De 150 gepikte gastendoekjes bij Jantje Smit



Dat is het!
 
Ik vroeg me net af wat Wesley en Yolanthe nu aan het doen zijn na het gekostumeerde bal? De gastenlijsten doornemen?
 
Slapen, vozen? Ik denk geen van beiden. Er is zoveel geinvesteeerd in het huwelijk dat slapen en/of vozen ongepast zouden zijn. Alle details worden nog een keer doorgenomen. Zouden de vuurkorven het houden met de harde warme wind?
 
150 mensen worden er zaterdag, vandaag dus al, verwacht. Hadden ze niet alle 75 vriendinnen van het vrijgezellenfeest uit moeten nodigen?
 
Misschien dat Wesley, tijdens een nachtelijke plaspauze? Die gastendoekjes.    
 
Ik keek net naar SBS shownieuws. Het mocht niet van mijn vrouw eigenlijk. Ze weet dat ik alleen kijk om me te ergeren of er een blog van te maken.  Maar stiekem wilde ze het zelf ook zien. Yolanthe schijnt morgen een trouwjurk aan te hebben die "niet over de top" is. Een schrale troost. 
 
Opeens moest ik denken aan vorig jaar augustus. De moeder van Jan Smit vertelde over het inhalige gedrag van Yolanthe `Alles heeft ze meegenomen,  kunststof bloemen, gastendoekjes, alles` zei ze,
 
Die gastendoekjes. De 150 gasten…. zouden die op hun kamer de gastendoekjes aantreffen uit het huis van Jan Smit?
 

Ik zou zeggen….beste gasten, als er niet de initialen van het hotel opstaan….. gooi ze weg, gebruik ze niet. Ze behoren toe aan Jan Smit, die gastendoekjes. Of neem ze desnoods mee en breng ze naar Volendam.
 
Vrouwen kunnen ook zo berekenend zijn. Gastendoekjes pikken voor de gasten voor een volgend huwelijk. Erger kan niet eigenlijk. Maar het is allemaal al zo erg, dat die gastendoekjes er eigenlijk al niet eens meer toen doen.
 
Ik moet zo slapen. Ik weet dat wij ook gastendoekjes hebben. Wat doe ik er eigenlijk mee? De gasten gebruiken gewone handdoeken bij ons.  
 
Wat zullen Robben, Huntelaar en die andere spelers die op de Antillen blij zijn, dat ze het allemaal niet mee hoeven te maken. Heitinga heeft gelukkig een eigen huwelijk en dus een alibi.
 
 
           
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-07 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op De 150 gepikte gastendoekjes bij Jantje Smit

  1. zelfstandig_journalist zegt:

    Of ze gebruiken de gastendoekjes als poetsdoek voor de voetbalschoenen van Wesley.

  2. Rene Scheffer zegt:

    Doe ik inderdaad ook wel eens. Snelle veeg over de schoenen met ietst bevochtigde "gastendoek"

  3. maria-dolores zegt:

    150 mensen?
    bij mij stond 260 (waarvan 70 voetballers)
    But who cares…

  4. Rene Scheffer zegt:

    MD
    Ik meende dat gehoord te hebben gisteren op SBS 6.
    70 voetballers…..75 vriendinnen, ja dan is 150 ook wel weinig.
    Vanavond om 23.00 uur op SBS 6. Ik verheug me er nu al op `Erg, heel erg en ik ben blij dat ik er niet bij hoeft te zijn` zal ik tevreden verzuchten, weet ik nu al.

  5. Wattman zegt:

    Die 150 is niet veel, voor een beetje bruiloft. Al zullen deze gasten wel in hotels gehuisvest worden, vermoed ik zo. Dat kost wel weer een losse franc. Al hebben ze daar wel gastendoekjes, in een beetje hotel…

  6. maria-dolores zegt:

    wat is SBS 6??

  7. Rene Scheffer zegt:

    Wattman ….150 is niet veel. Maar de rest….tis allemaal zo erg. Ben ik dan een typische Nederlander die denkt `Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg` ? Niet helemaal want ik doe zelf ook vaak raar.
    MD….Tis een commerciele Nederlandse zender. Net als Veronica, RTL 4, RTL 5 en nog een enkele andere. Zeg maar een iets brutaler zusje van RTL 4. Beetje Telegraafstijl. Soms leuk, vooral als je denkt slim genoeg te zijn om niet tot de natuurlijke doelgroep te horen.

  8. landheha zegt:

    "Ik weet dat wij ook gastendoekjes hebben."
    die relativering en toch ook blik in de toekomst is de krent die ik uit dit stukkie haal. Geweldig, slagroom erover en smullen maar 🙂

  9. BarbaraJansma zegt:

    Gastendoekjes, is volgens mij een zeer krenterig handdoekje, speciaal bedoelt om gasten een onwelkom gevoel te geven. Een krant voor de vis, een gastendoekje voor de visite.

