Nu even niet


Is het nu schrijflust en -kunde die me veelvuldig op het Volkkrantblog hebben gebracht of is het de continue behoefte aan bevestiging en herkenning van mijn invallen, gedachten en ideeën?
 
Sinds ik de laatste weken wat meer Twitter en daar af en toe wat meer reacties en followers krijg, valt mijn productie op het VK blog stil. Dat lijkt dus eerder te duiden op een bevestigingsbehoefte, want schrijven kun je het niet noemen die 140 characters. 
 
Nu is er niet alleen Twitter, het is ook de warmte, het WK voetbal en huiselijke werkzaamheden. Verder zijn er zelfs wat feesten en partijen in het weekend waar ik me eigenlijk het liefst verre van houd, maar waar ik de laatste tijd niet goed in slaag.  Ook de papieren Volkskrant, waarop ik een proefabonnement heb, kost me elke dag drie kwartier. O ja, en door omstandigheden waren er de laatste dagen ook wat meer terrasbezoeken.
 
Ik probeer het wel. Vandaag tikte ik een verhaal over het vertrek van het Italiaanse elftal van het WK. Het was echter ver onder mijn kwaliteitstandaard en ik plaats het niet. Het was gewoon ook niet leuk.  Misschien ben ik ook even minder leuk. Nu is dit blog ook geen stijlbloem, maar dat mag bij een metablog. 
 
Af en toe scroll ik even langs de meest aanbevolen bijdragen en ik zie mijn favorieten. Het zijn er te veel. Lezen zou een loterij zijn. Een verkoudheid maakt mijn hoofd ook al een week moe.
 
Teleurstelling is er ook over het uitvallen van het VK blog net op de dag dat ik mijn Yolantheblog  plaatste. Dat leidde tot veel minder aanbevelingen en hits dan ik redelijkerwijs onder normale omstandigheden kon verwachten. Ik heb ook met niemand ruzie en ben zelfs blij met de nieuwe moderator.  
 
Een niet onprettige standbymodus qua VK blog dus nog even. Misschien ga ik wel een boek liggen, net als vorig jaar "De nachttrein naar Lissabon". `Tirza` van Grunberg heb ik nog liggen. 
 
De lezers van dit (soort van) metablogje wil ik tenslotte wel graag welgemeende zomergroeten overbrengen.      
 
 
     

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-06 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Nu even niet

  1. Wattman zegt:

    Je krijgt de zomergroeten terug. En blijf dit soort amusante metablogs schrijven!

  2. Theo zegt:

    Ik dacht dat je al op vakantie was, maar realiseerde me dat je dochter nog "schoolverplichtingen" heeft. Ik vind het een relaxt zomerblog. Niks mis mee.

  3. Rene Scheffer zegt:

    Wattman. Thanks. De gewone blogs komen ook wel weer.
    Theo.., Vakantie komt er over een tijdje ook aan inderdaad, Santander. Maar over tijdstip van vertrek en terugkomst doe ik nooit mededelingen. En verder….inderdaad is het wel relaxed, al die zomerdingen.

  4. cor3306 zegt:

    je overpeinzing spreekt me wel aan; ’t is bij mij ook wat komkommergedoe;de duiven vragen veel tijd. ik blog nauwelijks, twitter heel af en toe en op hyves ligt ’t werk ook stil en dan zijn er nog oud collega’s die met pensioen of dood gaan, kortom…….weinig stimmulatio; ach ja en dan wordt er ook nog gevoetbald

  5. cor3306 zegt:

    zie je wel zelfs inloggen is teveel moeite

  6. Rene Scheffer zegt:

    Wijze woorden Cor. Doe het rustig aan deze zomer.

  7. Jacob Hesseling zegt:

    Rene:
    je lijkt wel blogongesteld,
    trouwens live terassen is veel leuker
    dan smeltend bloggen op een zolderkamer

  8. Rene Scheffer zegt:

    Jacob….Ja dat is het! Ongesteldheid….tegen een man kun je dat gewoon zeggen. Bij een vrouw is het huis te klein om alleen het woord al in de mond te nemen..

  9. Maria-dolores zegt:

    ‘Misschien ga ik wel een boek liggen’
    Da’s inderdaad echt standbymodus…
    (is trouwens erg herkenbaar: onder het schrijven denk je al aan de volgende zin, zonder erop te letten dat je eerst de eerste nog helemaal op moet schrijven…)
    het Italiaanse elftal had ik gelukkig al aan zien komen.
    vind het toch altijd zielig…

  10. zelfstandig_journalist zegt:

    Er volgen nog meer wedstrijden om over te schrijven.

  11. peterus zegt:

    "De nachttrein naar Lissabon" heb ik bijna uit. Een merkwaardig boek. Een langzaam lezer met onderweg veel overpeinzingen, stukjes herlezen en opnieuw overdenken. Een echt boek als je van meer dan een plot en eind goed toch niet goed houdt.
    Veel leesplezier en uiteraard ook heel warme zomergroeten.
    twitterenisteveelvanhetgoeievoormegroeten

  12. PiratePete zegt:

    Niets mis mee om af en toe even rustig een stapje terug te nemen.
    En voor wat betreft Uw opmerking over de moderator; volledig mee eens.
    Een aantal bomen zijn gekapt, en wat blijkt, het bos is weer terug.
    Groetjes

  13. Doortje zegt:

    zomergroeten terug dan maar

  14. Rene Scheffer zegt:

    MD…Inderdaad. Ik maak veel fouten omdat ik al verder ben met mijn hoofd. Ik zal deze straks verwijderen.
    Italie….tja, ze zingen wel mooi het volkslied mee.
    ZJ…Ja maar het zijn er zoveel en er zit weinig tijd tussen.
    Peterus…. Dank u Peterus, toch heb ik er een maand van genoten, dat boek vorig jaar zomer.
    Pirate Pete … Dubbel eens dus, dubbelgoed. Is u familie van Franz M?
    Doortje….Voel me vereerd, thanx.

  15. Thera zegt:

    Ha die Rene, jij twittert dus met onze mooie zevenentwintigjarige moderator? Moet ik jaloers worden? Nee laat maar, te warm en ik heb al mijn energie nodig om Oranje over de eindstreep te helpen… 😉

  16. Rene Scheffer zegt:

    Uh….nee hoor. Niet jaloers, was slechts spielerei, bon mots voor mijn blog. Bovendien zei Theo B vandaag (heb met hem gelunched) dat Theo Meens de moderator zou zijn, een man van in de 50.

  17. Thera zegt:

    Wat deed jij in Laren? Of Blaricum? Theo Meens, is dat niet de ombudsman? Even kijken zo.

  18. Thera zegt:

    Oh nee, die heet Thom Meens.

  19. Rene Scheffer zegt:

    Thera
    Ik in Laren?
    Niet echt heel mooi schilderijtje verkopen van Larense school, lijkt op Haagse school.
    Leverde 8 jaar geleden 2000 euro op.
    Nu ik geen echte kunst meer in huis. Oh ja Thom.

  20. Jim Hasenaar zegt:

    Ja, prettige zomervakantie.
    Wanneer je dze kant op komt, breng regen mee.

Geef een reactie

