Twitterverveling


Mijn meest recente Twittertekst was gisteravond laat om 23.00 uur:
 
"Omdat ik i.h.a. alleen rond deze tijd even Twitter kom ik meestal niet verder dan verbeelding van onderuitgezakte ledigheid, met een glas.´  10 minutes ago via web.
 
Kijk,  dit vond ik nu een mooie zin die precies in de maximale 140 characters past. Hij geeft ook precies mijn geestesgesteldheid weer van  rond 23.00 uur in de avond. Het is ook een typische gemiddelde Twittertekst in haar soort, al steekt deze er qua taal- en gevoelsgehalte net wat bovenuit.
 
Het voetbal is rond 23.00 uur afgelopen, ik ben te suf om te bloggen en heb net genoeg puf om P & W te kijken en ben dan een halfuur of een uur voor de gang naar bed.  Het maken van een Twittertekst kost weinig  tijd, doorgaans 1 tot 2 minuten. Ik kwak het op het net en heb op elk bericht gemiddeld 1 reactie, soms 3 en vaak ook 0. Meligheid, verwijzingen naar mijn werk (ambtenaar 2.0) en vreemde sehnsucht strijden doorgaans om de eer.
 
Hieronder een overzicht van mijn Twittermeldingen van de laatste twee weken.
 
 
Ben na 5 dagen weer toe aan een blog op http://bit.ly/aGCKrV, maar nog geen idee over subject en geen inspiratie. Toch gaat het lukken.
 
Ben eigenlijk wel tevreden met 45 volgers. Voel opeens ook heimwee opkomen naar restaurant `Stafolet in Costermano` . . . google this! 6:49 PM Apr 12th via web.
 
Na 3 dagen in Zeist al bijna 1100 aanmeldingen voor Burgernet! Zie ook op http://tinyurl.com/yal8ow7 6:33 PM Apr 12th via web
 
Weer een blog geschreven . . . `een soort Jan Mulder willen zijn`. http://tinyurl.com/ydtf6sr 6:16 PM Apr 10th via web
 
Rond 23 u krijg ik vaak heel even Gardameer sehnsucht, leuk dat er Twitter is. 6:50 PM Apr 8th via web
 
Weer eens een blog in de etalage. Sex bij de kapper! Maar ook bij de Chinees en de bakker? Zie op http://tinyurl.com/yjt2baf
 
Als ik niet uitkijk zit ik elke avond door twitter 15 tot 30 min met mijn hoofd aan het Gardameer, maar dat beter dan in een vacuum 6:38 PM Apr 6th via web
 
Pasen voorbij, heel wat eieren op, moest mijn schoonmoeder wel steeds om het zout vragen. Zonder zout ruikt ei naar overjarig sperma, brrrr 5:16 PM Apr 5th via web
 
Zeist doet meer aan Burgernet. Zie mijn oproep op http://tinyurl.com/yal8ow7` aldus ambtenaar 2.0 Scheffer 7:46 AM Apr 5th via web
 
Ik op de avond van eeerste Paasdag "Binnenlands Bestuur" gelezen, braaaaaaaaaaaf. 6:55 PM Apr 4th via web
 
 
Mijn Twittermeldingen zijn ook gelinked met Linkedin. Soms heb ik iets van schaamte, maar dat zakt snel weer weg wanneer ik besef dat mijn teksten en verwijzingen allemaal erg dicht bij mezelf staan. Iemand die me checkt of wil inhuren (hetgeen nog nooit gebeurd is) mag er dan ook van uitgaan dat `you see wat you get`.
 
Ga ik van het VK blog over naar Twitter? Nee dat niet. Twitter is een kleine bijzaak. Ik had sinds zaterdag al even geen VK blog inspiratie en maak even misbruik van mijn Twittergedrag.  
 
Voor de liefhebbers, zie http://twitter.com/ReneScheffer.
 
   
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-04 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Twitterverveling

  1. Mae Benotty zegt:

    @renescheffer heerlijke spinazielasagna gegeten, laag voor laag, wat mij niet duidelijk was in welke laag de spinazie zich bevond, 11 over.
    1 over.

