Lelijke vrouwen, frivool ondergoed


Ik zag haar toch behoorlijk lelijke gezicht gretig naar de nieuwe set lingerie kijken. Haar fysionomie had verder ook niets opbeurends. Ik stond achter haar bij de Bijenkorf Utrecht, het was zaterdagmiddag 14.30 uur. Bij de in te pakken stapel lag ook een geel gekleurd hemdje en daarnaast een set lingerie met frivole kleuren, een beetje druk met veel rood en wit en ik zag zelfs iets van blauw en geel.
 
Bij het type vrouw had ik eerder het meest neutrale en goedkope soort lingerie verwacht van Hema of Hunkemuller. Inmiddels heb ik met 52 jaar wel geleerd om te weten dat de dingen niet altijd zijn zoals ze lijken, maar elke keer verbaast het me toch weer.
 
Dat tragische plaatsvervangende gevoel heb ik vaker. In de periode voordat mijn vrouw de bulk van haar kleding bij verzendbedrijven kocht, kwam ik vaak in paskamers. Hoeveel lelijke, bonkige, spichtige en anderszins niet tot de verbeelding sprekende vrouwen heb ik niet minutenlang zien passen en keuren.  Ik zat daar dan met in mijn hoofd het idee `Wat maakt het nu uit, wat niets is wordt ook met een stuk textiel van Miss Etam nooit wat`.
 

En dan bij de kapsalons waar dito vrouwen soms uren zitten met kleurspoelingen en permanentjes, die de gebrekkige gezichts-fysionomie eerder benadrukken dan juist weten weg te moffelen.  
 
Nu is de zaterdagmiddag om 14.30 uur toch al een merkwaardig tijdstip. Ik heb dan de neiging de staat van Nederland af te meten aan het gehalte mensen dat ik dan op straat zie. Ten onrechte want het is een verwrongen beeld. Zijn het op dat moment niet vooral alle mensen die verkeerde keuzes maken in het leven? Het zich op dat tijdstip op straat begeven getuigt immers niet van veel inzicht, tenzij men een voorliefde voor drukke mensenmassa’s en lange kassarijen heeft.  
 
Ik moet weer denken aan die vrouw en haar aparte keuze van de lingerie bij de Bijenkorf. Welke situatie zou ze zich voorstelen bij de aankoop van die frivole lingerieset? In welke omstandigheden kiest ze juist voor het aantrekken van deze set? Kan het wellicht zijn dat ze producente is van een goedkope sexfilm en op deze manier haar materiaal koopt. Wellicht heeft ze een gehandicapte zus, voor wie ze inkopen doet?
 
Mogelijk gaat ze het aantrekken, wanneer haar allenstaande buurman, erkend vogelaar en Alpenmuziekliefhebber, na 32 keer vragen eindelijk op zaterdag-avond een borrel komt drinken. Ik weet het niet, maar ik wil het wel weten.
 
Ik zoek echter nog steeds naar een openingszin voor dat soort situaties “Mevrouw, mag ik u wat vragen, die set die u zojuist kocht, wat is daar de bedoeling van, ik bedoel te zeggen. . . welk effect beoogt u met het aantrekken ervan en op wie moet dat effect betrekking hebben?”
 
U ziet het, ik loop erin vast. Weet u een betere?
 
 

Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-08 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

46 reacties op Lelijke vrouwen, frivool ondergoed

  1. Theo zegt:

    Ik dacht: al waar hangt René deze week toch uit?
    Na dit gelezen te hebben kan ik slechts concluderen een onderontwikkelde winkelaar te zijn.

  2. lebonton zegt:

    de volgende keer een foto van je onderbroek, rene.

  3. Rene Scheffer zegt:

    Theo
    Druk met andere dingen, voetbal kijken, vergaderingen, Twitter, restaurantrecensie voor ander medium etc. Ja op zaterdagmiddag krijg in inspiratie.
    Lebonton
    Tot mijn 40 ste kocht mijn moeder het op de markt. Een paar jaar kocht ik het zelf. Maar vrouwen hebben dt soort dingen kennelijk graag onder control en nu heeft mijn vrouw ondekt dat de kwaliteit bij Zeeman omhoog is gegaan. Van die blauw zwarte en zeker niet van die stringddgingen.

