Nieuwe stappen in mijn blog- en twitter carrière


Eindelijk hoor ik nu ook bij de groep bloggers, die zichzelf dubbele aanbevelingen kunnen geven Dat komt door  de nieuwe Nokia N97, het nieuwe internet- en mail-telefoonding dat ik van mijn werkgever kreeg. Soms kan een extra aanbeveling handig zijn.
 
Het is me een enkele keer overkomen dat een blog de volgende dag niet haalde, althans niet op de hoofdpagina. Een extra aanbeveling via mijn internetmobieltje kan dan net het verschil maken tussen beperkte roem en vergetelheid.
 
Tot voor kort twitterde ik alleen op de laptop en meestal zo rond een uur of 22.00-23.00 uur, wanneer vooral mijn Gardameerrelaties twitteren. Nu kan het de hele dag. Natuurlijk ga ik dat niet doen, maar wellicht een hele enkele keer.  Het leukste is natuurlijk dat ik zomaar alleen op een terras kan neerstrijken met krant en die situatie kan twitteren in de hoop dat een vage of minder vage Twitterrelatie er even bij komt zitten.
 
Eergisteren stond er het volgende op mijn Twitter
"Mijn eerste tweet met de nokia n97 terrasuitnodigingen alleen tussen 17 en 1730 uur"
Word ik om 17.15 uur nota bene gebeld door mijn vrouw. Een collega had haar gewezen op mijn Twitterbericht. Mijn telefoon stond eerder uit vanwege een serieuze bijeenkomst. Ze dacht dat ik al op het terras zat met deze of gene. Niet dus. Twitter kent ook de tragiek van bijna niet gelezen worden.
 
Ook leuk was de eervolle vermelding van Twitterkoning van de gemeente Zeist. Enkele jaren geleden werd ik er door een jongere communicatiedame op gewezen dat ik te oud was voor Hyves. En nu? Het hoogste aantal followers van de gemeentelijke twitteraars en bij een volgende bijeenkomst over social media toepassingen mag ik als ambtenaar 2.0 de voordelen en do’s en dont´s van Twitter uitleggen.
 
Op het werk vindt men mij raar. Men snapt niet waar ik de tijd vandaan haal om te Twitteren. Want zij doen allemaal nuttiger dingen, zoals boeken lezen en praten en in de tuin werken. Zelfs wanneer ik vertel dat ik maar tweemaal 10 minuten per dag met Twitter bezig ben, en altijd na 21.00 uur, overtuig ik hen niet. Mijn VKblogschrijverij wordt overigens wel gesnapt en gewaardeerd.
 
Ik besef me ook terdege de lulligheid van de Twitterrage. Doorgaans heb ik niets met mode en een rages. Ik ben eerder altmodisch met mijn hang naar de zeventiger jaren en andere oubollige voorkeuren rondom Alpenmuziek, degelijke huisvrouwen en in het weekend loop ik in de kleren van door de week, niets erger dan modieus casual.
 
Ik kan er veel in kwijt en vind er veel, met dat getwitter via http://twitter.com/ReneScheffer. Politieke woede, dagelijkse smalltalk, aansporingen voor anderen, korte noties over AH, Gardameer behoeften, plaatselijke-Zeister nieuwtjes. Ook leuk was dat ik woensdag terwijl ik thuis een bier dronk en voetbal keek, in rechtstreeks contact stond met een twitterend raadslid en mijn `wetenschap` zonder bronvermelding en gefilterd smste naar mijn chef die op de tribune zat en er niets van snapte.
 
Absurditeiten zie ik ook of beter,  herken ik. Ik volg het Provinciaal bestuur van de Spaanse Provincie Cantabria en het enige dat ze melden is elke dag weer een foto van een werkbezoek, lulliger kan niet.  Ik wil u deze prachtige foto niet onthouden.     
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-06 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Nieuwe stappen in mijn blog- en twitter carrière

  1. Rob Kruzdlo zegt:

    Interessant zeg…dit log. Goed van je dat je er op wijst. Wie weet hebben sommige wel meer dan 6 telefoons*=))
    Meteen aanbevolen hoor

  2. assyke zegt:

    als ik over vijf jaar zeker weet dat twitteren een serieuze communicatiemogelijkheid is,
    dan ga ik overstag zoals ik met de meeste zaken uiteindelijk wel overstag ga;-))
    maar nu het nog in de hyves-onzin fase zit van kattebelletjesblabla…wacht ik nog maar even af

  3. Frans Muthert zegt:

    Geweldig, die hoge vlucht die je carrière neemt.

