`U kijkt zo lief`


Dat zei onze MP, Balkenende vanavond tegen de interviewster op RTL 4 tijdens het zogenaamde Carrédebat. Hij kon of wilde geen antwoord geven op een moeilijke vraag. Toen ik het hem horen zegde `U KIJKT ZO LIEF` werd ik gelijk week.
 
Wat een durf, wat een moed. Hij zegt dat wat gewone mensen zoals ik soms denken. De interviewster keek overigens niet lief, maar was- en is wel mooi. Hoe ze heet kon ik gisteren niet achterhalen, zelfs niet via  Google-afbeeldingen. Vandaag heb ik  uitgevonden dat het gaat om Marielle Tweebeeke.
 
Ik wil het zelf ook weleens zeggen maar het is fout, zeer fout. Ook ik word  weleens zakelijk in een hoek gezet door een vrouwelijke collega. Dan zou ik willen zeggen `Ja maar je hebt wel mooie benen` of  `dat scheve tandje. dat doet je zo leuk eruitzien`. Meestal blijft het bij "Leuk stofje en kleuren passen bij je haar" in een neutrale situatie.  
 
Ik zeg dat soort dingen ook niet, uit angst voor een schrobbering. En een boze vrouw is immers ook iets dat evolutionair een volstrekte en levensbedreigende blokkade is. `Geen zaad in mij en geen nageslacht!`
 

Wat zal Balkenende beoogd hebben? Ik weet het niet. Misschien is het iets dat hem juist aankleeft, anders dan velen denken. Was het niet Balkenende die in de roddelbladen ervan werd verdacht dat hij op recepties weleens vrouwen aan de dijen voelt?
 
Wellicht was het een narrow escape waartoe hij moest grijpen, zeer tegen zijn zin. Hij had geen antwoord en wilde snel naar een andere vraag. Dat lukte. Er zijn nu veel boze vrouwen, maar die stemmen toch al op Groen Links (Ina D. etc.).
 
Misschien vond hij haar gewoon mooi en hoopt hij op een afterparty met haar en een carriere al la Jack de Vries, ook CDA. Maar dat kan en wil ik niet geloven.
 
 
In ieder geval is de uistspraak "Wat kijk je lief " nu een begrip, een zin met een meervoudige duiding. Kijken of ik het morgen ergens kan gebruiken.
 
En tenslotte vrees ik dat Balkenende bij elk zakelijk contact met een journaliste de gewraakte zin altijd ongewild door zijn hoofd zal horen zingen en onwillekeurig zal beoordelen of dat  in het betreffende geval ook zo is.
 
 
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-05 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

69 reacties op `U kijkt zo lief`

  1. Wattman zegt:

    Dat zou zomaar kunnen René. Hij heeft Jack bezig gezien en gedacht…die is er mooi vanaf. Van dat gezeik op het ministerie, die eindeloze debatten met Cohen, dat gefolder op de jaarmarkt in Tuitjenhorn…
    Ik bespring een mooie journaliste. Dan ben ik van de hele handel af: koninkrijk, moeder-de-vrouw en gefolder!

  2. beus zegt:

    Zou hij het ook gezegd hebben als er een man tegenover hem had gestaan.
    Vernederend, dat was het. Christenen eigen t.o.v. vrouwen.

  3. cor3306 zegt:

    Ben benieuwd wat OPZIJ hier over gaat schrijven (voorts ben ik het zeer met Beus eens, want eigenlijk was het net zo denigrerend als Wilders die tegen Cohen bij het begin van een vorig debat zei: Meneer Cohen ik vind U zo’n aardige man) Ze heet trouwens Marielle Tweebeke

  4. Rene Scheffer zegt:

    Wattman
    Toch raar. Ik ben een PvdA man, maar ik heb wel een zwak voor Balkenende.
    Bespringen, zou het? Een uitglijder werd het net genoemd op het NOS jourmaal.
    Beus
    Niet zo serieus, laat die man toch
    Overigens heb ik me de hele avond druk gemaakt over de rechtse praat en de publieksappreciatie daarvan.
    Gelukkig kwam Balkenende en werd mijn bozigheid omgeleid naar verwondering en verwarrring.

  5. Theo zegt:

    Een moment dat nog vaak, tot in zijn necrologie zal worden uitgezonden.
    Hij heeft een taboe doorbroken.
    We kunnen nu gaan rekenen op diverse liefdesverklaringen.
    Ik verheug me al op Wilders en Clairy Polak.

