Lekker kontje


Het was een vreemde ochtend. Ik reed vandaag tussen de middag langs de Vecht, het Utrechtse `red light district`, de befaamde Rode Brug ofwel ´Het zandpad`. Het was druk en er was een lange file met kantooremployees en ik zag er ook zo uit.
 
Ik zat echter relaxed achter het stuur want had net mijn vrouw gebeld dat ik een vergadering had in ´Het Vechthuis` (bewijsbaar) op het Jagerspad, het verlengde van `het Zandpad`. Ondertussen gaf ik een live verslag, dat mijn vrouw weer doorbriefde aan haar vrouwelijke collega´s op kantoor. Toen het te banaal werd beeindigde ze het gesprek.
 
Nu weet ik niet of het door de al sinds 1990 bestaande Toledoliefde ontstond of dat er nog sprake was van een intrinsieke of onbewuste opwinding die ik had opgelopen van het Zandpad. Maar feit is wel dat ik opeens warme gevoelens kreeg voor een voor mij rijdende Seat Toledo, nieuw model 2006.
 
Al in 1990 wilde ik eens een Toledo kopen. Het model straalde toen een zekere non design degelijkheid uit die onbestaanbaar was en me melig en verlangend maakte. De verkoper nam me echter niet serieus en keurde me geen blik waardig. Ik zag er toen met 31 jaar uit als een wat sullige student.
 
In 2001 was het zover en had ik de middelen en motivatie om echt een SEAT TOLEDO te kopen. Een degelijke en mooie wagen. In 2007 werd het niet het nieuwe model 2006 (het werd een Zafira mede vanwege de kleine R.), want die vond mijn vrouw niet mooi. Ik vond het model apart, maar niet super.
 
Nu stond ik erachter voor een stoplicht. Het was een grijze met twee mooie ronde achterlichten. In mijn beleving waren ze rond maar op de foto zie ik een hoekig frame met daarin wel ronde lampen. Ik zag ook de zijflank die rond gevormd was met voldoende flitsende stroomlijning. Daarachter zat de kont. Die was kort en hoog.
 
 
 
 
Het model deed me wat. Misschien juist ook omdat het model zeker geen topper is gebleken. Een zeker meelij had ik, toen al in 2006. Nu,vier jaar later vond ik model opeens prachtig en bedacht ik me dat het eigenlijk een heel eigentijds design is die past bij 2010. Een zelfde schrijnende gevoel als het dedain voor een stil meisje in de klas, dat door een ieder werd genegeerd. eeen meisje dat zes jaar later opeens een knappe presentatrice is, die eigenlijk nog steeds leek op toen. Dat soort wroeging dus.    
 
Ik belde weer mijn vrouw en melde dat ik geilde op die kont met haar twee ronde achterlichten. Ze kon het moeilijk plaatsen, eerst ging ze er serieus op in en zei dat ze er niet aan dacht om de Zafira in te ruilen voor een Toledo.
 
Later bromde ze wat, voelde zich in de maling genomen en ging ze weer aan het werk.
 
 
Voor mezelf is het een geruststellende gedachte dat ik bij een opkomende staat van opwinding beter langs de Seat garage kan gaan dan naar het Zandpad.
 
  
   

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-04 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Lekker kontje

  1. Aad Verbaast zegt:

    Ik snap je overwegingen. Maar om eerlijk te zeggen: ik mis de bilnaad.
    Wat nu?

  2. Theo zegt:

    Blogs die nergens bijhoren: OK.
    Tegendraads: juist niet.
    Persoonlijk: zeer zeker.
    Verwantschap: 0,0.
    Waardering: vermakelijk.

  3. Rene Scheffer zegt:

    De eerste reactie heb ik helaas moeten verwijderen
    Aad….Bilnaad, ik denk aan modellen die dat wel hebben. Kom nog niet ver….
    Theo…..Mooie reactie die ook voor mij helemaal plaatsbaar is. Thanks
    Het tegendraadse zit wellicht in de keuze voor die Toldedo die niet iedereen zal delen

  4. Simen Vrederat zegt:

    Als je er nu een neemt met 4-wielaandrijving, dan kun je toch evengoed naar het zandpad ?
    Groet,
    Simen Vrederat

  5. Mae zegt:

    Ik proef toch nog wel een hoop medelijden bij je zitten en dan lijkt zo’n kontje al snel lekker, veel andere lekkere lichaamsdelen kan ik er al helemaal niet in herkennen. Je mag hem van mij kopen, hoor, daar gaat het niet om maar aan zo’n ding zit je al snel langer vast dan aan een vrouw.

  6. Rene Scheffer zegt:

    Simon V….
    Die is me te moeilijk, wel drie keer gelezen en zes keer nagedacht, maar bedankt!
    Mae…
    Wellicht gespeeld medelijden, speciaal voor dit blog. Ik ga zo eens op marktplaats kijken voor tweehandsjes.
    De zijgrille mag er ook zijn trouwens. En daarnaast het total concept. De auto heeft naast de mooie vorm toch ook iets degelijks, als een huisvrouw…..`buurman wat doet u nou`

  7. Italie2go zegt:

    Precies wat ik dacht. Een zeer vermakelijke afsluiting van mijn dag.
    Marktplaats? Ik zie dat je de weg naar Speurders al gevonden had.

  8. Wattman zegt:

    Doordenkertje: Ik ben meer een citroën-man….

  9. Rene Scheffer zegt:

    Italie2go
    Blij dat ik daaraan heb kunnen bijdragen……uh speurders? Heb niet echt goed gekeken
    Wattman…
    Wat kan dat betekenen. Lichtvoetig en niet al te degelijk, maar niet onknap.

  10. Wattman zegt:

    Niet te ver doordenken, René… Je hebt ‘borstenmannen’ en ‘billenmannen’…in de geest van je stukje dacht ik die lijn door te trekken.
    Maar bij herlezing is ‘ie inderdaad wel erg ver gezocht. Bon, toch nog even leuk kunnen babbelen. Moet ook kunnen op een blog, nietwaar?

  11. Peterus zegt:

    Goeie autoreclame. Vinden ze dat bij de VK goed?
    ikzalhemtochnooitkopengroeten

  12. Jim Hasenaar zegt:

    Het kontje van de Toledo opwindender dan die van het Zandpad?
    Dan is het of droevig gesteld met de kwaliteit op het Zandpad of…
    Nee, die opmerking kan ik beter niet plaatsen.

  13. Gert Heerschop zegt:

    De Rode Brug ligt eigenlijk verderop bij de Anton Geesinkstraat. Hij is net vernieuwd en daar is geen hoer te zien. Weet je dat ook weer.

  14. paco painter zegt:

    Ik hou het op mijn kever

  15. Rene Scheffer zegt:

    Wattman….
    Een Citroenman een borstenman….
    Ik heb te lang nagedacht. Nu pas snap ik het
    Peterus…
    Ik kan wel een potje breken bij de VK Belgen
    Jim…..
    T waren allemaal van die skinny jonkies, niets voor mij en bedankt voor de foto
    Gert
    Was nieuw voor mij en van die straat wist ik wel.
    Paco….
    Jouw Kever…..leest je vrouw mee?

  16. sprakeloos zegt:

    Hoewel mijn Volvo 850 (recht en hoekig) me bijna in de richting van de herenliefde doet vermoeden, kan ik helemaal meeleven met de ronde beschrijvingen, prachtig.
    Niet voor niets auto emocion…….

  17. Rene Scheffer zegt:

    Sprakeloos……Dank voor de support

Geef een reactie

