Het Gardameer – over twitter, overspel en seehnsucht


Mijn basis is tamelijk stabiel in de zin van werk, inkomen, gezin en huis. Ik zal niet snel veranderen. Mijn gedachten spelen echter continue overspel.
 
Mijn hoofd kan de aandacht nooit heel lang vasthouden of er is al weer een andere gedachtenzijsprong. Met het lezen van een boek heb ik dan ook moeite. Een krant of tijdschrift gaat makkelijker. Nu ik inmiddels een begin van een aardig Twitternetwerkje heb opgebouwd is het hek helemaal van de dam.
 
Laat ik het Gardameer eens als voorbeeld nemen. In de tijd voor internet en Twitter was ik met mijn hoofd enkele malen per jaar bij het Gardameer. Dat mooie meer met die verschillende kleuren blauw, zilver en groen en alles wat er tussenzit. Die eerste cypressen die zichtbaar zijn na de afdaling vanaf  Bolzano en Trento. Ik zie de steile hellingen in het noorden, de vele tunnels aan de westzijde. Het schilvergebied aan de zuidzijde. De lichten aan de oever in het donker. Zo rond de vakantiebeurs in januari en daarna bij het maken van plannen, een enkele keer in de zomer en soms na het zien van één van die mooie Duitse documentaires. Dat gaf rust.
 
Het internettijdperk bracht meer impulsen. Het maakte mogelijk om naar accommodaties te zoeken en op Google Earth plaatjes te kijken. Op Marktplaats en andere sites zoek ik naar accommodaties, zonder dat ik overigens heel veel aan het Gardameer heb verbleven. De laatste 20 jaar ongeveer 6 of 7 keer, schat ik.  
 
 
Het hek is van de dam met Twitter
 
Na een jaar er tegenaan hikken weet ik hoe Twitter werkt en zie ik Twitter net als Google als een zoekmachine.
 
Ik denk dat het komt door een eerder Gardameer blog dat ik hier ooit plaatste `het Gardameer verveel nooit` onder http://tinyurl.com/39wd5s6
 
Via via kwam ik bij een site en inmiddels heb ik enkele zogenaamde `Gardameercontacten` op Twitter. De Gardameercontacten zorgen voor een prettige onrust zo tussen 22.00 en 24.00 uur. Het zijn mensen, mensen van sites, mensen van huisjes, liefhebbers ook. Mannen en vrouwen. Ze brengen me naar filmpjes over Salo en Toscolano Maderno. Salo de grote onbekende aan de overzijde, waar door ontbreken van huisjes en campings niet veel toeristen zijn. De visstand wordt soms doorgenomen en wat te zeggen van filmpjes over enge zoetwaterslangen. Natuurlijk zijn villa´s en stacaravans te huur en soms is er een aardige persoonlijk noot en inmiddels is mij ook al gevraagd om op het Italië evenement in Haarzuilens en glas prosecco te komen drinken.
 

 
 
Het probleem is dat het net zo verslavend werkt als mijn vaste glas Sambuca tussen 23.00 en 24.00 uur. Ik kan het niet laten om een tinyurl van een van de Gardameercontacten aan te klikken en weg te zwijmelen aan de oevers.
 
Weer Limone, weer Salo of Garda, cypressen, kiezelstranden en zonondergangen. Het wordt soms te gek. Het kost maar 2 tot 6 minuten per dag, maar mijn hoofd maalt, blijft malen zo aan het eind van de avond. De plaatjes van Marianne Thieme, het VK blog, Vakliteratuur, voetbal. mijn vrouw, Geenstijl, andere leuke Twittermeldingen ten spijt.
 
GardaSeehnsucht zal ik het maar noemen.         
 
Voor de liefhebber. . .
http://twitter.com/Italie2go met veel Gardameerverwijzingen
http://twitter.com/GardameerItalie
http://twitter.com/GardaLake
http://twitter.com/Gardameer
http://twitter.com/mariannethieme
http://www.gardafriends.com/index_Lago_di_Garda.htm
http://www.wetter-gardasee.com/

Verder kreeg ik nog de tip aangereikt:
http://www.gardameer-nu.nl
 
Een hele leuke is ook:
http://gardameer.blogspot.com/
 
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-05 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Het Gardameer – over twitter, overspel en seehnsucht

  1. Blutch zegt:

    Als je dat leuk vindt moet je eens Google Maps proberen. Dan kun je stukjes om het Gardameer heen rijden terwijl je thuis rustig op je stoel zit. Jammer genoeg alleen van Garda naar het zuiden.