  6. Rene Scheffer zegt:

    Cor
    Het was ook fout, naar objectieve maatstaven. Maar door dit blog wil ik de zin "Je kijkt zo liel" wel eeuwigheidswaarde meegeven en er zit zo veel meer in.

  7. trektocht zegt:

    Jottum Rene! Mijn idee! Op naar het volgende kabinet Balkenende, maar dan wel over links, rollen er wat minder koppen (Lees; de lage inkomens)! Balkenende is een geniaal politicus en ter zake kundig, altijd consistent! Begrijp me goed, ik zit behoorlijk ter linker zijde maar ik gun hem (nog) een kans waar te maken wat hij beloofd heeft! (O jee, ik lijk god zelf wel maar bespaar me de VVD!)

  8. Rene Scheffer zegt:

    Theo
    Ik heb Marianne Thiema al getwitterd….."Maar goed dat je er niet bij was" anders was het haar ten deel gevallen.

  9. Rene Scheffer zegt:

    Trektocht
    U bent mijn man! Zo denk ik dus ook.

  10. trektocht zegt:

    Kut, ik lees je blog nog eens en vrees dat je zit te dollen maar mijn pleidooi blijft!
    Maar ook mooi; "Wat kijk je lief", houden we er in! (Heb het net tegen mezelf in de spiegel gezegd!)

  11. Rene Scheffer zegt:

    Trektocht
    Ik ben in dubio, zoooo fout maar zoooo toepasselijk en leuk.
    En 10 keer liever CDA dan VVD

  12. trektocht zegt:

    Nah, ik was te snel, together for president! Ik ben geen lijstduwer maar voortrekker!

  13. cor3306 zegt:

    Met dat laatste heb je gelijk; met zo’n opm raak je een soortement achillishiel ( als die Tweebeke mij had laten kiezen tussen JP of Mark dan was ik ook een lang verhaal begonnen en had niks gezegd uiteindelijk behalve dan dat het nederland slecht gaat en dergelijke cliesjees……..

  14. Blutch zegt:

    Balkenende wordt straks nog kampioen in het zichzelf onderuit halen. Ook de reactie op Rutte was er een van volkomen hulpeloosheid.
    Hij was zeker niet in vorm. Dat heeft hij wel meer.

  15. trektocht zegt:

    o.a aan Blutch; Politiek is topsport en Balkenende is een kampioen gebleken. Rutte is een jeugdspeler die zich in de league begeeft en mooie voorzetjes geeft maar zich er van bewust is dat hij ze zelf niet kan inkoppen, jalouzie? Ik probeer, net als bij voetbal, geen stuurman aan wal te zijn!

  16. Marius van Artaaa zegt:

    het blijft toch een puber,
    maar ik moet toegeven dat
    hij minder hijgerig flirt
    dan gewoonlijk
    overigens, een vergelijking van politiek met topsport
    en dan nog met voetbal gaat mij echt te ver (Terugtocht)
    blaasvoetbal in topsportvorm, daar zou ik me wel in kunnen vinden!

  17. landheha zegt:

    Toch lijkt het me duidelijk dat de geest van de spindoctor nog steeds rondwaart 🙂

  18. paco painter zegt:

    Ja, je kunt zien dat JP een andere spindoctor heeft. Morgen zien we hem vast in een Armanikostuum een party bezoeken en zijn hand op de billen van de gastvrouw leggen.
    Zo is hij gewoon

  19. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Rene, denk eens goed na. Ik hoor niet bij de Balkenendebashers maar toch, zet je fantasie aan en probeer je voor te stellen dat JP
    "U kijkt zo lief!" tegen je zegt. Met semi vertederend JPgrijnsje.
    Wat voel je dan? Wordt je nog steeds week? Zo ja: dan is het goed. Maar ik gok dat je je beslist niet week voelt. Kijk misschien begrijp je dan dat het voor vrouwen beslist niet leuk is als je een serieus gesprek probeert te voeren en je krijgt zoiets te horen. Van een man die je beslist niet in je hoofd wil hebben…….. snappie?