  4. svara zegt:

    niet willen weten
    je nieuwsgierigheid behouden zou ik zeggen
    en op dat tijdstip niet meer de stad in.
    of selectief
    een echte zeeman zie je al overal
    en de groeten aan mevrouw

  5. paco painter zegt:

    Ik moet weer denken aan die vrouw en haar aparte keuze van de lingerie bij de Bijenkorf’
    Als ik daar op zaterdagmioddag doorheen loop moet ik meer denken aan een wespennest.

  6. Tomaz zegt:

    Herkenbare column Rene en leuk om te lezen. Helaas heb ik geen ‘opener’ voor je. Heb wel een paar jaar geleden met een vriendin in de Amsterdamse Bijenkorf een relevant scenario uitgewerkt op de lingerieafdeling. Wij waren namelijk erg nieuwsgierig naar hoe een verkoopster en het winkelend publiek zouden reageren op mijn vraag naar mannelijke lingerie. Ik zweer je dat we ons kostelijk hebben vermaakt.
    Vriendin deed de waarnemingen en ik de praktijk. De redelijk naïeve verkoopster deed minstens drie pogingen om me te verwijzen naar de mannenafdeling, maar daar trapte ik natuurlijk niet in. Het daarop volgende half uur leverde voldoende materiaal op voor een jaar lang mooie verhalen op feestjes.
    Als nuchtere Hollander heb ik werkelijk helemaal niets met lingerie, vind het anti-erotisch en behoor daardoor misschien wel tot een uitstervend ras. Ik krijg altijd een gevoel van wantrouwen: "wat heb jij in godsnaam te verbergen omdat je je zo optuigt?"

  7. marianne zegt:

    De volgende keer wens je zo’n mevrouw al knipogend gewoon een prettige avond !

  8. Rene Scheffer zegt:

    Svara…
    Mooie poetische en toepasselijke reactie.
    Paco…
    Nu valt de Bijenkorf nog net iets mee qua vrouwvolk en volk i.h.a.
    Miss Etam en H& M zijn erger.
    Tomaz….
    Mooie test bij de Bijenkorf.
    Overigens moet ik niets hebben van luxe lingerie en strings. Huidkleurig en goedkoop, veel dekkend Hemaspul erotiseert mij het meest.
    Marianne…
    Maar als ze dan na die knipoog zegt…..
    "Nou prettige avond? Ik ben maar alleen hoor en dat op zaterdagavond, maar als u met mij wil daten, wordt het wellicht leuk, al is het wel jaren geleden dat ik…."
    Ja en dan sta je daar met vrouw en kind 10 meter verder bij een kledingrek,

  9. Mo zegt:

    Ik begrijp werkelijk niet wat de erotische waarde is van een ambtenaar met kalend hoofd en Zeeman-onderbroek.

  10. Rene Scheffer zegt:

    Mo…
    ๐Ÿ™‚ Uh, bij een man is dat weer anders
    Niet zozeer het uiterlijk erotiseert maar macht, eruditie, humor, zelfvertrouwen etc.
    Maar ja, du moment dat een foute onderbroek zichtbaar wordt, dan weet ik het ook niet.

  11. Blutch zegt:

    René, alleen het feit al dat jij de lingerie niet vindt passen bij het hoofd, waar het natuurlijk ook niet gedragen wordt, maakt duidelijk dat jij een heel ander denkbeeld over die vrouw hebt dan zij zelf heeft.
    Zo is het met alles. Daarom is het ook zo zeldzaam dat mensen elkaar echt begrijpen.

  12. BarbaraJansma zegt:

    Laat dat mens toch

  13. Kitty Schoenmakers zegt:

    Sommige dingen zijn bedoeld om geheim te blijven Rene.
    Je kan dus niks vragen. ๐Ÿ™‚

  14. cor3306 zegt:

    Vind het een aardig stukkie Rene; ik ben geen lingerieman en ik waag mij zeker niet in de directe nabijheid van lingeriekopende dames. Ach en wat is schoonheid, je kunt ook verliefd worden op een lelijk meisje

  15. antoinette duijsters zegt:

    Rene, wat ken je vrouwen slecht als je denk dat vrouwen niet graag een mooie man zien in spannend ondergoed:-)

  16. zelfstandig_journalist zegt:

    Misschien is ze gewoon zo uit bed opgestaan en gaan winkelen en hoort die lingerie bij een geplande metamorfose.

  17. Fleur zegt:

    Draag je nog van die witte Tilanus onderbroeken,Renéeee?
    Mooi stukkie hoor en plenty reactionnes vergeleken chez moi.
    Evil scoort!
    Ach ja…le Bonton zegt hetzelfde in een eerder stadium.

