Sex bij de kapper


Het verhaal las ik vandaag in de krant. Na de knipbeurt of in plaats van de knipbeurt wordt er in een aparte ruimte wat gemasseerd. Een half uur voor dertig euro. Als laatste actie kan de klant bij de Chinese kapsalon voor hetzelfde bedrag of iets meer er nog een snelle laatste handeling bijkopen. Ik las het in Trouw, nota bene. http://tiny.cc/epae9
 
Mijn hoofd ging prompt aan de haal met een veelheid aan situaties, zo veel dat het blog zou ontploffen wanneer ik me niet zou beperken.
 
De situatie omgedraaid speelt veel minder tot de verbeelding. De man die tijdens het bezoek aan een prostituee zegt `wilt u me voor 20 euro extra ook knippen´. Hij zal op weinig begrip kunnen rekenen.  
 
Natuurlijk zult u zelf ook wel een zodanige fantasie hebben dat u -om in Chinese sferen te blijven- toch even denkt aan de afhaalchinees.
 Doe mij maar combinatiegerecht A en combinatiegerecht B” .
 “Ja meneer, dat is 22 euro. Wilt u ook combinatiegerecht C. met condoom erbij meneer? Is speciaal voor wachten, in 10 minuten meneer. Is soort van keuzemenu ook. Met mij als niet druk is en meneer achter u heeft besteld of met mevrouw die net het lopend buffet heeft aangevuld, zij even tien minuten niet druk, meneer.
 

 
Of  -en dat is misschien een gat in de markt- bij de wachttijd voor Ziggo of enig ander bedrijf. Ik hoor het bandje al. . . .
 
“De wachttijd is nog 16 minuten en bedraagt 10 cent per minuut; indien u niets doet wordt u binnen 10 seconden doorgeleid naar een sexlijn voor speciaal half geld tarief van 50 cent per minuut; dan kunt u zichzelf vast helpen want ons lukt het zelden. Indien u dit niet wilt kies dan 1”
 
Bij groenteboeren en visboeren? Kweet niet. Kan me niet zo snel iets voorstellen.
 
Bij bakkers is er weer een extra dimensie. Het kneden, het deeg, de zoete warmte, de donkere bakkerijruimten, het gebukte lichaam dat de broodjes pakt, de ochtendvroegte, het Gereformeerde ook.  Veel bakkers zijn nogal van de kerk. Ze zeggen ook altijd “een goed weekend”. Nooit opgevallen?  De bakkersvrouw die tegen de eerste mannelijke klant zegt . . .
 
 
 
“Als u even mee naar achteren loopt dan kunt u zelf de broodjes pakken, ze komen zo uit de oven. U bent net uit bed? Komt goed uit. Meneer, het MAG niet, maar als u, als ik, het is niet dat u denkt dat ik het leuk vind…..het is dan de Heere die ons tot dit heeft verleid. Is maar de prijs van 20 bolletjes, als het binnen een minuut kan, meneer”   
 
Misschien heb ik gewoon teveel Franse films gezien in de sfeer van `Le marie de la coiffeusse`.
 
Zelf hanteer ik ook af en toe de schaar. Ik knip mijn hond en soms mijn dochter. Op kantoor gebeurt het een hele enkele keer wanneer een (doorgaans) vrouwelijke collega wat schuin voor me op een stoel zit te wachten tot ik klaar ben met telefoneren. Ik pak dan de schaar leg een doek om mijn schouder en zeg “hoe had je het gehad willen hebben?”. Ik acteer dan de foute de kapper tot schrik van menigeen.    
 
Ik zal ermee stoppen. Een kapper en een bezoek aan een kapper en als ik niet uitkijk nu ok al ook aan een bakker (door de transitie van blogfantasie naar de irlwereld) zal voor mij nooit meer hetzelfde zijn.

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-04 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Sex bij de kapper

  1. Theo zegt:

    Leuk om je weer te lezen. Typisch Schefferiaans deze invalshoeken. En mij bevalt ook de historische plaat, daar heb je zoekwerk voor moeten verrichten. Voor de rest is het eigen knip- en bakwerk…

  2. Rene Scheffer zegt:

    Theo
    Graag gedaan
    Ben toch niet helemaal tevreden over het blog. Het is te expliciet, te beschrijvend. de vorige van 3 april jl vond ik een klasse beter. maar ja het onderwerp spreekt me aan. Ik google alles via `afbeeldingen` ook het bakkersplaatje.

  3. fred van der wal zegt:

    22 euro bij de afhaal Chinees.
    Voor 2 personen ben je hier in Sintannaparochie voor 11,95 euro klaar en eet je er twee dagen van.

  4. The_Saint zegt:

    Het concept Knippen & Wippen is al heel oud….
    In Amsterdam zo’n dikke 30 jaar geleden al ’n hit….toen het nieuwtje eraf was verdween het naar de achterkamertjes….

  5. ceesincambodja zegt:

    Inderdaad, Rene, het is hier heel gebruikelijk. En ik keek inderdaad vreemd op toen de kapper de eerste keer met de volledige menukaart kwam. Knippen, via scheren, nagels vijlen en oren uitpeuteren, tot en met massage van alle gespierde delen.
    Ceesgegroetje

  6. Thera zegt:

    Absolute wellnesssss, verrukkelijk!