  4. Rene Scheffer zegt:

    Rob K….
    Of meer IP aansluitingen
    Maar mijn mobiel is nu uitgeschakeld, pincode kwijt…
    Assyke….
    Dacht ik vorig jaar ook. maar na een jaar toich actiever ermee geworden. Is ook goed middel om andere uitingen elders snel onder de aandacht te brengen.
    Frans M
    Ik ben als snel blij met het kleine….

  5. hannekeinhanoi zegt:

    moge onze lieve heer verhoeden dat ik ooit een telefoon van mijn baas krijg! want dan is de achterliggende gedachte dat je altijd bereikbaar zult zijn en dat was ik niet van plan met mijn salaris (hoewel onze burgemeester van mening is dat hij – omgerekend per uur – hetzelfde salaris ontvangt als ik).
    zeg, en is dat niet wat bepaalde geesten hier op het blog bedoelen met fraude, jezelf op meerdere plaatsen aanbevelen?

  6. Wattman zegt:

    Ik heb helemaal niets met twitteren. Ik zou niet weten wie ik zou moeten twitteren en welke onbekende er zit te wachten op een tweeregelig berichtje van mij over het nieuwe merk ventielolie dat ik heb gekocht…
    Maar ik gun het je van harte, veel plezier ermee!

  7. Antoine Robbesom zegt:

    Ik zal je twitter tweets met belangstelling blijven volgen René:) Zelf gebruik ik twitter om nieuwe bijdragen in mijn blog of website aan te kondigen. Ik denk erover om twitter wat vaker te gebruiken als ik wat nieuwtjes of websites zie, die ook voor een ander interessant kunnen zijn. Ik gebruik slechts kabel of draadloos internet, maar niet via de mobiel. Ik zie me overigens zelden terug op de lijst meest aanbevolen, maar daar is mijn thema ook te specifiek voor. Veel twitter- en blogplezier 🙂
    Zonnige wintergroeten.

  8. Marjelle zegt:

    Euh, Alpenmuziek, Rene!? ;)) Dat getwitter en getweet is volkomen aan mij voorbijgegaan eerlijk gezegd, mss moet je het eerst doen om het te gaan waarderen, maar voorlopig ben ik al teveel virtueel bezig, dus geen twitteren voor mij.

  9. cor verhoef zegt:

    Twitteren? Als ik daar aan ga beginnen is het eind zoek. Voor je het weet zit je aan de heroine.

  10. Rene Scheffer zegt:

    Hanneke…..Ja dta is fraude, Maar het ging al mis want met de mobiel en die keline toetsen heb ik mezelf afbevolen. Ja en die internettelefoon heb ik eigenlijk wel nodig voor het werk. Voordeel is dan weer, geen overige abonnementskosten en dat scheelt weer 20 euro pm,
    Wattman….Thanks, t blijf ook wel een gedoe. Bloggen geeft ook meer rust, moet ik bekennen.
    Antoine…..Ja maar dat doe ik ook via mijn Twitter verwijzen naar mijn blogs. Het is allemaal te veel ik kan niet alles volgen. Maar dat is op het VK blog ook al zo eigennlijk.
    Cor V…..Het vraagt de nodige extra energie, maar heroine. Heb niks met dat en aanverwante spullen, dan maar een stuk chocola extra.

  11. Noud Hovius zegt:

    Hoi, ben je ook al helemaal doorverbonden met hyves facebook twitter en vkblog? Scheelt enorm veel tijd!!

  12. Rene Scheffer zegt:

    Noud….Ik geloof van niet. Ben niet zo handig in die dingen. Zal morgen een mijn stagiair eens vragen hoe dat te regelen is. Nu zijn Facebook en Hyves voor mij een beetje een lege huls.

  13. Theo zegt:

    Ik beveel altijd bloggers aan die ik lees en ben trouw in reageren (bij aanwezigheid): behoort dat ook tot de lulligheden? Ik lees je er juist graag om.

  14. sprakeloos zegt:

    Zal ik ter compensatie dan maar niet reageren?
    Och laat ik eens ruimhartig zijn, volhardend in het niet twitteren.
    (NB. De mobiel heb ik tot 2002 voor mezelf tegen kunnen houden, vind het nog steeds een onding. Dus een Sprakeloze Tweet vanaf 2013

Geef een reactie

