The bad white chloroman in Rotland city


Toen ik die foto vanmorgen zag kon ik niets anders dan aan een Batmanfilm denken. De twee hoogwaardigheidsbekleders (Rutte en Verhagen), respectabele mannen, dat wel, maar van een land in verval.

Op de achtergrond die man met witte kuif, die alleen lachte en verder weinig zei. Wel zag je hem denken`Het land zal er nog wel wat van merken.`

De vervreemdende phrases schoten in mijn hoofd in sneltreintempo voorbij:

“The bad white chloroman will return tomorrow at the townhall of Rotland city. The badvoters, will they still applaude for Batman? “

`The Bad ChloroGuy is in town. The Two mayors of Rotland city smile and don´t answer the questions. The worse has yet to come.”

“Does the white bad Chloroman know details of perversive behaviour of the two mayors of Rotland city? Where is #Batman?”

Batman is een beetje the story of my life. De strips met onder andere de in strak leer gestoken Catwomen zorgden voor de eerste natte dromen. Nadien ben ik ook altijd in staat geweest om vervelende situaties met nare mensen als een strip weg te zetten, zodanig dat het mij niet kon belasten. Ik werd adept van de a-dynamische humor/kunst van Wim T Schippers. Ook had ik scherp gevoel voor de goeden en de braven en de slechten, nog steeds.

Later waren er de verschillende Batman films met onder andere Danny de Vito als pinguin man en Jack Nickolson als The Joker

Het stramien van de films/strip is altijd op dezelfe leest gestoeld:
– Dramatische moord op ouders van Batman (als Bruce Wayne, de rijke
  weldoener).
– Liefdesaffaire tussen Batman (als Bruce Wayne) en de mooiste dame van de
  stad.
– De komst van een oude misdadiger naar Gotham city.
– De misdadiger komt  in het gevlei van de burgemeester.
– De misdadiger wordt langzaam salonfahig.
– De misdadiger probeert de inwoners van de stad te verleiden met gunsten.
– Inwoners keren zich af van Batman en roepen om de misdadiger.
– De burgemeester raakt geisoleerd (heeft ook loyaliteit met Batman).
– Wanneer de ellende zichtbaar is (verelendung) komt Batman, redt de stad en
  zien de inwoners hun foute inschatting.

  Als dit niet voor 80 % het scenario is van
  wat zich hier afpeelt? Vul het zelf maar in.
 
  En Robin? Die ontbreekt. De jonge
  druistige man is in dit secenario weg (net
  baantje bij KMPG aanvaard).

Die foto, die was zo eng, zo treffend eng. De grijns, het publiek, de stilte. Maar de verstandige kijkers weten dat het fout is, volstrekt fout. En dat is nog niet alles want "The worse has yet to come!" 

De sleutel naar een happy end is, zoals in elke Batman film uiteindelijk het publiek, dat op enig moment tot het juiste inzicht komt.

Waar is de afstandbediening?  


Over renescheffer

Twitteraar, blogger, Italie, Spanje, Vitesse, FC Wageningen, columnist, Vkblog. Zeister Magazine, Male model, PvdA, voetbal, reizen, ambtenaar, eten, politiek, Zeist.
Dit bericht werd geplaatst in rene-vkblog-2010-09 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op The bad white chloroman in Rotland city

  1. Rene Scheffer zegt:

    Ja maar echt om te lachen is het nu ook weer niet. Wat engig eigenlijk toch wel en dan die domme bevolking van Gotham city.

  2. zelfstandig_journalist zegt:

    We zullen veel superhelden in Nederland nodig gaan hebben de komende tijd.

  3. Rene Scheffer zegt:

    ZJ
    Misschien dat Megamindy en Commisaris Migrain iets kunnen betekenen. Altijd met grote boeven en een happy end.

  4. De Stripman zegt:

    Ik wou dat ik dat kon: Nare situaties verwerken in een strip…;o)

  5. Rene Scheffer zegt:

    Ah….de stripman!
    Uw grote kunde. Maar ik zie niet alleen nare situaties. Ook neutrale situaties met een subtiele ondertoon.

  6. Bert Willems zegt:

    Heren, (alleen maar mannen!): het blijft een democratie he. Als het ons niet bevalt kunnen we er wat aan doen.
    Tot nu toe bevalt me het een en ander. De waarschuwing van de Duitse cheffin. De eerste gegevens over het regeeraccoord zijn ook helemaal niet zo gek. Ik geef ze wel een kans,en de kritische blik van buiten geeft me het nodige vertrouwen dat de dames en heren er iets nets van willen maken.

  7. Ghijsa zegt:

    Batman vliegt op onze afstandsbediening.