  20. Thera zegt:

    Ach nou toch, wat is er mis met een complimentje? Ze kijkt lief, nou en? Dat maakt haar toch niet zwakker en dat tast haar respect toch niet aan? Is dat neerbuigend? Ik heb het niet gezien, ik ben allergisch voor politiek momenteel, maar complimentjes mogen hoor. Niets mis mee, het maakt het allemaal alleen plezieriger.
    Ciao carissimo!
    Oef, moet nu ineens aan de middelbare school denken. Mijn juf Duits had het over heiraten en ik vroeg of zij verheiratet was. Ze zei nee, dat ze nooit was gevraagd. Voor een klas veer-/vijftienjarigen. Ik schrok en voelde mij rot, dat ik haar in verlegenheid had gebracht en dat zij nu misschien prooi van pesterijen zou worden. Dus zei ik bij de volgende les tegen haar ( in de deuropening, waar ik haar passeerde), dat ze er zo leuk uitzag vandaag.
    Ik werd uit de klas gehaald. Moest bij de conrector komen. Ze waren begonnen met psychologische onderzoeken en ik had volgens hen (geen flauw idee wie of wat) geen respect voor status. Als voorbeeld werd genoemd, dat ik de juf Duits zomaar een compliment had gegeven. Ik kende mijn plek niet. Nou ja, in dit gezonde(?) klimaat kan ik mij voorstellen, dat er wordt gevallen over een complimentje van JP. Wat een lariekoek.
    Ciao bello. 🙂

  21. De Stripman zegt:

    Het zijn wel de gekste details die boven komen drijven… Ging het nog over politiek, eigenlijk ?

  22. PARTOUT zegt:

    Ik word zo geil van die Balkenende

  23. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    @Thera: daarom was ze nooit gevraagd ;-)) ze reageerde allergisch op complimetjes.
    Complimentjes zijn prima. Maar mijn echtgenoot gebruikt het ook wel om een lastige vraag te kunnen negeren ……. en dan gaat de lol eraf.

  24. fred van der wal zegt:

    Niet te bang voor die mooie vrouwen René
    die willen er gewoon onder gehouwen worden
    door echte kerels met grote jatten
    en een scherpe bek
    vertel mijn wat
    je moet gewoon meer je mannelijkheid tonen op kantoor
    en eventueel op zakelijke wijze op neutrale toon
    aanbieden tussen een wit kadetje
    maar wel met een blaadje sla
    en mosterd ter ontsmetting
    geen heavy petting
    of hugging
    geen vork en mes erbij
    voor je het weet
    met die feministische krengen
    van Groen Links
    ben je nog voor het einde van mei
    mannelijkheids vrij

  25. Frans Muthert zegt:

    Wat had je dan gewild: Neuken?

  26. Zelf Reflectie zegt:

    "U kijkt zo lief" heeft m.i. alleen indruk kunnen maken omdat het in "diepe stilte" werd ontvangen en verwerkt. Had Tweebeeke bijv. ad rem gereageerd met "dat denkt u maar" dan was er niets aan de hand geweest. Ik zou graag willen weten wat er in Tweebeeke is omgegaan bij die opmerking van Balkenende die m.i. ook cynisch opgevat had kunnen worden.

  27. demio zegt:

    In deze situatie was het een dooddoener, een afleidingstruc om de vraag niet te beantwoorden. Helaas worden dit soort complimenten (?) wel vaker uitgedeeld op momenten waarop mannen niet weten wat ze zeggen moeten of iets moeten zeggen om af te leiden.
    Irritante opmerking dus van Balkenende.

  28. Tomaz zegt:

    Ik vroeg me al weken af wat er in Balkenende’s VOC-hoofd (ik kán het, ik kán het) omgaat. Maar nu hij dit ‘Fortuyntje’ heeft geplaatst (ga toch koken mensch) begrijp ik god’s ouderling een stuk beter.

  29. John Wervenbos zegt:

    @ Renee Scheffer
    Halsema had hem een knietje verkocht. De toon wordt weer gezet. Tweebeeke had Balkenende klem. Zijn slotwoord, zijn ‘antwoord’ op Tweebeekes vraag over eventueel aanzitten in de Tweede Kamer als gewoon kamerlid als het CDA niet de grootste partij wordt (wat bepaald niet denkbeeldig is) kwam niet overtuigend/ authentiek over. Hij gaf daar namelijk geen direct antwoord op, bleef ook hameren op een goede uitslag (goud) . Giftig gestemd naar mijn indruk. Typisch geval van verdringing, angst of afkeer zo lijkt het.
    Halsema, Volkskrantartikel:http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1383211.ece/Halsema_zou_seksisme_Balkenende_belonen_met_een_knietje
    @ Thera
    Voorbeeld van droevige communicatiestoornis op jouw oude school. De leerkracht zat mogelijk met haar bekentenis in de maag. Maar jij toonde in ieder geval een goede inborst.
    Maar al met al, hoe dan ook: Mariëlle Tweebeeke mag er zijn. Hoef ik denk ik niet te zeggen, weet ze zelf wel. Als het oprecht en goed bedoeld is vanuit een zekere betovering/ bekoring (leek me niet primair het geval bij Balkenende gisterenavond): Nederlandse mannen kunnen ook complimenteus en galant zijn.