  2. Rene Scheffer zegt:

    Mae…..Kan je nog niet vinden op Twitter. Wel typerende Twitterzin trouwens. Hij noopt tot nadenken. Is de spinazie onderdeel van de pasta of is er een laag tussen de pasta en zo ja met wat nog meer?

  3. Rene Scheffer zegt:

    Mae, nu wel gevonden. Qua followers en follow zitten we in dezelfde range.

  4. Theo zegt:

    Een originele blogtekst. (Een aantal links doen het niet).
    Om 23 uur stemde ik af op Pauw en ik mis zijn duopartner Witteveen.
    Binnenkort naar Italië en het is puur door jou dat ik één dag naar Genua ga.
    Dus je inspireert altijd wel…

  5. Rene Scheffer zegt:

    Theo
    Ok leuk, maar mijn advies is dan wel……zet de auto bij een station neer zoals Nervi of nog verder naar het zuiden zoals Recoo of Santa Margherita Ligure of aan de westkant Varazze. Voor een iets langer verblijf adviseer ik Santa Margherita Ligure, wel iets duurder dan andere plaatsen.

  6. Mae zegt:

    Je zit wel helemaal buiten de norm, daar houd ik wel van. Twitter straft snel af. En je kunt er al helemaal niet het wel en wee van de spinaziebladeren, die niet naar spinazie smaken maar wel groen zijn, uit de doeken doen. Het voordeel van twitter is nou wel weer dat je gewoon zachtjes iets voor je uit kan gaan zitten moppelen zonder dat iemand wat terug zegt. Ik haal jouw gemiddelde antwoord dan ook bij lange na niet.

  7. Rene Scheffer zegt:

    🙂
    Hi, Rene Scheffer.
    Mae Benotty (maebenotty) is now following your tweets on Twitter.
    A little information about Mae Benotty:

  8. beus zegt:

    Na twee dagen twitteren ben ik tot de conclusie gekomen "ik haat twitteren".
    Trek je van mij niets aan. Ik vind facebook ook al zo erg, maar kijk het nog even aan.
    Ik verzet me niet meer tegen ouder worden "ik ga hier niet meer in mee".

  9. martin zegt:

    Een succesvol Twitteraar ben ik nog niet, maar misschien komt dat ook wel nooit. Mijn laatste Tweet luidt: Nog nooit voorgekomen dat bedrijven zo veel overheidssubsidie kregen zonder harde garantie op reële tegenprestaties. http://bit.ly/bloYEC about 5 hours ago via web Een mooie zin vind ik het wel. Ik zou willen weten waarmee dan, waarom? Maar misschien is dat ook al niet des Twits, nieuwsgierigheid.

  10. Rene Scheffer zegt:

    Beus….
    Ik heb het bijna een jaar niet leuk gevonden en nu soms een heek klein beetje leuk. Facebook, daar sta ik ook op en jij staat ook mijn lijst. Tis meer internationaal en ik zie daar mijn nichtjes uit Zuid Afrika nog eens.
    Martin…..Mooie zin, tgaat. Maar hij is wel een waaheid als een koe.

  11. Thera zegt:

    Facebook vind ik leuk, omdat ik zo in contact ben met mijn lievelingsneef in Australië en wat vrienden in Italië.
    Hyves vind ik leuk, omdat ik zo af en toe contact heb met wat oude vrienden, neven en nichtjes. Al hoor ik het meest van miijn "buren".
    Linkedin vind ik nogal vaag, maar goed ik ben er ingeschreven en doe er verder niets mee.
    Volkskrantblog vind ik leuk als schrijfpodium en om te reageren.
    Ik vind het welletjes zo. Ik zie absoluut geen toegevoegde waarde aan het vermelden, wat ik aan het doen ben, of waaraan ik denk ofzo. Dan schrijf ik liever een blog. En mij ontbreekt de tijd om de gangen na te gaan van iedereen die ik weer ken. Hihi. Maar goed, misschien komt het ooit nog…