  18. spuit 11 zegt:

    Nu koopt je vrouw je ondergoed, lijkt ze op je moeder ?

  19. Dottiedot10 zegt:

    René,jouw lingerieverhaal doet me denken aan het volgende:
    Man had nieuwe schoenen gekocht.Had ze al de hele dag aan zijn voeten, maar zijn vrouw zei er helemaal niets van.
    Hij bedacht iets anders, zodat die nieuwe schoenen wel op zouden vallen.
    Vrouw ligt al in bed en hij komt spiernaakt de slaapkamer binnen ,maar had wel zijn nieuwe schoenen aangehouden.
    Hij vraagt aan zijn vrouw, zie je nou nog niets?? Nee, zegt ze ,dan zegt hij "HIJ wijst er naar!
    Zegt ze: "nou,ik had liever dat je nieuw petje gekocht had"……
    p.s."lelijke vrouwen kunnen mooi van binnen zijn!

  20. Rene Scheffer zegt:

    Blutch..
    Ja wat ervan te zeggen. Zelfbeelden zijn vaak anders.
    Geld voor mij ook en dat bedoelt u wellicht ook. Ik denk dat ik poltiek goed ben en anderen fout. Maar dat denken de anderen evenzeer.
    Barbera J…
    Dat deed ik ook. Ze heeft niets van me gemerkt.
    Kitty S
    Weet ik ook wel, twas emer een gimmick voor het stukje.
    Ben verder braaf en verstandig doorgaans,
    CoR…
    Wat een juistheid, `je kunt ook verliefd worden op een lelijk meisje`. een waarheid al seen koe.
    Antoinette D
    Ik wil het niet weten denk ik, uit zelfbescherming.
    ZJ..
    Hm, ik acht het in haar geval niet waarschijnlijk. Ze zag er niet metamorfotisch uit.
    Fleur…
    Thanks. Twas ook een ietwat fout stukje met knipoog
    Tot veertigse van dat slappe spul van de markt met gulp. Nu strakke stretchstof en het liefst blauw en zwart en geheel dekkend.

  21. Rene Scheffer zegt:

    Spuit 11….
    Ze vinden het moeilijk om geen controle over de man te hebben denk ik, vrouwen i.h.a. (de meesten, niet allemaal).
    Dottiedot
    Moest twee keer lezen en nu spak ik het !
    Ja dat weet ik, schoonheid is voor mij geen doorslaggevend criterium. Zie mijn #wesleyenyolanthe tweets .

  22. joost tibosch sr zegt:

    Ik heb nog lekker -al heel lang- dat stevige dure witte Schiesser met brede ingeslagen gulp…heel eigenwijs tegen alle vrouwelijke adviezen in! Het vervelende op mijn leeftijd is, dat ze vóór ze je ondergoed zien, je buik al gezien hebben!

  23. sprakeloos zegt:

    Leuk stukkie Rene en een leuke opmerking van MO ๐Ÿ˜‰
    Je moet geen vragen stellen, maar stellingen poneren die prikkelen. (motiverende gesprekstechnieken), dus iets zoals Marianne zegt, dan moet iemand wel reageren en kan niet zo snel in het defensief.
    Voorbeelden: "Ik zou toch meer rood aanbevelen"
    of: Mannen onder de dertig jaar hebben toch een andere voorkeur.
    of: Uw liefdesvriendin zou dit fantastisch vinden.

  24. Bas zegt:

    Renee: Grappig blog. Heb je je wel eens afgevraagd wat die lelijke vrouw denkt bij een man op de lingerieafdeling voor vrouwen in de Bijenkorf.

  25. renelouman zegt:

    Ik snap de verbazing helemaal. Ik hoorde laatst de ene " echt geen mooie" vrouw tegen een dito andere een heel verhaal afsteken over wat haar wel en niet stond. Ik kreeg daarbij dezelfde gedachte als die jij zo smakelijk onder woorden brengt
    Mo: maak daar nou eens een leuk stukje over!!

  26. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Ik sluit me aan bij Lebonton,
    Eerst een eerlijke en recente foto van jou,
    IN je onderbroek.
    durf je toch niet.

  27. De Stripman zegt:

    Wat je je ook af kunt vragen is voor welke man de lingerie bedoeld is. Een in jouw ogen lelijke vrouw is wellicht een oogeverblindende vamp voor een ander…;o)

  28. Lilith zegt:

    Rene, ik was die lelijke vrouw. En inderdaad, het is mijn buurman die vanavond komt borrelen.