  2. Rene Scheffer zegt:

    Blutch
    Ik ga eens kijken. Thanks.
    Heb ik deze winter ook al een beetje gedaan gedaan maar dan via Google earth streetview en vanuit appartement in Trastevere Rome naar de restaurants gelopen.

  3. ron zegt:

    Het zal je niet verwonderen dat ik er een aantal keren per jaar kom. Vaak slechts passerend, op weg naar. Maar soms ook voor een wandelingetje, of een borrel met vrienden. Het meer heeft iets betoverends.
    Ook Bono schijnt er regelmatig te vertoeven overigens.
    Van "Stafolet" is het trouwens nog steeds niet gekomen.

  4. Pierra zegt:

    Hoe lyrisch je kunt worden van het Gardameer, dat heb ik ook wel. De rotsen daar hebben bijzondere kleuren, en het meer vol met fladderende surfers, prachtig.
    Twitter is inderdaad wel héél verslavend heb ik gemerkt, nog meer dan bloggen. Ik heb heel wat accounts die ik volgde maar opgezegd, anders werd het teveel.
    Leuke twittertips, bedankt!

  5. suiker zegt:

    Ik ben pas één keer in Italie geweest. Was in Carrera. Ik denk dat ik daar ongeveer hetzelfde over denk 🙂

  6. Rene Scheffer zegt:

    Ron
    Ik verwacht ook niets anders. Dik half uur van Trento. Dat is het handig evan een blogvermelding. Dan vergeet je dat Stafolet niet in Costermano bij Garda.
    Pierra
    Er is teveel op Twitter, soms even afkoppelen inderdaad
    Suiker..
    Boven Viareggio. In de marmerghandel?

  7. Mae Benotty zegt:

    Ik ben in Viareggio eens hopeloos verliefd geworden op een oudere man van 16, hij was liftboy en nam me mee naar de kermis. Zijn naam is Alberto Nasi, hij twittert helaas niet, anders had ik graag met hem langs de oevers van het twitter gardameer gelopen.

  8. Rene Scheffer zegt:

    Mae ….
    Alberto Nasi, degene die in 1996 in Turijn is afgestudeerd in rechten?

  9. paco painter zegt:

    Daar kan dat hele twittergerdoen niet tegenop

  10. Frans Muthert zegt:

    Over twitteren en aanverwante zooi schreef Aleid Truyens vanmorgen een aardige column.

  11. maria-dolores zegt:

    :-))
    ik heb dat gelukkig alléén als ik serieus van plan ben om ergens heen te gaan, ga dan een paar dagen zitten zoeken op het net en koop één of twee reisgidsen/fotoboeken. ik heb nog niet zo lang geleden een reisgids over Italië vertaald en toen veel steden + gebieden ontdekt die ik nauwelijks kende.

  12. Wattman zegt:

    Hoewel ik niet twitter, kan ik het me wel voorstellen. Dat komt omdat het zo lekker geschreven is! Met Italië heb ik weinig. Als francofiel vergelijk ik alles met Frankrijk en dan valt Italië..eh..af, zeg maar.

  13. Rene Scheffer zegt:

    Paco
    Al is het alleen maar omdat ik hier veeel meer woorden kwijt kan
    Frans M….
    Het AD uit en zo pak ik de VK.
    MD…
    Zoals jij het doet geeft meer rust.
    Wattman,,,
    Thanks, doet me goed.
    Maar uh….Frankrijk-Italie.
    En dan Italie afvallen, moet even denken in wat dan, meneer Wattman.

  14. Theo zegt:

    Het Gardameer was heel lang één van de (traditionele) toeristische topattracties. Het blijft natuurlijk prachtig. vanaf de autostrade heb ik er deze meimaand een blik op kunnen werpen.
    Salo….ik moet het associëren met Mussolini, die daar zijn laatste bolwerk had. Meer herinnert in die regio aan hem. Weten buitenlanders dat?

  15. Rene Scheffer zegt:

    KB…
    Van Salo wist ik. Ik ben echter nog meer door Salo getriggerd vanwege het ontbreken van een toeristische bekendheid. Ik denk dat de meeste mensen het niet weten. Gardameer blijft trekken maar niet in juli en augustus met al die volle campings met NL figuren.

Geef een reactie