  10. Rene Scheffer zegt:

    Landheha
    Ik weet dat we gastendoekjes hebben, dat is dan ook het enige. Ik heb de aanschaf ervan niet gedaan maar ook niet tegengehouden, dat kan me worden verweten.
    Barbara J…
    Als ikzelf ergens visite ben, heb ik het liefst de krant. De mensen waarbij ik op visite kom weten dat inmiddels.

  11. sprakeloos zegt:

    @IN lands belang ter behoud van de algemene goede zeden en ter bescherming van de openbare geestelijke gezondheidszorg en de degeneratie van ons volk als geheel, ga ik niet inhoudelijk in op dit artikel.
    My lips are seeled, sorry

  12. maria-dolores zegt:

    gastendoekjes leg je toch op de wc??
    daar vind ik het wel handig: de gast hoeft niet de handdoek van ‘iedereen’ te gebruiken, maar kan een schoon, klein handdoekje pakken en dat na gebruik gelijk bij de vuile was doen.

  13. landheha zegt:

    @Rene
    niks verwijt man, we zijn hier niet op het werk. Gewoon het leven en hoe jij er over vertelt. Ik haal mijn krenten uit jouw pap en geniet daar een beetje van. Dat hoort nu eenmaal bij publiceren. Je zet iets in de wereld en mensen gaan daarmee aan de haal.

  14. Rene Scheffer zegt:

    Sprakeloos….
    Misschien kunt u om 23 u bij SBS 6 stiekem toch even genieten van het kerkgebouw waar de plechtigheid heeft plaatsgevonden.
    MD
    Ja maar dat is toch een raar gezicht. Als gast ga je ook weer niet met zo´n doekje door het huis lopen. Zelfs niet als je zeker weet waar de wasbak voor de vuile was is.
    In de horeca droog ik mijn gewassen handen op het toilet altijd door de handen door mijn haar te wrijven en de rest veeg ik aan mijn kleren.

  15. Fleur zegt:

    Bachelorparty`s!
    Praat me er niet van!!
    Doe dat NOOIT!
    Tis verkapt coma-zuipen.
    De vrienden stellen het slachtoffer dat gaat trouwen vragen
    en bij een gemiste vraag verplicht innemen.
    Met van die gemene kleine kopstootjes.
    ZELF zou ik het nooit doen,maar ja…ik ben een vrouw.
    Ze slopen hun vriend ,de klos,de arme donder totaal.
    Zo banaal en achterlijk gedrag.
    Dat jij SBS 6 keek,dat had ik nooit van een man gedacht!!!
    Wel leuk stukkie van jou!!!!
    Bij de Plantage stond een stel vrienden uit Germany.
    De Gom verkleedt als Oostenrijkse vrouw,
    ik weet niet hoe je dat spelt.
    Hij moest drankjes uitdelen aan voorbijgangers.
    Zag Margriet Eshuys en Miss Montreal,die is in het echt mooier dan op tv…echt stunning…maar stottert erger in de realiteit.
    Amsterdam leeft!!!
    .

  16. Rene Scheffer zegt:

    Fleur….
    Thanks.
    Ik kijk alleen dit soort dingen en ook wel het voetbal op SBS 6 op vrijdagavond.
    Het huwelijk van W en Y is zooo erg dat ik er wel wat over moet schrijven, een quote van een twitteraarster was:
    ` Hij is gelukkige bruidegom (verliefd op haar), zij is gelukkige bruid (verliefd op zichzelf, aandacht en
    geld). Wens ze sterkte en geluk 😉
    Maak je geen zorgen. Ik ben 52 en heb niets met bachelorsparty’s. Ben zo oud dat ik de door jou genoemde Margriet Eshuijs in 1977 live heb zien zingen met de band Lucifer bij een feest van de HEAO Arnhem. Henny Huisman zat toen ook in die band…..

  17. Fleur zegt:

    Magriet(House for sale is onvergetelijk) zag er afgeleefd uit,zwaar leven als artiest.Veel rotzooi op je huid,rare tijden.Miss Montreal is werkelijk buitenaards mooi,heel platina geblondeerd in een vlecht opzij,en maar zeer bescheiden make up.
    Naturel meisje.
    Maakt indruk.

  18. Rene Scheffer zegt:

    Landheha….
    Ach ik wil nog wel eens onnodig in de verklaringen of d everdediging schieten.
    Fleur..
    Miss Montreal….zal wel te jong zijn. Ik val niet op jong.

Geef een reactie