  29. Rene Scheffer zegt:

    Joost T…
    De fase van gulpen ben ik gelukkig voorbij. Te bang voor eruifloepers.
    Sprakeloos…
    Thanks. Je hebt wel een punt, Beter iets stellen dan vragen,
    Bas…
    Het was de eerste verdieping, vrouwen en kinderen, ook gewone kleding.
    Rene L…
    Inderdaad, ongeveer hetzelfde gevoel opwekkend.
    CAM
    Zou het best durven….. maar ja mijn werk en mijn vrouw en evt geenstijl.
    De Stripman…
    Of zelfs voor een andere vrouw bedenk ik me nu.
    Lilith….
    Ow sorry maar daarom kun je wel aardig en slim zijn en zelfs nog wel lekker, afhankelijk van mijn mindset.

  30. Lilith zegt:

    ok, het is je vergeven.

  31. ramirezi zegt:

    Heerlijke onderbroekenlol. Een kennis van mij was pas in de kroeg waar de mannen allemaal van shirt gingen wisselen. Toen zag ze dat de dikke kerel voor haar een string droeg. Had ook behoorlijk indruk gemaakt… ๐Ÿ˜€

  32. Rene Scheffer zegt:

    Lilith,,,
    Gelukkig.
    Beus..
    Ik mail de datum naar mijn vrouw. ze houdt mijn agenda bij.
    Rami…
    Brrr. daar krijgen ze me niet in. Veel te ordinair. En bij een vrouw werkt een string juist niet erotiserend.

  33. galadriel zegt:

    op één man heeft de dame in kwestie alvast indruk gemaakt …..

  34. Vivienne zegt:

    Ha! Synchroniteit! Duistere machten (ook wel genoemd; een partner die aan zijn motor ging "sleutelen" wat ik altijd een vage term vind die mij tot gezond vrouwelijk wantrouwen drijft ) stuurden mij op precies hetzelfde tijdstip naar de Bijenkorf op zaterdag jongstleden. Aldaar aangekomen besprong me echter meteen de vraag waarom ik dit tripje verkoos boven de bewuste middag doorbrengen in foetushouding in een hoekje van mijn woonkamer. Mensenmassa’s doen me altijd acuut in een staat van overgang met bijbehorende opvliegers en rode balletjes voor mijn ogen belanden, inclusief de aanblik van de minder aantrekkelijke medemens die het eerste het beste amateur-frenologisch onderzoek niet op positieve wijze zou afsluiten maar zich desondanks al hinnikend in niet passende kledij tracht te wurmen. Maar goed, je probeert het soms weer eens, je *normaal* voelen. Volgende keer wisselen we misschien een blik van verstandhouding uit, als twee schepen die elkaar passeren op de euh..roltrap.
    NB: Is het je ook opgevallen dat dat soort vrouwen vaak nog de afdruk van hun kussen aan de achterkant in hun "korte vlotte", meestal roodgefurrrfde maar zweterig (laf zweet van dat wurmen in een triestige Marlies Dekkers-BH tbv het 3 maandelijks uitje naar Fun42, alvorens weer terug te keren naar hun splitlevel woning in een wijk met de naam "Citroengras") uitziend kapsel hebben staan?
    Onfris, vind ik dat. Heel.

  35. Vleerkensvogel zegt:

    Kijk maar eens in de kantines van echt grote bedrijven, zoals: Centraal Beheer (Achmea) enzovoorts…
    Daar lopen vrouwen rond die zo oud zijn dat ze, bij wijze van spreken dan… al drie keer overleden konden zijn, in korte rokken met naaldhakken met ‘sex’truitje en een zoveel mogelijk rimpels weggewerkt gezicht.
    Nuja, laat ze…
    Vleerkens Vögel

  36. Klaphek zegt:

    Dat valt me nou toch weer mee. Leuke manier om te zeggen dat niets jezelf kan opkappen in de richting van iets pruimbaars.

  37. Heks van Holtenbroek zegt:

    Ja Renee, weet ik allemaal.
    En een eerlijke en recente pasfoto?
    Je hebt zelf al een keer toegegeven dat jouw foto hier boven het blog van heel wat jaartjes geleden is.

  38. fred van der wal zegt:

    Frivole vrouwen met lelijk ondergeod zijn even erg

  39. Meisje-vanhet-Heden zegt:

    ook ‘lelijke’ vrouwen willen er mooi uit zien. En wie zijn wij om te zeggen wat voor ondergoed ze aan moeten doen?! Laat die dames lekker hun ding doen.