  30. wiljan zegt:

    Zwak moment van Tweebeeke. Ze had haar vraag niet een derde en zeker niet een vierde keer moeten stellen. Overigens betastte Cohen haar LETTERLIJK tot op de ‘onderrug'(‘vaderlijk’).
    Waarom heeft men het DAAR niet over, waarom wordt daar niet over doorgemolken?

  31. John Wervenbos zegt:

    @ Wiljan
    Alles wordt uitvergroot in verkiezingstijd. Halsema’s reactie is tamelijk agressief. Nou ja, als zij dat zo voelt mag ze dat verwoorden natuurlijk. Maar zit er wellicht een kleine beetje theater bij?
    Met mijn trage computer kan ik geen filmpjes terugkijken. Denk terug aan de televisiebeelden van gisterenavond. Het kan zijn dat ik twee vragen door elkaar haal en daarom mijn reconstructie niet (helemaal) klopt.

  32. Maadtje zegt:

    Vond het een geestige zet van die sexloze Balkenende. Volkomen onverwachts. Je moet wat over hebben voor je PR, heeft ie vast van Lubbers geleerd, denk ik zo.

  33. Sandra Schoppers zegt:

    Nou het is Balk ruimhartig vergeven hoor. De presentatrice bleef doorzeiken terwijl hij duidelijk had aangegeven dat er geen antwoord kwam. Dan snap ik zijn afleidingsmanoeuvre wel. Meer is het niet. En bovendien stond ze haar ‘mannetje’ wel. Klaar. Moet dan de Opzij-hoofdredactrice er meteen weer bovenop om de uitspraak in de seksisme-hoek te zetten? Daar word ik nou moe van.

  34. Thera zegt:

    Ik heb het moment bekeken en weet je. Ik vind dat Nederland achterlijk aan het worden is. De zorg wordt uitgehold, modaal en alles wat er onder zit gaat financieel kopje onder dankzij het gespeculeer van de witteboordenmaffia. Ik noem maar een paar kleine voorbeelden. En waar maken wij ons allemaal druk om? Omdat een CDAmanneke het niet met zijn vrouw doet en een ander een complimentje maakt nadat hij viermaal dezelfde vraag naar zijn hoofd krijgt.
    Heel goed van jou, liefkijkende Rene, om dit met een korreltje zout te nemen. 🙂

  35. John Wervenbos zegt:

    Inderdaad niks om je druk om te maken Thera. En de opmerking van Sandra Schoppers snijdt ook hout: Tweebeeke staat haar mannetje zelf wel. Heeft ze Femke Halsema (GroenLinks) en Margriet van der Linden (Opzij) niet voor nodig. Mij was vooral de geschetste slotvraag opgevallen en het ontwijkende ‘antwoord’ daarop van Balkenende, maar dat was dus na die opmerking ‘wat kijk je lief’ welke bij een andere vraag viel, denk/ besef ik nu.
    Inmiddels heeft Tweebeeke zelf gereageerd op de kwestie: "Balkenende bereid tot excuses voor ‘U kijkt zo lief’", Volkskrant, 27-5-2010:http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1383211.ece/Balkenende_bereid_tot_excuses_voor_U_kijkt_zo_lief

  36. Annelies zegt:

    Balkenende heeft gelogeerd bij Berlusconi, dat krijg je er van….

  37. wiljan zegt:

    Tweebeeke, Bas van Werven(BNR-radio) en anderen van de niet-publieke omroepen waren een verademing; dat was het belangrijkste positief resultaat. Weg met Mingele, met Karhof, met Polak en Pauw, Witteman, al die ouwe cynische koppen!!
    Tweebeeke ken ik al uit 2007/2008, van AT5 waar ze al Cohen bleek aan te kunnen(dit itt tot die lui van de publieke omroep). Zij is zeer geschikt als late-showgastvrouw.