  7. paco painter zegt:

    Een heerlijk blog, Rene.Met veel humor geschreven.Erg genoten hiervan

  8. Aad Verbaast zegt:

    De kapperotica is natuurlijk een gat in de markt. Net als de bar-bier.

  9. Robert Kruzdlo zegt:

    Rene fijn blog lekker leesbaar ook…
    Aanbevolen groet Robert

  10. Maria-Dolores zegt:

    leuk idee. hoeven de mannen (of bestaat de service ook voor vrouwen?) geen slappe smoesjes meer te verzinnen en kunnen ze gewoon zeggen dat ze weer naar de kapper moeten.

  11. Nummer 22 zegt:

    @ rené,
    Geweldig! Je zou maar gevraagd worden"Zakkammen? 1 euro meneer! en dan ontvang je een kam, terwijl je net de broek hebt opengedaan om – als je de kaalheid omarmt hebt- je zak wilt laten kammen!
    Kabbelend kontwater, meneer, goed voor het anaal jeukgebied na het anus bleken..ik zie namelijk dat u nogal heen en weer schuift en dat zijn tekenen van erge jeuk door het bleken. Da’s dan 125 euro meneer.
    Zo kan de man geknipt en gechoren worden, een heerlijk orientaals massage hetzijl oraal, anaal, horizontaal, verticaal ontvangen van een kapster die eigenlijk een oude uitgetreden pater is van het Kappersinternaat voor de broeders van de kaalhoofdigen, afdeling chemische castraten in het vaticaan.
    Ja, u moet die gezichten eens zien! Kaal, rozenkrans, mijter en een jurk aan en dan naar de eigen kapper.
    Inmiddels zijn er 2386 klachten binnengekomen bij "Scheer Je Weg" de helpdesk voor ontheemden verdwaalde massage zoeken klanten.
    De streng gereformeerde bakkeri Vogelj te ederveen (om maar wat te noemen) op islametische grondslag (je moet met de tijd toch meegaan niet dan) van de atheistische broedergenootschap volgens artiel 1289 der vrijgemaakte ederveners, heeft deze week de gebakken anuskoeken ( Koek van Vogel, zo hard als een Kogel!) in de aanbieding.
    Als een tourist klopt dan roepen ze massaal "wer da?"omdat de 2e wereldoorlog aan hun nog niet voorbij is gegaan.
    Maar er loopt een jongeman, beetje stoned die voortduren" I kilo rundergehakt roept" waarop de bakker zegt"we zijn geen slager!", waarna de jongeman onder geroep van"GVD, u bent de dominee niet"zijn weg vervolgt naar de slager onder het mompelen van"2 broden en 3 anuskoeken uit de aanbieding" Tja..
    De lokale kapper van chinese afkomst vraagt altijd: Sambal Gel? en smeert de sambal op de haren en in het kruis, om vervolgens te zeggen.. da’s pittig meneel, maar u kunt naar boven, daar weet mijn nichtje wel raad met u.. ze is 126 jaar jong, tandenloos en heeft klompvoetjes.. ach, wat maakt het uitmeneel.. is inde prijs beglepen.
    Dat is dan nu voor u meneel 126,83 euro.
    De klant gaat na de laatse handeling met een leeggetrokken lichaam op huis aan en naar zijn eigen schaap of varken.. O jee, dat kan niet .. de Q koorts, nou ja wat maakt het ook uit, denkt hij en neemt geruisloos de geit van de buren…
    Tenminste dat zijn de verhalen uit een lokaal kappersblaadje op de Veluwe,, kan ook Epe zijn, maar dat terzijde.
    Van die gedachten.. bij het lezen van deze blog!
    Sambal Vlieg? Spaanse Vlieg meneel! spaanse vlieg!

  12. oliphant zegt:

    Je weet je fantasieën aardig ver door te voeren. En wat voor fantasieën. Foei, René.
    Maar het is besmettelijk, i begon ook al andere dingen te lezen dan je schreef…
    ‘Zelf hanteer ik ook af en toe de …. Ik knip mijn hond en soms mijn dochter. Op kantoor gebeurt het een hele enkele keer wanneer een (doorgaans) vrouwelijke collega wat schuin voor me op een stoel zit te wachten tot ik klaar ben met …’.
    Fantasie? Waar zouden we zijn zonder?
    groet O de Fantast.

  13. Rene Scheffer zegt:

    Fred…
    Zeist is duurder
    The Saint
    Ik te naief om dta soort dingen te herkennen
    Cees…
    Daar zeker wel op een koopjes
    Thera…
    Huh, je draait het om….?
    Paco..
    Ik zat ook een beetje in de buurt van je stijlvorm .
    Aad
    Die kende ik nog niet
    Robert K
    Thanks en wat een rijkdom dat zowel fred als jij bij mij reageren.
    MD…
    Jammer dat ik juist bij jou zo banaal moet zijn
    maar ik heb altijd al gevonden dat mannen die bij de kapper zijn geweest een zo lullig en afgetrokken gezicht hebben
    nr 22
    Genoten van uw blogverhaal.
    Twee keer gelezen en erg gelachen

  14. Rene Scheffer zegt:

    Olipfhant
    U gaat nog een stapje verder,
    Eigenlijk ben ikzelf latent braaf
    Maar je bied hoop, met rond de 65 lukt het dus ook om in dit soort sferen ontvankelijk en lucide te zijn.

  15. Jim Hasenaar zegt:

    Bij de kapper kom je klaar! :-))

Geef een reactie

