ook…;o)

  16. cor3306 zegt:

    ja ik vind het ( je) ook leuk maar ik ben een stukkie ouder

  17. Smokey zegt:

    Op de avatar lijk je stukken ouder. De foto hierboven zal het beter doen.
    Mijn geliefde leest niet. Spreekt vele talen maar geen Nederlands.

  18. Fabian zegt:

    Ik volg de ontwikkelingen te Z. nog steeds. Volgens mij wordt het politiek gezien best spannend! In het Haagse straks ook wel, maar dat staat toch verder van de ambtenaar af en dat vind ik wel jammer.
    Een gesprekje over de lelijkheid van de italiaanse stadions en het gespeelde spel was een welkome afwisseling geweest op de budgetten van de veiligeheidszaken 😉

  19. Rene Scheffer zegt:

    Beus, dank u!
    Peter V….Dat is projectie van uw zijde. Ben ik veel te braaf voor
    Phyrne….toch zit in in mijn blogs wel `heel dicht bij mezelf`
    Stripman……brrrr daarom zou ik noot een degelijke naam kiezen. Midlifecrisis, heb ik al gehad.
    Cor…Thanks en u is mijn voorbeeld voor de komende jaren blogtoekomst
    Fabian….ik probeer mijn huidige collega´ s daarom zoveel mogelijk van mijn blogs te laten lezen, maar dat lukt maar ten dele.

Geef een reactie