  38. eva zegt:

    Je kijkt zo lief!
    Althans je doet daar een poging toe!
    ;)))
    gr eva

  39. Bert Willems zegt:

    Nou, Rene, voltreffer hoor!
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind het absoluut belachelijk dat een man, ook als hij minister-president is, tegen een leuke vrouw niet meer kan zeggen dat ze zo lief kijkt.
    Oke, misschien hebben we het allemaal een beetje overdreven, na 66, maar als nu een aardige straighte man man zoiets niet meer zeggen kan, dan hebben de moslims het al wel gewonnen.
    Erg jammer.

  40. Rene Scheffer zegt:

    Trektocht
    Blij met uw CDA angehauchtheid, ik had anders verwacht.
    Cor…
    De interviewster deed het best ook wel goed.
    Blutch
    Balkenende overtrof Rutte.
    Marius….
    Gelukkig ook milde woorden over Balkenende.
    Landheha..
    Ja. als je zo lang met de spindocter omgaat.
    Paco P
    U bent goed geïnformeerd, kennelijk
    Catharina en Thera….
    Verschillende inzichten. Alhoewel ik moet aantekenen dat de mate waarin een vrouw een compliment kan verdragen behalve van haar karakter ook afhangt van tijdstip en datum waarop het wordt gedaan en het daarmee gepaardgaande ontvankelijkheidsgehalte.
    Thera…
    Ciao Bello en Ciao Carissimo, daar word ik dan weer week van prettig week.
    Wat een tragiek in deklas, goed bedoeld en toch afgestraft
    Stripman
    Over de politiek heb ik me genoeg opgewonden. op Twitter vooral
    Partout
    Ik niet, wel hilarisch door zijn degelijkheid en keurigheid
    Fred
    Zowaar een gedicht.
    Wat is bang. Evolutionair soms. Daarom ook wel gespeelde onaangedaanheid, soms
    Frans….
    Dat is evolutionair vaak de drive achter een compliment
    Zelfreflectie…
    Dat klopt helemaal.
    Misschien was Marjelle nog wel in een andere mindset na de tweede bevalling van haar in maart jl.
    Demio
    Klopt helemaal, naar objectieve maatstaven. Door de persoon Balkenende moest ik toch glimlachen.
    Thomas….
    Balkenende bedoel je als Gods ouderling?

  41. knutselsmurf zegt:

    [ ] Geschikt
    [x] Ongeschikt
    Want we zoeken spelers die op de bal spelen.

  42. Bert Willems zegt:

    O, en wat Bert zegt is geen reactie waard?

  43. peterus zegt:

    Ik las net dat JPB met zijn opmerking seksistisch is en discriminerend want tegen een man zou je zoiets niet zeggen. Nee, dank je de koekoek.
    Maar wat nu als Angel Merkel het zegt tegen een mooie mannelijke interviewer om van zijn vraag af te komen?
    Ook leuk. We hebben nu ook ene beetje onze eigen Berlusconi. Nederland wordt eindelijk een leuk land.
    liefisleukgroeten

  44. Thera zegt:

    Rustig Bert, de rest van de reacties volgt ongetwijfeld. Wij zijn het immers eens? Complimentjes mogen, graag zelfs. 😉
    Peterus, wordt Balkenende een Berlusconi omdat hij een ontwijkend complimentje maakt? Hij heeft dit al vaker gedaan hoor, hij doet graag charmant. Op zijn eigen onbeholpen wijze, dat dan weer wel. Berlusconi is een man die de persvrijheid met voeten treedt. Een werkelijk groot probleem in Italië. Te absurd om dit te vergelijken met een ontwijkend complimentje. Ik vind het ook absoluut niet nodig, dat hij hiervoor excuses aanbiedt. En Femke neemt ook gemakkelijk complimentjes in ontvangst, haha, maar nu kan het ineens niet? Dit land valt om van bekrompenheid, de werkelijke plunderaars lachen hun tanden bloot terwijl ze weer eens putten op de golfbaan.