  8. smokey zegt:

    Het stripverhaal toont trieste beelden. Het land gaat met man en muis ten onder, vele mijlen onder zee, zoals Jules Verne al voorzag.
    Of misschien naar de maan. De tegenovergestelde kant uit.
    Dat weet je nu nog niet.
    Een blik in de toekomst:
    Als de nood het hoogst is komt Batman de overlevenden redden. Zij zitten op een groot vlot en drijven richting rand der aarde. Want die schijnt achteraf toch plat te zijn…
    Ze kukelen en masse over de rand, maar, o wonder ze storten niet in de diepte. Integendeel, ze vliegen op eigen kracht het heelal in, lichtjaren overbruggend en genietend van lucht en ruimte. Kijk aan, dat komt ieders humeur ten goede. Men gunt elkaar weer `t licht in de ogen. Er is licht in overvloed en het kost helemaal niks.
    Everybody happy. Eind goed, al goed.

  9. cor3306 zegt:

    ik snap het nou helemaal vriend Scheffer….ik ga mijn ouwe strips maar weer eens opzoeken denk ik

  10. Rene Scheffer zegt:

    Bert W.
    Er zijn kennelijk onderdelen in het regeeralkkord die je aanspreken en zelfs ik kan wel wat positiefs vinden. Maar zelfs over het goeds hangt een zweem van foutheid en verval. Ja en uiteindelijk willen de mensen het, net als in die Batman films.
    Ghijsa….
    Net dat ik het snap, maar bedankt voor de reactie.
    Smokey…
    De mensen komen er wel erg goed vanaf. Thanks voor beeldende aanvulling.
    Cor…
    Blog is ook een beetje voor de Twitteraars die gisteren niets van mijn 140 leestekenszinnen over `The bad white chloroman In Rotland city` snapten.

  11. Blutch zegt:

    We gaan naar de twitterommenis. Ik heb batman nog gebeld, maar hij is nog bezig in Amerika, dan vervolgens Afrika, Antarctica, Australië, Azië en dan pas Europa. Waarom hebben we het ook niet Aaropa genoemd.

  12. De Stripman zegt:

    @ Blutch: Au-ropa…?

  13. Ghijsa zegt:

    You’re welcome maar ik zou zo gauw niet weten waar.

  14. Ghijsa zegt:

    You’re welcome maar ik zou zo gauw niet weten waar.

  15. timmerark zegt:

    Mooi Blog! Al schijn je dat geloof ik niet te mogen schrijven. Goed geschreven, nergens de naam van ´The Bad One´.
    Ik wou dat ik een lijntje naar Wim Kan had…

  16. Antoine Robbesom zegt:

    Inderdaad een opvallend treffende vergelijking, René! Ik spreek nog wel eens over You-Know-Who, en dan is nu juist Harry Potter die vertrekt, een bizarre wending tussen fictie en werkelijkheid:) Hopelijk blijven ons de gevolgen van 1984 bespaard en worden we niet zo dom als de schapen in Animal Farm. Wie waren daar ook al weer de baas? 😛

  17. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    Het verval is er, dat is realistisch.
    Er wordt getwist over waneer het begon: met het afgrijselijk stomme kapotmaken van Fokker of met de anval op de huursubsidie, die de totale afbraak van het sociale stelsel inluidde.
    Maar de afbraak was succesvol!
    Dat moet ik de Linksche slemielen toegeven: breken ze iets af dan doen ze het grondig!
    Dus batman staat nu op de achtergrond, wachtend op het moment dat hij geroepen wordt?

  18. Louise zegt:

    Heerlijk blog. Knappe vondsten. Badman, je weet dat het slecht voor je is, maar blijft er toch naar kijken. Ik denk dat demissionair Balkenende met gemak de kerst haalt…

  19. zelfstandig_journalist zegt:

    Ik zal Megamindy eens polsen :-).

  20. Eric Schotsman zegt:

    U noemt Rutte en Verhagen respectabele mannen. Dat is ironisch bedoeld hoop ik. Mensen die met Wilders, de alleenheerser van een discriminerende politieke beweging, bereid zijn te praten over verregaande regeringsbeïnvloeding verdienen het etiket "respectabel" niet.

  21. Rene Scheffer zegt:

    Blutch
    Dank voor uw aardige reactie!
    Stripman….
    Ik snap hem wel.
    Ghijsa…
    Dank voor uw reactie. The famous RIDDDLEMAN?
    Antoine…
    Mooie reactie met zelfs een boodschap. Thanks.
    heer vdK..
    Jazeker, alleen wie is Batman? Afbraak begonnen? Hmm, dat gaat heel geleidelijk, Meer moreel verval, vanaf 2008 denk ik op gevoel.
    Louise…
    Thanks! Bloos ervan.
    Maar zo slecht is Batman toch niet voor een mens, heb alles gezien.
    ZJ…
    Laat ze dan we de commissaris en Toby meenemen
    Eric S
    Ik volg gewoon de Batmanlijn, daar zijn de hoogwaardigheidsbekleder altijd respectabel,
    Via Firefox kon ik niet inloggen net.

Geef een reactie