  40. Nummer 22 zegt:

    @ Waarde René c.s.
    Vrouwen! jong of oud, mooi ( vanuit perceptie) of lelijk ( ook vanuit perceptie) willen lingerie
    om zichzelf te bekoren of bekoort, bemind, gestreeld te willen worden
    Het lokken van de ander of gewoon omdat het mooie lingerie moet zijn
    Vrouwen, jong of oud met hangende billen ( vanuit vermeende observatie), strak achterwerk ( ook vermeend en vanuit perceptie), met borsten als theezakjes, slap na het vele zuigen van koters of de partner, met fraaie vormen in cup C, D of ander gewenst formaat of silicone tieten, met geschoren of juist beboste schaamheuvels of bergen moelijk te beklimmen zonder navigatie.
    Blijven vrouwen, jonge meiden worden oude dames en in het lichamelijk verval, snel of vetraagd door plastisch cosmetische ingrepen, begrijpen elkaar als ze de gewenste lingerie met de juiste maar
    al knisperend, strelend, prijs afwegend in hun handen nemen en naar de paskamers met een gordijn ervoor, verdwijnen uit het zicht en wringen zich uit de oude omhulsels om het nieuwe koesterend te omvatten met hun lichaam, soms vol genot pronkend of afkeurend als spiegelbeeld gelijk sneeuwwitje
    te bekijken…
    Yes, it´s me
    or not what I like to be
    a women of all kinds
    with new lingerie!
    .-)

  41. thrammy zegt:

    Dit zijn van die bijdrages waarvan ik denk: goed dat de Volkskrant ooit het idee heeft gehad een blog op te richten. Hier heeft een mens behoefte aan, dit misten we jaren, hoe hebben we het ooit kunnen doen zonder!.
    Ga door, ga door!

  42. Arnold zegt:

    Ik begrijp werkelijk niet wat de erotische waarde is van een ambtenaar met kalend hoofd en Zeeman-onderbroek.
    op één man heeft de dame in kwestie alvast indruk gemaakt …..
    Draag je nog van die witte Tilanus onderbroeken,Renéeee?
    Nu koopt je vrouw je ondergoed, lijkt ze op je moeder ?
    Heb je je wel eens afgevraagd wat die lelijke vrouw denkt bij een man op de lingerieafdeling voor vrouwen in de Bijenkorf.
    wat ken je vrouwen slecht als je denk dat vrouwen niet graag een mooie man zien in spannend ondergoed:-)
    Ik begrijp werkelijk niet wat de erotische waarde is van een ambtenaar met kalend hoofd en Zeeman-onderbroek.

  43. Bas zegt:

    Arnold: Die heb je vast van mij gekopieerd. Graag wel bronvermelding: " Bas 29-08-2010 14:31
    Renee: Grappig blog. Heb je je wel eens afgevraagd wat die lelijke vrouw denkt bij een man op de lingerieafdeling voor vrouwen in de Bijenkorf ". Grinzzzzz

  44. Rene Scheffer zegt:

    Gala…
    Uh ja op die buurman of op mij?
    Vivienne
    Heerlijke reactie. Twee keer gelezen. mooie zinnen en ik had je tegen kunnen komen dus.
    Groeten van de heer mr G.A,J. P
    VV
    Ja ik laat ze zeker. Ik zal niemand lastig, tis alleen mijn gevoel dat ik beschrijf.
    Klaphek
    Ja ik val mee….zoalang ik het niet over politiek heb.
    Heks
    Oud avatar was van 2004
    De nieuwe is van herfst 2008, dus valt mee!
    Fred..
    Lelijk ondergoed bestaat niet bij mooie vrouw.

  45. Rene Scheffer zegt:

    Meisje….
    Ik laat ze toch ook.
    Stuk gaat meer over mijn gedachtenkronkels.
    Nr 22…
    Mooie beschijving. Bloemrijk zoals altijd en toepasselijk gedicht.
    Thrammy..
    Daar doe ik het ook voor, soms het verschil kunnen maken met mijn blogs.
    Arnold….
    Wat moet ik hiermee.
    U knipt en plakt alleen de negatievere reacties
    Ik ga niet de positieve hier herhalen.
    Bas…..
    Twas de algemene dames en kinderafdeling met ook lingerie.
    Maar in een echte lingeriewinkel kom ik niet. Te eng. te braaf. te calvinistisch, te schuldig etc.

Geef een reactie