  45. Rene Scheffer zegt:

    John….
    Wijze woorden, zowel over politiek als schoonheid. Ik kende Marjelle nog niet, maar ze heeft wel iets qua uitstraling. Ondanks haar niet blondheid zelfs iets Germaans qua fysionomie en dat is een compliment (kijk naar de weibliche ARD en ZDF moderatoren)
    Wiljan…
    Maar Cohen kende haar van AT 5
    Maadtje…
    Hij wint er zomaar 3 zetels mee.
    Sandra…
    Klopt, alhoewel ik de intrinsieke foutigheid van de opmerking niet helemaal weg wil poetsen.
    Thera….
    Mijn zwak voor Balkenende verdwijnt steeds vaker wanneer ik hem over de hypotheekrente hoor. Thanxx for saying nice words.
    John…
    Gelezen en ze pakt het verstandig op.
    Annelies
    Dat is pas echt erg, veel erger.
    Wiljan….
    Door dit staat ze op bij bredere volksdelen op de kaart en ze is wel goed schat ik in.
    Eva…
    Ook jij maakt me al week.
    Bert W.
    Wijze woorden, al denk ik dat de Moslims hier helemaal buiten staan
    Knutselsmurf….
    Maar dan valt iedereen af, behalve wellicht Cohen en Halsema.

  46. Rene Scheffer zegt:

    Bert W
    Juist vanwege die "voltreffer" (thanks) moest ik even pauze nemen, koffie, zappen, je kent dat wel!
    Peterus..
    Ik vind het uiteindelijk ook heel leuk en Merkel mag dat natuurlijk zeggen.
    Ik het Duits zou JP zeggen "Wass schausst du sussig" of " Wie lieb schauen sie mich an" .
    Thera…
    Tuurlijk,je kent me.

  47. Theo zegt:

    Ik stuw je graag verder naar de top.
    René, je bent nu vanwege dit overweldigende blogsucces wel verplicht om op Balkenende te stemmen…

  48. Rene Scheffer zegt:

    Thanks Theo
    Zogenaamde inpulsblogs die kort zijn en die ik snel in elkaar zet op basis van een TV uitzending doen het goed, zie eerder dta over de moeder van Jan Smit`. Stemmen niet maar alles wat maar enigszins rechts is geef ik wel het advies om dan toch maar op Balkenende te stemmen.

  49. balkenende songfestival zegt:

    Ik ben vergeten waar ik dit liedje heb gehoord, in de zomerzon
    Ik geloof dat het toen daar met jou op het strand was in Lissabon
    Of was het daar toen in Parijs
    Achter een coupe vers mokkaijs?
    Het kan ook zijn dat het was met zijn tweeën overzee in die luchtballon
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Het gaat niet uit m’n kop
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Ik sta d’r ’s morgens mee op
    wat kijk je lief
    Daardoor vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Zo gaat het ongeveer
    wat kijk je lief, wat kijk je lief
    wat kijk je lief, dat kun je zo zien

  50. Zelf Reflectie zegt:

    Zojuist op het journaal de uitleg van Balkenende gehoord en ik kan het ermee eens zijn. In een eerdere reactie duidde ik al daar op. Volgens zijn woorden bedoelde hij (cynisch) te zeggen dat al kijkt zij nog zo lief zij geen antwoord op haar vraag zal krijgen. Een vraag die zij tot drie keer toe wist te herhalen. M.i. geen gedraai maar een oprechte verklaring.
    Dat Nederland hiervan wakker ligt verbaast mij nog het meeste van alles. Geen wonder dat het ijs smelt bij een dergelijke prioriteitstelling.

  51. wiljan zegt:

    Ja rené, nog even over MariëlleTweebeeke, die inderdaad kwaliteiten heeft als van die Duitse talkshowpresentatrice, Anne Wil …(en nog wat). Als zij interviewt, gebeurt er wat…
    Half Nederland merkte dat nu ook op….Balkenende ook. Cohen had al ondervonden, dat ze niet door zijn aura van ‘de beste burgemeester’ te bedwelmen was.
    Maar misschien wil ze helemaal niet en is haar carriére als moeder de hoofdzaak.

  52. zelfstandig_journalist zegt:

    Wat als niet Balkenende maar Roemer of Rutte de opmerking had gemaakt? Zou er dan ook zo’n heisa over zijn ontstaan?

  53. mai zegt:

    Tais toi et sois belle.
    Dat was de betekenis van zo’n opmerking, en daarom laakbaar. Geen halszaak nee, meer een haaknagel. Zo gaan we in dit redelijk beschaafde land niet meer met elkaar om op dat niveau.

  54. Zelf Reflectie zegt:

    mai 27-05-2010 21:28,
    Pardon!