  12. Aad Verbaast zegt:

    Als volger van zie ik ze natuurlijk langskomen.
    Ik ben nu een paar weken aan de twitter, en ik moet zeggen het heeft ook weer wat wat het VKblog niet heeft, en dat is ook aantrekkelijk. Op weer een andere manier.
    Of het bevalt of niet, hangt wel sterk af van de mensen die je zelf volgt. Dat is natuurlijk wel even zoeken, en ook een kwestie van proberen. Het is razendsnel op nieuws gebied en ook leuk om de kwinkslagen van deze en gene te lezen. Ook wel inspirerend voor het bloggen. Hangt ook weer af wie je volgt.
    Verder kost het geen tijd, een extra tabblad, naast de vier, vijf die toch open staan als ik achter de laptop zit. 10 minuten per dag? Het zijn immers heel korte berichtjes..
    Zelf plaats ik niet zo veel tweets. Een blogje aankondigen (net als jij), maar ik vind het voor mezelf ook wel leuk om een gedachte die door het hoofd schiet, dan maar even op twitter te zetten. Anders is die ook voor mij weer verdwenen. Mijn geniffel heb ik dan weer gehad. 1-3 per dag..
    Over losse gedachten ga ik immers geen blog schrijven.
    Kortom: een leuke aanvulling. Maar het kan nooit een vervanging voor het bloggen zijn.
    Vanwege de bredere boodschap, en de bredere interactie.

  13. Antoine Robbesom zegt:

    Ik zal je links eens gaan lezen, Rene, ik heb nog een grote achterstand in te halen, zie ik 🙂
    Twitter gebruik ik nu ruim een jaar, en is ook gelinkt naar Linkedin en tot voor kort naar Facebook, totdat Facebook (waarschijnlijk vanwege de overload aan twitterberichten) de Twitterconnectie stopzette.
    Mijn nieuwste blogbijdragen en die in mijn site van eyebrazil zet ik zo veel mogelijk in Twitter, en hierbij maak ik gebruik van een programmaatje van Cloudberry. Daarmee komt de titel en de website al meteen in en hoef je slechts je eigen link en een kleine intro aan toe te voegen. Bijdragen van VK blog zet ik ook direct in Facebook, en daarbij komt de link in de titel tevoorschijn en kan je kiezen voor een begeleidend postzegeltje van een van je plaatjes. Niet al te veel werk, en iedereen blijft op de hoogte 😉
    Zonnige groeten.

  14. ceesincambodja zegt:

    Ik heb voor de aardigheid (en om niet voor ouwe lul versleten te worden) ook een paar weken getwitterd. En weer gestopt. Vind het niks. Armzalige vorm van non-communicatie. Op tweets wordt niet gereageerd en retweets genegeerd. Of begrijp ik het systeem (weer eens) niet?
    De inhoud van de regeltjes zijn meestal net zo nietszeggend als de verzender. De enige waar ik nog wel eens om moest glimlachen was Wim de Bie.
    Ceesgegroetje

  15. paco painter zegt:

    Je kunt wel lekker snel rreageren bij dat twitteren, maar of iemand het leest is de vraag

  16. Maria-Dolores zegt:

    even alle reacties gelezen om te kijken of mijn vooroordelen bevestigd worden. misschien ligt het er inderdaad heel erg aan wie je volgt (en wie jou volgen, toch?). het is waarschijnlijk alleen leuk als jij en je volgers ongeveer dezelfde dingen leuk, boeiend en interessant vinden. òf als jij dingen leuk, boeiend en interessant vindt waar iedereen van houdt. maar da’s dan weer saai.

  17. Rene Scheffer zegt:

    Thera….Ik kan je volgen het is anders too much. Van Linkedin zou ik dan juist wat meer maken. Je hebt er een heel CV van van alles te melden. Veel opdrachtgevers kijken naar Linkedin. Ik heb mijn timemanagementcoach ook zomaar van Linkedin geplukt
    Aad… Je verwoord zo ongeveer wat ik er ook van vind. Tis niet heel veel, soms leuk, maar het kost ook weinig tijd
    Antoine….dat doorlinken, ben ik nog niet heel goed in. Twitter en Hyves bijvoorbeeld, kweenie of dat kan.
    Cees in C….Je kunt er inderdaad vrij weinig in kwijt.
    Paco…..Bij mij vaak ook 0,0
    MD…..Gelijkgestemden onder de volgers is lastig. Een enkele maar en je moet zien het aantal bedrijven en instanties beperkt te houden,

Geef een reactie