  55. berlusconi streken zegt:

    Ik ben vergeten waar ik dit liedje heb gehoord, in de zomerzon
    Ik geloof dat het toen daar met jou in torentje was bij de regenton
    Of was het daar toen in Den haag met een zak patat
    tegenover mevrouw Tweebeeke bij het carré debat
    Het kan ook zijn dat het was met zijn tweeën boven de Noordzee in die luchtballon
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Het gaat niet uit m’n kop
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Ik sta d’r ’s morgens mee op
    wat kijk u lief
    Daardoor vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
    Shalalie shalala, shalalie shalala
    Zo gaat het ongeveer
    wat kijk u lief, wat kijk u lief
    wat kijk u lief, dat kun je zo zien

  56. Rene Scheffer zegt:

    Balkenende streken en BF
    Zoek de verschillen! Leuk aan elkaar gebreid
    ZR…
    Ik zag het en het levert weer een zetel op
    Wiljan….
    Inderdaad wel respect voor Marielle
    ZJ….
    Een beetje. Roemer kijkt we erg vriendelijk.
    Mai….
    Mijn Frans is nie goed. Maar ik ben veel milder in deze.

  57. Rene Scheffer zegt:

    Aan alle reageerders en lezers:
    Dit is na drie jaar mijn meest gelezen (700) en meest becommentarieerde blog (nu 56). Een vrij simpel en kort blog maar wel over een onderwerp dat kennelijk velen toch aanspreekt.

  58. iris kijkt zegt:

    Als Paul de Leeuw het tegen een man zegt , vind iedereen het weer enig opeens.

  59. Rene Scheffer zegt:

    Ach ja zo gaat dat. Op het werk krijg ik het ook weleens te horen van een homoseksuele collega. Op het moment dta ik toch van de weeromstuit ga stralen zegt ie `je bent te oud`.

  60. peterus zegt:

    @Thera
    Een klein beetje, zei ik en het was bedoeld naar Annelies.
    Dat is alles groet

  61. paco painter zegt:

    Ik heb zo mijn bronnen

  62. Sandra Schoppers zegt:

    Intrinsieke foutigheid? Uschrijftzolief! 🙂

  63. Rene Scheffer zegt:

    Paco….U hebt ongetwijfeld bronnen, gelet op uw sociale netwerk ongetwijfeld ook bijzonder vreemde vogels, maar voorut.
    Sandra…Ik er licht van blozen.

  64. Jim Hasenaar zegt:

    Wouw! En daarmee ging hij niet over de schreef?
    Modern landje bij jullie.

  65. Rene Scheffer zegt:

    Ik snap je dubbele bodem.
    Braaf land, maar wat wil je met de MP Braafmans al 9 jaar aan het roer. Maar onder de oppervlakte groeit de white trash als kool, die niet eens benul hebben van braaf of geen braaf of welke andere reflectie dan ook. Meer eencelligen dan ooit in Nl.

  66. ZWOLLYWOOD zegt:

    onderbelicht blijft het kleine schaterlachje van JP die hij uitte direct na zijn uitspraak…..
    JP geet de leiding ws. binnenkort over aan een vrouw.

  67. Aldo De Spirt zegt:

    Gewoon een domme opmerking van een domme Balken-einde.
    Hij is voor mij trouwens geen Zeeuw maar een Zeelander.
    Een Zeeuw, in de hoedanigheid van premier, die landverraad pleegt door de roep om ontpoldering niet de kop in te drukken, is niet waardig zich Zeeuw te noemen.

  68. Rene Scheffer zegt:

    Zwolly…dat geloof ik niet, een vrouw.
    Aldo de S..
    Zeelander. Ach Balkenende heeft een maand of twee geprobeerd om ten koste van de Belgen de uitbaggerijng tegen te houden. Daarmee werd hij steeds ongeloofwaardiger. Hij heeft het goed geprobeerd.
    De brave man. Op een een of ander manier associeer ik Zeeland voooral met het CDA. Andere partijen slaan bij Zeeland als een tang op een varken

  69. Aldo De Spirt zegt:

    Het is gewoon waanzin dat ontpolderen werd gekoppeld aan verdiepen.
    Een van die smerige millieu-fanatici trucs, waar de politiek is ingetuind.
    Kostbare Zeeuwse landbouwgrond prijsgeven aan de zee, is een misdaad.
    En verdiepen van de Westerschelde is een noodzaak.

Geef een reactie

